[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: ender67
Forum Index » Profile for ender67 » Messages posted by ender67
Message
AI PM
Hagen face lampi de 24", 36" si 48" sau i sistem metric pentru aproximativ 60-90-120 cm (a mea e de 122 cm). La fiecare se poate regla lungimea intr-o plaja destul de larga (cam -10 +40cm daca tin eu bine minte) Lampile pot fi simple sau cu dubla montura. Lampa de 24" foloseste tuburi T5 de 24W si acopera lungimile standard de 60 cm si 80 cm, cea de 36" are tuburide 39w si acopera 80-100-120 cm, cea de 48" tuburi de 54W si merge la 120-160 cm.
Cu evaporarea si condensul...vom trai si vom vedea. Stau la casa si e destul de bine izolata pe exterior, pina acum nu am avut nevoie de aer conditionat. In camera cu acvarii am 375 + 3 x 180 + 1 x 160. Acvarile de 180 l sunt Eheim/ MP Aquapro 100 cu modificari in capac (adaugare neoane T8 2x30 sau 1 x 30 sau 1x30 + 1 x 18 in functie de necesitati). Asta vara a fost cam...hmm..cald..si umed. Noroc ca am in ele discusi si scalari...specii care suporta destul de bine caldura. Ma batea si pe mine gandul la un dezumidificator..ce model folosesti?
La acvariul de africani puteam opta fie pentru capac no-name adus din Germania (cam 66 de euro livrat in Germania, plus cat o costa pachetul de acolo) - dar capacelele de acces erau foarte mici, un Juwel cumparat din Romania (cam la 200 de euro), sau open top - lampa cu cele doua tuburi m-a costat cam 360 lei. Am ales open top pentru iluminare mai buna si pentru acces mai usor.
Deocamdata pestii sunt cuminti (asa au fost intotdeauna): nu prea misca de pe fund si din grote, nici macar la masa. Pina acum n-am avut pierderi..daca va fi nevoie voi face un sistem cu plasa sau mai simplu placi de plexiglas rezemate pe intaritoare.
Am 3 hranitoare Eheim si 3 Juwel...cele Eheim le folosesc la discusi si scalari (pentru 4 mese pe zi - Juwel nu permite decat 2 mese pe zi la 6 ore distanta). Ai dreptate ca Juwel nu au aerisitoare, dar au altceva - au un orificiu pentru cuplarea unui aerisitor de la o pompa de aer. Si asta am de gand sa fac in viitor: sa le cuplez la o pompa de aer. Deocamdata oxigenarea o fac prin valurire plus aerisire la minim din filtru intern, dar in viitor poate renunt la filtrele interne daca fac un upgrade (de la Eheim 2228+ 2 x Resun SP1100 la 2 x 2228 sau 1 x 2080).
Sa vad cat va fi evaporarea in o saptamina (plec azi in Italia trimis de firma). Pe viitor n-ar fi o problema: am facut instalatie de apa la picatura la toate acvariile dar evit sa ii dau drumul cand sunt plecat (din motive de comoditate si estetica e facuta cu tub Gardena de 6 mm inclusiv pe partea de overflow, adica o "magistrala" de 6 mm la care vin scurgerile din cele 5 acvarii - face fata debitului dar mi-e frica sa nu imi faca o bucurie vreun melc mai "calator").
