| Message |
|
|
Leo2003 wrote:Daca citeai AICI, aflai. 
Si eu care credeam ca prin cardinal se intelege ceea ce in engleza se cheama cardinal tetra, cunoscut pe la noi ca neon rosu, pesti care sunt intr-adevar Characidae, cum spunea si Val. Acum vad ca e de fapt cu totul alt peste. 
|
 |
|
|
Rmirez wrote:
am cumparat acum cateva zile niste neoni si la ceva timp dupa aceea pestilor mei le-au aparut niste puncte albe pe corp
Eu intai am vazut ca unii din ei se scarpina de buturuga si de pietris si a doua zi am si vazut punctele albe pe coada - se pare ca intai apar pe coada, inainte de a aparea pe corp, din cate am inteles. Ai observat si tu partea cu scarpinatul?
Rmirez wrote:
(seamana cu bobitele de gris) ce credeti estevreo boala si daca da zicetimi si mie ce trebuie sa fac VA ROG FRUMOS
Este parazitul Ichtyophthirius multifiliis. Cum a zis si colegul care ti-a raspuns mai devreme, este mult material scris despre acest subiect, foloseste functia de Search. Eu tocmai am scapat de boala asta la neonii mei (sper sa nu ma grabesc cu concluzia, mai astept cateva zile si o sa va spun sigur). Vezi subiectul "gris la neoni". Daca punctele albe au aparut doar recent si nu sunt in numar mare, incearca si tu metoda cu cresterea temperaturii fara medicatie, metoda recomandata de Porcu'  . La mine se pare ca a functionat  .
|
 |
|
|
lupul-sur wrote:Ii poti vedea doar noaptea sau daca stingi lumina la acvariu cum incet incet rasar, vezi cum se misca substratul.
Astia ai mei mai stau si ziua pe-afara, nu prea par sa se jeneze de lumina. Pe buturuga la mine e chiar uzual sa se plimbe mai ales pui de Melanoides, probabil gasesc acolo particule fine de mancare cazute de sus.
|
 |
|
|
Kosmo wrote:Cum scot melcii gazele?
Cred ca-s ramas in urma rau.
Cum se tot misca ei prin substrat mai elibereaza din bulele de gaze care s-au format acolo si le deschid calea inspre suprafata apei.
|
 |
|
|
Porcu'"][quote:52d19d22d8="sydney5791 wrote:Cat timp dupa disparitia totala a punctelor albe (daca se va intampla asta) sa mai las temperatura la 30C in varianta in care NU am medicamente puse in acvariu?
Eu as mai astepta 3-4 zile pentru a fi sigur. Apoi incepi sa scazi temperatuta cite 1-2 grade zilnic.
De duminica n-am mai vazut nici o urma de gris si intentia mea era ca de maine (joi) sa incep sa scad temperatura.
Totusi, azi dimineata am observat ceva care m-a determinat sa incep de astazi reducerea temperaturii, sper ca nu voi vedea din nou simptome de gris peste cateva zile. Este vorba despre unul dintre neoni pe care l-am vazut izolat de grup, aproape de fundul acvariului. Statea pe loc si avea miscari rapide ale mandibulei (ma gandeam ca probabil are dificultati de respiratie si incepe sa se simta rau din cauza temperaturii care e mentinuta la 30C deja de o saptamana). Vreo 5 minute cat am stat langa el a ramas tot in starea asta, am apropiat degetul de geam dar nu s-a miscat. Am marit aerarea si mai mult si am inceput sa reduc temperatura (era 30.5C) - am setat termostatul de la incalzitor cu 1.5C mai jos. Chiar inainte de a iesi pe usa m-am mai uitat o data si am vazut ca s-a alaturat grupului.
