| Message |
|
|
Plus de asta, la 2cm, in functie de dimensiunea plecostomusului vei ramane fara ei sau nu  . Chiar e un criteriu de luat in calcul  .
|
 |
|
|
|
@paunescu.nicolae intalnirea are loc in fiecare Duminica la ora 16:00 in parcarea de la Brick. Vezi ca e deschis un topic special in sectiunea "Carciuma" in aceasta privinta. Daca nu ma insel se numeste "Intalnire CONSTANTA".
|
 |
|
|
2 filtre externe ? Satisfa-mi curiozitatea, de care anume ? Sticla de 10mm ? Sticla de 10mm am eu la bazin de 180 de litri. Pentru ce vrei tu sa faci acolo, ai nevoie de 19mm cel putin. E posibil sa fie putin chiar si asa. Cele 8 ochiuri de sticla ar trebui sa fie minuscule ca sa poata rezista presiunii imense (gandeste-te ca apa din el cantareste ceva mai mult decat basculanta  ). La cum ai spus tu, 90x90 mi se pare putin cam imposibil. Iar in ceea ce priveste lumina, cred ca cel mai potrivit ar fi un luminator, care sa fie inclus in constructia casei. 8 neoane e o gluma la volumul ala de apa. Costurile, trebuie sa te gandesti foarte bine. Nici rasina nu e foarte ieftina. Cel mai bine incerci cu vopsea cauciucata (in genul celei folosite la iazuri). Gandeste-te foarte bine inainte sa te apuci de treaba (chiar ai putea sa vorbesti cu un inginer sa iti faca niste calcule). Nu e de joaca cu asa ceva. Ai toate sansele sa darami casa proaspat construita.
|
 |
|
|
6000 ron cu tot cu iluminare si filtrare ? Mi-e putin greu sa cred ... dar, tu stii cum ai facut socotelile  .
|
 |
|
|
Salutare. Se pare ca noi constantenii suntem pusi serios pe treaba. Rasina teoretic devine inerta chimic dupa uscare, dar pentru linistea ta sufleteasca, poti da cateva maini de lac ecologic peste ea. Eu sincer daca as avea un asemenea bazin, direct as pune niste pisici de mare de apa dulce, arowane, snakehead, si alti rapitori mari  . Iar ceva probabil imposibil de realizat (cel putin din punct de vedere financiar sau al disponibilitatii animalelor/echipamentelor), un recif la volumul ala
|
 |
|
|
|
Salut Vlad. Un nou Constantean printre noi. Bine ai venit, si ciclare usoara !
|
 |
|
|
De asemenea, incearca sa le spui pe nume, si anume tetrazona  . Si-asa confuzia dintre tetrazona si tetra e destul de mare. Tetra sunt carachidae gen neoni, rhodostomus, etc.
|
 |
|
|
Spor la proiect. Sper sa tii un jurnal foto. De mult timp vreau sa vad constructia unui bazin de placaj cu fibra iesit din mainile unui roman  . Poate nu-ti vine sa crezi, dar sunt mai nerabdator ca tine  .
|
 |
|
|
@minnardy sursa sunt eu, cand ma plictisesc si am putin timp liber. Nu am vrut sa fie un articol pompos despre ciclare, ci unul usor de inteles de catre incepatori. De altfel am si precizat, se pot adauga completari/modificari pana se ajunge la o forma finala. Articolul este bazat pe experiente personale si nu am avut vreodata probleme  . Se vrea a fi un articol usor de inteles si de aplicat de catre incepatorii care nu inteleg cum e cu ciclarea. Normal ca exista metode si procedee mult mai bune, dar, macar din asta sa inteleaga ceva, ca de "caras in bol" sunt pline petshop-urile  .
@popey e la mintea cocosului sa nu storci bureti din acvarii cu probleme ... pe mine m-a ajutat mult metoda asta, la fel cum te-a ajutat pe tine bactozym-ul. Fiecare are preferintele lui, si e liber sa aleaga ce crede el pentru acvariul lui.
@Emimag nici nu am precizat ca biotop si ecosistem ar fi sinonime  . Sunt student la biologie, stiu sa fac diferenta  .
|
 |
|
|
Sau cu dej'tele si multa rabdare
Eu am inceput un experiment cu riccia, si anume am prins-o in moss. Sa vedem ce iese. Poate ajung in situatia ta
|
 |
|
|
|
Ciclul azotului pentru incepatori.
Dupa cum stiu cunoscatorii, si prin acest articol, vor afla si incepatorii, intr-un acvariu au loc procese chimice si biologice echilibrate, fara de care biotopul numit "acvariu" nu ar exista. Un simplu bazin de sticla cu pesti in el nu se poate numi acvariu, iar de biotop sau ecosistem nici nu se pune problema.
Totul porneste de la amoniac (NH3). Amoniacul apare in apa din hrana ramasa neconsumata, dejectiile pestilor, resturi vegetale sau animale in descompunere. Dupa cum stim, amoniacul (NH3) este nociv chiar si in mediul terestru. In mediul acvatic in schimb, este extrem de periculos.
