| Message |
|
|
Ehei... cum sa nu, tuturor ni s-a intamplat sa ni se lungeasca "plantele" cand am schimbat tubul
Numai ca noi am inlocuit cu Philips Aquarelle vechiul tub 830
La spiritul tau de observatie nu-i bine sa schimbi tubul prea des ca vei zapacii cu totul plantele. Si poate in urmatorul weekend vor iesi din acvariu...
Pentru un asemenea post mi-as lua ban urgent dar deh, hai sa mai si glumim (la limita decentei). Iar daca lasam gluma la o parte... ai grija ce scrii si cum scrii. Si unde scrii pentru ca acelasi post apare la Catfish (postat la o ora distanta de acesta). Nu incerca sa pui vigilenta nimanui la incercare. Si poate iti treci si locatia la profil.
|
 |
|
|
P'asta cu valorile de 17 si 40 in testerul JBL n-o stiam. La cat ai cheltuit acolo, mai ia si un test individual de KH. Si daca si testele pentru ceilalti indicatori sunt tot la fel de bune, adica de incredere...  ce sa mai zic.
Probabil ca si cel de NO2 nu-i chiar ok. Asta pentru ca nu avea cum sa fie atat de mare inca din prima zi in care ai introdus apa in bazin (eventual masoara valoarea NO2 la apa de la robinet).
Am dubii si cu privire la pH. De aceea ti-am si spus la inceput ca nu-i cazul sa te impacientezi din prima zi.
Daca mai sunt si altii prin zona poate iti impartasesc valorile masurate de ei. Parca era un post pe forumul vechi in care tocmai aceste valori se postau spre informarea celor interesati... deh...
Succes!
|
 |
|
|
|
Poti fi sigur ca n-ai citit bine. Nu exista nici un fundament pentru a schimba atat de multa apa si atat de des. E suficient 10-20% saptamanal.
Bazinul tau e mic si orice schimbare majora (60%) duce la dezechilibre destul de mari (daca acolo s-o fi realizat vreodata echilibru).
Ce fel de neoni ai? Si "cam 27" e destul de relativ...
Paracheirodon innesi 20-26ºC (neon "obisnuit")
Hyphessobrycon herbertaxelrodi 23-27ºC (neon "negru")
Paracheirodon axelrodi 23-27ºC (cardinal sau neon "rosu")
Xipho 22-28ºC
Jetul de apa prea puternic, stressul creat de schimburile prea dese de apa (atat d.p.d.v. chimic cat si de "deranjul creat"), iluminarea pe o durata prea mare... toate astea si inca altele pot fi cauza pentru care pestii tai sunt "timizi".
|
 |
|
|
Prima data am crezut ca Mannu e numele unei fete sau a unei prietene bune da' acu' imi dau seama ca ai vrut sa spui:
@betta: Man, nu rade!
Si n-am ras deloc cand am postat. Ti-am dat doar niste sfaturi (pe care le-ai cerut dealtfel).
Despre mutat, hmm... fii linistit, se pot muta si acvarii de 450l asa ca eu zic sa-ti propui unul de minim 60l-70l. (65Lx30lx35h). Vei fii mult mai multumit. Iar cand va veni vorba de mutat avem sfaturi si pentru situatia asta ;).
|
 |
|
|
|
Daca dimensiunile date de tine sunt corecte raspunsul este afirmativ, poti pune un singur neon de 18W.
La cei 20cm latime (profunzime) pune-l la mijloc.
Plantele cresc ce-i drept dupa lumina da' nici chiar asa... mai ales in mediul acvatic si pe o inaltime de 28cm (din care o sa mai scazi vreo 6-7 cu substratul). Apropos de asta...ce vrei sa tii in bazinul acela ca pare mai degraba un bazin de carantina, puiernitza sau de reproducere da' valoare estetica nu prea are...
Depinde de "transformator" dar cel mai probabil se va "arde" transformatorul dupa care va "pusca" si tubul. E sub 10RON un balast de 18-20W
|
 |
|
|
|
Se pare ca cyanoacrilatul, componenta principala a adezivilor de genul Picatura, Super Glue, Crazy Glue, Super Bond si multe altele, nu este toxic in sine daca nu este ingerat. Daca vei cauta pe Net despre el vei gasi ca este folosit si in medicina. Insa aditivii cu siguranta sunt.
