[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: calin_gherman
Forum Index » Profile for calin_gherman » Messages posted by calin_gherman
Message
frumos acvariul tau


Radule, de curiozitate intreb...ai deschis vreunu din linkurile colegului? :-P
Ca are 3 in topic...primele doua de sus, in care se vede substratul plin cu BBA-uri, si al treilea, cum arata acu, adica gol, doar cu apa si pietris...sa fie la tine si plante in poza? In care din ele arata bine acvariul lui?

Ontopic...ai cumva un curent de apa mai mare in acvariu? Ca am observat si eu ca BBA-urile apar in special in zone cu curent mai intens de apa.
Aproape ca da....dar sunt multe alte lucruri care influenteaza cantitatea, dispersia si eliminarea CO2-ului intr-un acvariu....miscarile apei la suprafata, aerarea, duritatea apei, gradul de plantare ....hehe...mult s-a tot discutat. Dar daca vrei sa introduci CO2, scoate pompa de aer, dar orienteaza jetul filtrului catre suprafata, sa miste apa...e nevoie totusi si de o oxigenare.
Eu te ajut cu un sfat: fa-l din materialul numit Reynobond produs de Alcoa...din toate materialele si capacele vazute de mine, asta e cel mai perfect....este format din doua placi de aluminiu intre care este ceva...are grosimi de 3, 5 mm...si asa mai departe, e usor...iese misto! Despre material, aici:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=b99d5a8fe0c9e5bf5f9ec9103b058776&hl=ro&ct=lc
Scuze de offtopic, dar nu m-am putut abtine!!! :-)
Barclaya -ului nu-i o planta sanatoasa "la cap"...sau la bulb Cred ca nu exagerez deloc daca afirm ca are coronamentul pe o suprafata de 60 x 60 cm, inaltimea tot cam asa, iar culoarea....eu nu am vazut niciodata o asa culoare la o planta , chit ca am vazut plante de acvariu pe unde am umblat, multe de tot.
Este o planta magnifica...
1. Chlorophyta sp.
2. Rhodophyta sp.
3. Phaeophyta sp.
:-) prietenii stiu de ce
Da' asta o fost offtopic

Ontopic
1. Pogostemon helferi
2. Rotala macandra
3. Rotala walichii
Intrebare: nu cumva ti-ai umplut recent butelia? Te intreb asta pentru ca si eu patesc urmatoarea faza: incarc butelia; la ultima incarcare, in butelie de 5,1 kg au bagat 5,8 kg. Presiunea interna este destul de mare; reglez debitul constant la cateva bule, astfel ca testerul acela sa fie la aceeasi culoare ca referinta, dar a doua zi debitul e incetinit. In primele 2-3 zile dupa incarcare chiar am gasit si eu instalatia oprita. Toata treaba dureaza circa o saptamana pana mai scade un pic presiunea din butelie, dupa care lucrurile revin la normal si nu se mai schimba luni de zile, pana la golirea buteliei...si am reductor Aqua Medic. Si la fiecare incarcare am patit treaba asta...probabil ca presiunea mare cu care iese gazul din butelie actioneaza cumva asupra robinetului de reglaj fin...nu stiu cum, dar ceea ce am descris eu este o realitate.
Val,
am si eu o cutie de Protalon-707 nedesfacuta

Nu cumva scrie pe vreo hartiuta din pachet sau pe cutie, ce substanta / substante active contine Protalonul? Nu ma intereseaza personal, nu-s nici eu adeptul chimicalelor in acvariu, dar intr-un post anterior, Radu parca ridica problema gasirii Protalonului in Romanica....harnic si curios cum sunt am dat o tura pe google sa gasesc substantele active din el, dar pas...nici o informatie. Si ma roade curiozitatea sa aflu ce contine
Mersi
Combinatia de betta (asiatic) cu neoni (sud-americani) da ca nuca-n perete.
Eu iti sugerez creveti ptr un acvariu atat de mic, nu pesti. Daca vei folosi substrat ADA nici sa nu te gandesti la Microrasbore....oricum, acesti pesti nu prea merg bine cu plante delicate...ei "iubesc" pH-ul de 7,5 iar plantele, cu adaus de CO2...in jur de 6,5. Careva va suferi acolo...insa crevetii mei, in ciuda unui pH de 5,5 plus CO2 adaugat is bine....fac si pui
discusii sunt tinta suprema a unui acvarist de apa dulce!!