|
 |
|
|
In planurile mele de viitor intra constructia unui acvariu peste 300 litri - eu as vrea cat mai mare. Dar lungimea si latimea fiind limitate de spatiul disponibil la valorile 110cm si respectiv 50cm, singura dimensiune la care pot umbla este inaltimea. Ma gandeam la o valoare de 70cm din care coloana de apa sa fie in medie undeva la 60cm, dar multi recomanda ca inaltimea acvariului sa nu depaseasca 60cm din urmatoarele considerente:
- acvariile inalte trebuie construite din sticla mai groasa;
- instalatia de iluminat trebuie sa fie mai puternica pentru a compensa atenuarea in coloana de apa;
- acvariul e mai greu de intretinut (mai ales daca ai mana mai scurta  )
Sa zicem ca as face in asa fel incat sa compensez cele trei dezavantaje ca sa mai castig 55 litri la H=70cm comparativ cu H=60cm, mai sunt alte aspecte de care trebuie sa tin cont la H=70cm?
Multumesc.
|
 |
|
|
Porcu'"][quote:307601f38d="sydney5791 wrote:M-am gandit si eu la asta, dar balanta inclina totusi in favoarea unui acvariu de firma.
..................
Sigur, asta e optiunea mea.
De acord cu tine. E optiunea ta si banii tai  .
Pe masura ce m-am mai documentat si am observat neajunsurile actualului acvariu Cayman 60 mi-am dat seama ca urmatorul acvariu va fi home-made, nu Cayman 110 cum ma gandeam eu.
Ce nu mi-a placut la actualul Cayman 60 (probabil ca unele puncte vor fi catalogate drept mofturi dar pana la urma ideea e sa fie un acvariu care sa-mi placa in primul rand mie si sa fiu eu multumit de el):
1. filtrul intern BluWave05 se pare ca nu a fost suficient pe partea de filtrare mecanica desi spal buretii regulat - sunt totusi cam multe particule in suspensie care au prostul obicei de a se depune pe frunzele plantelor - a trebuit sa-l suplimentez cu un filtru intern Aquael pe care-l aveam deja, plasat in capatul opus al acvariului.
Totusi, pompa din BluWave05 nu pot spune ca e slaba (350l/h la un acvariu de 75l), dar probabil ca in partea opusa a acvariului, cand jetul de apa se intoarce ca sa revina prin spatele acvariului in filtru, viteza apei scade si particulele se depun pe frunzele plantelor. Poate alta era situatia daca intrarea si iesirea din filtru erau in colturi opuse ale acvariului sau poate ca Sera Microgran contine prea multe particule de hrana prea mici ca sa fie mancate de neoni, particule care se depun pe plante.
2. am acum in acvariu trei dispozitive care pot fi doar partial mascate si nu-mi place sa le vad acolo, plus ca imi dau de lucru in plus la curatenie: cele doua filtre (BluWave05 si Aquael) si reactorul de CO2 DIY cu powerhead.
3. imposibilitatea de a suplimenta lumina (2*15W) in cazul injectiei CO2, aspect asupra caruia m-a atentionat si fostul M.A., actualmente Porcu' :-). Eu ma gandeam ca schimb tuburile cu altele mai puternice de aceeasi dimensiune, dupa care am vazut ca , putere mai mare inseamna dimensiune mai mare => nu se potriveste .
4. filtrul BluWave05 nu are spatiu pentru inserat medii suplimentare - am vrut sa introduc turba in filtru si a fost nevoie sa renunt la o parte din burete ca sa bag in loc o punguta cu turba.
5. spatiul alocat in capac pentru hranitor automat (mi-am luat si asa ceva ca mai pleaca omul in concediu) este in partea din spate a acvariului, preferam sa fie langa usita din fata pe unde hranesc eu pestii manual, mai ales ca am acolo un inel plutitor fixat cu ventuza de geamul din fata, inel care tine hrana in interiorul lui, asa ca pestii sunt obisnuiti sa gaseasca de mancare acolo si eventualul surplus de mancare care cade prefer sa cada in fata pe pietris decat in spate pe frunzele plantelor.
