sunt incepator, am citit sectiunile dedicate timpilor necesari a fi urmati inainte de a baga efectiv pestii in acvariu.. totusi nu am destul de mult timp sa stau cat as vrea pe forum (invat pentru rezidentiat) asa ca am o multime de intrebari..
in primul rand, as dori un acvariu de 300 de l. urmatoarele lucruri sunt necunoscute pentru mine, si anume:
1. ce fel de filtru (extern) ar trebui sa iau pentru un asa volum de apa
1.1. nu am inteles exact cum vine treaba cu filtrele externe, asa ca v-as ruga sa ma lamuriti de la a la z (stiu ca par pretentios, dar daca tot m=am hotarat sa ma apuc de o treaba vreau sa iasa bine)
2. lumina: ce fel de neoane sunt cele mai bune (vreau ca viitorul meu acvariu sa fie plantat foarte puternic) si in ce combinatie (am vazut tot felul de combinatii de neoane si sunt complet in ceata)
3. substrat: ce fel, ce fertilizant sa iau pentru el (din ce am vazut JBL e mai des mentionat pe forum) si cu ce sa il completez (aici nu am inteles foarte bine: dedesubt vine substratul fertilizant dupa care deasupra vine un strat de pietris nu foarte mare ca si granulatie); pot pune pe deasupra un strat de nisip fin si in ce conditii (stiu ca nu e bine pentru radacinile plantelor sa fie in nisp a se sufoca)
4. dispozitiv CO2: de unde sa procur (cu tot cu pH controller, sper ca zic bine), de unde sa fac rost de butelie de CO2 si asa mai departe
5. decorul: pot sa iau buturugi/crengi mai ciudate din padure? (pe care sa le sterilizez inainte de a le pune in acvariu) si diverse tipuri de roci necalcaroase (acelasi procedeu); pot sa le combin? cum pot "lega" plantele de crengile din acvariu ca sa creasca ulterior pe acestea? daca ati putea sa-mi dati niste sfaturi "basic" de estetica as fi foarte recunoscator
6. plantele: cum le combin? tinand cont ca vreau ca acvariul meu sa fie bine luminat, as dori intre 0,8 si 1 W/l, ce plante mi-ati recomanda? cum le grupez?