| Message |
|
|
|
Nu stiu de ce ai mai afisat inca o data postul acesta, ptr ca ai mai facut-o o data....iar eu, la randu-mi, iti voi afisa inca o data postul meu...poate nu-l mai gasesti pe celalalt.
...sa fie girodactiloza???
Ektolul este pentru infectii bacteriene, cum sunt fin si mouth rot disease.
Punktolul este ptr gris (Ichthyophthirius), costiaza, mouth disease....
Temperatura ai crescut-o, sare ai bagat....rezultate zero...un diagnostic diferential ma "mana" catre girodactiloza, desi apare greu in acvariu...
Daca tu crezi ca alta "solutie" nu mai e, atunci poti face tratament ptr asa ceva cu Praziquantel (Droncit), 2 mg/L pentru 24 de ore, sau cu Dichlorvos, 0.2 mg/kg continuu timp de 4 saptamani.
Ar fi insa foarte bine daca cineva ti-ar putea examina pestii...Girodactylus asta se vede usor la microscop.
Mai mult, frecatul intens de substrat, nisip, pietre, ce o fi, poate apare si in cazul unor nivele crescute de NO3...l-ai masurat? Nu ai probleme?
Alte boala de piele ar mai putea si Saprolegnioza, dar asta e un fung in care apare pe piele un puf albicios abundent.
|
 |
|
|
|
:-? ...sa fie girodactiloza???
Ektolul este pentru infectii bacteriene, cum sunt fin si mouth rot disease.
Punktolul este ptr gris (Ichthyophthirius), costiaza, mouth disease....
Temperatura ai crescut-o, sare ai bagat....rezultate zero...un diagnostic diferential ma "mana" catre girodactiloza, desi apare greu in acvariu...
Daca tu crezi ca alta "solutie" nu mai e, atunci poti face tratament ptr asa ceva cu Praziquantel (Droncit), 2 mg/L pentru 24 de ore, sau cu Dichlorvos, 0.2 mg/kg continuu timp de 4 saptamani.
Ar fi insa foarte bine daca cineva ti-ar putea examina pestii...Girodactylus asta se vede usor la microscop.
Mai mult, frecatul intens de substrat, nisip, pietre, ce o fi, poate apare si in cazul unor nivele crescute de NO3...l-ai masurat? Nu ai probleme?
Alte boala de piele ar mai putea si Saprolegnioza, dar asta e un fung in care apare pe piele un puf albicios abundent.
|
 |
|
|
|
Se pare ca scalarii tai incep sa se aleaga perechi...cei mari. Si atunci agresivitatea este la ordinea zilei si explicabila. Dupa toate teoremele medicinei, nu prea exista boli produse de agenti patogeni vii, bacterii, virusuri, paraziti, sau intozicatii care sa afecteze un singur peste si atat de dramatic si acut. Acolo sigur e vorba de un accident de lupta.
|
 |
|
|
|
As spune ca scalarul tau a fost victima unui atac al vreunui conspecific si nu al vreunei boli. Dupa cate vad eu in poza nu pare a fi fin sau tail rot, acele aripioare franjurate. Iar faptul ca nu inoata, adesea poate fi vorba de "swim bladder disease", boala ale carei cauze pot fi:
Deformari congenitale ale vezicii inotatoare
Cancer sau tuberculoza in organele invecinate cu vezica inotatoare Constipatia
Nutritie dezechilibrata si saraca
Fluctuatii accentuate ale temperaturii
Infestatii parazitare
Infectii bacteriene severe
Deci, crezi ca ar fi vorba despre asa ceva, sau mai degraba o bataie? Ca sfaturi terapeutice, daca mai apuca: izolare, SERA Aqutan adaugat in apa pentru combaterea stresului si protejarea pielii si a mucoaselor, temperatura mai crescuta, 28-29, eventual adaugat un dezinfectant in apa, albastru de metilen, in concentratie fooooarte redusa si...rabdare si tutun...poate scapa.
|
 |
|
|
Despre pH controller facut in Romania ma refeream tocmai la acel Milwaukee...am achizitionat unul exact din Chicago, din magazin si cand m-am uitat pe spatele lui, scria made in Romania...am inteles ca le fac cei de la Hanna Romania http://www.hannainst.com/romania/index.cfm
Acel controller de la AR Elektronic, desi zice ca e facut in Germania, s-ar putea sa fie facut tot la noi, cu piese nemtesti...
|
 |
|
|
|
Pai, tu Ketamina esti din Iasi, adica mai din nordul tarii, iar Popey e din Calarasi, adica din "buza" Dunarii, unde vara de jale mare afara. Azi vara am stat la bacalaureat 3 saptamani in Alexandria...nici macar o secunda nu imi era camasa uscata pe mine. Apoi, poate tu ai camera pe nord, el pe sud, ca orientare...si daca temperatura aerului din camera ajunge la 32-33 grade vara, in acvariu va fi cam la 29-30...deci, iarasi, jale mare. Dar ptr acvariul tau, atat de mic, ajung doua coolere montate in capac, unul pe bagat aerul , celalalt pe evacuare.
|
 |
|
|
Bineinteles ca ti-am putea indica un Ph controller Dupla http://www.shopsolution.nl/shop/home.asp?shopid=seameuk&prodid=phalpha la 325 euro.