Ca urmare, viitorul acvariu, cand ii va veni randul, va fi home-made cu filtru wet & dry - trebuie sa recunosc ca m-a cucerit ideea de a avea toate utilajele mascate in dulapul de sub acvariu, iar la capac ma va ajuta un prieten care confectioneaza mobila la comanda.
Foarte multe din argumentele care m-au convins, inclusiv idei de realizare a capacului si a filtrului wet & dry, le-am gasit chiar pe acest forum care pe mine m-a ajutat enorm.
|
 |
|
|
Manuelita wrote:pusa o astfel de "tava" cu ceramica deasupra acvaruiului, pe 2/3 din lungimea lui, sau poate mai mult, ( adica ca o sita care se pune intre acvariu si capac ) , iar prin spatiul ramas liber sa iasa un furtun ( sau 2-3 cu debit mai micut) care sa toarne apa in sita, ar fi eficient?
ar fi sub capac si deci nu s-ar vedea, suprafata de filtrare imensa si expusa aerului, furtunul ar putea avea in capat un dispozitiv care s atransforme jetul intr-o perdea de apa...
Poate ca n-am inteles eu exact cum ai vrut tu sa zici, dar daca "tava" este intre acvariu si capac nu obtureaza cumva lumina care pleaca din capac inspre acvariu? In plus, probabil ca "tava" respectiva ar trebui sa fie cam groasa ca sa poti baga in ea mai multe medii pentru filtrare mecanica, biologica, eventual si chimica. Cam nepractic sa ai in capacul de la acvariu o uzina din asta.
Varianta cu filtrul wet & dry clasic (bazin cu medii de filtrare situat sub acvariu, bazin din care se pompeaza apa filtrata in acvariu si surplusul din acvariu (apa care trebuie filtrata) curge inapoi in bazinul de jos), desi mai greu de realizat, cred ca ar fi mult mai eficienta si mai eleganta.
|
 |
|
|
shyck wrote:
De curand am luat 6 neoni si am scapat de tetrazoni deoarece crescusera si nu prea mai aveau loc de joaca.
Faza e ca nu mai e deloc misto acvariul, e cam static, tetrazonul iti bucura okiul cu viteza lui si cat de jucaus era! Neonul e cuminte rau, sta ca bolovanul! Ce Characidae pot lua sa am putina miscare mai mare in acvariu?
Probabil dintr-un anumit motiv neonii respectivi nu se simt in largul lor la tine in acvariu. Poate ar trebui sa ai mai multi neoni decat 6 ca sa-si invinga inhibitiile.
Eu sunt foarte multumit de trupa mea de 15 neoni din punctul asta de vedere - in nici un caz nu pot spune ca stau ca bolovanii. Nu inoata ei chiar tot timpul in card, au perioade cand isi vede fiecare de treaba lui sau se impart pe grupuri mai mici, dar adeseori se reunesc in formatie completa si atunci chiar e o placere sa-i privesti intorcandu-se toti in aceeasi directie. Acuma sigur, comparativ cu tetrazonii probabil ca sunt mai putin dinamici, dar oricum pot spune ca acvariul meu de 75 litri este plin de viata si de culoare datorita lor.
|
 |
|
|
horia_ch wrote:
As vrea cativa guppy, niste neon, poate si ceva gurami si xifo...
Trebuie sa tii cont cerintele de apa diferite ale pestilor, de dimensiunile atinse la maturitate si de compatibilitatea lor.
Guppy si xifo ar merge impreuna, ambii prefera apa putin mai dura si alcalina, chiar se simt cel mai bine in apa cu putina sare in ea (ceea ce ar pune sub semnul intrebarii bunastarea plantelor din acvariu). Neonii si gouramii insa, prefera apa mai moale si mai acida.
