[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: ender67
Forum Index » Profile for ender67 » Messages posted by ender67
Message
Tantza si Costel.
S-ar putea sa fiu putin "off the line".... dar mi se pare ca juvenilul din ultima fotografie seamana mai mult a kribensis decat a apistogramma. De fapt nu sunt 100% sigur, am argumente ptr ambele variante:
Pro "kribensis":
- irizatia aproape portocalie din partea superioara a inotatoarelor dorsala si caudala
- forma generala (mai ales a capului - mai turtita la kribensis specifica ciclidelor africane si mai alungita la apistogramma)
- dunga mai inchisa la culoare de la cap intre ochi
- am in acvariu 14 juvenili de kribensis si seamana foarte multhttps://picasaweb.google.com/lh/photo/0np_MjuOoBA5T3YC1SZIoQ?feat=directlink cu ce ai tu acolo
Contra "kribensis"
- absenta coloratiei roz-purpurii de pe abdomen (dar poate inca nu s-a format)
contra "apistogramma"
- lipsa coloratiei in V (linia mediana inchisa formeaza un V cu o linie scurta oblica in jos pe opercul ...lipseste la exemplarul in cauza)
- irizatia portocalie apare la apistograme si in partea inferioara a inototoarei caudale si la inotatoarea ventrala - nu si la exemplarul tau
Cum am spus, 100% nu sunt sigur..ca tu stii mai bine ce ai in acvariu... dar ma uit la poza, ma uit in stanga la kribii mei, si seamana ca doua picaturi de apa.
Anexez o fotografie facuta rapid pentru exemplificare...apar doi kribi, la unul pata purpurie inca nu e evidenta:
image


regula de baza: de 2 ori pe zi cat pot consuma in 2 minute. Poti sa mergi linistit doar pe 1 tip de hrana dar de calitate (cele de tip fulgi / flakes sunt OK).
Daca ai fund dublu ar trebui sa fie OK (ai o suprafata solicitata la intindere si una la forfecare) dar daca vrei sa fii foarte linistit noaptea poti pe linga fundul dublu sa ai si fisii intaritoare pe fund (si in felul asta ai 2suprafete soicitate la intindere si 2 la forfecare, practic ai dublat rezistenta). Nu uita de intaritoarele longitudinale sus (de preferat si 1-2 intaritoare transversale intre ele, in foirma de H) si siliconul sa nu fie foarte subtire la imbinari, sa fie cam 1 mm..poti folsi un fir de nylon gros de 0.8-1 mm pe post de distantier intre foile de sticla. Si nu uita sa cureti bine sticla inainte de lipire.
Putina fizica: pe fundul acvariului presiunea este maxima. In zona ai doua trei lipituri (de exmplu in zona unui colt): cea dintre fund si fata acvariului, cea dintre laterala si fata, cea dintre fund si laterala. Solicitarea ce apare la siliconul dintre fata si laterala este de intindere, iar in functie de modul de lipire al acvariului celelalte doua lipituri pot fi solicitate la intindere (solutia clasica, in care fundul este lipit INTRE fetele laterale) sau forfecare (in cazul in care peste fund sunt lipite fetele laterale).
Fundul dublu are doua avnataje: mareste atat rezistenta fundului la presiune (datorita grosimii duble) cat si rezistenta imbinarii cu silicon (apar de fapt doua imbinari, una solicitata la intindere si una la forfecare).
Rezistentele imbinarii sticla-silicon-sticla la solicitari diferite (intindere, respectiv forfecare) sunt in mod natural diferite (n-abs baga mina in foc, dar cred ca rezistenta la intindere este mai mare, in general materialele stau mai bine la alungire decat a forfecare).
Alti factori care intervin sunt: grosimea lipiturii (se recomanda minim 1 mm, eventual utilizarea unor distantiere de nylon/ ata pescareasca de 1 mm), grosimea sticlei (deci latimea lipiturii), excesul de silicon (care se transforma de fapt intr-o suprafata marita de aderenta), modul cum a fost curatata sticla, tipul de silicon, modul cum a fost polimerizat, s.a.m.d, s.a.m.d. Si criteriile astea ti le spun eu, care nu am lipit in viata mea acvarii.