Offtopic (scuze)
Ne,ne....ai mei sunt Tropheus moori ikola, pesti mai greu de intretinut ca discusii :stramba: as zice eu.
On topic
chrissy...ce-i de facut?! Il certi un pic pe taticu pentru graba lui
Dai pestii care-i mai ai, oricui, numa sa nu moara la tine si te reapuci de citit si apoi de acvariorie...
Cu prietenie
burta ff umflata

Asta e semn de dropsy, adica hidropizie, o boala cam mortala. Daca au si solzii zburliti, fecale albicioase categoric e dropsy. Da un search pe forum ca s-a mai discutat de...mult prea multe ori subiectul .
Are dreptate Radu, se poate face sa functioneze electrovalva si pe o priza programabila. Dar aceasta iti permite parca doar 6 intervale de programare....cand e oprita priza, nu intra CO2 in acvariu....cand permite adausul de CO2 atunci insa trebuieste reglata cantitatea (bulele)....si asta trebuie supravegheata cam separat pe fiecare interval, chestie tare dificila.
Asa ca iti voi spune cum am procedat eu. Intrucat am substrat ADA care acidifiaza tare de tot apa am introdus buffer de pH de la africani cu gandul sa cresc pH-ul ca sa pot folosi controllerul si electrovalva....l-am crescut la 6,8, instalatia a inceput sa functioneze, a doua zi insa l-am gasit la 5,5 din nou si instalatia oprita. Atunci mi-am achizitionat un astfel de test permanent dublu de CO2 http://www.aquasabi.de/Glass-Ware/CO2-Drop-Checkers/Cal-Aqua-Labs-Double-Check::305.html
Am reglat in circa 3 zile debitul CO2-ului astfel incat culoarea solutiei indicator sa fie identica cu cea a solutiei de referinta, ceea ce inseamna un adaus optim de CO2 in bazin. Si am lasat instalatia sa functioneze nonstop....categoric asta e varianta cea mai buna in lipsa partii de control....zic eu. Se si vede in bazin....vor muri crevetii aia din cauza lipsei algelor care au disparut integral.
Deci, daca instalatia ti-e fara electrovalva e ok...daca aveai electrovalva trebuia sa ai si pH controller. Astea doua functioneaza una (electrovalva) bagata in cealalta (soclul stecherului controllerului - greu cu gramatica si exprimarea asta., dar cred ca ai inteles.).
In lipsa acestor componente trebuie sa reglezi manual numarul de bule pe secunda, sa-ti tina pH-ul la valoarea dorita de tine. Asta inseamna cateva zile, 3-4, de reglari, verificari, stat langa reductor, bibilit, etc. Iar treaba asta (necesarul de bule / secunda) depinde de foarte multi factori: temperatura apei, kh si gh, curentii apei in bazin, gradul de plantare, tipul de substrat, aditia de O2 ....greu de tot . Mai bine controller...
Ceva nu e in regula. Clar, aditia de CO2 scade pH-ul....as fi tentat sa cred ca ai niste teste naspeturi...din alea, 5 in 1...dar poate ma insel. Incearca sa faci rost de un pH metru. Dar verifica si kh-ul si gh-ul...sa nu fie ceva interferente cu duritatea carbonica, adica kh (parca )
Grija mare la echinodorusii aia....lotusii fac frunzele alea enorme cand dau de lumina, dar sub ei nu mai creste nimic. Combinati cu Echinodousii iti "rad" totul din acvariu...prin consumul exagerat al nutrientilor, prin bararea luminii catre celelalte plante.
Bacteriile bune pentru acvariu nu le distruge, intrucat acestea traiesc in filtru si pe diferite substraturi din bazin, iar cu NO2 nu prea are treaba. UV-ul distruge agenti patogeni vii!
Citind postul unui coleg forumist am gasit notiunea de ciment atoxic. L-am intrebat acolo de unde a "scos" aceasta idee...dar in marea mea curiozitate, am dat un search pe google dupa "ciment atoxic" si am gasit acest link http://www.novaglass.com/eng/novachem/impermeabil1.htm
Asadar, firma italiana Novachem produce acest ciment, zic ei atoxic. La pozitia a doua din link exista produsul Novaermetik Bianco atossico care zic ei ca este "suitable to the containment of drinking water", adica cu el se poate tencui bazinele de apa potabila.
Eu ma si va intreb: oare ar fi bun pentru uz la cimentarea decorurilor pentru africani??? ...ca daca e bun la apa potabila....
O "fisa tehnica" a produsului am gasit-o aici: http://www.novaglass.ro/novaermetik.htm
Culmea este ca firma care-l comercializeaza este chiar din Cluj /. Bineinteles ca voi trece pe la ei sa vad despre ce e vorba.
La caracteristicile tehnice se poate observa ca omogenizat sub forma de pasta are un pH de 11, dar nu ma deranjeaza foarte tare acest fapt pentru ca va fi folosit decorul la africani de Tanganyika care necesita un pH mare, de 9. Mai mult, si cimentul normal, tot atata are pH-ul in pasta.
Deci, ce parere aveti?
Multumesc de raspunsuri!
Scuze de offtopic....
ciment atoxic