Bineinteles ca ti-am putea indica un Ph controller Dennerle http://www.shopmania.ro/magazin~online-acvaristica~produs-dennerle-ph-controller-evolution~p-5365664.html la circa 300 euro.
Ti-am putea indica si un pH controller Aqua Medic la 170 euro http://www.aquaristic.net/aqua-medic-ph-controller-2001-c.html?lang=1 sau la sau la 288 euro http://www.zooplus.ro/produse/21-acvaristica/385-echipamente/55-electronice/300-ph-control---set.html .
Bineinteles ca vei primi sfaturi sa recurgi la ebay unde sunt echipamente ieftine: de pilda, un pH controller si un reductor Milwaukee nu depasesc 177 dolari. Dar ar fi pacat sa dai atata pe unu, avand in vedere ca pe spatele lor scrie Made in Romania  Plus ca, fiind din State ai avea probleme cu curentul si filetele.
Tot Milwaukee gasesti la doar 121 $ numai controllerul: http://cgi.ebay.com/pH-Monitor-Controller-Reef-Planted-Tank-Milwaukee_W0QQitemZ290269677571QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item290269677571&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50
Dar eu unul nu-ti voi indica nici unul din aceste controllere, ci pe acesta:
http://acvariu-shop.ro/ph-control/pH-CO2ntrol/ph-co2ntrol.html
Motive:
il iei de la o companie din Ro care-ti ofera garantie
are meniu in limba romana
se seteaza foarte usor
este o scula destul de precisa / laudata / folosita care nu creaza probleme.
De aici incolo tu decizi.
Eu unul m-am exprimat in calitate de "batran", ca varsta si nu ca experienta intr-ale acvariilor plantate / pH controllere.  ...chit ca am doua
|
 |
|
|
Cu electrovalva infiletata direct in corpul reductorului nu te expui la absolut nici o bubuitura.  Bubuituri ar putea apare, teoretic, in furtunul cu care o ai atasata acum.
Bafta la rezolvarea problemei.
|
 |
|
|
|
Din cate vad eu acolo ai doua iesiri care sunt infiletate cumva in electrovalva...parca asa vad. Bun, vad si ceva piulita, dar sunt convins ca au si ceva filet interior cu care sunt prinse in electrovalva....practic iti trebuie un fel de niplu care se infileteaza cu o parte in electrovalva, cu cealalta in reductor.
Mai bine du reductorul si electrovalva la un atelier de incarcat butelii, le spui alora ce doresti si sigur pot face modificarea.
|
 |
|
|
|
Promit sa-l dezvolt complet vizavi de aceste fecale albe. Pe masura ce mai scriu...despre protozoare, bacterii si viermi, o sa-ti trimit bucatelele alea sa le adaugi aici, sau le afisez eu, ca la sfarsit sa le cuplati, sa ramana doar un articol.
|
 |
|
|
Just a second gentlemans...pai, de ce nu ai montat electrovalva direct pe reductor??? Eu am doua instalatii din astea, una cu electrovalva cumparata de la AR Elektronic si montata pe un reductor Aqua Medic, iar cealalta Milwaukee... http://www.aquariumlighting.com/Wholesale_Only/images/Milwaukee_CO2_Regulator.jpg ...precum vezi, are electrovalva direct pe reductor.
Ca sa pot monta electrovalva pe reductorul Aqua Medic http://www.aqua-medic.com/products/regulatorw.jpg am desurubat stiftu ala in care vine pus furtunu si in locul ramas liber am insurubat electrovalva...simplu ca buna ziua si atunci chiar nu mai vei avea deloc gaz pe nici un furtun, intre reductor si electrovalva.
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
|
Girodactiloza, parazit trematod cu afinitate pentru piele...asemanator cu Dactilogiroza, dar care prefera branhiile.