Unii pesti se simt bine singuri sau in grupuri mici, altii (cum ar fi neonii) se simt in siguranta doar in grupuri de minim 6-7 pesti (asa-numitii pesti de card/banc).
Se mai pune si problema dimensiunii la maturitate: gouramii pot atinge 15cm la maturitate in timp ce neonii raman mult mai mici (4cm).
Eu zic sa rezisti tentatiei de a pune prea multe specii de pesti impreuna (asa-numita ciorba de peste :nu  , mai ales ca acvariul tau nu e foarte mare (la fel ca si al meu, de altfel). Dupa ce ti-ai imaginat viitorul acvariu ca pe un peisaj subacvatic de vis cu plante superbe in care pestii convietuiesc armonios, poate fi foarte frustrant sa vezi ca unii din pestii tai sunt atacati constant de alti pesti si sunt atat de stresati incat stau mereu ascunsi.
horia_ch wrote:
Precizez ca mi-as dori un acvariu decorativ (sau olandez, parca ?!), cu plante multisoare si pesti viu colorati.
Faptul ca doresti sa realizezi un acvariu olandez este un argument in plus pentru a nu-ti supraaglomera acvariul cu pesti. Acvariile suprapopulate sunt greu de intretinut, riscul de invazie a algelor si de imbolnavire a pestilor este mare, si s-ar putea ca in final sa constati ca esti foarte departe de ceea ce ti-ai dorit initial.
horia_ch wrote:
Aaa, si mai e ceva ce ma doare rau de tot: calitatea apei. In toata zona mea apa este foarte dura. Cum pot eventual sa o mai inmoi (am inteles ca pentru neoni e nevoie de apa mai moale)?
Inainte de a incerca sa modifici parametrii apei iti recomand sa te documentezi despre acesti parametri si relatiile dintre ei. Un punct de plecare ar putea fi aici.
Iar apoi, ca sa nu lucrezi "in orb" va trebui sa te inarmezi si cu kit-uri de masurare a acestor parametri (se gasesc la pet shop-uri). Marimile care te vor interesa intr-o prima faza sunt pH si GH.
Apropo de recomandarea de a creste ciclide africane tinand cont de apa dura de care dispui, ma tem ca 80 de litri sunt insuficienti. Ciclidele africane sunt teritoriale si cresc destul de mari. Daca ai avea macar 200 de litri te-ai putea gandi si la ciclide africane.
N-as putea spune nici eu ca am o mare experienta in spate dar am citit destul de mult despre acvaristica si sper ca n-am spus prostii, iar daca am spus, ma vor corecta cei "mai batrani".
Succes! 
|
 |
|
|
Porcu'"]Daca se agraveaza grisu' (ceea ce nu cred al 30 C), baga medicament.[/quote:d35af86dcc wrote:
Azi dimineata (dupa doua zile de la ridicarea temperaturii la 30C) am observat o reducere a numarului de puncte albe: doar 1 sau 2 neoni din 15 mai au 1-2 puncte albe pe coada, inainte erau vreo 4 sau 5 neoni, unii chiar cu 3 puncte albe pe coada. Probabil parazitii respectivi s-au maturizat si au cazut pe fundul apei - presupun ca nu au murit.
Am doua intrebari:
1. Care ar putea fi explicatia faptului ca daca boala e la inceput poate fi suficienta doar ridicarea temperaturii la 30C fara medicatie? Din cate am gasit pe net unii spun ca la temperatura asta parazitul nu se mai poate multiplica, altii ca nu se mai poate atasa de pesti, iar altii spun "Do NOT raise the temps if no medication or salt is in the water!".
2. Cat timp dupa disparitia totala a punctelor albe (daca se va intampla asta) sa mai las temperatura la 30C in varianta in care NU am medicamente puse in acvariu? Sau ce altceva ar mai trebui sa fac?