Eu nu iti recomand insa sa-l folosesti in cantitati mari.
Tot siliconul este mai bun. Suprafetele trebuie sa fie uscate si f. curate/degresate si de preferat, sa nu rugoase/poroase.
|
 |
|
|
|
Poti incerca cu albastru de metil si schimburi partiale de apa. Si rabdare! Si Bactozym sau Sera Nitrivec. Si cu oarece substrat si/sau burete provenit dintr-un bazin ciclat si stabil (dar musai sanatos). Intre timp, citeste tot ce poti legat de ciclare ;) .
Rugaminte: Nu mai propagati prejudecata fierberii substratului ca asa ceva nu exista in natura. Iar un acvariu este un sistem viu in care orice ati face introduceti material nesteril.
|
 |
|
|
Tubul dispune de 2 tevi de scurgere cu robinet, doar ca sunt la partea inferioara, deci nu prea se pot folosi la schimbarea apei.
Dar la evacuarea ei da! ;) Trebuie doar prevazut cu o sita si un aparator adecvat.
1. Rezista guppy la temperaturile din timpul noptii pe timp de vara?
Cred ca intrebarea trebuie pusa putin invers... adica daca vor rezista la temperaturile din timpul zilei. Daca bazinul este de beton si se afla in plin soare, raspunsul e nu! (Temperatura e intre 18-28C, cum bazinul de beton are o inertie termica destul de mare noptile nu cred ca sunt o problema).
2. Ce tip de filtrare ar fi mai buna? Eu ma gandesc la un filtru intern mai ales ca el se va afla tot timpul afara si trebuie sa trag cablu pentru curent pana in casa.
Tot cea externa e mai buna. In fond, poti construi o "cusca" pentru filtrul extern care sa-l fereasca de intemperii. Gandeste ca va trebui sa circuli cel putin 1200-1500l/h.
3. Este suficient de mare bazinul pentru guppy pentru a supravietui o parte din pui?
Da!
4. Ce plante ar trebui plantate pentru a rezista la conditiile de afara? Plantele vor oferi ascunzisul pentru puii de guppy.
Incearca cu ce ai la indemana si sunt nepretentioase (Vallisneria, Elodea etc.)
5. Depinde ce inseamna "foarte mult calcar". N-ar trebui sa ai probleme insa... si apoi... mai exista si apa de ploaie pe care o poti colecta (daca e vorba de o zona nepoluata). Oricum, altii vor fi in masura sa-ti dea informatii corecte sau mai detaliate.
6. Care ar fi perioada propice pentru popularea bazinului si cate perechi de guppy ar fi recomandat sa introduc in acest bazin?
Pai am raspuns... dupa ce temperatura nu scade in mai multe nopti consecutiv sub 18C.
...voi renunta la el si voi creste guppy intr-un acvariu de 100 litri care sta nefolosit de vreo 3 ani.
Pai, daca ai spatiu, ai acvariul, nu vad ce mai astepti. Ar mai fi ceva... din relatarile unora, guppy o duce foarte bine in bazin exterior dar problemele apar dupa ce ii scoti... pentru ca un bazin exterior mare este mult mai stabil decat acvariul in care "ii culegi"... dar asta ramane de vazut/verificat.
Si pe mine ma bate gandul sa fac un asemenea experiment insa nu cu un bazin suprateran ci cu un pond si nu de 500l ci de vreo 4-5 ori mai mare. Ramane doar problema resurselor financiare si a timpului 
|
 |
|
|
Din pacate galeria nu functioneaza (iar)  .
Schita ti-am trimis-o prin mail.
|
 |
|
|
Daca cineva este interesat rog moderatorul sa indice unde putem continua discutia ...
Fiind informatie de interes si uz general poti preciza linistit dar sec numele magazinului, adresa si pretul. (Nu se vor imbogatii aia din soclurile vandute si nici nu va fi inabusita concurenta :-) )
|
 |
|
|
...am mai observat ...melcilor mei li se gauresc cochilile. Lucrul asta din ce cauza se poate intampla din cauza ca apa este prea dura ?
