| Message |
|
|
|
Mai trateaza-l, dar trateaza-l la modul cel mai serios....fierbere indelungata, cu sau fara sare in apa, curatirea tuturor aschiilor, cojii si tot ce mai are pe el si abia apoi pune-l in apa, la scufundat dupa care-l vei introduce in bazin.
Insaaaaa, la cat sunt eu de nebun, zau ca as trage o fuguta pe unul din bratele alea mai mici si obscure ale Dunarii, si mi-as lua o buturuga din aceea statuta in apa de ani de zile.
|
 |
|
|
Banuind ca stii faptul ca un lucru de calitate costa, iti pun aici acest link http://www.aquaristic.net/shop.php/sid/52a7a50ac5ec3ed4f1f48646d4d41ec7/cl/details/cnid/15243fb718e4f6502.17456648/anid/061020/Eheim%20ecco%20pro%20120%20-%202032/ cu unul din cele mai bune (daca nu cumva cel mai bun) filtre externe pentru acvariul tau. La mine merge beton la un acvariu de 30 litri, bineinteles cu debitul un pic micsorat.
|
 |
|
|
|
Exact asa cum descrii tu procedez eu. Aspirat apa cu rahat si nisip, pastrat nisip, spalat, reintroducere in acvariu. Si asta pentru ca aspiratoarele de substrat nu m-ai incantat cum lucreaza la nisipul acela foarte fin.
|
 |
|
|
|
1. Cum curat stratul de nisip?
Se aspira cu orice model de aspirator de substrat. Mai putin Eheimul cu baterii care nu prea merge.
2. Sticla se murdareste? Cum o curat?
Normal, se fac alge verzi pe geam. Se spala cu un burete. Nu indic razuitorul magnetic.
3. Schimbul de apa la cat timp il fac?
Saptamanal, 25-30%. Daca esti chiar pasionat, aspiri rahatii de pe fund la 2-3 zile.
cum ascund returul de filtru extern?
Il incorporezi in backgroundul DIY pe care ti-l faci. Cu putina imaginatie si manualitate, ii gasesti un loc acolo. Dar lasi jetul sa curga liber catre suprafata apei.
|
 |
|
|
Xiphophorus peaceful Lifespan: 4 years....adica traiesc in conditii linistite pana la 4 ani...ai un peste tanar. La molly este intre 3-5 ani, iar la pristella 5 ani sau mai mult.
Ceilalti pesti s-ar putea contamina, dar infectia asta are o contagiozitate redusa si depinde mai mult de rezistenta generala a organismului celorlalti pesti.
Izoleaza-l maine, incearca un tratament cu antibiotice. Alege unul de aici http://www.feamane.org/pages/fish_meds.html ...ai si dozele trecute. Bun ar fi Minocycline, cauta-l in farmacii pentru oameni, produsul Minocin. Dar nu-ti fa sperante mari...eu inca nu am vazut un peste bolnav de dropsy vindecat.
Nu te mai gandi ca ai facut tu o greseala....nu e obligatoriu. Se poate ca pestele sa fi avut o "cadere" a rezistentei organismului din cauze independente de tine.
|
 |
|
|
|
Cauza imbolnavirii: o bacterie (Aeromonas) care traieste in mod normal, ca nepatogena, in acvariu, a devenit brusc patogena ptr acel peste....motivul? Daca zici ca pestele are cel putin un an, ar putea fi un exemplar batranel, slabit. Sau, ai gresit tu ceva recent in acvariu....un schimb de apa intarziat...
Se trateaza cu antibiotice. Baktopur, tetracicline, etc....da un search pe forum...recent s-a mai discutat despre tratamentul acesteia.
|
 |
|
|
cred ca o sa optez pentru rio300
ca filtru UV ce imi recomanzi si nisip de unde il cumpar?
Acu... ce sa-ti zic? Eu sunt adeptul calitatii indiferent de pret  Deci, ti-as spune un JBL de 9 sau 11 w, dar cunosc doua cazuri carora le-a curs, de nou fiind, unul fiind chiar al meu. Ti-as spune Tetra, dar nu au decat de 5 w, cam mic ptr tine. Ti-as spune un Aqua Medic de 18 w, dar face 158 euro, pret in Germania. Ti-as spune un Jebo de vreo 11 w, dar e chinezesc....  si nu-s adept, chiar daca am unul de care sunt multumit...e foarte mare, inestetic. De gasit, gasesti pe shopurile online existente in Romania sau pe site-uri straine.