Link catre albumul cu acvariul nou:

http://picasaweb.google.com/tiberiu.atudorei/RiftDriftMalawi375L?feat=directlink

Update de la primul post:
- acvariul a trecut cu bine proba de apa
- am asezat gratarul de UGF dar fara sa il mai conectez la ceva (il voi folosi doar ca un fel de egg-crate, pentru a izola pietrele de sticla de fund in caz ca locuitorii se dedau la "excavatii" majore)
- am pozitionat si pietrele, poate un pic prea "flat" si prea simetric dar cu destule "grote"
- am bagat doar 2 filtre interne, pozitionate cat mai jos, aproape mascate de pietre
- incalzitor Resun de 250 W cu gratar de protectie Hagen
- in-take-ul de la canistra bricolat cu un burete de la un filtru cu aer
- out-take-ul de la canistra adaptat din spay-bar-ul de la JBL e700 (se incadreaza perfect pe latimea de 50 cm si face valurire pe toata latimea acvariului, valurile se simt cam pe jumatate din lungime - daca oxigenarea nu va fi suficienta dau drumul si la aeratorul Venturi de la filtrele interne)
- mediile de filtrare de la canistra sunt in ordine de jos in sus: 30 de bio-balls (de la filtrele interne Resun) in spatiul cel mai de jos, spartura de lava, spartura de siporax, amestec bile Eheim + JBL; mediile filtrante au mai fost folosite intr-un acvariu, si azi am mai adaugat 7 capsule de Bactozym
- iluminare cu lampa Hagen T5 HO 2x 54 W, cumparata azi; astept livrarea miine a tuburilor de neon, deocamdata Osram 840. Au adus azi la Zoo-mania si tuburi Philips / Ferplast, dar preturile sunt mult prea mari (88 de lei un Aquarelle, iar Aquasky cred ca e aproape dublu - cam mult pentru un daylight, deocamdata mergem pe variata de buget redus Osram 840 si poate trec pe 865 in curand)
- "popota" formata din doua hranitoare automate Juwel, plasate pe cele doua intarituri transversale
- am bricolat si instalatia de over-flow pentru schimbul de apa la picatura si am conectat-o la scurgerea comuna (la cele 5 acvarii am facut schimb de apa la picatura cu sistemul Gardena, la acvariile de 160 si 180 l reglata la 1 l/h, la acvariul de 375 l pot sa urc mai sus pina la 8 l/h); deocamdata in prima saptamina in perioada de "ciclare" nu schimb apa
Asta e in mare proiectul, un "african" mai ciudat (open top) de buget redus. Maine dupa montarea lampilor si mutarea pestilor voi face si primele fotografii.
Azi am adus acasa noul acvariu pentru africani si in urmatoarele cateva ore ii vom face o proba de apa. Cateva detalii despre proiect:
- acvariu 150x50x50 sticla de 10 cu intarituri in forma de H
- postament din PAL de 19 (doua blaturi de 150x5 legate de 2 picioare in forma de H, fiecare H e format din trei placi de dimensiuni 50x70) si rola izopren de 12 mm
- filtrare: Eheim 2228 (spartura de lava + spartura de Siporax + bile ceramice poroase amestec Eheim + JBL cu burete pe intrare) + 2 x Resun SP-1100 l (filtre interne de500 l/h) + Eheim Aquaball; iesirea filtrelor Resun este conectata la intrarea unui reversed UGF
- nisip cuartos alb de la Hornbach si roci calcaroase
- 9 Pseudotrophaeus elongatus "Mpanga" + 9 Labidochromis caeruleus
Deocamdata fara capac sau galerie, lumina este asigurata de 2 lampi amplasate in lateralele acvariului. Spre sfarsitul lunii ma voi hotari la sistemul de iluminare final, am in vedere trei variante posibile:
- galerie Hagen T5 H0 2 x 54 W
- capac 150x50 "no name" de pe ebay cu livrare in Germania si trimis in Romania de catre rude
- capac Juwel 150x50
Multumesc pe acesta cale lui Lofty pentru materialul biologic si geologic de calitate (pietrele din vechiul setup african al lui Lofty anterior rocilor dementiale actuale au ajuns la mine).

Pai daca faci o plantare ca la carte (tuns "mustatile" la 2-3 cm, bagat planta si facut o mica movilita in jurul ei) nu ai probleme. Eu n-am avut probleme cu dezradacinarile chiar daca am stratul de Manado destul de subtire (cam 15 l per acvariu cu baza de 100x40 - doar manado, fara altceva, deci cam vreo 4 cm in medie). Chiar si in conditiile astea radacinile cresc foarte frumoase, albe si grase de iti vine sa le bagi la wok sa faci mincare chinezeasca din ele.
Am fost plecat de doua ori cate 2 saptamini de acasa si Valisneria mi-a invadat acvariile, nici o problema, le-am smuls fara nici un fel de probleme, fara sa deranjez plantele din jur sau sa tulbur apa...asta e marele avantaj a lui Manado in varianta "solo". Plus ca am mai scos niste Echinodorus ca sa ii mai "coafez" nitel (mai au putin si arata ca o varza, asa de multe frunze au)...si am vazut niste radacini cat jumatate de acvariu, nu exagerez dar radacinile erau cam cat frunzele.
