| Message |
|
|
Porcu wrote:Sifoneaza atiti de adinc incit sa nu deranjezi solu' fertil de jos. Unde nu ajungi (intre plante sau in colturi) poti baga o bagheta pe care o agiti usor sa elimini bulele de gaz si putin din mizerie. Daca mai ramine ceva nu-ti fa probleme, nu trebe curatenie ca-n farmacie  .
Merci de ajutor! O sa incerc sa-mi domolesc obsesia de a face curat luna. 
|
 |
|
|
Porcu wrote:Stiu, modestia e o caracteristica a oamenilor cu adevarat valorosi  . Lasa ca-s io coolt™ pentru amindoi  .
Acum am vazut ce ai scris  Da, esti destul de coolt™ pentru o armata d'astia ca mine
Ca veni vorba de  as avea nevoie de un sfat. Am observa de ceva vreme ca intre marginea din fata a substratului si geamul frontal s-au acumulat "neste" mizerie. Am un fel de "sifonator" de fund, pe care il utilizez saptamanal, dar nu reusesc nicicum sa ajung in profunzime. In plus, am observat si niste bule de gaz in zona cu probleme (intre marginea substratului si geam) care ma nelinistesc putin. Ce as putea utiliza ca sa pot sifona cum trebuie si zonele astea greu accesibile (si oarecum profunde)?
|
 |
|
|
Porcu wrote:Daca doi indivizi asa coolti™ ca noi isi imagineaza ceva intr-un anume fel ....... e clar  ....... 
Cu adaugirea ca dintre noi doi doar tu esti coolt™, iar eu ma straduiesc sa nu ma fac de ras  Oricum, iti multumesc pentru sugestii, critici, comentarii si aprecieri, ma motiveaza sa avansez!
|
 |
|
|
Porcu wrote:Sesizez un posibil viitor pericol estetic (ma sperie felu' in care m-am exprimat ): planta din dreapta buturugii (cred ca e o Rotala) tinde sa faca un perete, trebuie sa plantezi ceva in fata ei sa-i mascheze baza sau va trebui s-o tunzi in panta. E bine oricum, da' n-o lasa sa se inalte cum vrea ea.
Asa ma gandeam si eu, sa o tund in panta. E a doua oara cand intru cu foarfeca mai tare in ea si ma gandeam efectiv ca data viitoare sa incerc sa-i dau o alta forma. Merci de sugestie!
Porcu wrote:Imi place tufa rosie din stinga  , atrage privirea din prima dar asta cred ca-i o problema ....... privirea n-ar trebui atrasa in stinga, ar trebui atrasa in punctul focal care nu-i acolo. Nu stiu cum poti rezolva problema, poate daca ai muta rosul undeva in spatele lemnelor ....... sau daca ai avea mult rosu si in dreapta astfel incit punctul focal din zona buturugii sa ramina mai verde (o mica zona verde intr-o imensitate rosie ar putea focaliza involuntar privirea).
Si mie imi place tufa din stanga, rosie  , am amplasat-o special acolo. Pe viitor vreau sa o intind pana in spate de tot. In dreapta (unde actualmente e si problema spinoasa) vor fi Rotala (roz inchis) si Cabomba (rosu-roz) asa ca vad ca mergem in acelasi sens. Inconstient, am fost de acord cu tine, imaginandu-mi mijlocul ca verde aprins si celelalte 2 treimi ca diferite tonuri de rosu.
Porcu wrote:Cred ca micile probleme cu cresterea unor plante sint din cauza acvariului inca proaspat, se vor rezolva de la sine.
Sper ca e vorba de asta si ca o sa isi dea drumul. Teoretic nu ar avea de ce sa nu isi dea drumul (sunt obsesional cu privire la fertilizare, balanta de substante nutritive, masuratori, lumina, schimburi de apa, curatenie efectiva in acvariu, etc)  Trebuie rabdare.
Merci mult Radule pentru sfaturi! 
|
 |
|
|
kirucd wrote:Mie imi place, arata fain, cel putin pentru ochiul meu 
stefanp wrote:Si mie imi place.
Multumesc frumos Dragos si Stefan! E mult de lucru, dar e un lucru care imi place.
kirucd wrote:e clar ca trebuie sa mai creasca plantele si sa dai forma.