Daca citesc mai cu atentie vad ca este un acvariu de 5 ani, sticla de 10 mm, dimensiunile de 125x47 cm sunt OK, dar imi ridica un semdn de intrebare inaltimea de 70 cm. Eu am doua acvarii de 120x50x50, intaritoare longitudinale si transversale de 10 cm, the aquatool.com imi arata un factor de 4.5 (very safe) in configuratia fara intaritoare. La 125x47x70 imi arata un factor de numai 2. Poti sa spui...bine, bine, ce treaba are factorul de siguranta cu lipitura? Pai uite ca are:
- intaritoarele sunt prevazute pentru diminuarea fenomenului de "burta"...nota bene, burta apare sus, unde presiunea e mai mica
- in partea de jos "burta" nu apare datorita lipiturii.. care ar trebui sa mentina deformatiile sub control
- desi acvariile par similare, in realitate in acvariul tau presiunea la lipitura de jos poate fi cu 50% mai mare (daca o consideram proportionala cu adancimea acvariului) - de notat ca desi presiunea poate fi cu 50 mai mare deformatiile pot fi de cateva ori mai mari
- nu stiu cum a fost lipit acvariul tau ("laterale peste fund" sau "fund intre laterale") dar e foarte probabil sa fie ultima varianta, care e mai usor de lipit, dar are si rezistenta mai scazuta
- un factor despre care nu am date este tipul de silicon..si eventualele reactii in timop (si in prezenta proceselor anaerobe).
Acestea fiind zise, daca mi-ar cere cineva sfaturi despre un acvariu de 125x47x70 cu sticla de 10, eu i-ar recomanda din start:
a. sa renunte la inaltimea de 70 cm, e foarte nepractica, un maxim 50 cm
b. daca totusi vrea 70 cm, sa ia in considerare fundul dublu, sau fasiile de intaritoare la lipiturile de pe fund
sau (in extremis)
c. lipitura "fund intre laterale" si nu "laterale peste fund".
In concluzie: nu cred ca e de la silicon, si nu cred ca e de la reactiile anaerobe. Pur si simplu e de la tipul de imbinare si modul de lipire.
Vezi ca ti-am mai dat u link, cu toate acvariile de tip nano, sorteaza si dupa dupa pret crescator si iti alegi in functie de preferinte si de buget.
Daca totusi vrei Dennerle parca tin minte ca era mai bun pretul la Hornbach (asta daca iti convine sa dai o fuga pina la Brasov sau Bucuresti).
ar mai fi un criteriu, daca vrei open top sau cu capac. Din cele cu capac merita Hailea A30 (se gasesc pe forumuri si de ocazie la un pret si mai bun) iar din cele open top seria Cocoon de la Aquatic Nature.
Si daca sap mai atent pe site vad un pret foarte bun la Aquael Shrimp 30 l (doar 200 lei dupa reducere).
In alta ordine de idei eu am un nano de 25 l pe care am dat vreo 40 de lei, un filtru intern pentru nano gasesti cu aprox 25 de lei, un incalzitor (dar nu e neaparata nevoie) 20 de lei iar lumina e data de o lampa de birou.

Ai PM cu link catre un magazin on-line cu acvariui cub Dennerle. Daca mai sapi pe site gasesti si alte firme (producatori) cu produse similare.
Cred ca deja s-a format o scoala romaneasca de acvaristica specializata in Malawi si pe linia cromatica "alb-verde-galben-albastru".
pesticu wrote:
.....maine poimaine o sa schimbi impresii cu 'nea Amano la o tigara


Daca iti vede acvariul cred ca baga acvarii gigant in productie si se lasa de 'ierburi'.
Cred ca ar fi bine sa precizam de la bun inceput: nu exista o reteta cu rezultate garantate, de genul 1W/l tuburi 865 sau 965 sau Flora sau Giesseman .
Acvariul e un sistem foarte complex, in care intervin o multime de variabile:
- caracteristicile apei
- iluminarea
- tipul de subtrat
- gradul de incarcare cu nutrienti al substratului
- procesele chimice din substrat
- temperatura
- incarcatura biologica (speciile de pesti si numarul de indivizi)
- gradul de plantare (speciile si numarul de fire)
- evolutia plantelor in timp (de exemplu daca le tunzi sau nu)
- schimburile de apa
- modul de hranire
- modul de fertilizare
- aditia de CO2
- evolutia principalilor indicatori chimici in timp
- modul de filtrare
- circulatia apei in acvariu
s.a.m.d, s.a.m.d.
