| Message |
|
|
Pana sa te gandesti la sticla, lumina, filtrare si asa mai departe, stai la casa sau la bloc ?
In cazul in care stai la bloc, iti spun de pe acum sa renunti, ca ai toate sansele sa darami blocul
In cazul in care stai la casa, ai avantajul posibilitatii de construire a unui bazin din beton (imbracat in fibra+rasina, vopsea cauciucata pt iazuri si asa mai departe), iar sticla sa folosesti doar in partea din fata.
|
 |
|
|
@aLLLx vezi ca gasesti sifonatoare speciale pentru nano de la JBL. Poti de asemenea sa folosesti aspiratoarele de substrat pe baza de aer (sunt niste tuburi care ridica apa+mizeria cu ajutorul aerului de la o pompa de aer, iar un "sac" retine mizeria, apa fiind introdusa inapoi in acvariu). Se gasesc incepand cu 15-18 lei (chinezesti) pana la 60 lei (sera). De asemenea, daca dispui de niste bani mai gramada asa  recomand aspiratorul celor de la EHEIM (230 ron). Reversed undergravel la un plantat chiar nu recomand. Chiar daca nu imprastii substratul efectiv in masa apei, substantele nutritive din el se imprastie cu siguranta si nu vrei sa stii cum pot profita algele
|
 |
|
|
|
@aLLLx poti sa te folosesti de un server de upload pt imagini (ex. imageshack.us)
|
 |
|
|
|
Pai eu am avut la terrariul sarpelui un bec incandescent de 100 de wati, care statea aproape lipit de sticla laterala (de 4mm), dupa foarte multe luni, intr-un final a crapat sticla. Dar, bec incandescent de 100w, si sticla de 4mm. Parerea mea e ca poti sta linistit.
|
 |
|
|
Dupa ce le ia ~30 de minute ca sa ajunga sus, crezi ca mai au chef sa faca acelasi traseu la intoarcere ?
|
 |
|
|
|
Sa-ti traiasca si sa-ti creasca ! Si cat mai multe depuneri !
|
 |
|
|
|
De unde ai buturuga din dreapta ? Cea din spatele eriocaulon-ului ?
|
 |
|
|
Eu unul am fost foarte multumit de reactorul activ facut de mine. Singura problema este de estetica. Dar intr-un bazin cu ditamai "burlanul" de overflow, cat de multa estetica sa strice si reactorul cu sticla de cola ?
|
 |
|
|
FO intr-adevar nu se compara ca si costuri cu un reef, dar e cu 80% mai putin spectaculos  . Eu prin vara cred ca o sa ma apuc.
Am un bazin de 182L, surface skimmer/overflow, sump de 64L + compartiment dry, tuburi de 12000k, pompe am si de 1000 si de 1500 si de 3000l/h, multe powerheaduri care se pot adapta pt curenti, chiller pe care o sa il confectionez eu dintr-un frigider tip minibar, probabil intr-un topic deschis aici voi pune un tutorial.
|
 |
|
|
@Bitanu
Ai reusit sa fac o schema foarte complicata, la un sistem incredibil de simplu
|
 |
|
|
Ceratophyllum demersum. Se poate tine si la suprafata, si infipta in pietris/substrat. E lipsita de radacini, deci se hraneste din masa apei. Daca ai rabdare cu ea, poti sa faci o tufa mare undeva in spate. Cand ajunge la suprafata, tai, si plantezi langa, si tot asa pana umpli acvariul cu ea 
|
 |
|
|
@Iustin
Eu unul sunt acvarist de aproximativ 5 ani si deabia acum incep sa ma gandesc la marin. Costurile sunt foarte mari, iar riscurile enorme in cazul in care nu procedezi cum trebuie.
Dar ca sa iti satifac putin curiozitatea, iti fac o lista cu unele echipamente necesare, considerand ca bazinul il ai deja (~200L, care pentru marin deabia iese din categoria nano  ), si preturile aproximative ca sa ai o idee ce implica un marin (pe langa cunostinte).