Pina acum numai de bine despre Manado. Si o alta observatie: am vandut un acvariu de 110 l care era cu Manado (10 l), pus Manado la pastrat in galeata si bagat apoi intr-un alt acvariu (mai mare, baza 100x40). Am vrut sa experimentez ceva gen reversed UGF. Si am gasit ca:
a. substratul era destul de "murdar" adica o gramada de chestii "non-Manado" prin el, de la mincare descompusa dar mai ales resturi vegetale (acvariul a cam fost neglijat pentru ca urma sa il desfiintez si am mai fost si plecat) - cand am pus apa curata s-a creat o "furtuna" de resturi vegetale dar care a fost potolita de filtrarea mecanica ; pe de o parte asta e un lucru bun pentru ca intr-adevar Manado "absoarbe" resturile de orice fel si asta e benefic pentru plante
b. luati-va gandul de la RUGF: stratul meu de Manado destul de subtirel (10l la 100x40) a inceput sa fie foarte "activ" si sa se miste (iar daca mai bagam si aer cu filtrul intern aveau loc "eruptii" de aer pe unde nici nu te asteptai). Deci RUGF pe strat subtire = 0, poate doar sa ai un strat mai consistent (cam de vreo 7-8 cm minim) sau sa nu folosesti RUGF ci UGF pur si simplu (asta ar fi un alt experiment, sa vad saptamina asta rezultatele).
Chiar ar fi interesant de vazut un UGF+Manado pentru ca teoretic suna interesant (substratul e usor, poros, bun mediu pentru bacterii si un plus de 10 l de masa filtranta biologica ar trebui sa dea rezultate).
Daca am vazut eu bine e un capac MP de 80 x 35, cu doua neoane T8 de 18 W. La un capac din asta eu am suplimentat cu 3 neoane T4 (nu e typo, e T4 in loc de T5) marca Vito. La magazinele de electrice gasesti corpuri slim de iluminat T4 cu puteri de 8, 12, 16 si 20 W. Corpurile intra bine prin presare pe linga neoanele T8 - numai in 3 parti, nu merge parca inspre deschiderile din capac pentru ca e spatiul mai ingust. Eu am avut combinatia de 20+16+8= 44W fata de cei 36 W cu care vine capacul. Avantajul e ca se monteaza usor (prin presare), nu necesita modificari in capac, sunt destul de ieftine (20-25 lei bucata) si poti sa le aprinzi pe rand. Dezavantajul e ca nu prea sunt standard (deci nu prea se gasesc neoane de schimb, dar am vazut ceva pe www.topmag.ro la preturi decente de 3-4-5 lei), sunt doar daylight (6500K) si nu sunt etanse (dar eu nu am avut probleme cu ele). Din pacate am dat acvariul asa ca nu pot sa iti arat si cum sunt montate cele 3 neoane T4 pe linga cele 2 T8.
Difuzoarele ceramice"pasive" nu sunt destul de eficiente - dizolvarea nu este completa. Si dimensiunea e fixa, nu pot face fata decat pina la o anumita capacitate a acvariului. Reactoarele pasive (cu spirala) sunt ceva mai bune si pot fi scalabile (de obicei sunt modulare si se pot adauga elemente marindu-se lungimea si deci drumul parcurs de bule) dar sunt voluminoase si inestetice. Pentru ca si lungimea lor e limitata de inaltimea acvariului pentru marirea dizolvarii CO2 se folosesc reactoarele "active" - dizolvarea CO2 este imbunatatita cu un contra-curent de apa. Si in cazul asta pot deveni "estetice" (se monteaza in exterior, pe returul filtrului) dar tot voluminoase ramin. Daca va utati pe site-ul Dennerle solutia asta merge pina la 5000 l (Cyclo Turbo XL).
Cele mai bune solutii pot fi uneori cele de compromis. Ceramica poroasa "sparge" bulele de CO2, dar nu le dizolva complet. Daca aplicam solutia reactoarelor "active" (dizolvarea in curent de apa) se obtine difuzorul pe care il am eu, de fapt o struto-camila, dar o solutie de compromis aproape perfecta: este compact, se monteaza in spatele acvariului, dizolva foarte bine CO2 si nici nu micsoreaza debitul apei. Si la 5 euro bucata cu cat le-am gasit in Belgia sau 5.5 lire de pe ebay venite din Hong-Kong isi fac treaba foarte bine, si am si 2 bucati de rezerva sa pot sa le schimb din timp in timp ca sa le curat de depunerile de alge.