Nu!
Cochiliile se gauresc in general, fie pentru ca pH-ul este prea mic fie duritatea este prea mica... dar din cele spuse de tine (valoarile masurate ale pH-ului, duritatii si prezenta scoiciilor) nu prea cred ca asta-i cauza...
Poti sa scrii si tu mai ingrijit si mai explicit? Si sa pui intrebari strict on topic?(eventual la nevertebrate)
|
 |
|
|
Un articol cu o nomograna gasesti la: http://www.thekrib.com/Plants/CO2/kh-ph-co2-chart.html
Un alt articol si un calculator care permite determinarea celui de-al treilea parametru cand se cunosc doi dintre ei (dua care tu nu ai mai mult de 2.1ppm CO2 in acvariul tau) il gasesti la:http://www.csd.net/~cgadd/aqua/art_plant_co2chart.htm (are si un tabel din care poti determina valorile).
Pe scurt, da, poti introduce CO2 in bazin. Dar incearca sa citesti articolele respective.
Later edit: Chiar asa dura e apa la voi?
|
 |
|
|
S-o luam sistematic....
pentru a scapa de melci trebuie sa te inarmezi cu rabdare si vointa... cum vezi 2-3 sus pe sticla cum ii prinzi. Ahh... am uitat, iti trebuie si ceva rapiditate ca sa nu zici dupa aia: "Pana sa-l vad, Pana sa ma hotarasc, Pana sa-l apuc.... melcul tzushti!!!"
Ar mai fi vreo 2 solutii da' nu le-am incercat: Am vazut pe la Animax niste capcane de melci. Cica melcii intra da' nu mai pot sa iasa... probabil ca in capcana se pune si oarece papa bun pentru ei...
O alta modalitate e cea chimica (Limnacid (Tetra) si alte produse(Sera)). Nu-ti recomand pentru ca stiu pe cineva care administrand asa ceva a ramas fara plante.
In privinta plantelor... depinde ce plante ai si ce dimensiuni (raport L/l/h) are acvariul. Cel mai bine ar fi sa cauti pe net/galerie imagini cu acvarii si sa compari cu ceea ce ti-ai dori pentru bazinul tau. Ar trebui sa identifici si sa precizezi si plantele pe care le ai. Si nu le muta prea des dintr-un loc in altul. Multe plante se intind si abia dupa aceea le scoti pe cele din portiunile in care "nu dau bine". Dar ca asta sa se intample... poate ar mai trebui inca un tub de 18W (ca sa atingi limita impamintenita de 0,5W/l). Si inca ceva... oarece fertilizant (nu-ti recomand niciunul, gasesti destule referinte pe forum si pe la magazine). Despre CO2 nu vorbim deocamdata...
In privinta pestilor... pestii ca numar sunt ok. Daca nu se simt bine trebuie sa te gandesti unde anume gresesti...
Schimbi saptamanal 10-20% din apa (cu apa statuta)?
Ce anume le dai de mancare?
Cat timp ai pornita zilnic iluminarea acvariului?
Nu ai pomenit nimic despre incalzitor. Ai asa ceva la acvariul tau? Care e temperatura in acvariu? Exista variatii de temperatura puternice?
Dupa ce iti raspunzi si ne raspunzi la intrebarile astea si daca nu-i dam de capat poate se impune si masurarea pH-ului si a duritatii apei.
Deocamdata atat...
|
 |
|
|
o intrebare pentru cunoscatori, era un mascul de betta foarte frumos, dar caudala o avea in partea superioara, crescuta putin ... nenatural. oare daca i-asi taia caudala, i-ar creste apoi normal? sau tot ar prezenta acea anomalie?
Oricum ai lua ceea ce iti propui tu e o forma de mutilare
Chiar daca se spune ca pestii nu simt durereinotatoarea caudala, chiar si la Betta s., are rol de propulsie a pestelui. Pe langa aceste considerente trebuie sa te gandesti si la faptul ca operatia poate duce la o infectie microbiana sau micotica (sau amandoua) care poate fi uneori fatala ( ia uite cum ar putea ajunge sa arate in urma unei infectii).
