[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
Mie nu mi-e clar tonul din acest mesaj

In "corali greu de ucis" sau ... "masini greu de depasit" sau ... "examen greu de trecut" sau ... "record greu de doborat" ce vine dupa "de" este scopul si cu tot respectul, dar nu cred ca trebuie sa facem ca scop uciderea corarilor.

Si monitipora care arata ca o varza este ironic daca era ca o varza, facea parte din numele montiporei probabil (si ca sa nu sune ironic ceea ce zic eu, ma gandesc la "brain coral").
Bine ai venit!

Nu stiu de ce, dar distanta de 2.5 cm de la neon la luciul apei mi se pare foarte mica. Se vor murdari foarte repede, fac caldura mare la suprafata apei si ... pur si simplu n-am vazut niciun acvariu unde neoanele sa fie atat de aproape de luciul apei
Mai argumentat de atat nu stiu sa zic
Sustin success!
um02122 wrote:Din ce zice tipul asta, masori cat de bine merge skimmerul dupa nivelul nitratilor din apa.
Folositi alte criterii ca sa masurati eficienta skimmerelor voastre?


Nu stiu daca e asa, dar de cand am si skimmer si reactor cu sulf, ma cam prind ca reactorul ma lasa din cauza ca jegul pe skimmer se transforma dintr-un maro intr-un negru inchis ma rog, asta in timp ...
As putea spune invers. La un moment dat se intampla ca ma satur sa mai vad alge aparand, reactorul cu sulf se vede murdar in interior, imi fac timp sa-l reinstalez, si dupa aceea ma surprinde ca jegul de pe skimmer este maro deschis si nu spre negru.
Well, discutia are deja un efect asupra mea - am vrut sa cumpar si eu cartea lui Escobal dar m-a cam demoralizat unul din comentarii:

http://www.amazon.com/review/R1XLS36VI2YF6E/ref=cm_cr_dp_title?ie=UTF8&ASIN=1888381108&channel=detail-glance&nodeID=283155&store=books

...A lot of simplifying assumptions are made and experimental difficulties are hand-waved away.


An unsupported claim is that ultraviolet sterilizers are one of the most important pieces of equipment for an aquaria. This is controversial at best and just plain false at worst. But in any event, there is no scientific support for the claim in the book. [...] The processing model for sizing ultraviolet sterilizers and determining proper flow rates does not take into account the replication rate of organisms.


But the books focuses on certain equipment (the kind author's company sells?) and ignores others without presenting any scientific support for those choices.


Spune totusi ca este o carte care macar incearca sa puna niste baze teoretice - iar primul comentariu la acest comentariu apara totusi cartea, spunand ca e normal sa faci multe aproximatii cand ecuatiile ar deveni imposibil de rezolvat daca iei in calcul toate detaliile posibile la care te poti gandi. Insa, din nou, nu e nimic batut in cuie.

Vrand sa aflu insa daca totusi comentariul initial este valid (legat de firma autorului care ar vinde aceste echipamente) am mai intalnit 1-2 forumuri unde oamenii isi dadeau cu parerea ca Filtronics (partea din firma lui care producea echipamente) a fost inchisa.

Autorul insa are un CV impresionant - prin urmare - o sa incerc si eu sa fac rost de carte ...
Shubi - sunt tare interesat de skimmer daca ar putea fi facut mic si 'hang on back' pentru ca tot ce am vazut pana acum sunt uriase si pentru sump.

Deocamdata folosesc un Deltec MCE300 care nu este foarte zgomotos, este HOB, dar trebuie curatat la 2-3 zile caci din felul in care e construit, se murdareste foarte repede gatul si nu mai colecteaza lichid - sentimentul fiind ca jegul incepe sa se depuna pe cilindri respectivi din el in loc sa se adune in cupa.