Problema e ca atunci cand am ales plantele (adica la inceput de tot) nu am luat in calcul diferentele de crestere in functie de lumina (de exemplu). De aia Ammania a crescut vreo 5-10 cm maximum in 2 luni, iar Cabomba la fel. Astept sa ajung la 1 W/l cu lumina (cu fertilizare corespunzatoare) ca sa le vad cum cresc rosii si frumoase.
kirucd wrote:Si peluza sa se umple de gazon.
Aici e cea mai mare problema, neidentificata inca. Ori lumina insuficienta de pana acum, ori prea gros stratul de pietris in zona peluzei, cert e ca efectiv frunzele de HC (in mare parte) s-au ingalbenit si au murit. Parca, de cand am marit intensitatea luminoasa, timid, isi dau drumul (am vazut si radacinile care merg pana in substratul fertil). Raman optimist in legatura cu covorul "cuban".
stefanp wrote:Parca totusi ceva nu e cum trebuie in partea dreapta, dar nu stiu exact ce. Poate ca se vad firele cum stau "drepti" unul langa altul...poate ar fi mai bine sa le plantezi intr-un loc si sa se duca ele pe laterale...
Cred ca te referi la varfurile de Rotala nou plantate. Ce s-a intamplat de fapt in zona aia: Cabomba (mai mult ca sigur de la lumina insuficienta), incepuse sa se dezintegreze, asa ca am scos-o, i-am taiat varfurile si am replantat-o mai pe mijloc (era in dreapta spate). In randul din spate pe mijloc era Ceratopteris, pe care l-am scos tot atunci. In loc am pus cateva fire de Rotala, proaspat tunse, care in cateva saptamani ma astept sa se indeseasca, incurajate de tunsori repetate. Sper ca si Cabomba sa isi dea usor drumul, tinand cont de faptul ca intensitatea luminoasa se apropie incet (dar sigur) de ceea ce-i place ei (aprox 1W/l).
In mare asta e proiectul pe termen scurt. Inca sunt la stadiul de experimente cu plantele si cu aranjarea lor armonioasa. Orice sfat e binevenit.
|
 |
|
|
In sfarsit poze. La aproximativ 2 luni de la debut. Detalii actuale:
Lumina 7h/zi (5h la 0,8 W/l si restul de 2h la 0,56 W/l).
pH constant la 7,1
Fertilizare Dennerle basic (S7, E15, V30, PG7)
Incalzitor de substrat pornit de 1 saptamana.
Calitatea fotografului lasa de dorit, abia acum punand pozele mi-am dat seama.. Sper sa va placa totusi. Astept pareri si comentarii, tinand seama si de faptul ca inca sunt departe de ceea ce mi-am dorit.
PS. Testul permanent de CO2 arata gresit, tre' sa inlocuiesc solutia.
|
 |
|
|
|
Am refacut dozarea PO4 asta-seara si tot 0 e. Ma gandesc ca am manipulat eu gresit substantele aseara.. Acuma am o intrebare: Daca si NO3 si PO4 sunt la 0, sa incep fertilizarea cu Daily NPK? Fe e la 15-20 si lumina e la 0,6 w/l 8h/zi.
|
 |
|
|
Revin cu un update:
PO4 azi, la ora 13:30: 0 mg/l  Pe cuvant daca inteleg!
|
 |
|
|
|
Ieri am facut niste teste de apa si mi-a dat in felul asta:
Fe - 0,2 mg/l
NO3 - 0-0,5 mg/l
PO4 - 2,5 mg/l
Nu mi-a venit sa cred cat de mare e concentratia de fosfati (asta in conditiile in care duminica am schimbat apa, cam 25-30%). nu am probleme grave cu algele (ceva staghorn pe ici pe colo), dar la asa concentratie de fosfati.. Nu stiu de unde au explodat, ca pesti am vreo 14 (10 M. praecox si 4 C. siamensis) la care le dau mancare cu taraita (6 zile din 7).