Daca aveti deja un difuzor ceramic si nu sunteti multumiti de eficienta lui puteti sa il amplasati sub intrarea unui filtru (daca nu aveti curaj sa il puneti sub intrarea filtrului canistra puteti sa folositi un filtru intern - dar sincer nu cred ca afecteaza bacteriile din filtru). Chiar daca nu aveti difuzor ceramic se poate folosi filtrul de tigara montat in tub, sau am auzit ca se poate folosi cu rezultate foate bune lemnul de tei (in Hornbach in Luxembourg am vazut vazut "pietre" de aerisire din lemn, dar cred ca se folosesc la skimmerele marina). Daca vreti sa evitati CO2 la intrarea filtrului puteti incerca o solutie mai ciudata gen tub cu filtru de tigara introdus cat mai adanc pe teava de iesire a filtrului canistra. Dar la cantitatea de CO2 pe care o dizolvam in apa nu exista diferente mari de concentratie intre ce intra in filtru si ce exista sa zicem la 0.5 m de iesire.
Nu facem "farmacie" cu CO2 - chiar si cu ph controller nu poti sa spui cu precizie cate ppm de CO2 ai in acvariu (chiar daca masori kH cat mai precis posibil tot ai o rezolutie de 0.5 dH iar controlerul de pH masoara ph punctual la varful sondei..si mai ai si histerezisul de 0.1 si scara de pH e logaritmica deci o fluctuatie de 0.1 a pH da fluctuatii destul de mari in ppm). Formula pe care am gasit-o pe net este CO2 = (KH/2,8)*10^(7,91-pH). Pentru un kH de 5 valorile in ppm CO2 pentru un ph de 6.75 - 6.8 - 6.85 (daca ai setat comtrollerul la 6.8 si ai un histerezis de 0.1) sunt de 25 - 22 - 20 ppm (asta pare a fi intervalul optim pentru plante si pesti), la un kH 3 variatia pH de 6.5 - 6.55 - 6.6 da CO2 de 26 - 23 - 21 ppm, iar valori "bune" (deci la o mediu "ideal" - ph-controller care sa tina concentratia de CO2 cat mai constanta - si tot ai o variatie de 25%). Si concentratiile de 20-25 ppm CO2 daca nu fac rau pestilor in mod sigur nu fac rau bacteriilor.
Cat despre efectul CO2 asupra garniturilor de cauciuc..nici aici nu imi fac probleme prea mari. Daca aproximam in mare ca lungime traseului unei bule de CO2 intr-un reactor pasiv este cam nr de spire x diametrul reactorului x 2 ( in loc de pi, ca nici bulele alea nu se tin de "gard" si o mai iau pe scurtatura) rezulta o lungime cam de acelasi ordin de marime cu a traseului bulelor in furtunul de intrare - cu deosebirea ca la difuzorul meu bulele trec printr-un difuzor ceramic deci sunt mult mai mici si se dizolva mult mai bine. Cred ca la intrarea in filtru CO2 e practic dizolvat, deci efectul negativ asupra grarniturilor e minim.
Dar deja ne complicam prea mult in discutii aproape offtopic. Concluzia mea e ca la o "bomba" de CO2 poate sa foloseasca aproape orice "solutie" de dizolvare pe care o poate cumpara sau bricola..cu cat mai ieftina si cu cat dizolva mai bine CO2 cu atat mai bine. Filtrul de tigara in capatul unui tub amplasat sub intrarea filtrului extern poate fi cea mai buna solutie ca pret / performante.
Nu m-am uitat pina la capat la filmul respectiv, dar cand afirmi ca nu se baga CO2 in admisia filtrului extern gresesti tu:
http://dennerle.com/de/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=150&Itemid=224
Vezi modelul CO2 micro-Perler Special de la Dennerle, e chiar foarte performant pina la 400 l. Se monteaza la intake sau se scoate cosulteul in partea de jos si se poate monta in-line dar la intrarea nu la iesirea filtrului. Ideea este ca folosesti filtrul canistra ca un imens reactor in care se dizolva CO2.