Spor
Corect shubi

Ce am vazut la mine este ca pompa de 1.5L/h (36L/zi), daca merge nonstop - potentialul redox din reactor sta pe la 100mV.
Mi s-a intamplat cand am uitat sa infig pompa in controller si am lasat-o in priza normala, si ma intrebam de ce nu se cicleaza reactorul dupa o saptamana de mers - potentialul statea fix. Pana la urma am descoperit.

Presupun ca la un volum urias de media, un debit (36L/zi) care la mine transforma reactorul in aerob ... acelasi debit este considerat mic pentru un reactor foarte mare.

La reactorul pe care l-am avut prima data de la Aqua Medic, cu prafuri de carbon si deniballs, Aqua Medic ofera un robinet care sa reduca debitul de apa, incat sa-l ai la picatura (dar reactorul e mic, cred ca 1.5 / 2L de apa maxim incap). Robinetul acela insa este imprecis, se murdareste, nu poti sa tii niciodata debitul constant cu el, si foarte usor poti sa o dai in 'rotten eggs smell' daca debitul prin el este mic. Deci chiar daca e un debit constant (pic, pic, pic) tot trebuie cumva masurat potentialul REDOX.

Totusi, acum ca zici de un volum urias, cred ca e de fapt un echilibru intre debit si volum. Un debit mic la un volum mic de media -> rotten eggs, un debit mare la un volum mare -> tot trebuie sa fii atent ...

Daca la tine merge inseamna ca nu s-a dus spre -300mV niciodata, dar ar fi interesant de stiut pe unde este
lucianvlad wrote:Sa intzelegem de aici faptul ca inclusiv denitrificarea intr-un reactor cu biopelete nu mai are loc daca in el ajunge prea mult oxigen?


Sincer, acum m-am uitat cum functioneaza reactorul cu biopellets, pentru ca nu am folosit. Am gasit un link aici cu principiul: http://npbiopellets.dvh-import.com/index.php/How-it-works.html , iar link-ul este luat din acest topic: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1938197

Se pare ca in jurul bilutei se formeaza un strat mai mare de bacterii aerobe care incearca sa consume oxigenul din apa, iar sub acest strat si suprafata bilutei se formeaza o zona anaeroba unde celelalte bacterii folosesc No3-ul pentru oxigen.

Ma gandesc, daca agiti prea tare 'pastilele' probabil ca e mai greu pentru straturile respective sa se formeze si scade eficienta reactorului.
De asemenea, cred ca vor fi MULT mai multe bacterii aerobe care se hranesc cu oxigenul din apa direct si un numar mai mic de bacterii anaerobe. Adica poti aduce oricat oxigen se poate - se dezvolta mult bacteriile care il consuma direct (aerobe) si apa cu No3 ajunge mai greu in zonele anaerobe care l-ar consuma. Probabil ca de aceea eficienta scade daca viteza apei creste (mai mult oxigen) ?

Insa daca incerc sa il compar cu un reactor anaerob, in reactorul anaerob exista niste populatii de bacterii care consuma oxigenul proaspat intrat (presupunand ca debitul este la picatura) si tot restul suprafetei din interior este dedicat bacteriilor anaerobe. Dar se schimba tehnica de control: in loc sa variezi debitul de oxigen incat sa pastrezi o populatie mai echilibrata de bacterii, sau sa te joci cu sursele de carbon, in reactorul anaerob trebuie sa masori potentialul REDOX ca sa te asiguri ca nu dai in alte probleme cu 'rotten eggs smell'. Avantaj: suprafata / volum urias pentru bacteriile anaerobe ...