Multumesc.
|
 |
|
|
Citeste articolul http://www.acvariu.ro/forum/viewtopic.php?t=2013, mai ales sectiunile CICLAREA ACVARIULUI si PESTII NU SE INTRODUC IMEDIAT IN ACVARIU!!!!!!!!!
Succes!
|
 |
|
|
In primul rand imi cer scuze fata de autorul topicului pentru devierea de la subiectul original.
Sandu wrote:
In general se recomanda ca sistemul de CO2 sa nu il folosesti noaptea...caci oblete povestea mai sus despre o valvaelectromagnetica...sistem ce decupleaza automat alimentarea cu CO2 in functie de programarea unei prize.
Ratiunea pentru care am lasat CO2-ul sa mearga si noaptea a fost pentru ca ma temeam de variatii zi-noapte ale pH-ului, care am inteles ca nu fac bine pestilor, mai ales ca pH-ul meu de la robinet e oricum mare pentru neoni si cu CO2 injectat scade de la 8 la 7. Folosesc o priza programabila pentru a porni o pompa de aer pe timpul noptii in ideea ca pestii sa poata respira bine chiar daca se injecteaza in continuare CO2. Pana acum nu am observat semne de disconfort din partea pestilor. Sper ca nu e fundamental gresit ceea ce am facut.
|
 |
|
|
Sandu wrote:
sydney5791 wrote: Daca ma gandesc bine cred ca pericolul de a trage apa din acvariu poate aparea cel mult in faza initiala cand pui in sticla apa calduta cu drojdie peste gelatina cu zahar si se raceste, in timp ce inca nu exista un debit de CO2 dinspre sticla inspre acvariu.
Nu te gandesti bine. Sistemul de supapa de siguranta este folosit si la instalatiile cu butelie de presiune, nu doar la cele "drojdiere"...oare de ce
Probabil pentru cazul cand ti se termina butelia si apar pe urma diferente de temperatura - cat timp ai debit de CO2 prin tub nu imi dau seama cum ar putea sa-ti vina apa inapoi. Daca gresesc rog sa fiu corectat.
|
 |
|
|
Porcu'"]Da' de ce folosesti supapa la sticla cu drojdie? N-are cum sa se intoarca apa pe furtun in sticla.[/quote:072cccedb9 wrote:
Adevarul e ca la mine nu prea are cum sa scada temperatura in camera atat de repede si atat de mult incat sa genereze in sticla o scadere atat de mare a presiunii incat sa contracareze debitul de CO2 care pleaca inspre acvariu. Daca ma gandesc bine cred ca pericolul de a trage apa din acvariu poate aparea cel mult in faza initiala cand pui in sticla apa calduta cu drojdie peste gelatina cu zahar si se raceste, in timp ce inca nu exista un debit de CO2 dinspre sticla inspre acvariu.
Porcu'"]Si daca s-ar intoarce cu ce te deranjeaza?[/quote:072cccedb9 wrote:
Apa intoarsa din acvariu ar intra de fapt in numaratorul de bule care e o sticla de 0.5l cu apa distilata + alcool fixata de cea cu drojdie. Nu stiu in ce masura ar fi deranjant. In final utilitatea supapei in cazul meu cred ca este mai mult de conector in forma de I intre tubul care iese din numaratorul de bule si tubul care merge in acvariu.  Probabil as putea-o inlocui cu un robinet pe care sa-l tin inchis in primele ore dupa introducerea apei cu drojdie in sticla, urmand ca la inceperea productiei de CO2 sa-l deschid, numai sa nu uit sa-l deschid, ca altfel  .
|
 |
|
|
Porcu'"]Nu doar teoretic, si practic supapa trebuie sa fie speciala pentru CO2 . Eu am folosit una pentru pompele de aer si dupa vreo 3 luni s-a blocat, CO2-u' fiind cunoscut drept un gaz coroziv.[/quote:ead040bada wrote:
Mi-am facut si eu o instalatie CO2 cu gelatina de vreo 2 saptamani si negasind supape rezistente la CO2 (magazinele de specialitate la care am fost nu m-au putut ajuta) provizoriu am pus o supapa normala cu arc, desi am citit ca CO2-ul corodeaza in timp arcul metalic din supapa. Sa vad daca g.g. ma poate ajuta, i-am trimis PM.