Eu am o instalatie de CO2 presurizat pentru 4 acvarii fiecare cu ph controller si reactorul CO2 este un model chinez boyu similar cu (aka copiat dupa) cel Dennerle.
Debitul de CO2 e reglat astfel incat sa am cam 1 bula pe secunda in cazul in care toate 4 controllerele dau drumul la CO2 simultan. Daca se porneste aditia de CO2 la 1 singur acvariu debitul e de 4-5-6 bule pe secunda care se dizolva foarte eficient datorita debitului mare al filtrului (1400 l/h). Folosesc instalatia asta de cateva luni bune si nu am acumulare de CO2 in filtre .
Daca vrei am eu un sistem Ferplast CO2 classic (o "bomba" facuta mai profesional si cu un reactor activ de CO2 foarte bun) care aduna praf de vreun an de cand am instalatie presurizata. daca te intereseaza da-mi un PM.
Cred ca (partial) li se trage si de la temperatura. Aveam in cele 3 acvarii de 180l cate 8-9-10 neoni (ceilalti locatari fiind discusi in 2 acvarii si scalari de 3-4 cm in al treilea). Am fost plecat din tara doar 3 zile,si am avut usa de la balcon inchisa si capacele de acces puse (acvariile sunt Eheim MP Aquapro 100). Caldurile de afara, caldura de la neoanele de 110-120 W si capacele puse la acvarii..."au pus capac", n-am mai gasit nici un neon (dar deloc, nici macar ramasite). Au mai trecut spre ape mai limpezi si niste corry (vreo 3 albino si unul aeneas) dar macar astia erau in forma fizica, nu s-au "sublimat" ca neonii. Cred ca intr-un fel canicula de afara si caldura din acvarii ti-a afectat intr-un fel si neonii.
Ai PM
Pai daca l-ai vazut live ce nevoie mai ai de alte recomandari?
Eu sunt asa de multumit, ca l-as recomanda si la acvariile de "africani" . Lasind gluma la o parte, am avut o perioada de timp in acvariul de 112 l cu Manado la "ciclat" o pereche de ciclide americane Red Devil (Cichlasoma Labiatus); s-au uitat la inceput ca era altfel culoarea si granulatia in comparatie cu nisipul cuartos cu care erau obisnuiti dar apoi au revenit cu entuziasm la programul de "excavatii".
Eu sunt foarte multumit: Manado + Ferropol + CO2 (Ph controller) da rezultate mai bune decat Aquabasis + CO2 (simplu) - ambele la 0.7 W/l.
Stai linistit, nu e nici o problema, nu iau nimic "personal". Nici macar anul trecut, cand am fost "exilat" de pe "celalalt".
Eu abia acum vreo 2 saptamini am dat de fractia asta, cand cautam substante pentru PPS-pro si am dat de ele la sectiunea fertilizanti la nevertebrate.ro - si in informatiile detaliate despre produs era amintita. Am sapat pe net dupa ea si dupa aia mi-a sarit in ochi faptul ca acvariul tau NU se incadra la un raport optim.
Foarte frumis, felicitari! Poti sa dai ceva detalii despre substrat si fertilizare? In afara de Manado ai mai folosit si altceva (AquaBasis / Proflora)? Am vazut si un reactor de CO2..parca tot JBL. Ce sursa de CO2 ai? Faci si teste de apa? Parametrii apei sunt secreti?
Pe linga partea "estetica' sunt interesante si aspectele mai "tehnice".
Indraznesc sa imi dau si eu cu parerea, desi nu am nci un "nano" (am un juwel rekord 60..ma rog..un pic peste nano).
Totul pare OK in acvariile voastre. La 43 l se pare ca ar fi un cub cu latura de 35 cm, deci o amprenta "la sol" de 0.12 mp, deci un substrat gros de vreo 7-8 cm - procentual vorbind cam 20% din volum, in conditiile in care un acvariu "normal" ar fi cam in zona 8-10%. La un volum mic de apa volumul dublu de substrat poate duce la diverse efecte secundare (gen concentratie crescuta de substante dizolvate in apa sau procese anaerobe datorita proastei circulatii in substrat) - una la mina.