Asa ca te rog sa ma scuzi, daca un coleg nu a putut intelege diferenta intre rezultatele unui set de tuburi fluorescente in acvariul de 40 cm adancime, si de ce s-au comportat diferit la acvariul de 70 cm adancime (si nici n-am mai luat in calcul si latimea acvariului).... iti dai seama ca o abordare de genul "neoanele 827 sunt bune" sau " neonul Giessmann cat e el de Giessmann face alge" sau "UV stop e doar o gaseltnita de marketing" e o abordare extrem de simplista..pur si simplu in acvaristica nu ai doar alb si negru ci o infinitate de nuante de gri.
Iluminarea e doar unul din factorii ce contribuie la reusita unui acvariu...din zecile de factori posibili.
Acvariul e un sistem dinamic, ce variaza in timp. Totul trebuie privit prin prisma "intrarilor" si "iesirilor".
Poti sa ai azi alge, sa nu schimbi nimic, dar peste 2 saptamini sa nu ai pic de alge pentru ca acvariul s-a stabilizat.
Sau tot atat de bine azi acvariul sa fie "curat", fara alge, sa nu schimbi nimic, dar sa ai alge peste 6 luni (s-au consumat nutrientii din substrat, s-a schimbat spectrul tuburilor, etc.).
Sau (caz personal) sa varieze pH-ul de la 7 catre 5.5 intr-un acvariu cu discusi in care aditia de CO2 era oprita - cauza era o noua generatie de Pomacea, cresterea cochiliilor a determinat demineralizarea apei si crash-ul de pH.
Cu atat mai mult nu trebuie facute formulari de genul "tuburile X sunt varza, cu tuburile Y aveam 5 alge, l-am pus pe X si acum am 10 alge"...tocmai pentru ca ai schimbat tuburile ai produs un dezechilibru in acvariu. Chiar si la tuburi de acelasi spectru se recomanda sa nu schimbi mai multe deodata , oare de ce?...tocmai pentru a evita schimbarile bruste in cantitatea de lumina sau in spectru.
Si nu in ultimul rand, nu stiu de ce prezenta sau absenta algelor e considerat criteriul de stabilire a unui acvariu reusit...exista acvarii superbe si care mai au si ceva alge. Cum am spus, prezenta algelor e doar o etapa.
La bazinul de 70 cm inaltime sigur nu combinatia de neoane sau becuri a fost problema, ci inaltimea acvariului.. sa nu uitam ca iluminarea scade cu patratul distantei. Daca tuburile erau la 5 cm de suprafata si aveai substrat sa zicem tot de 5 cm, fara a intra in detalii despre cum se propaga lumina in aer si in apa atunci ajungem la concluzia ca iluminarea (sa zcem cantitatea de lumina pe suprafata) la nivelul substratului in bazinul de 40 cm e cam de trei ori mai buna fata de cel de 70 cm (40x40=1600, 70x70=4900, 4900/1600= aprox 3). Si pentru plante de 10 cm raportul e de 60x60/30x30=4. Pentru plante de 20 cm inaltime ar fi 50x50/20x20=6.25. Deci plantele de inaltime uzuala au de 3-4-5-6 ori mai putina lumina in bazinul de 70 cm. De evitat acvariile cu inaltime mai mare de 50-55 cm.
ai pm
Eu am un acvariu cu dimensiuni similare (150x50x50) facut din stica de 10 mm (dar cu intarituri ongitudinale si transversale)...m-a costat 500 de lei (facut profesional de o firma din Bucuresti).
Suportul de PAL e facut de mine (simplu, doua blaturi ,legate intre ele prin doua picioare in forma de H fiecare, piciorul e format din placi de latime 50 cm si inaltime cat vrei...la mine au fost de 70 cm)... PAL-ul cantuit a fost cam 170 de lei.
Lampa suspendata e un Hagen Glo T5 HO 2x54W, a costat cam 330 lei (a fost luata cu 10% reducere, zoomania din Ploiesti are 10% reducere in ziua de luni);
Filtrul canistra este un Eheim 2080. Teoretic un 350 (sau un 2075) fata fata pina la 600 de litri, dar acum depinde multde ce fel de pesti si plante vrei inacvariu.
La africani existo o regula de baza : minim de 10x filtrarea. Cam regula asta se palica si la acvariile bine plantate.