Sump filter (se poate confectiona) - ~100 ron
Pompa - 200-800 ron
Pompe curenti - 200-1000 ron
Medii filtrante intre 100-500 ron
Chiller - ~3000 ron
Iluminare HQI - ~1000 ron
Protein skimmer - 200-1000 ron
Sare 20kg - 150-300 ron
Piatra vie 30 ron - 20 euro/kg (necesar ~30 kg)
Reactor calciu - 300-1000 ron
.....
Si lista continua cu teste de apa, solutii pt apa, pesti, nevertebrate.
In concluzie, fara 10.000 RON nici nu are rost sa te gandesti sa te apuci 
|
 |
|
|
valyy_dvd wrote:
djphazer wrote:Inlocuieste un tub 865 cu un 830 si vezi daca situatia se imbunatateste. Cand plantele au mai multa lumina din spectrul albastru, cresc in inaltime. Cand au mai multa din spectrul rosu, se ramifica.
Esti primul care zice ca lumina rosie ramifica si cea albastra inalta.
Peste tot am citit contrariul spuselor tale,ca lumina albastra ramifica si cea rosiatica inalta,dar am sa ma documentez iar,sa nu contrazic ceva ce nu sunt sigur.
Scuze, am incurcat borcanele. Pot spune ca am boala asta  Eram si cam obosit cand am raspuns.
|
 |
|
|
@kmol ... si va creste cantitatea evaporata 
|
 |
|
|
pc.ciprian wrote:
Solutia din testul permanent este facuta cu apa de kh4? daca nu iti poate arata total aiurea fara sa aiba nici o treaba cu ce ai tu in bazin
Am mai auzit si eu discutii in aceasta privinta. Ideea e ca testul sa fie umplut cu o apa cu KH cunoscut, de aceea producatorul indica apa din acvariu. KH-ul apei introdus cu reactivul in testul permanent poate fi 4,5,6 sau 16. Toata chestia e sa fie o valoare cunoscuta. Bineinteles ca la o valoare mare, nu prea mai ai ce vedea pe test, el fiind albastru indiferent de cat CO2 introduci.
|
 |
|
|
|
Scalari trebuia sa iei mai multi, si de marime mai mica, iar cand se aleg perechile, sa pastrezi maxim o pereche. Momentan mai tine-i sub observatie. E o manifestare teritoriala.
|
 |
|
|
|
Inlocuieste un tub 865 cu un 830 si vezi daca situatia se imbunatateste. Cand plantele au mai multa lumina din spectrul albastru, cresc in inaltime. Cand au mai multa din spectrul rosu, se ramifica.
|
 |
|
|
NH3 e util doar in timpul ciclarii. In locul tau as fi loat NO3  care e util si in timpul ciclarii, si dupa ciclare 
|
 |
|
|
|
Testele 5/6 in 1 (hartie) - aparent ieftine, dar mult mai costisitoare pe termen lung. De asemenea nu sunt foarte precise.
Trusa testare - investitie pe termen lung. Dai odata un ban, iar cand ramai fara testul X il achizitionezi separat. Dezavantajul : de cele mai multe ori nu ai nevoie de toate testele din trusa.
Solutiile de testare indivituale - se pot achizitiona separat, astfel impartind costul. De asemenea, cumperi doar ce ai nevoie.
Din punctul meu de vedere, testele individuale sunt cea mai buna alegere.
|
 |
|
|
Nu neaparat easycarbo ar fi influentat valoarea pH-ului. De multe ori sunt "de vina" schimburile de apa. Eu de exemplu, avand in vedere ca stau in Constanta, unde e cea mai "razna" apa din tara, dupa ce ploua sunt cu eprubetele in chiuveta si fac teste de apa. In perioadele fara poaie, avem pH peste 7.6 (de multe ori bate spre 8), si KH uneori si 20. Eu urmaresc ploile cand fac schimb de apa. Spre exemplu acum 4 zile cand am schimbat apa, plouase torential, si aveam la robinet pH 7.2 si KH 12. M-am apucat de schimb de apa aproape instantaneu  .
|
 |
|
|