Ca tot am ajuns la capitolul "proasta circulatie" asta se poate aplicas nu numai la substrat. Nu am filtru hang-on, an numai canistre, si astea "misca" teoretic de la 5 la 8 ori volumul de apa - practic de la la 2-3 la maxim 5 ori. Si folosesc spay-bar care imping apa orizontal la suprafata pe latura lunga a bazinului. Dupa cum am precizat, nu am experienta cu filtrul hang-on, poate face filtrare buna, dar cred ca efectul de "cascada" e foarte localizat (nu se creaza curenti in bazinpoate doar ceva curenti verticali in zona de retur). Iar daca acvariul e plantat des, asta s-ar putea sa fie o problema - doi la mina.
Cam asta ar fi. Substrat "pro" aveti, fertilizare asijderea, CO2 este, lumina super (0.5 W/l n-ar trebui sa fie o problema din cauza cloanei mici de apa decat in cazul in care plantele se umbresc din cauza luminii "localizate") deci "bucataria" ar trebui sa mearga. Si daca n-aveti perlare banuiesc ceva destul de subtil gen concentratie crescuta de nu stiu ce compusi obscuri sau proasta circulatie. "Parerea mea".
In octombrie anul trecut mi-am adus din Belgia doua filtre canistra de o marca cvasi-necunoscuta (SunSun - modelul HW-303B). Facusem la vremea respectiva o prezentare a familiei de filtre Jebo 83x si intr-un poll amplasat la inceputul postului "marea majoritate" de 77% din respondenti au mentionat ca ar fi interesati de o prezentare si pentru Sunsun (nu va asteptati la sute de useri, doar vreo 10, ca postul respectiv a luat-o usurel-usurel spre discutii off-topic neprincipiale si a fost inchis - pe buna dreptate, zic eu). Dar pentru ca ma uitam pe net zilele astea dupa niste filtre canistra pentru un proiect nou si am luat serios in calcul tipul asta de canistra m-am gandit sa ma achit si de aceasta "promisiune" facuta toamna trecuta.
Poate ar fi bine sa fac din start niste precizari: review-ul de fata nu are nici o pretentie de profesionalism si obiectivitate (e subiectiv dar intr-o masura decenta). Nu am interese comerciale, nu aduc asa ceva, doar vreau sa prezint experienta mea cu niste produse bune (dupa o perioada rezonabila de utilizare). Incec sa fiu obiectiv, dar e destul de greu pentru ca nu prea am termeni de comparatie la aceeasi categorie. Din cele 6 caniste pe care le am 3 sunt HW-303B iar celelalte Un JBL CristlProfi 700, un Fluval 105 si un Aquael MiniKani 80. Concureaza la categorii diferite, dar SunSun e "campionul" meu la categoria 180 de litri (trei din trei, ca sa zic asa).
Sper ca nu v-am pierdut pe drum , si incepem cu o mica
Fisa tehnica (sau ce ne spun cifrele de pe cutie )
HW-303A - 3 compartimente de filtrare, 1400 l/h, 35W, fara UV-C
HW-304A - 4 compartimente de filtrare, 200 l/h, 55 W, fara UV-C
HW-303B - 3 compartimente de filtrare, 1400 l/h, 35W, UV-C 9W
HW-304B - 4 compartimente de filtrare, 200 l/h, 55 W, UV-C 9W
Preturi online (www.ebay.de):
- HW-303A 50 EUR (cu livrare gratuita in Germania)
- HW-303B 75 EUR (la fel)
- HW-304 99 EUR (la fel)
Puteti gasi aceste filtre dupa o cautare pe www.ebay.de dupa "Brilliant Well' si "Clear Fountain" (nu prea e vizibila marca SunSun in Europa dar gasiti dupa aceste denumiri OEM).