Eu as mai adauga inc a un 350/2075 montat in oglinda, sau cel putin un filtru intern (gen Aquaball 180) pus in coltul opus al acvariului fata de intrarea filtrului canistra.
am si filtre 2075 pe care le am puse la acvarii de 120x50x50 (la care am pus si aquaball 180), plus alte filtre interne pentru o buna circulatie aapei...acvariile sunt cu ciclide).
Nu am..ca neavand 2180 nu am cautat. Dar teoretic problemele ar trebui sa fie aceleasi cu 2080..plus eventual ceva in plus pe la legaturile rezistentei sau pe acolo.
In alta ordine de idei, nu vreau sa ma bag in optiunile tale, un 2180 "suna" bine si probabil se "vede" si mai bine, dar as merge pe alte solutii (gen un incalzitor extern Hydor sau Jebo).
Personal am ramas adeptul a doua incalzitoare interne amplasate in colturi dar comandate de un controler digital de temperatura ATC-300 (ai si un afisaj cu LED-uri mari rosii pentru temperatura, plus un timer suplimentar pentru lumini /UV-c / CO2 / aerisire sau ce mai ai nevoie). Luate de pe ebay cu livrare din China au iesit cam 85-90 de lei bucata, ceea ce nu e mult pentru ce stie sa faca (ce se gaeste pe la noi la magazinele on-line e controlerul AquaEl cam la 280 de lei daca tin bine minte). Mai pui doua incalzitoare chinezesti ieftine de 30-35 de lei bucata, si ai o solutie mai buna decat o combinatie de Jaeger sau MP Aquamedic .. si mai ieftina decat diferenta de pret intre 2080 si 2180. Singurul dezavantaj e ca sunt interne ..deci vizibile.
Ce se mai aude cu 2075? S-a rezolvat problema de curgere ...sau ai ghinion sa apara si la alte filtre?
Dupa ce am adus din Germania 2 bucati 2075 pentru acvariile de 300 l am cautat pe forumurile externe sa vad ce probleme au seria 3 de la Eheim, si am gasit ca:
- 2080 (rebotezat 1200 XL) nu prea are probleme
- e-urile vechi (2076 si 2078) ar avea ceva probleme cu butonul de la pompa de amorsare, au fost raportate cazuri in care butonul s-a rupt (nu si la 2080, butonul e diferit, mai "rotunjit" la 2080 si mai "patratos" la 2076/2078), se pare ca problemele au fost rezolvate la noul 2074
- 2075-ul are probleme de curgere pe la cordonul de alimentare, cauza ar fi imbatrinirea prematura si / sau depunerile de saruri pe membrana / garnitura pompei de amorsare...am gasit si ceva imagini pe forumuri, un google cu Eheim 2075 leaking sau Eheim 2073 leaking si gasesti detalii suplimentare.
In general lumea a fost extrem de multumita in primele 6-9-12luni.. si dupa aia incep injuraturile.
Cred ca utilizarea 2075 la "africani" e (cum se zice in medicina) un "factor de risc" avand in vedere duritatea apei.
Intrebarea mea e: oare ar fi necesar un program de mentenanta preventiva, sa zicem ca o data la 3 luni sau la 6 luni bagam surubelnita in capac, demontam pompa de amorsare, curatam si dam cu vaselina / glicerina chestiile de cauciuc de acolo? Sau mai bine stam cuminti pe principiul "nu repara ce nu e stricat...inca".
Deocamdata, sa bat in lemn, nu am probleme cu niciunul din filtre (un 2080 si 2 2075).
Uite si un link cu o fotografie a membranei (e mult mai uzata si mai "incarcata" decat cea din topicul de fata):
http://www.plantedtank.net/forums/equipment/112333-leaking-eheim-pro3.html
Cum le zice nea Calin la ciclide mai rar, ai zice ca asta face toata ziua . Daca vad un post de-al lui mai lung decat 2 randuri scot pe loc carnetul de notite.
Da' l-am prins cu o chestie ... a indus omul in eroare ... greseala mare de tot..poate sa aiba consecinte extrem de grave...
400 de litri sunt 120 de galoane si nu 100 ( 1 galon = 3.75 litri...galoane normale si nu "imperiale" ca alea sunt ceva mai mari).
Nu ca ar conta foarte mult, ca daca dimensionezi filtrare de africani pentru 100 de galoane ai mari sanse sa fie OK si la 120 de galoane, si prin EU (inclusiv UK) se utilizeaza capacitiati si debite folosind litrul ca referinta.