Asa scria pe decor cand l-ai cumparat sau de unde treaba asta? Ma intereseaza cimentul atoxic la decoruri de acvariu, de aia intreb.
Scuze de offtopic...
Alelopatia apare atunci cand o planta elibereaza niste metaboliti care inhiba dezvoltarea plantelor din vecinatate (concurenta pentru nutrienti).

Si face parte dintr-o relatie interspecifica mai larga, denumita antibioza ...ce poate fi de 4 feluri:
 Antibioza (amensalismul)
Este o relaţie unilateral negativă şi neobligatorie pentru nici una din speciile implicate. Asocierea acestora determină însă inhibarea dezvoltării uneia prin eliminarea de substanţe toxice de către cealaltă. Se cunosc patru categorii de antibioză în funcţie de tipul substanţei active:
o antibioza prin coline (alelopatia)- se manifestă în cadrul fitocenozelor între diferite specii de plante superioare. Prin coline se înţelege totalitatea substanţelor eliminate în sol prin rădăcini sau în aer prin frunze de către unele specii de plante cu rol inhibitor asupra altor specii de plante superioare:
Ex. - frunzele de nuc sintetizează juglona, substanţă inhibitoare pentru multe specii de plante ierboase şi lemnoase; - pelinul conţine absintina, cu efect inhibitor asupra busuiocului; - pirul elimină agropirenul, toxic pentru plante de pajişti şi de cultură.
o antibioza prin fitoncide - se referă la relaţia dintre specii de plante superioare şi specii de microorganisme (bacterii, , miceţi). Fitoncidele sunt substanţe volatile, cu efecte bactericide, fungicide, bacterio-sau fungistatice care formează o reţea de protecţie în jurul plantelor inhibând dezvoltarea microorganismelor.
Ex. ceapa, usturoiul sau hreanul secretă fitoncide cu efect inhibitor pentru germinarea sporilor unor ciuperci dăunătoare pentru grâu şi orz.
Frunzele de conifere secretă fitoncide active faţă de microorganismele din atmosferă determinând un aer mai "curat" în aceste păduri.
o antibioza prin marasmine - se referă la relaţia dintre plantele superioare şi microorganismele din rizosferă. Sunt secretate de bacteriile şi ciupercile din sol şi inhibă germinarea seminţelor unor specii de plante.
o antibioza prin antibiotice - este relaţia stabilită între diferite specii de microorganisme. Sunt produşi ai metabolismului bacteriilor şi ciupercilor cu acţiune inhibitoare asupra altor microorganisme. Substanţele antibiotice pot avea efecte antibacteriene, antimicotice sau antiparazitare. Prima substanţă antibiotică descoperită a fost penicilina, iar dintre cele mai recente antibiotice descoperite amintim grupa avermectinelor, antibiotice lactone macrociclice cu efect antiparazitar.