Ce contine kitul de livrare:
- filtrul canistra (cu 3/4 compartimente fara medii de filtrare - doar cu cate un strat de 1 cm de vata sintetica in fiecare sertar)
- ansamblu tub in-take (inclusiv surface skimmer)
- ansamblu tub out-take (bara orizontala gaurita)
- 2 bucati furtun
- 4 inele de prindere mici si 4 inele de prindere mari (din fiecare 2 cu tija scurta si 2 cu tija lunga)
- 4 ventuze
- manual de utilizare
Fluxul apei este urmatorul: de la intrarea in filtru urmeaza un "put' vertical in care se gaseste lampa UV; in interiorul acestuia se poate observa o nervura spiralata care impiedica apa sa circule numai pe o parte a lampii si asigura o curgere uniforma. Apa este apoi aspirata de catre pompa si rtrecuta prin mediile filtrante de jos in sus, deci filtrarea mecanica (daca exista) ar trebui sa se faca in sertarele inferioare.
Impresii personale dupa 7 luni de folosire: pozitive (ca dovada ca acum 2 luni am cumparat si al treilea filtru; iar la acvariul mare de africani pe care il am mai de mult in proiect am in vedere un tandem de HW-303A la 50 de euro bucata, eventual unul nou fara UV si un filtru in uz cu UV).
La inceput am folosit urmatoare configuratie de medii filtrante:
- jos: 3 straturi de burete de diverse porozitati
- mijloc: inele ceramice poroase tip Siporax / JBL SintoMec
- sus: amestec de bile ceramice poroase Eheim SubstratPro si JBL MicroMec
Ce folosesc acum:
- burete pe capul de intake (de la un filtru clasic de burete cu aer)
- reactor ceramic poros de CO2 in-line (gen Dennerle Micro-perler Special, dar e chinezesc)
- jos spartura de lava
- mijloc inele tip siporax
- sus bile ceramice poroase
Ce mi-a placut:
- pretul (un filtru de 1400 l/h la 50 de euro nu e rau deloc, si varianta cu UV-C la 75 de euro merita cu prisosinta diferenta de 25 EUR)
- nu curge (dar sa nu pui mediile filtrante "cu varf")
- aspectul tevilor de intrare si iesire (mult peste Jebo sau alte filtre ieftine)
- plastic gros, de buna calitate
- are un flow bun chair daca umpli sertarele cu medii filtrante (foarte bun la acvariu de 180 l..si cred ca face fata si mai sus)
- filtrul UV-C isi face treaba foarte bine
- surface skimmer foarte bun
Ce mi-a placut mai putin:
- e un pic mai zgomotos decat JBL CristalProfi 700 (dar nu cu mult, nu deranjant in orice caz, si are motorul mai puternic si misca apa cu un debit cel putin dublu)
- la 35W + 9W nu este cel mai "energy saver" - cu atat mai mult modelul de 2000 l/h la 55W+9W
- lampa UV-C nu are circuit de alimentare separata, doar un intrerupator - nu poti folosi un timer, sau o lasi tot timpul aprinsa sau iti faci program zilnioc de apasat pe buton
- doar 4 ventuze la 8 inele de prindere (la noi ventuzele se gasesc mai greu sau sunt extrem de scumpe, gen 12 lei doua ventuze Eheim sau 8-9 lei doua ventuze JBL)
- ultimul sertar de jos are tendinta de a se intepeni si se scoate mai greu in timp
Alte impresii (nici pozitive, nici negative):
- materiale filtrante incluse aproape 0 (dar asta se vede si la case mai mari gen Eheim): dezavantaj ca trebuie sa mai scoti niste bani, avantaj ca iti faci configuratia pe care o vrei
- Sunsun nu e marca foarte cunoscuta plus faptul ca lucreaza in regim OEM : nu cautati pe ebay.de dupa firma sau tip ci cu denumirile de mai sus ("Briliant Well" si "Clear Fountain"). Se mai pot gasi si pe www.ebay.co.uk dar transportul e si mai scump (de fapt e scump si din Germania).
Si acum notele:
’Meritul tehnic’: performante 10 , kit de livrare 10 , medii de filtrare incluse 5 , impresie generala 10 , pret 10 (cel mai bun pret – performante din ce am gasit pe ebay).
’Impresia artistica’: prezentare 10 (cutie OK, ambalate bine, inclusiv manual sumar in engleza cu ilustratii), canistra 10, compartimente 8 (vezi chestia cu intepenirea), conectori 10 , tevile si accesoriile de intrare – iesire 10.
Media generala: 93 din 100. Acum sa nu ne entuziasmam prea tare ca nu e cine stie ce Eheim - dar totusi iei un filtru mai mult decat decent cu o gramada de "features" la jumatate de pret fata de JBL sau o treime din pretul unui Eheim. Pacat ca e complicat cu transportul din Germania.