Dupa ce Lofty isi exercita dreptul de pre-emptiune asupra scalarilor (ca fost "gazduitor" al lor) daca mai raman ceva scalari "tankless" cu nerabdare ii asteptam la Ploiesti intr-un "amazonian" de 375 l (ce poate eventual gazdui si ceva ancistrusi "exilati"). Cand "ingerasii" vor fi gata de drum da-mi un PM cu datele de contact si cand pot sa fac o vizita. Multumesc anticipat.
Neonus wrote:pentru un acvariu de 120 de litri cu africani pitici, ce filtru Eheim recomandati ?

Nu exista o ¨reteta¨standard de diomensionare a filtrului extern, depinde de o multime de factori (ce specii, numar de indivizi, cand si cat faci schimburile de apa, daca acvariul e plantat, cantitatea de mancare, ce medii de filtrare folosesti). Dar in general pot sa iti fac doua recomandari:
- nu te baza numai pe filtrul extern, chiar daca e un pic inestetic ar fi bine sa bagi si un filtru intern (sau macar o pompa de recirculare care sa impiedice acumularea mizeriilor in anumite zone).
- poti sa consideri un debit al filtrelor de 8-10 ori volumul acvariului
Eu de exmplu la acvariul de 300 l cu africani (mbune+kruibensis) am mai multe filtre:
- un 2075 cu burete pe intrare, 1.5 l spartura de lava si 4.5 l substrat pro (filtrul cica are 1250 l /h)
- un eheim aquaball 180 ( max 650 l/h)
- un filtru intern Resun (gen cutie, nu stiu exact modelul, plin cu 6 l de eheim mech pro si cu un debit maxim de 550 l/h )
- un filtru intern Boyu de 300 l/h
Recunosc faptul ca filtrarea e un puic supradimensionata, cred ca voi renunta la unul din filtrele interne (probabil la Boyu).
Iti recomand 2 x 2075 ..luate de pe ebay.de cu livrare in Romania m-au costat cam 1500 de lei. Vin si cu medii de filtrare: 2075 are 4 sertare de cate 1.5 l cu 2xMechPro+BioMech+SubstratPro (combinatie perfectibila, la mine functioneaza acum cu spartura de lava + 3 x Eheim SubstratPRo amestecat cu JBL Sintomec).
La un acvariu de 375 l cu ciclide am avut un 2080....dublu ca volum dar si ca pret. 2080 vine fara medii de filtrare, setul de medii costa cam 400 de lei (sau mai eiftin daca te orientezi spre medii JBL sau Sera).
Din experienta personala cred ca as recomanda mai bine 2x2075 decat un 2080. Problema e ca 2075 nu a aparut in Romania decat ca piese de schimb, 2080 il gasesti cam la orice magazin mai serios de acvaristica (inclusiv Hornbach si importatorul Profipet/Zoomania).
Cred ca faci o confuzie majora intre volumul total al canistrei si cel al sertarelor pentru mediile de filtrare:
- la JBL 1500 12 l cred ca este volumul total al canistrei, sigur nu este al sertarelor...spre comparatie monstrul de 2080 are 25 l volumul canistrei si 12 l sertarele de filtrare+ 1.5 l la prefiltru. Daca ma uit mai bine la JBL e1500 cica e "-volum filtrare biologica - 5.9 l , volum total filtrare - 20 l ,6, putere consumata 48W / 230-240V"
- la 2228 4.9 l este cel al sertarelor ...am avut un 2228 si volumul total al canistrei e cam in zona 12-14 l (2228 a fost la un bazin de africani de 375 l si Calin a fost primul care m-a felicitat cand am anuntat ca am facut upgrade la 2080...acum bazinul de 375 l de africani s-a transformat in plantat de discusi...daca va intrebati ce s-a intamplat cu africanii jumatate au ajuns donati la Iasi, iar cealalta jumatate in acvariu de 300 l..si asteapta cu nerabdare upgrade-ul cu 2075).
Desi am fost (si sunt inca) foarte multumit de filtrele Sunsun (cel mai bun raport pret/(caracteristici+calitate) dupa 1.5 ani de utilizare) prefer sa trec la filtre Eheim cu aceleasi caracteristici dar duble la pret din motivul diferentei de consum (economii de 50 de euro pe an.... si dupa 3 ani cand se amortizeaza diferenta de pret parca mai mari sanse sunt sa am filtre Eheim functionale in comparatie cu Sunsun).
 
Forum Index » Profile for ender67 » Messages posted by ender67
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com