In timp ce scriu randurile astea ma uit la cei 2 masculi de Betta s. comuni de pe biroul meu si ma intreb ce anume te-a determinat sa pui o astfel de intrebare  Tie ti-ar place sa te tunda cineva zero  Si asta inca nu doare... dar daca din motive estetice cineva ti-ar reteza niste, asa, vreo 2 falange? Poate ai dori sa-i schimbi si culoarea... un peste nu se preteaza nici la tunning si nici la origami.
Fiecare exemplar este unic (cu exceptia gemenilor monozigotici da' asta nu-i valabil la pesti). Daca nu este vorba de o malformatie ci doar de considerente estetice bucura-te de el asa cum este. In fond, nu te obliga nimeni sa il cumperi.
Si te rog, nu mai pune intrebari d'astea  Unii lupta impotriva colorizarii artificiale iar noi suntem gata sa punem mana pe bisturiu sau lama 
|
 |
|
|
Multe intrebari deodata  ... N-am sa raspund eu in detaliu la toate...
1. Capacul din panel sau PVC (Eu personal am unul -2 ani- din PAL taiat si executat la marea arta, lasand la o parte greselile  realizat de o mare firma de mobilier. Concluzia? Va trebui sa-l schimb... dar daca e executat si hidroizolat cum trebuie s-ar putea sa tina mult mai mult.)
Cauta pe forum ca s-a tot discutat si rasdiscutat... erau si schite/tutoriale (din pacate pe forumul vechi).
2. La volumul bazinului tau, de circa 130l brut, si daca nu vei suprapopula acvariul... eu inca as merge pe un filtru intern. Mai multe nu zic ca nu stiu din proprie experienta. Si sunt prea multe marci dintre care poti alege. Silentioase sunt mai toate, cel putin cat sunt noi. ("Sa nu faca prea mult zgomot e un termen relativ"). Dar parca un Fluval 104 sau un TetraTec te scapa de:
a baga mana prea des in bazin,
volumul ocupat in bazin,
necesitatea de a-l masca.
Pompa de aer nu e obligatorie.
Apropos... cati discusi vrei sa tii acolo?
3. Zici ca vrei sa plantezi mult acvariul... hmm... la 38cm profunzime daca mai scazi vreo 3-4cm minim fundalul (desi polistirenul nu va avea rezistenta daca il mai si scrijelesti/sculptezi/scobesti) ramai cu o nimica toata... un tablou... despre care nu stiu ce vor zice discusii  . Mai bine o hartie neagra in spate.
4. Incalzitor de 100 sau 150W (se merge de obicei pe 1W/l dar depinde si de diferenta de temperatura dintre ambient si temperatura dorita a apei). Alt link aici. Personal folosesc un Scuba de 250W(cred) de mai bine de 2,5 ani si un Aquael de 50W de mai bine de 1,5 ani. Aquael-ul e scufundat complet iar Scuba depinde.... la sfarsit de saptamana, cand vine vremea completarii nivelului, pe langa schimbarea de apa, are tija de reglare "la aer" iar dupa aceea e "imersat" complet.
Acu', se zic vorbe faine despre Tronic... daca te poti "infige" la pretul acela cu atat mai bine.
5. Plasa nu scoate mizeria... ofera-mi un link unde scrie despre obligativitatea plasei.
Poti sa pornesti acvariul cu 2x18W dar n-o sa-ti ajunga (revin din nou la intentia ta de "a planta acvariul f. mult")
Nu vad ce-i de explicat mai mult la procesul de ciclare al unui acvariu. Procedeul si necesitatea aplicarii sale este explicat in detaliu in articolul lui Lucian. E daca vrei, proba de foc pentru un acvarist... are rabdare si porneste cu dreptul sau vrea neaparat sa testeze cu capul rezistenta pragulului de sus. Prin ciclare se ajunge la stabilirea unui echilibru biochimic necesar supravietuirii pestilor (in special) dar si a nevertebratelor si chiar plantelor.