Atasez si o imagine cu componentele (modelul asta e HW-303B, cu 3 sertare de filtrare). O diferenta mica: partea superioara a tevilor de intrare iesire e rotunjia in arc de cerc, si nu la 90 de grade ca in figura.
image




Daca face spuma in PET.. e normal. Daca iese pe linga dop inseamna ca nu e etans, si vei avea pierdere de presiune.
Ce nu e normal - dar absolut de loc - e densitatea de K pe centimetru patrat de post pe care o ai. Pastreaza abundenta de K pentru chat si SMS. Pe aici K se foloseste cu masura...si in acvariu si mai ales in post-uri. Sper ca nu am fost prea subtil.
RSV wrote:Teste fac cam rar,insa ultima data po4 undeva pe la 1,5-2 ppm,no3~5,fe-0.2-0.3

Interesant: NO3 OK, PO4 destul de mare si un raport Redfield cam de 4-5 deci ceva sanse de alge albastre-verzi..dar parca n-am vazut asa ceva in poze.
Porcu wrote:
Ochiometric, Florapol e ca o argila, Aquabasis aduce oarecum cu pamintu' sau turba amestecat cu nisip. Diferenta e evidenta si atunci cind scoti o planta din radacini: Florapol provoaca o apa laptoasa, Aquabasis nu prea tulbura.
In plus, ce-i de la JBL recomanda Manado in combinatie cu Aquabasis, nu cu Florapol. Motivul nu-l cunosc, da' sint convins ca stiu ei de ce.

N-am vazut cum arata Florapol, am folosit doar Tetra CompleteSubstrat si Aquabasis. CompleteSubstrate arata (si se simte) ca un nisip amestecat cu turba, iar Aquabasis are tot o consistenta de nisp dar e mai roscat, amestecat probabil cu ceva argila, laterita sau similar.
Am observat ca si Aquabasis tulbura apa, se face un nor cenusiu-maroniu care se depune pe plante si trebuie aspirat. Asta a fost motivul pentru care am trecut masiv la Manado: in ultimele luni mi-am mutat acvariile sus intr-o camera pe care o folosesc drept birou si am profitat de prilej pentru re-amenajarea cu Manado.
Pe ambalajul de Manado ei evalueaza trei modalitati de folosire: 5-8 cm de Manado simplu (o stea), 5-8 cm de Manado peste Aquabasis (2 stele) si cu trei stele varianta cu cabluri de incalzire, Aquabasis si Manado. Am mers pe varianta simpla (fara Aquabasis) si cu fertilizare in apa tocmai pentru a scapa de scos Aquabasis cu tot cu radacini.
Dupa reamenajare am ramas cu o gramada de pietris amestecat cu substrat (Tetra CompleteSubstrate si JBL Aquabasis). Pentru ca nevasta-mea are pasiunea plantelor m-am apucat sa cern pietrisul ca sa il separ de subtrat (sa il poata folosi la cactusi sau ceva de genul asta). Si cand cerni cu sita se vad diferentele majore intre ele: cel de la Tetra dizolvat in apa e maro spre negru si are bucatele de turba, cel de la JBL e maroniu-roscat si are bucatele de argila.
Cat despre ecuatia Aquabasis=Florapol+nisip nu stiu cat de corecta e, dar ceva adevar cred ca are. Aquabasis poate ca a fost dezvoltat in ideea sa desfaci punga si sa il pui in acvariu, fara alte ingrediente necesare.

BogdanHojbota wrote:La un acvariu plantat serios, cum place la mine ma ganesc ca 2 cutii e "flower power" si se va duce prea repede.
Insa "testam" pe Sergiu, sa vedem cat il tine


Apropo de tinut, are cineva experienta cu subtrat inert si fertilizare in coloana (eventual aditionat bile/pastile de fertilizant la radacini)?
Nu cred ca are nimeni experienta cu Manado de peste 1 an, dar m-ar fi interesat cat "tin" produsele similare (ceramice inerte) in timp (dupa cat timp se "macina" sau se "dizolva").
 
Forum Index » Profile for ender67 » Messages posted by ender67
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com