Cat despre furtun, la folosirea furtunului normal de aer pentru a transporta CO2 problema este doar ca o parte din CO2 scapa prin porii furtunului sau se si distruge furtunul in timp de la CO2?
|
 |
|
|
[quote="Porcu'"]Nu e prea bine sa ridici brusc temperatura, da' nici chiar asa grav nu e  .
Presupun ca ieri ai ridicat un pic temperatura. Probabil pina la vreo 27. Azi poti s-o urci la 30 fara frica.
[/quote:89185c70f9"]
Am ridicat-o aseara pana la 28 si azi dimineata inainte de a pleca de acasa am setat incalzitorul pe 30 iar aerarea am lasat-o pe on permanent si am deschis robinetul mai tare (inainte se pornea doar noaptea printr-o priza programabila). Astept trei zile si revin cu un update.
|
 |
|
|
[quote="Porcu'"]Pentru ca boala e la inceput, eu as ridica temperatura in acvariu' de 75 litri la 30 C. Bineinteles cu aerare sanatoasa. Poate scapa fara medicamente. Daca in 2-3 zile nu se imbunatateste situatia, bagi doftorii  .
Neonii si cory suporta citeva zile 30 C fara probleme.[/quote:86257fa284"]
Multumesc mult, asa o sa incerc sa fac diseara cand ajung acasa, dar pot sari brusc de la 25C la 30C? Ca citisem ca nu e bine sa variezi temperatura mai mult de 1-2C pe zi si nu stiu in ce masura regula asta e aplicabila in toate situatiile.
|
 |
|
|
Acvariu 75l, 15 neoni, 5 cory, ultimii 5 neoni introdusi acum cel mult o saptamana. Neonii au cam 20-25mm si au fost cumparati toti de la Zoo Center / Profipet. Ieri am vazut un neon scarpinandu-se de buturga de cateva ori. Azi deja am observat cateva puncte albe pe coada la cativa dintre neoni  . E clar, asa-mi trebuie daca am sarit peste partea cu carantina (:au  m-am bazat pe faptul ca i-am luat de la un magazin specializat, nu din piata si am zis sa nu le mai cauzez un stres inutil tinandu-i in carantina.
Cand am luat neonii, de curiozitate am facut analize la apa in care i-am adus. M-a surprins neplacut faptul ca am vazut nitriti in apa. Dar mi-am zis ca de acum e ok, la mine nu sunt nitriti si vor fi bine. Trecerea am facut-o treptat, adaugand cate putin apa din acvariul meu in recipientul cu punga in care erau pestii proaspat adusi, iar punga am lasat-o apoi vreo 20min sa pluteasca in acvariu, dupa care am introdus doar pestii, fara apa din punga.
In fine, ce a fost a fost, important e ce fac de acum incolo. Pestii inca sunt vioi, se joaca, au pofta de mancare - boala e abia la inceput. Ma gandesc sa-i mut intr-un alt acvariu de 60l pe care il am pentru situatii de acest gen, inclusiv cei 5 cory care pana acum nu par afectati. Nu va fi usor sa-i prind pe toti in acvariul plantat.
Acvariul spital il voi umple cu apa din acvariul curent dupa care voi incepe un tratament cu Sera Costapur. Ma ingrijoreaza insa faptul ca verdele de malachit se zice ca e mai greu tolerat de "small tetras and scaleless catfish". Eventual sa incerc cu jumatate din dozaj, dar mi-e teama sa nu devina ineficient in concentratie prea mica. Temperatura o voi ridica treptat de la 25C cat e acum la 28C, sau pot risca sa ma duc inspre 30C? Am inteles ca neonii nu suporta prea bine temperaturi peste 28C.