Later edit: Ai si PM si un mail cu poze. Toate meritele materialului trimis revin lui akademik_79 care a le-a publicat in 111 Mai 2004. Dealtfel si intrebarile aferente tot lui ar trebui sa i le pui.
|
 |
|
|
Nu va contraziceti da' va certati!
Sper ca in acest fel autorul intrebarii va primi raspunsul preadorit.
Apa ("pura") nu conduce la alergii!
Umiditatea produsa de evaporarea apei dintr-un acvariu nu duce la afectiuni pulmonare.
Multe substante organice (de fapt orice substanta organica) poate provoca alergii.
Pentru tratarea manifestarilor alergice exista antihistaminice!
Apa dintr-un acvariu nu contine substante toxice pentru organismul uman (toxic e una, alergenic e altcceva).
Un medic responsabil poate emite opinii dar trebuie sa fie specialist responsabil pentru a pune un diagnostic intr-un caz anume. (Pentru a pune jar pe foc, eu personal, nu cred ca medicul respectiv este nici responsabil, nici specialist ci mananca o paine.)Sunt multe lucruri care pot merge rau cu un acvariu:
sa se sparga si sa-ti inunzi vecinii,
sa te electrocutezi cand instalatia electrica e improvizata sau cand se sparge incalzitorul,
sa te tai si sa te molipsesti cu o tuberculoza cumplita (habar n-am cum ii spune da' poate fi letala),
sa devii alergic la hrana administrata protejatilor tai (ca si la polen, praf, fum de tigara, intepaturi de albine, lapte, cofeina....).Exista pe lumea asta multe pasiuni.... so this subject is closed by betta.
|
 |
|
|
|
Userul Oz a fost ban-at deoarece este o clona a lui PET. Desi a fost avertizat in trecut cu eventualele urmari pe care le aduce o clona...
Ban-ul e acum si dupa adresa de mail si dupa IP (pacat).
|
 |
|
|
Pentru cei care au dorinta, rabdarea, priceperea si pot intelege, iata un link cu un studiu comparativ al diverselor tuburi fluorescente (si alte surse de iluminat) de interes pentru acvarii (in engleza):
http://www.aquabotanic.com/lightcompare.htm
|
 |
|
|
E recomandata sticla de 10mm daca il umpli pana sus.
...si am sa mai pun intaritoare in partea superioara a acvariului...... pentru presiune pe latimea acvariului
De la Pascal incoace: "Variatia de presiune produsa într-un punct al unui lichid aflat în echilibru în câmp gravitational se transmite integral în toate punctele acelui lichid."
...ce procentaj de siguranta are un acvariu facut din geam de 0,8
Nici un acvariu nu este sigur 100%. Se foloseste un factor de siguranta insa. In cazul tau acest coeficient este de 2,2 (la limita inferioara).
Citeste postul de aici: http://www.acvariu.ro/forum/viewtopic.php?t=1203 iar undeva p'acolo se da si link-ul catre: http://www.fnzas.org.nz/uploads/media/GlassThicknessCE_07.xls
...si sa reduca tensiunea
Tensiunea (din sticla) nu poate fi redusa decat intr-un singur fel... prin reducerea inaltimii coloanei de apa.
Degreseaza bine muchiile inainte de lipire. Orice pata de grasime poate duce la dezlipire  Succes 
|
 |
|
|
filtrul "rupe" bulele de co2 in sute de alte "bulisoare". e egal cu 0 ce fac eu?
Nu e egal cu 0 da' pierzi aiurea CO2... cantitatea care ajunge sa se dizolve in apa fiind mult mai mica decat cea care se pierde.
miine o sa plec de acasa pentru 3 zile, asa ca voi stinge lumina. are rost sa tin co2-ul pornit?
Opreste-l!
Si eventual, scoate "bomba" pe balcon ca sa nu ai surprize pana te intorci si ca sa incetinesti metabolizarea zaharului de catre bacterii. Experimente poti face dupa aia...
@all (Sa mai si zambim): Cate bulishoare sunt intr-o bulutza? Si cate bulutze sunt intr-o bula? Iar intr-o buloaie cate bule incap ;) ...
|
 |
|
|