In rest, HC-ul are frunzele galbene-maronii si nu inteleg de ce (singura explicatie ar fi un strat prea gros de pietris peste substratul fertil in zona lui), iar C. furcata se "dezintegreaza" incetisor. Ammania isi revine in forta, Bacopa la fel, Pogostemon e frumos si se intinde, iar Rotala e din ce in ce mai roz si mai deasa.
|
 |
|
|
|
Doar o mica observatie de cand am inceput fertilizarea cu PlantaGold 7: algele dispar vazand cu ochii. Pe langa asta, plantele zici ca "au luat-o razna" dpdv culori si crestere. Sunt absolut impresionat. Pana acum sunt foarte multumit de schema de fertilizare Dennerle (S7, E15, V30, PG7).
In alta ordine de idei sambata o sa mai introduc 10 pesti (Melanotaenia praecox - 3 masculi si 7 femele), care pana acum au stat in carantina 3 saptamani la shop (din cate am inteles sunt salbatici si puteau aduce o gramada de paraziti).
|
 |
|
|
|
Update (fara poze), saptamana a 6-a:
Dupa o saptamana de absenta (cea care a trecut), am observat urmatoarele:
HC-ul s-a intins usor, dar pare destul de anemic (frunze decolorate pe alocuri), plin de hair/thread si staghorn
Rotala s-a indreptat, s-a colorat in roz (inegal, coloratura mai puternica spre mijlocul acvariului, mai verde pe margine) si a crescut
Pogostemon arata destul de bine (culoare, forma, intindere)
Ammania incepe sa dea frunze colorate in rosu aprins (dupa o perioada de frunze verzi-pal)
Bacopa s-a inaltat in partea din spate a acvariului
Cabomba si-a mai pierdut din culoarea intensa, dar creste (incet dar sigur)
Radacina nu mai pluteste, iar muschiul se intinde si el incet-incet.
Sambata am facut un schimb partial de apa (undeva la 25%), am curatat geamurile acvariului (GSA), am mai "aprins" inca 2 tuburi (la 50%) si am intrat in schema Dennerle de fertilizare (inclusiv PlantaGold 7). In plus am mai scos cat de mult am putut algele de pe HC si alte plante (in principiu Staghorn si Hair/Thread). Maine urmeaza ceva mai radical: scot Hygrophila si Ceratopteris si astfel schimb putin "display-ul". Mut radacina cu vreo 10-15 cm mai in dreapta, in si pe pozitia definitiva (cum mi-a si sugerat Radu). Mut Ammania cat mai in partea stanga si pana in spatele acvariului, las Bacopa unde e (in spatele radacinii), tai si replantez varfurile de Rotala in locul Ceratopteris-ului si astfel inconjor tufa de Cabomba pe care o sa o las in pace. In plus de asta, o sa mai adaug o jumatate de ora la timpul de iluminare si continui cu fertilizarea dupa schema Dennerle. Poze ma gandesc ca o sa pun maine (before & after).
|
 |
|
|
Ai dreptate, Daniela. Citisem si eu thread-ul respectiv acum ceva vreme. Sa stii ca acum cateva zile l-am recitit si imediat m-am dus cu gandul la pestii tai. Se prea poate sa ai o specie noua, dupa cum sugera lumea de pe forum. Adevarul ca insula Noua Guinee rezerva inca foarte multe surprize. Tine-ne la curent!
|
 |
|
|
vereb wrote:
3. sa bagi melci Anatome Helena care vor face treaba ca la carte (cunoscuti sub denumirea melci asasini  )
Varianta 3 ar fi cel mai OK
Varianta 3 it is. Am bagat 3 bucati ieri seara.
|
 |
|
|
vereb wrote:Interant tabel ai pus la dsipozitie, stau cu hallo.ro si dcit online deschis ptr a intelege cuvintele  .
O sa incerc sa fac si o varianta in romana si una in germana.
vereb wrote:Cum evolueaza acvariul acuma, ce fac vetuitoarele, plantele, niste upadet-uri?
Acvariul evolueaza binisor as zice. Vietuitoarele mananca algele "cu spor", le tin sub control. In alta ordine de idei, preconizez o explozie de melci comunitari (cel putin 2 feluri).
Parametrii apei sunt stabili (mai putin temperatura, din cauza valului de caldura din ultimele 5 zile cu temperaturi de 32-33 C, total neobisnuit pentru Elvetia).