Cam atat pot sa ma prind deocamdata ..
2smokes wrote:foarte tare explicatia membrului viulian,daca stiam asta de la inceput inainte sa ma apuc de costructia denitratorului de care vorbeam ma lasam pagubas,totusi chiar si cu controler si sonda redox sistemul tot nu e ,,flawless,, ,ce faci cand ti se strica sonda redox cum am vazut de atatea ori ?si iti baga mai multa apa decat ar trebui,ajungi la slabe performante in denitrificare si posibil sa introduci substantele alea nedorite in acvariu


Thanks. nu am avut probleme cu sonda redox inca dupa un an si ceva daca nu doi, dar cred ca te poti prinde usor daca se strica.
Daca arata constant un nivel anume (prea mic sau prea mare) e anormal - caci treci pe langa acvariu si vezi valorile scrise pe controller. Daca sunt diferite fata de ceea ce te astepti sa vezi, sau nu mai auzi pompa pornind o vreme, sau merge intr-una ... pana la urma - vor fi semne ca e ceva in neregula si se poate remedia - nu cred ca se poate intampla sa stai luni de zile pana sa te prinzi ca e ceva in neregula.
Adica da, nu e nimic redundant in reactor - gen ca la avioane, 3 circuite hidraulice redundante dar probabil ca 1-2 sapt pana te dumiresti ca sonda are o problema, iti cuplezi pompa direct in prinza si vezi ca nu se schimba redox-ul cum voiai. Sau ca nu mai merge de 2 zile dar redox-ul sta sus in loc de -400mV ...

Later edit: acum ca ma gandesc, am avut la un moment dat probleme cu cultura de bacterii care a acoperit sonda redox si avea o intarziere de raportare parca valorile se schimbau mult mai lent decat ma asteptam. Am fost nevoit sa desfac si sa curat, dar am hotarat sa curat tot reactorul caci devenise prea scarbos oricum, inauntru. Cred ca am pus poze la topicul lui, dar nu mai tin minte
Koala, sper ca ai rabdare pentru masuratori si ajustat constant ... reactorul e ok, cat timp reglezi des debitul si sursa de hrana - dar o sa te primesc in lumea celor care folosesc reactoare pe baza de sulf fooooarte curand (si sper sa vii ca sa nu ma fac de ras cu invitatia )

Ce estimez este ca ori nu o sa simti efectul (daca hranesti mult in acvariu), ori o sa fie o scadere foarte mica.
Si o sa tot oscilezi intre a hrani mai mult sau mai putin reactorul (caci nici prea mult praf nu poti pune caci il intorci in acvariu daca debitul este constant prin reactor). Mie mi s-a luat destul de repede
Eu cred ca secretul este ca partea alba este mai mult o palnie decat in stanga.
Sa clarific

Las la o parte glicolul mentionat mai sus, e prima data cand aud de el si nu stiu despre ce e vorba. Ma voi limita doar la reactoarele de denitrificare cu care am experienta, specific, cel cu prafuri, cat si cel cu sulf.

Exista doua tipuri de bacterii care pot face denitrificare, unele au nevoie de o sursa de carbon pentru ca sa poata scoate oxigenul din No3, altele au nevoie de sulf ca sa scoata oxigenul din No3. Ambele culturi au nevoie de un mediu cu foarte putin oxigen, altfel, nu s-ar mai chinui sa scoata din No3 ci s-ar descurca direct cu oxigenul din apa.

Dezavantajele reactorului unde se cresc bacterii care solicita aditie de carbon (gen al lui Shubi) sunt:
a) bacteriile au nevoie de sursa de carbon continuu. Intre a hrani de 2 ori pe zi, sau a hrani la cateva zile, tot trebuie sa fii langa acvariu.
b) reactorul nu se calibreaza singur. Daca moare un peste, creste No3, bacteriile s-ar putea reproduce sa consume surplusul, dar tu nu stii sa dai mai mult carbon ca sa sustina aceasta crestere (caci pui cat stiai ca trebuie sa pui) si ... No3-ul in surplus ramane. Trebuie masuratori dese de No3 ca sa poti ajusta cantitatea de praf (sau sa indesesti hranirea).