Nisip....depozite de ,materiale de constructii, cariere, sau la Hornbach in Bucuresti...ori, in ultima instanta, pe plaja, ca esti aproape sau chiar nisip de constructii, simplu, cernut si spalat bine!
Asta are in dotare RIO300: pompa de recirculare cu biofiltru 1000 l/h
Da, stiu. De fapt, acea pompa de recirculare este un powerhead atasat in capul unui filtru intern de 1000 l/ora capacitate, adica maricel.
Deci pe langa filtrul lui intern imi recomanzi Eheim 2228?
Da, eu asta ti-l recomand....filtrele Eheim sunt "mercedesurile" filtrelor externe!
Si legat de filtrul UV o data legat la filtrul extern trebuie sa mearga nonstop? ca citisem pe undeva ca nu ar fi chiar bine sa mearga tot timpul si ca ar mai trebui oprit.
Da, la acvariile plantate este contraindicata folosirea nonstop a UV-urilor pentru ca interactioneaza cu fertilizantii pe care-i chelateaza inactivandu-i.
La africani insa, merge folosit nonstop. Iar lampa are o durata de "viata" data de producator...bine, probabil ca ajunge sa tina chiar mai mult...ori mai putin... 
|
 |
|
|
La mine NO3 se apropie de 50 ppm. Din cauza asta Rotala macandra isi da cu demnitate obstescul sfarsit
Hmmmm....stau si ma gandesc si-mi amintesc ca, acum vreo 2 ani, cand am mai avut un acvariu cu plante am avut niste fire de Macandra superbe....lungi, frunzulite mari, de un rosu intens, iar NO3-ul "zburda" dupa bunul lui plac la valori intre 50-100...oare chiar valoarea aia sa fie cauza "decesului" plantei???Stau si ma intreb, nu ca as sti sigur cumva  Dar parca la plantele rosii trebe mult Fe ca fertilizare...sau ma insel eu? Magistrii in ale plantelor sa ma ierte daca am spus o prostie 
|
 |
|
|
Ai inceput sa pui pesti, cand amoniacul este la concentratie maxima
....si, continui eu ideea...acest fapt a stresat pestii peste masura si a favorizat transformarea bacteriilor, altfel normale dintr-un bazin, asa numitele bacterii conditionat patogene, in bacterii patogene care au produs boala pe fondul stresului pestilor. In acvarii sanatoase, ciclate, aceste bacterii nu produc boala respectiva.
Tratament: izolare pesti bolnavi, tratament cu antibiotice....da rezultate bune si sera baktopur. Da un search cu tail si fin rot pe forum sau pe net si vei gasi multe elemente.
|
 |
|
|
|
Dropsy! Adica hidropizie! Boala bacteriana. Izolare peste, tratament cu antibiotice, sanse mici de scapare. Chiar daca vindeci infectia bacteriana, rinichii sunt cam distrusi si acel balonament abdominal nu cedeaza. Da un search dupa dropsy sau hidropizie pe forum, sau pe net si vei afla multe lucruri discutate. Daca vei avea lucruri neclare, intreaba-ne aici!
|
 |
|
|
Dupa ce am citit vreo 3-4 luni forumuri despre ciclide africane doresc sa ma inham si eu la un astfel de proiect.
Corect!!!Asa se procedeaza!
Acvariu vreau sa imi cumpar un RIO240 120x40x50.
Bunicel...daca-ti permite criza si spatiul, baga-te la un rio 300 (120x50x60) si sigur vei avea satisfactii si mai mari!!!Le plac elementele de suprafata: lungime, latime cat mai mari.
Decorul sa fie homemade.
E ok. Polistiren expandat cimentat, colorat.
filtru extern
Cat mai mare!!!Ideal doua mai mici...un Eheim 2226 plus un Eheim 2224. Sau un Tetra 1200 si unu Tetratec 700. Sau, si mai bine JBL e1500 plus un JBL e900. Deci, acvariile cu africani necesita o foarte buna filtrare biologica pentru ca elimina mult kk. Fa cumva sa combini doua filtre externe!
filtru intern
Mai bine nu! Ocupa spatiu, arata urat, nu e musai necesar!
incalzitor
La acvariile Rio iti vin in dotare, bine dimensionate. Daca vrei sa-l schimbi, mergi pe un Jaeger de 300 w.
filtru UV este necesar? (daca da unde se amplaseaza si cum?)
