| Message |
|
|
|
In dorinta mea de a ridica PO4, am introdus cantitati serioase de KH2PO4. Nu am reusit sa tin PO4 mai sus de 0, decat pentru cateva ore. Oricum, au aparut cateva BBA, pe varful plantelor si pe pietre. Le-am indepartat mecanic si am oprit aditia de fosfat, pentru ca am impresia ca acolo e problema. Pentru moment am decis sa fetilizez pentru macro doar cu NPK, fara alte corectii. Continua schimburile de apa de 50%, la 4 zile. Pana acum s-au dovedit benefice in lupta contra algelor. Nu am avut probleme deosebite. E adevarat ca nici plantele nu au avut un progres considerabil, dar macar nu am alge.
De 2 zile am dat drumul si la tuburile 3 si 4, dar numai pret de 2 ore/zi. HC a inceput sa perleze.
|
 |
|
|
|
S-ar putea sa-si fi intrat bacteriile in mana. Daca ai NO3, inseamna ca si-au facut treaba si faza de ciclare se apropie de sfarsit. Revenind la schimburile de apa, ADA spune asa: in primele 2 luni de la setare se schimba la 3-4 zile 50% din apa. Dupa 2 luni se schimba 50% saptamanal. Eu recomanda aceste masuri pentru preveninrea aparitiei algelor. In cazul in care totusi, apar, in acest interval, recomanda un blackout (faza de intuneric) de 3 zile. La NO3=15. probabil PO4 tinde spre 0, Fe=0, fara CO2, e drumul sigur spre algele verzi. Poate nici nu esti deranjat de acest aspect. In acest caz, pur si simplu ignora de am scris si urmeaza sfatul anterior, pentru ca este mai bun
|
 |
|
|
|
Cu riscul de a prelungi ciclarea, schimba 50% din apa la 3-5 zile. Nu mai adauga pesti. S-ar putea sa scapi si daca nu faci aceste schimburi de apa, pentru ca ai culturile de bacterii. Dar e un risc, nu mare, dar totusi exista.
|
 |
|
|
|
In primul rand indeparteaza mecanic cat mai mult, apoi trage un blackout de 3-4 zile (oxigenare buna in acest interval). Apoi schimba cel putin 50% din apa. Nu umbla la filtre. Imediat dupa schimbul de apa adu parametrii la NO3=10, PO4=1 si Fe=0,2. Lumina 10 ore/zilnic. Ideal, zic eu, 5-3-5 si schimb saptamanal de apa 50%. Succes
|
 |
|
|
|
La mine, a funtionat bine in cazul BBA. Dupa aplicarea cu seinga, in 24 de ore se faceau si rosi, iar dupa alte 24, se desprindeau. Nu am observat ca plantele sa fiee deranjate. In cazul algelor verzi nu am vazut sa fi avut efect
|
 |
|
|
|
Suplimetul de carbon nu este la fel de bun ca si aditia de CO2. Asta din cauza faptului ca pentru crestere, plantele au nevoie de acid carbonic. In momentul in care se introduce CO2 in acvariu, in contact cu apa, se formeaza tocmai substanta atat de necesara pentru metabolismul lor. Carbonul lichid depinde de neivelul de oxigen din apa. O cantitate mai mare de carbon lichid este eficienta doar daca este prezenta si o cantitate mai mare de oxigen. Dar asta duce si la un ritm de oxidare mai alert, ceea ce nu este benefic plantelor. Cine este interesat poate cauta informatii despre reactiile de oxidare si reducere. Pe langa carbon in produsele gen easy carbo se afla si alte substante care fac ca acest carbon sa ramana stabil pentru o perioada mai lunga de timp. Una dintre ele are acel efect algicid. Carbonul lichid nu este algicid. Cam asta stiu eu despre acest subiect si sper sa nu fi spus si prostii
|
 |
|
|
|
Eu am Amazonia II si am aceeasi situatie. NO3 e mare. ADA recomanda in primele 2 luni de la setare schimburi de 50% la 3-4 zile. Dupa aceasta perioada un schimb de 50% saptamanal. De cand procedez asa, nitratii stau intre 5 si 10. PO4 oricat bag (l-am ridicat chiar la 2), in cateva ore dispare.