Reactorul este super ok din punct de vedere al denitrificarii, daca ai timp sa stai langa el ... insa odata ce baietii au pus la punct denitrificarea pe baza de sulf, si nu pe baza de surse de carbon, dezavantajele au aparut imediat. Caci, la reactorul pe baza de sulf:
a) bacteriile au sulful la indemana in interiorul reactorului. Intre jumatate de an si un an, sulful este acolo bine mersi, nu trebuie adaugat zilnic sau la cateva zile.
b) din cauza ca sursa de hrana este deja acolo, reactorul se poate autocalibra, daca No3 se ridica la un moment dat (de exemplu ca moare un peste), exista suficient sulf cat bacteriile sa se inmulteasca temporar si sa consume No3-ul suplimentar.

Insa, exista dezavantaje si la reactorul cu sulf, chiar mai mari decat la cel cu prafuri:
a) Reactia de denitrificare produce acid sulfuric. FOARTE nashpa. Este obligatoriu ca in reactorul de sulf (gen SNBlue, SN400 ...) sa fie prezenti hidrocarbonati pentru ca acidul sulfuric sa fie anulat inainte ca apa sa fie intoarsa in acvariu. In cazul reactorului SH400 (deci H in loc de N) care contine 1L de sulf (fara hidrocarbonati) este obligatoriu si reactorul HR400 care se inseriaza dupa, plin de hidrocarbonati. De aceea Dragos spune ca este foarte periculos reactorul, pentru ca daca nu iti pui hidrocarbonati suficienti cat sa poata compensa tot acidul sulfuric care se produce, atunci e de rau.
b) fara sa fiu sigur de asta, caci nu mai am logurile de la inceputul acvariului cand nu aveam reactor, pH-ul scade un pic. Este o opinie pe care am intalnit-o pe mai multe forumuri cand am studiat despre reactoarele astea, cand am facut schimbul de la reactorul pe baza de sursa de carbon, la reactorul pe baza de sulf. Se spune ca hidrocarbonatii nu doar ca anuleaza acidul sulfuric, ci si refac pH-ul, dar notiunile mele de chimie nu sunt atat de bune incat sa imi dau seama exact ce se intampla. Multi zic ca pH-ul scade un pic.
c) se cicleaza intr-o saptamana, vs reactorul pe baza de prafuri care se cicleaza in 2-3 zile.

Bon.

Pompa de recirculare interna au toate reactoarele de denitrificare, indiferent de sursa de hrana a bacteriilor. Inclusiv al meu. Este obligatoriu incat toata apa sa fie dusa la bacterii, fara sa se formeze zone de apa 'statuta'.
De asemenea, abele tipuri de reactoare au nevoie de un debit FOARTE REDUS. 5 picaturi in plus de apa, si bacteriile vor folosi oxigenul din apa proaspat intrata in reactor. Este critic pentru eficienta reactoarelor ca debitul de apa (oricat de mic ar fi) sa nu introduca atat de mult oxigen cat bacteriile sa se leneveasca dar sa aduca suficient No3 incat sa simti efectul reactorului. In plus, nu vrei sa nu fie deloc oxigen, caci atunci o dai in 'rotten egg smell' si iar, pesti in deriva, etc. 5 picaturi de apa pe minut mai putin, si iar e de rau.

Din cauza acestui echilibru precar si imposibil de tinut manual dar si eficient, ai nevoie de:
a) sonda REDOX care masoara cam cat oxigen este in reactor - iar oamenii experimentand au descoperit ca in jur de -250mV este o valoare buna, dar sub -300mV apare 'rotten eggs smell' (gazul acela aiurea care pute).
b) controller care atunci cand sonda REDOX zice valoarea a ajuns sub -250mV (sau cat pui tu referinta, la mine e -240mV), da drumul la o pompa peristaltica - rolul ei fiind sa impinga incet apa in reactor, in timp ce pe tubul celalalt, o alta apa 'curata de No3' este impinsa inapoi in acvariu. Intr-un minut, doua (la mine cel putin) pompa de 1.5L/h aduce suficienta apa incat potentialul redox este ridicat catre -220mV (chiar mai sus), pompa peristaltica este oprita de controller, si bacteriile au ce rontai.