In acvariul curent, lasat fara nici un peste, doar cu melcii de substrat, voi ridica si acolo temperatura pe la 29C pentru a accelera ciclul de viata al parazitului care, lasat timp de 10-12 zile fara nici un peste, sper ca va muri. Nu as adauga medicamente in acvariul curent, nedorind sa afectez plantele si melcii.
O mare problema este ca acvariul spital a fost gol pana acum si deci nu este ciclat - probabil va trebui sa fac zilnic schimburi de apa de vreo 20-30% si sa hranesc pestii mai putin ca de obicei.
Mi-e teama ca prin lipsa mea de experienta (tot ce stiu se bazeaza in mare masura pe informarea de pe Internet) sa nu ii omor sau sa le fac mai mult rau decat bine, de aceea sunt deschis la orice sfat competent. :help2:
Multumesc.
|
 |
|
|
|
Am un acvariu de 75 litri cu 15 neoni, 5 corydoras si mai multi melci de substrat (trumpet snails) si ma gandesc sa mai iau o pereche de ramirezi - am citit ca nu sunt agresivi si s-ar intelege cu caracidele.
Am cateva intrebari:
1. Daca iau un mascul si o femela de ramirezi maturi am sanse sa se inteleaga intre ei si sa se comporte ca o pereche sau trebuie aplicata metoda de la scalari si discusi: se iau mai multi pui de ramirezi, se asteapta sa se maturizeze si sa formeze perechi, se opreste o pereche si restul se dau?
2. Chiar daca se spune ca sunt pasnici, ma ingrijoreaza ideea ca pestii ramirezi maturi ar putea sa-mi atace neonii daca nu au crescut de mici impreuna cu ei, cu atat mai mult cu cat neonii sunt si ei de dimensiuni mai mici (2-2.5cm), nefiind inca maturi. Sa astept intai sa ajunga neonii la dimensiunea adulta?
3. Se poate deosebi sexul la ramirezii inca nematurizati sexual (daca o sa gasesc cumva pui de ramirezi) ca sa fiu sigur ca am luat o pereche? La cei adulti pentru diferentiere am inteles ca se urmareste dimensiunea pestelui, forma si dimensiunea inotatoarei dorsale si punctuletele albicioase in si in jurul punctului negru de pe femela care pe mascul nu apar.
Cateva detalii despre acvariu:
Acvariul functioneaza cam de 5-6 saptamani si am 10 neoni in el cam de doua saptamani iar ultimii 5 neoni sunt adaugati de vreo 4 zile. Pana acum totul OK - sunt jucausi si se zbenguie toata ziua. Ii hranesc cu Sera Microgran si din cand in cand TetraMin Flake Food si ma gandesc sa mai iau larve de tantari din piata si sa le pun la congelator.
Apa de la robinet are pH=8,GH=10,KH=8 dar folosind plante cu crestere rapida si un saculet cu un ghemotoc de turba FLUVAL in filtru am adus-o la GH=7, KH=5-6 iar de vreo saptamana de cand am pus in functiune instalatia de CO2 DIY dupa reteta cu gelatina gasita pe acest forum (pana acum functioneaza ireprosabil!), pH-ul se mentine la valoarea 7. Temperatura in acvariu am setat-o la 25C. In apa vad NH3+NH4=0, NO2=0, NO3=10mg/l si am de gand sa schimb saptamanal 10 litri de apa (7 litri de la robinet plus 3 litri apa distilata).
Prin adaugarea unei perechi de ramirezi consider ca am incheiat popularea acvariului, dar as vrea sa fac cu dreptul si miscarea asta, drept pentru care ii rog pe cei cu experienta in domeniu sa-mi dea un sfat.
Multumesc.
|
 |
|
|
|
|