|
 |
|
|
|
Eu am dus co2-ul pana in 90 ppm si nu au murit vietuitoarele. L-am tinut acolo cateva saptamani, dar nu am observat nici o imbunatatile la ritmul de crestere al plantelor. De aici am tras concluzia ca plantele nu cresc altfel in sifon. Binenteles ca lumina a fost la discretie si fertilizare la fel
|
 |
|
|
|
Iti voi raspunde cu o intrebare. Daca iti dau 10 fripturi la cina iti este mai bine decat daca iti dau una ? Plantele oricum suficient la 30 ppm. Mia mult, exista unele plante carora nu le place excesul de co2 Daca imi demonstreaza cineva ca plantele cresc mai bine sau mai frumos cu un nivel de peste 30 ppm, iti dau acvariul mele cu toate acareturile, cu tot.
|
 |
|
|
|
Sau poti sa iti faci un filtru extern pe principiul vaselor comunicante. Eu am unul la un nano si este cel mai ieftin si zic eu, cel mai eficient filtru extern
|
 |
|
|
|
Eu zic ca filtrul e foarte bun si nu are rost sa-l schimbi. Ridica putin nivelul apei ca sa nu fie o agitatie energica. In rest, este de bine de stiut ca si oxigenarea are rolul ei. Daca vezi ca este prea mica concentratia de CO2, mareste putin debitul
|
 |
|
|
|
Arata bine. Daca iti convine pretul, eu zic sa-l cumperi. Ca si calitate, pare ok
|
 |
|
|
|
Principala cauza a scadetii debitului este imbacsirea furtunelor. Revenind la rotor , in functie de calitatea materialeului din care e facut, intre 6 luni si cativa ani
|
 |
|
|
|
Nu am incercat niciodata. Am vazut doar in poze. Presupun ca nu poate fi foarte greu. eu cred ca poti incerca si cu scoarta de copac. Asa ceva nu am vazut, poate e o idee buna. insa nu stiu ce specie sa iti recomand, sa nu se ridice la suprafata
|
 |
|
|
|
Da , poti. Mie imi pare putin cam scumpa
|
 |
|
|
|
Intr-adevar, axul se vinde doar impreuna cu rotorul. Cu orice ai inlocui acel ax, intr-un final va face zgomot. In cazul in care inlocuitorul nu va avea o suprafata fina sau se va eroda in timp si va face ca rotorul sa aiba joc, va suna ca un tractor. Poti incerca eventual sa comanzi unui strungar sa iti faca unul din inox si ala va fi lifetime, dar nu stiu daca merita efortul. Oricum, dupa o vreme rotorul isi pierde proprietatile magnetice si debitul va scadea. Iti recomand sa iti cumperi un rotor nou si sa fii cu mare bagare de seama data viitoare cand umbli la filtru
|
 |
|
|
|
De exemplu, marginind terasele cu pietre sau lemn
|
 |
|
|
|
Acvariul arata foarte bine. Ti-as sugera sa gasesti o alta aranjare a pietrelor. Arata prea geometric. punele un pic mai aleator, insa pastreaza numarul mare de ascunzatori. Parerea mea.....
|
 |
|
|
Substratul in trepte arata ca si o orezarie asiatica. Ia priveste aici: http://news.stanford.edu/news/2007/may9/gifs/indonesia.jpg
|
 |
|
|
|
Eu zic ca aditia de CO2 a modificat PH-ul. Ph-ul a modificat duritatea. Nu cred ca melcii sunt deranjati de concentratia de CO2, ci de apa acida si moale. Niste teste ne-ar lamuri. Probabil ca e inca prea devreme, dar in timp, supravietuitorilor ar trebui sa li se gaureasca cochiliile
|
 |
|
|