Doua observatii:
a) exista si bacterii care vor consuma oxigenul in surplus din apa proaspat adusa - si abia dupa aceea intra bacteriile care il folosesc pe cel din No3. E un echilibru care se formeaza, mai intai e consumat oxigenul din apa proaspata (adica potentialul redox incepe sa scada de la -220mV spre -240mV) in timp ce restul bacteriilor vor folosi sulful (sau carbonul daca tii reactor pe baza de carbon) ca sa si denitrifice.
b) este obligatoriu ca furtunul care duce apa in acvariu sa nu fie gatuit pe nicaieri. Azotul trebuie sa iasa pe undeva - altfel, boom.
c) in cazul in care nu vrei sa folosesti sonda + controller, nu ai nicio sansa sa tii no3-ul constant mic - ori aduci prea mult oxigen in acvariu si denitrificarea e foarte foarte redusa caci e mult mai usor sa fie O2 folosit si nu cel din NO3, ori nu aduci suficient oxigen in apa, si atunci o dai in belelele, indiferent de reactor.

De la Aquamedic am cumparat si reactor, si sonsa redox si controller-ul respectiv. Ca sa iti faci o impresie:
a) 182 lire, Reactor SNBlue: http://www.charterhouse-aquatics.co.uk/aqua-medic-blue-sulphur-nitrate-reductor-p-5438.html
b) 236 lire, Controller fara sonda: http://www.aquacadabra.co.uk/Aqua-Medic-mV-Controller-without-Sensor.html
c) 82 lire, Sonda Redox PG13.5 : http://www.swelluk.com/aquarium/aquarium-controllers-41/electrodes-164/aqua-medic-ph-and-mv-electrodes-476.html

Desore sonda redox, musai sa fie PG13.5 sau cat zice in manualul reactorului ales de tine, caci nu e sonda normala clasica, ci trebuie infiletata in capacul reactorului (sa pastreze reactorul ermetic) - iar Aqua-medic vinde si sonde redox normale insa nu de acelea vrei, ci cea care se infileteaza. Eu nu am SNBlue caci e urias ci SN400 ... dar toate reactoarele de la ei (inclusiv cele cu prafuri sursa de carbon, cat si cele de sulf) vin cu o gaura acoperita in capac, de unde desurubezi cepul si infiletezi inapoi sonda. Daca te decizi sa infiletezi sonda dupa ce reactorul de sulf s-a ciclat si expui continutul la aer - poti considera ca ai deciclat reactorul si astepti o saptamana sa-l reciclezi (ma refer daca mergi pe sulf).

TL/DR: Nu cred ca este atat de complicat pe cat suna, sper sa te fi lamurit de ce este aproape imposibil sa fii reactorul eficient fara sonda si controller.
Sunt curios cum merge cuba, precum si de schema de fertilizare si iluminat.

Dupa ce am avut un success neasteptat cu HC intr-un acvariu de 16L si cu 2 lampi Dennerle de 9W + Schema Dennerle, well, mi-e greu acum sa echilibrez un acvariu de 30L cu HC, 2 (sau 3) lampi Dennerle de 11W + schema Dennerle.
Dupa ce ca folosesc reactor de netrificare de la mama lui SN400 - lumea inca isi da cu presupusul chiar daca e cam clar ce se intampla - pentru ca am avut inainte de asta un NR400 (care denitrifica nu pe baza de sulf, ci pe baza de praf de la Aquamedic, care cred ca e o sursa de carbon).

De asemenea, este imposibil de tinut acel debit "redus" fara controller si sonda redox eficienta este foarte mult scazuta. Al meu tine histerezisul pe la -240mV (deci o inertie intre -250mV cand declanseaza, si apoi ... poate sa suie pana la -200mV cu volumul nou de apa adus de pompa peristaltica, sau mai putin, depinde cata mancare am dat).