In cazul zis de tine este o antibioza (alelopatie) prin coline, adica prima relatie din cadrul antibiozei.
Numa o secunda....in primul rand tie iti trebuie un transformator de la 220 la 110. Pentru ca tensiunea din reteaua RO este 220 v. Iar acel controller merge cu 110. Vad insa ca ai astfel de adaptor. In al doilea rand iti va trebui electrovalva care merge pe 110...daca nu ai e tare complicat. Pentru ca-ti mai trebuie un adaptor de la 110 la 12 v, adaptor care-l bagi in priza controllerului. Adaptor, care, la randul lui sa-ti permita sa introduci un stecher in el. Si, in final iti trebe electrovalva de 12 v...tare complicat cu atatea transformari.
Eu zic ca cel mai bine este sa-ti comanzi o electrovalva de pe un shop american. Astepti un pic, dar nu te mai complici cu atatea transformatoare si electrovalve. Eu mi-am luat o astfel de instalatie, completa, din USA. Controllerul, electrovalva, ambele merg pe 110...si mi-am luat si transformator 220 pe 110.

Pai, daca ai un acvariu destinat unui astfel de studiu, eu ti-as propune altceva, pentru a stabili odata pentru totdeauna calitatea sau bunaciunea unui substrat...desi sunt convins ca s-a mai facut, dar no...nu la noi. Sau...?
Deci, imparte fundul acelui acvariu in patratele, dar ceva mai mari...sa zicem, de 20 x 20.
Fiecare patratel il umpli cu un alt substrat: Dupla, ADA, JBL, Tetra, si care o mai fi. Incearca sa faci patratelele in zona cat mai centrala pentru ca parametrii sa fie cat mai asemanatori (lumina in special). Planteaza fiecare patratel cu aceleasi plante: una mai sensibila, alta mai putin sensibila...sau, o planta de gazon, una de middleground...sau...alta varianta. Toate patratelele vor beneficia de acelasi CO2, dar fara fertilizare...deloc! Obtii astfel informatii despre cel mai bun substrat! Daca zici ca Dennerle nu te incanta!

No, m-am apucat de citit postul tau si, din graba mare nu am ajuns la punctul 2 ...acum, dupa ce am scris introducerea la al meu, am zis...hai sa-l citesc tot . Asadar, poti concluziona ca eu as merge pe pct 2 descris de tine!!! Ca o motivatie....multa lume afirma ca Tetra substrat Complet este o naspaleala...eu l-am avut 1 an intr-un acvariu cu suprafata de 80x40 si grosimea substratului de 4 cm, peste care am pus 3 cm de pietris 2-4 si mi-a "dus" un Echinodorus amazonicus gigantic, un Nuphar japonicum care la un moment dat ocupa jumatate din acvariu si ceva Cryptocorine...fara nici o alta fertilizare.

Oricum, ideea este sa ai conditiile cat mai similare in intreg bazinul, exceptand subtraturile! Si dupa 4-6 luni ne spui rezultatele!
 
Forum Index » Profile for calin_gherman » Messages posted by calin_gherman
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com