Plantele se dezvolta destul de bine (inclusiv HC-ul incepe sa se intinda, ce-i drept timid, dar sigur).Saptamana viitoare nu voi fi prin preajma (vacanta), asa ca nu o sa fac nicio modificare inainte de a ma intoarce. Dupa aceea o sa dau drumul la inca 2 neoane la 50% (perioada de iluminare ramanand 7 ore). Asa o sa ajung la 0,45W/l in circa 2 saptamani.
|
 |
|
|
Update:
Am incercat sa nu fac valuri deloc si se pare ca merge. pH-ul urca maxim cu 0,03 (de la 7,10 la 7,13). E drept ca am lasat CO2-ul in functiune pe toata durata schimbului de apa.
Intre timp, am adaptat un mic tabel ce se bazeaza pe schema Dennerle (l-am facut in franceza, dar nu e complicat si ma gandesc ca o sa intelegeti, cei interesati).

|
 |
|
|
Daniela76 wrote:Marius_NE si eu schimb tot 50%, merg si eu pe Dennerle. La mine nu variaza atat de mult PH, e drept ca merg pe apa de osmoza. Mai conteaza si cum torni apa in acvariu, daca o aerezi foarte mult sigur ca duce la cresterea Ph-ului. Eu fac tot posibilul sa nu-mi faca cine stie ce valuri cand pun. Vezi poate functioneaza si la tine.
Sa stii ca o sa incerc sa nu fac valuri deloc. Merci de info!
|
 |
|
|
|
Update ziua XV (saptamana a III-a):
Am marit perioada de iluminare, lasand aceeasi intensitate luminoasa (4 tuburi de 54 W la 50%). Astfel:
11:30 - 12:00: dimmare de la 0 la 50%
12:00 - 15:00: 50%
15:00 - 15:30: dimmare de la 50 la 0%
15:30 - 18:30: 0%
18:30 - 19:00: dimmare de la 0 la 50%
19:00 - 22:00: 50%
22:00 - 22:20: dimmare de la 50 la 0%
22:20 - 11:30: 0%
Teste de apa:
NH3/NH4, NO2: 0 mg/l
NO3: <5 mg/l
Fe: 0,15 mg/l
pH stabil la 7,1, test permanent de CO2 verde (lejer mai deschis)
|
 |
|
|
eugen.popp wrote:Ma tem insa ca ei zic sa pui substanta in apa de schimbat nu direct in acvariu? Poti sa verifici asta?
Pun exact dupa cum zic ei: pentru schimburi de apa de pana la 50% din volumul net (adica la mine pana in 200 l) se aplica 2 "strokes"/100l de Dennerle Avera pentru volumul net total de apa (adica 400 l) in interiorul acvariului. Deci la fiecare schimb de apa trebuie sa adaug 8 "strokes".
daniel12 wrote:Nu strica sa adaugi si ceva tanini in apa.
Tot dupa schema Dennerle, la fiecare schimb de apa adaug si Dennerle TR7 Tropic, care contine tanini.
|
 |
|
|
|
@ Eugen si Dragos:
Merci de sfaturi!
|
 |
|
|
daniel12 wrote:De ce tii apa atat de alcalina? Cu kH-ul si pH-ul atat de sus banuiesc ca ai o apa cam dura acolo.
Ai masurat apa de la robinet cu ce valori vine?
Daca nu ai pesti care prefera apa dura ar fi bine sa o virezi spre usor acida si sa scazi kH-ul pana la un 4-6 grade.
Majoritatea plantelor, din ce stiu eu, cresc in medii acide mai ales cele care provin din bazinul Amazonului.
kH-ul e la 9-10 dGH, gH-ul e la 11-12 dGH. Apa de la robinet are aceiasi parametri. Acuma, nu ca as vrea eu sa o tin la parametrii astia, doar ca nu pot sa fac altfel. Ma gandeam initial la un osmozor. Problema e ca nu am unde sa stochez atata apa osmozata incat sa conteze macar la un schimb de apa (fie si de 30%, care la mine inseamna vreo 130 l). Asa ca vorba francezului " je fais avec".
|
 |
|
|