Foarte necesar, util si indicat a functiona nonstop la africani. Pe returul unui filtru extern, prin atasarea furtunelor la capetele UV-ului, cu respectarea sensului de curgere prin el (sunt sageti)
nisip, ce cantitate si de care
Nisip de plaja, foarte bun. Sau de cuart. Oricum, cernut sa fie cat mai fin. Africanii iau nisipul in gura si-l plimba de colo, colo...stratul sa fie de 4-5 cm grosime, dar de aranjarea lui se "ocupa" pestii. As estima un 20-30 kg.
pietre, ce cantitate si de unde?
Cat mai calcaroase posibil, gaunoase, deformate...de oriunde gasesti, dar sunt la Hornbach niste pietre minunate la 8,5 lei kg.
plante (http://www.youtube.com/watch?v=jQi_wjWLpTI&feature=related) este posibil la un acvariu cu ciclide sa fie asa bine plantat?daca da, in ce mod?
Merg, Anubias, Microrosum, Valisneria, dar sunt cam atipice. Cel mai adevarat acvariu de africani este unul neplantat!!! Daca vrei musai, primele doua le fixezi de pietre, iar Valisneria ingropata in nisip.
ce testere imi trebuie?
Pentru pH (cat mai mare: 8-8,5), NO2 (sa fie zero) si NO3 (ideal pana in 50), kh (peste 10) si gh (peste 10) sunt testele esentiale la africani.
ce substante trebuie sa folosesc pentru inceput si nu in ulmul rand de unde cumpar si eu vreo 20 de bucati de pesti ?
Substantele minime necesare startarii unui bazin. Eu merg pe combinatia SERA Aqutan si SERA Nitrivec, in dozele prescrise. Pesti, in special de la crescatorii de pe forum. Daca nu, din magazine de specialitate.
Va multumesc anticipat.
Cu placere, bafta maxima, te asteptam cu orice intrebari, poze si orice tine de realizarea bazinului.
Bafta maxima.
PS Rectific partea de filtrare. Daca-ti iei Rio, ele vin din dotare cu un filtru intern. Lasa-l acolo, nu-l scoate, e un bun filtru mecanic si nu numai. Rio 300 vine cu unul de 1000 l/ora. Nu stiu cat are filtrul unui Rio 240. In aceste conditii e suficient inca un filtru extern mare: Eheim 2228, JBL e1500, Tetratec 1200 (sunt probleme la ele) sau chinezescul JEBO 828.
|
 |
|
|
|
Izolare, tratament antibacterian...sera baktopur conform instructiunilor. Dar ma tem ca e cooperativa munca in zadar daca zici ca e subdezvoltat comparativ cu "fratii" lui. Sau, dupa cum se vad in poza (nu prea reusita) par a fi muscaturi.Greu de spus...starea lui generala cum e? Mananca, e vioi?
|
 |
|
|
Te rog spune-mi sincer ce lipseste pe langa fertilizarea macro
EXPERIENTA Alex, doar experienta. Am acvarii de mai multi ani, bineinteles, cu ciclide...la care deja ma stiu. Dar mi-am facut si eu nano pe birou, plantat. Am avut o invazie de alge ca invazia din Normandia....lumina super, substrat super, CO2 profi, fertilizarea pregatita...totul de cea mai buna calitate....experienta in acvaristica, cativa ani...si tot m-au napadit algele. Ne lipseste acel simt in gasirea echilibrului perfect necesar unui acvariu plantat, fara alge. Dar vine el si simtul. Cum mai ziceam undeva, eu am scapat momentan de alge! Dar cand incep fertilizarea ma astept la o noua invazie  ...sau cand voi da drumul incalzitorului de substrat  ...dar sunt oameni pe forum bine pregatiti care ne dau sfaturi bune. Nu dispera! 
|
 |
|
|
|
Da, neoanele sunt T5, Sylvania Grolux, droserele Tridonic, controllerul AR Elektronic...aprinderea si stingerea neoanelor nu a influentat indicatiile de pH...dar, cum am zis...e scos din uz datorita acidifierii apei de catre substrat.
|
 |
|
|
|
Deci, aparent acvariul tau este fara probleme. Ar fi fost bine sa ne spui si valoarea NO3...de obicei asta da probleme...creste peste 50, streseaza pestii care devin sensibili la bacterii comune care produc fin rot si tail rot...ceea ce se pare ca are neonul tau. Se poate insa sa fie si un exemplar minus varianta, care apar la toate animalele si fiind mai slabut el din lotul respectiv, l-a atacat bacteriile.