Singurul motiv pt care recomand SNBlue vs SR400 + HR400 impreuna este ca in manualul de la SR400/HR400 nu zice nimic de sonda redox, sonda care apare mentionata in manualul de la SN400 sau de la SNBlue: http://www.aqua-medic.com/wp-content/uploads/2012/05/SNBlue-Manual.pdf (SNBlue este "gaura" numarul 24 unde se infileteaza sonda redox).

Daca am un of cu Aqua-Medic este ca pompele lor sunt super slabe. Daca Koala are o alta pompa peristaltica de 1.5-3L/h , merge fara probleme (trebuie valve antiretur).

Am revenit dupa vacanta
Interesant interviul - am ramas surprins cat de usor a putut intra in lumea acvaristica, scriind articole, editand, si devenind un nume. Cred ca are un talent pe care altii l-au vazut - dar modestia o face sa nu se laude.

@gabi - felicitari atunci pentru cresterea lor, eu sunt inca in perioada zbaterilor ... si eu suspectez ca apa e de vina, "fixatia" pe Akadama este secundara - fiind laudat ca reduce pH-ul pe la 6 chiar si sub, si ca absoarbe multe chestii nasoale fara sa le mai elibereze inapoi. Aici imi cer scuze pentru lipsa preciziei, nu am studiat - pur si simplu am facut rost si am pus in disperare de cauza. Dar intr-adevar, scopul final este calitatea apei

Iar la intrebarea cu ce s-a intamplat, cred ca a urmat (ca si acum de fapt) o perioada de vacanta, in care am neglijat acvariul ... sau poate femelele erau deja cu puii veniti de cand le luam, si la mine apucau sa creasca, dar nu s-au reprodus de la sine putere. Cum de altfel suspectez si crevetica de acum, ca a venit cu ouale gata formate - din pacate trebuie sa mai astept o luna sau mai mult ca sa vad ce si cum..
In loc sa creez un topic nou, am sa prezint aici un truc despre stabilizarea filmelor - algoritmul Youtube introduce unele dungi ciudate care se deplaseaza incet, dau senzatia de gelatina care sta peste film. Trucul acesta se poate aplica in orice context, chiar si la stabilizarea videoclipurilor facute cu GoPro Hero Black 3 (nu are stabilizare built in) - sau cand inregistrezi un film al acvariului si misti camera producand mici oscilatii / vibratii.

Am sa exemplific cu filmul de mai jos - in stanga este filmul stabilizat, in dreapta este inregistrarea initiala. Camera era fixata pe un trepied, dar cum voiam sa folosesc focus in timp ce inregistram, au aparut multe vibratii si te lua ameteala privind apoi filmul.



Cu toate ca exista solutii profesionale (gen ProDad Mercalli) am preferat Deshaker cu VirtualDub (gratis). Pluginul Deshaker analizeaza cadru cu cadru si deplaseaza ulterior fiecare cadru cate putin incat imaginea sa fie cat mai putin miscata. Cum cadrele sunt miscate stanga / dreapta sus jos sau rotite putin, efectul secundar este ca apare un border negru in zona care nu mai este acoperita de imagine. Nu am aflat cum sa-l fac sa faca stretch un pic, dar pe de alta parte, acest stretching da acel sentiment de "jelly" al algoritmului de pe Youtube - filmul apare corect fara border negru la ajustare, dar inregistrarea pare "elastica".

Singura problema este ca VirtualDub nu stie sa citeasca noile formate de filme asa ca trebuie folosit ffmpeg pentru a converti cam orice format intr-un "raw avi", procesat de VirtualDUB + DShaker, salvat apoi in "raw avi" si recomprimat cu ffmpeg folosind x264 codec. O alternativa pentru ffmpeg si conversie cred ca este si Handbrake ..