Daca nu ai "umblat" insa prin acvariu cu chestii noi, nu au de unde sa apara.
|
 |
|
|
|
O bag sub apa si o intorc in toate pozitiile posibile, pana iese aerul din toate camarutele / cotloanele care exista in pompele acestea...din graba am zis ca o imersez de cateva ori...de fapt, o singura data dar o tot manevrez.
|
 |
|
|
Intrucat am avut azi ocazia sa examinez parazitologic niste guppy, vreau sa va atrag atentia asupra uneia din cauzele posibile ale fecalelor albicioase, lungi, filamentoase, atarnande in urma pestelui, asociate cu slabire, inapetenta, inot uneori haotic, atrofie musculare, decolorare la pestii dvs.
Din cei 5 guppy care manifestau aceste simptome, 4 exemplare prezentau infestatie cu paraziti din familia Capillariidae.
Si pentru ca printre dumneavoastra sunt, in mod sigur posesori de microscoape carora le place sa "microscopeze" animalele moarte, atasez doua poze caracteristice acestor paraziti:
Extremitate posterioara Extremitate anterioara Capillaria sp.
la un mascul de Capillaria sp.
Deci, daca prin examenele dvs aveti ocazia sa vedeti paraziti lungi de 1-4 mm, localizati in intestin la pesti, avand cele doua extremitati asemanatoare celor din imagini, puteti fi siguri ca sunt nematozi, viermi cilindrici apartinand familiei Capillaridae...specia e mai putin importanta. Oricum, sunt cel putin 14 genuri descrise in familie si e mai putin importanta identificarea exacta a speciei, intrucat tratamentul este acelasi, si anume, la ora actuala derivatii benzimidazolici dau cele mai bune rezultate.
In acvaristica se pot folosi:
1. flubendazol (Flubenol), 200 mg / 100 l administrare unica, pentru o zi
2. mebendazol (Telmin, Vermox), 1 mg/L pentru 24 ore, o singura data
Nu totdeauna insa, prezenta acestor viermi in intestin la pesti (guppy, gurami, betta, tetra, ciclide) vor determina imbolnavire, intrucat, un numar mic de paraziti pot trai in intestinul pestilor sanatosi.
In final, precizez faptul ca infestatia cu Capillaria sp. poate fi doar una din cauzele acelor fecale filamentoase, lungi, care au darul sa ne "sperie" de fiecare data cand apar in acvariu. Alte cauze posibile sunt infectiile protozoariene (Spironucleus, Hexamita si Cryptobia) sau cele bacteriene (Aeromonas, Pseudomonas sau Vibrio).
Si, in finalul finalului, pentru a rezolva complet problema fecalellor albe, filamentoase, atasez un link cu un diagnostic diferential al acestei manifestari.
http://www.fishyfarmacy.com/fish_diseases/fecal_disorders.html
|
 |
|
|
|
Mie mi se mai blocheaza powerheadul filtrului intern cu care vine dotat acvariul Juwel atunci cand curat filtrul si scot pompa din apa. Probabil ramane aer prin pompa...o imersez de cate ori in apa pana ma asigur ca nu mai e aer in ea si totul e ok.
|
 |
|
|
decat bacterii mai bine putin sapun
....mai ales daca acvariul e plantat... ca in sapun exista agenti antialgici, de genul triclosanului, iar doze mici din acesta au un bun efect antialgic !
|
 |
|
|
|
Ocupa prea mult loc. Mai bine doua socluri simple, un traf exterior, cateva sarmulite bine ascunse si ai loc de...2 neoane. Daca tii musai la ala, cu multa rabdare, pricepere, bricolare si....noroc. Pur si simplu dai doua gauri in capac si vezi pe unde il poti fixa cu doua suruburi.
|
 |
|
|
|
In mod normal nu are nici o implicatie daca esti spalat pe maini si clatit, iar acvariul este unul sanatos. In caz contrar, poti introduce in bazin tot felul de bacterii de pe mainile tale, sau urme de detergent daca nu esti clatit ca lumea. Sau, daca ai avut in bazin probleme, mai ales infestatii cu Girodactylus sau Dactilogyrus, adica paraziti trematozi, viermi plati, unele forme evolutive ale acestora pot produce dermatite la om...asa numita dermatita cercariana.
|
 |
|
|
|
Nimic. Este un comportament natural si normal daca nu o fac prea des si prea intens. Daca insa ti se pare anormal ca durata si frecventa atunci ai o problema...si cel mai frecvent, africanii se scarpina de pietre din cauza NO3 crescut. Daca testul e bun si nu ai NO3 mare....boala? Gris? Ma indoiesc....inca nu am vazut / auzit de africani cu gris...sunt foarte rezistenti. Sau nu rezista Ichtiophtyrius la pH-ul, kh-ul si gh-ul lor?!
|
 |
|
|
|
|