Daca ai pune ceva poza ar fi si mai edificator.
Oricum, un bazin setat de 6 luni e un bazin ciclat in care nu mai sunt probleme cauzate de acvariul neciclat.
|
 |
|
|
Pardon, la mine situatia de moment e urmatoarea:
drosere Tridonic, neoane Sylvania Grolux, functioneaza impecabil, plantelor le place la nebunie.
Controllerul AR Elektronic merge perfect, si-l am de 3 ani...am schimbat sonda, am pus de sticla, no name, dar momentan controllerul e suspendat din cauza de substrat ADA care oricum imi tine ph-ul la 5,4-5,5...asa ca, ptr a putea face aditie de CO2 l-am scos si bag o bula / sec. pH-ul e tot la aceeasi valoare, plantele o duc minunat dupa un start foarte "algos"  . Am bagat o mana de Egeria in bazin si in 3 zile n-a mai ramas urma de alge.
Inca nu am inceput fertilizarea desi ADA stepurile 1,2,3 is pe start!...NPK-ul acela, la fel. Dar dupa ce algele mi-or produs nevralgii de care tocmai ce am scapat inca nu ma risc...
Eu insa folosesc ca "masura" a bunului adaus de CO2 aspectul actual al plantelor si al crevetilor din bazin...rosii intens, cu oua femelele...Plantele: pogostemon si-a dat drumul, e mic, indesat, cu pui. Hemianthusul are covoras de puiuti. Blixa, multe frunze tinere, de un verde fraged, walichii cu niste varfuri rosietice de toata frumusetea. Doar Utricularia a disparut aproape de tot
Poze? Mai tre lucrat la aspectul artistic, adaugate plante si apoi revin intr-un topic personal.
|
 |
|
|
Adevarat, e mai scump, dar am facut urmatorul rationament....am luat o sticla de NPK Makro Basic la 500 ml, de 9 euro,...am mai contribuit 5 euro la transport, ca a fost comanda comuna de Cluj. Total, 14 euro. Adica 60 lei cu totul. Se pune 1 ml la 25 litri zilnic...la nano-ul meu de 25 litri, imi ajunge 500 de zile, adica un an jumate.
Lucrand unde lucrez, avem o disciplina de Biochimie, mai mult, avem chiar noi in disciplina un laborator destul de dotat, cu multe substante...majoritatea chiar le-am gasit, din compozitia NPK-ului. Cu toate astea, ptr 60 lei am preferat sa cumpar un produs sub forma lichida, usor de dozat....motivu'?....  stie....comoditatea?
Atunci, pe moment, am zis ca nu ma complic cu prafuri....am oroare de tot ce e praf, chimie...prefer solutii pipetabile. :-)
Deci, cesrobis, cauta reteta, vezi ce-ti trebuie si poate te ajut...dar, cu trimis pachete, ajungi cam la acelasi pret. Poti incerca sa gasesti pe la laboratoare de Chimie din scoli, farmacii chiar.
|
 |
|
|
Se pot si prepara dupa retete ... nu cunosc, dar exista. Insa eu mi-am cumparat de aici: http://www.aquasabi.de/Fertilisers/Aqua-Rebell:::43_60.html ...bineinteles, la o comanda comuna sa nu coste transportul foarte mult.
|
 |
|
|
Ai aici http://www.aquasabi.de/Fertilisers/Aqua-Rebell:::43_60.html o pagina intreaga de NPK-uri cu tot felul de combinatii.
|
 |
|
|
Acvariul este pornit recent? Daca da, nu cred ca trebuia sa incepi fetilizarea chiar asa repede.
Eu am, desi  va zice ca el nu a vazut asa ceva, dar am indoieli asupra neoanelor Phillips Aquarelle...pe vremuri, cand am mai avut si eu acvariu plantat, in momentul in care am scos acele neoane, algele au dat inapoi...si s-au mai plans si altii de capacitatea lor algogena
CO2 il poti lasa pornit continuu dupa ce vei pune din nou controller la instalatie...chiar si fara, cred ca o bula pe secunda nu va dauna.
|
 |
|
|
|
|