Aici intervin bacteriile Nitrosomonas sp. Ele transforma amoniacul (NH3) in nitrit (NO2). Ele vor forma o colonie acolo unde se pot fixa, si au un flux de apa constant. Cea mai mare parte a acestor colonii, este prezenta in filtru. Mediile filtrante cu o suprafata mare, automat pot gazdui un numar mai mare de bacterii.
Mediile filtrante cu suprafata mare apreciate cel mai mult in randul acvaristilor sunt : ceramica poroasa (denumiri comerciale : Sera Siporax, Eheim Substrat pro etc.), zeolitul, si buretii fini. Ciclul azotului nu se incheie la nitrit (NO2), acesta fiind si el toxic pentru vietuitoarele acvariului. Nitritul (NO2) este preluat de alte bacterii benefice (Nitrobacter sp.), prezente si ele in filtru.
care il transforma in nitrat (NO3). Acesta din urma, este mai putin toxic decat precedentele, dar pentru o perioada indelungata, se poate acumula si el in cantitati periculoase. Avantajul cel mai mare o constituie plantele, care asimileaza nitratul (NO3) fiindu-le necesar dezvoltarii.
Suportii biologici (ceramica, zeolit, burete etc.) impreuna cu coloniile bacteriene ce ii populeaza, reprezinta filtrarea biologica a acvariului. Un acvariu cu o filtrare biologica bine dezvoltata este un acvariu ciclat.
Cum se realizeaza ciclarea ?
In momentul amenajarii unui nou acvariu (in special primul acvariu), tentatia de a il popula imediat cu pesti este mare, mai ales cand exista confuzia ca singurul lucru periculos in apa acvariului este clorul (Cl).
De fapt, intoxicatiile cu amoniac (NH3), sau nitrit (NO2) aduc moartea primilor locuitori ai acvariului, si batai de cap incepatorilor.
O ciclare corespunzatoare asigura stabilitatea acvariului, si conditii bune de viata pentru locuitori lui.
Un exemplu de ciclare traditionala :
Dupa amplasarea acvariului, asezarea substratului fertil pentru plante, spalarea si asezarea pietrisului si a decorurilor, plantarea, instalarea echipamentelor, iar in final, umplerea cu apa, etapele ar trebui sa fie urmatoarele:
1. Pornirea filtrului - filtrele sunt de multe dimensiuni, forme, modele, principii de functionare, eficiente, calitate, pret si asa mai departe. Un singur lucru e cert, si anume FILTRUL NU SE OPRESTE NICIODATA.
Bacteriile ce urmeaza sa se formeze in mediile filtrante au nevoie de un flux constant de apa pentru a supravietui. Oprirea filtrului pentru perioade mai lungi de cateva ore la un bazin ciclat, poate aduce deciclarea, si anume moartea coloniilor bacteriene din filtru.
La un bazin in curs de ciclare, bacteriile nu se pot forma fara un flux constant de apa.
2. "Stimularea" ciclarii. Pentru a se putea inmulti si dezvolta, coloniile bacteriene au nevoie de hrana. Hrana este reprezentata intocmai de amoniac (NH3) pentru Nitrosomonas sp., si nitrit (NO2) pentru Nitrobacter sp.
Pentru a asigura aceste substante, puteti introduce in apa zilnic o cantitate mica de hrana pentru pesti. Aceasta etapa ar trebui sa dureze minim o saptamana.
3. Testarea apei. Pentru a avea o idee despre cum decurge ciclarea, se recomanda testarea apei la interval de cateva zile. Testele ce ar trebui facute, sunt cele pentru nitrit (NO2), si nitrat (NO3). Aceste teste se gasesc in comert la magazinele de profil.
Valorile maxime la care se pot introduce primii pesti sunt : nitrit (NO2) 1-5 mg/l , nitrat (NO3) 10-25 mg/l.
4. Introducerea primilor pesti. Deabia dupa ce ati atins valorile de mai sus, sau unele chiar mai joase (in special a NO2), puteti introduce primii pesti. Primii pesti introdusi vor trebui sa fie specii rezistente. Pestii alesi de multi dintre acvaristi pentru ciclare sunt pestii din genul Corydoras.
5. Incheierea ciclarii. Pentru a va asigura ca ciclul azotului s-a incheiat, va fi nevoie de o noua testare a apei. Pentru a putea spune ca un bazin este cu adevarat ciclat, nitritul (NO2) ar trebui sa fie absent (0 mg/l), iar concentratia nitratului (NO3), ar trebui sa se situeze in jurul valorii de 10 mg/l
Trucuri pentru o ciclare mai usoara:
Exista si unele trucuri care usureaza ciclarea/scurteaza timpul necesar acesteia. Cel mai benefic si ecologic, este stoarcerea in acvariu al unui burete ce provine de la un alt acvariu deja ciclat, sau adaugarea de suport biologic de la un acvariu ciclat (ceramica, zeolit, burete). Prin aceasta metoda, se vor transfera o parte din bacteriile necesare ciclarii noului acvariu.
De asemenea, exista in comert substante si solutii ce contin "colonii" de bacterii, sau substante chimice necesare dezvoltarii acestora. Informatiile privind utilizarea lor se regasesc pe ambalajul acestora, si se vor respecta cu strictete.
Indiferent de metoda de ciclare aleasa, testele de nitrit (NO2), si nitrat (NO3) nu ar trebui sa lipseasca. Doar cu ajutorul lor ne putem asigura ca un acvariu este cu adevarat ciclat.
Va doresc ciclare usoara, si ape limpezi !
Ii rog pe cei care au alte pareri, sau completari, sa se exprime.
|
 |
|
|
@Emimag
Nu a avut de unde sa stie ca si tu esti din Iasi. Completeaza-ti locatia la profil 
|
 |
|
|
|
Exista sticla de mai multe categorii, in functie de calitate si de transparenta. Exista si unele tratamente ce se pot aplica sticlei pentru a-i mari transparenta/a-i reduce imperfectiunile. Seamana putin cu polish-ul auto.
|
 |
|
|
Cantitatea de pearling e de-a dreptul  . Iar despre poze, felicitari, le ai !
|
 |
|
|
In ceea ce priveste lumina, depinde de plantele pe care vrei sa le cresti, ce fertilizanti esti dispus sa oferi, daca esti dispus sa oferi si CO2, si asa mai departe. In principiu, un minim de 0,5 W/litru ar trebui sa fie suficient pentru un bazin fara prea multa fertilizare si lipsit de CO2, altfel in loc sa profite plantele, profita algele. Daca fertilizezi cu micro si macroelemente, si CO2 macar de la o bomba du drojdie, ar trebui sa ajungi pe la 0,7w/litru. Puterea de 1w/litru nu pot sa recomand decat avansatilor in ceea ce priveste fertilizarea, spectrele luminoase, aditia de co2 si asa mai departe, categorie in care nu ma aflu  .
|
 |
|
|
De meritat merita cu siguranta ca pret. Banuiesc ca te referi la reductor cu 2 ceasuri, nu numai ceasurile propriu-zise. Sonda de pH de obicei se inlocuieste cam anual, chiar si pastrata in conditii perfecte. Cat despre butelie, acum sincer sa fiu, verificarea este mai mult o formalitate. O butelie care a fost folosita corespunzator si are cateva umpleri la activ nu ar trebui sa aiba probleme. Oricum, stai linistit ca nu ti-o umple niciun centru de incarcare de CO2 fara verificarea la zi, decat prin metode...sa le spunem romanesti  . Deciziile iti apartin in totalitate, dar dupa mine, merita  .
|
 |
|
|
Ferplast Star 160. 450 de litri, finisaje de aluminiu, capac cu amortizoare telescopice, intaritoare din cablu de otel inoxidabil, stand cu finisaje de lemn cu aluminiu. Pret ~9000 RON ! Un fel de Rolls Royce al acvariilor. Mai au si Star 200 de 750 de litri. Pretul lui se apropie de 12000 RON.
Din ce am observat eu pana acum pe piata, acvariile de volum mare "de firma" sunt momentan rezervate "spargatorilor de pusculite".
Recomand sa gasesti pe cineva cu experienta care sa iti confectioneze un bazin, si un stand din teava rectangulara imbracat in PAL. Daca dispui de sume colosale, poti incerca si acvariile "de firma", dar de raport calitate/pret nu se poate pune problema. Practic...nu exista  .
L.E. Un mare dezavantaj al bazinelor de fabrica, este al capacului care de multe ori nu premite adaugarea mai multor tuburi, iar cele cu care vin din fabrica sunt total insuficiente pentru un bazin plantat adecvat (cu plante diverse, nu numai anubias si alte plante "de intuneric"). Cam asta este si cazul lui Vision 450, si chiar si al acvariilor Ferplast de sute de milioane  .
|
 |
|
|
|
@aco e slaba poza. Azi am fost pe la el si apa e ok.
|
 |
|
|
@Pestiuca aici nu ai contrazis bine  . Nu faptul ca pe o planta cresc alge sau nu, este criteriul prin care ea este pretentioasa sau nu. Pretentioase devin atunci cand au cerinte mari de lumina/fertilizanti/co2/stabilitate a pH-ului si multe altele. Motivul pentru care anubiasii sunt uneori atacati de alge, este cresterea lor lenta. De cele mai multe ori, alga care care creste pe anubiasi este BBA, care ocupa primul loc in topul meu de alge "afurisite". poti intra aici http://www.theplantedtank.co.uk/algae.htm pentru a identifica alga, si poti citi si motivul aparitiei/modul de exterminare.
|
 |
|
|
@Heavy_Fuels am raspuns on-topic  Sunt constient ca si ea stie ca exista plante nepretentioase.
|
 |
|
|
|
|