Virtual Dub: http://www.virtualdub.org/
Deshaker Plugin: http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm (plus urmarit Guide-urile de acolo)
ffmpeg pentru Windows: https://www.ffmpeg.org/download.html
Handbrake: http://handbrake.fr/

In caz ca se foloseste ffmpeg - comanda pentru conversie din formatul camerei in raw avi este:

ffmpeg -i fisier_original.mov -vcodec rawvideo -qscale 0 -ab 128k c:\rezultat.avi


Exista parametri care permit taierea filmului, etc ... dar se poate incepe cu un filmulet mic si vazut care sunt rezultatele

Spor!
In functie de pH, exista o solutie descrisa aici: http://www.advancedaquarist.com/2002/11/chemistry, mie mi se pare ca esti in zona 4.

Atentie, se lucreaza cu Alk, deci la kH 6 cat zici ca ai, calculatorul de aici http://saltyzoo.com/SaltyCalcs/AlkConv.php spune ca ai un 2.14 meq/L)
Cool, nu stiam despre pelin, celalalt l-am folosit ca sa scap odata de niste viermi ciudati din acvariu - dar inainte citisem despre si stiam ca afecteaza tot ce e melc de la Physa pana la Pomacea, asa ca am mutat cei doi Pomacea separat.

Am gasit topicul din 2008: http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/5984.page#p57868 am folosit atunci Zentel (cu Albendazol 4%) si am explicat concentratiile.
@gabicon

Man, merci de feedback ai stat ceva sa scrii ... si e foarte fain ca explicam ceea ce facem. Cunosc cativa care nu au probleme cu crevetii, am incercat o parte din ceea ce ai zis deja, dar din pacate, am intampinat mereu probleme. Eu. Nu si ei. Ei nu, fiindca au Akadama, asa ca in disperare de cauza, dupa multe luni de incercari, am zis sa trec si eu pe Akadama sa vad ce si cum, caci am incercat, iar rezultatele mele nu au confirmat multe sfaturi care circula pe net.

Cred ca nu merge deoarece apa de la mine din cladire este tratata (dedurizare) si abia apoi o "osmozez" eu. Poate la unii conditiile sunt suficient de bune incat Crystal Red sa se reproduca, si considera ceea ce fac corect. Eu am postat mereu ceea ce am facut, nu doar rezultatele

a) despre schimbatul apei atat de des am un contra argument: de mancare dau doar de 2 ori pe saptamana (si scot din bazin resturile nedigerate, seria Shrimp King nu se dizolva daca sta in apa, doar se inmoaie un pic). Filtrul este un filtru extern Eheim Ecco Pro 120 (1L Eheim Substrat Pro). Nu sunt probleme cu nitratii in acvariul acesta. Pesti nu sunt, doar 6-7 creveti. A schimba apa la 3-4 zile, cand acvariul merge de mai mult de 1 an si nu e deciclat, cred ca mai rau destabilizeaza, decat stabilizeaza acvariul.

b) pH 6 nu cred ca este prea mic pentru ei, din nou, multi spun ca e ok - de exemplu acest blog: http://fahadismy.name/things-ive-learnt-killing-crs/ - in care omul deplange aceleasi sfaturi primite pe net ca trebuie kH 0.De fapt trebuie un pic mai mult, gen 1-2 pentru a prevenit pH swings. De cand am monitorul de pH conectat la acvariu ( http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/29263.page ) am sesizat un singur swing nejustificat ... nu sunt dese, iar caderea nu a fost periculoasa - pana la 5.7 dar si-a revenit in cateva ore. O sa incerc sa ridic kH-ul un pic.

c) despre fertilizanti, e posibil sa ii dea peste cap... insa nu am fertilizat abudent, pun 1 picatura de Dennerle Tagesdünger odata pe saptamana. Dennerle vinde la set de 3 pentru creveti, crustafit, fertilizantul si nu mai stiu ce - cred ca niste bacterii. Despe lumina, evident priza programabila, porneste tarziu, nu ma joc cu lumina, si tin putin ca sa reziste si plantele cat de cat, si nici ei sa nu fie prea stressati de lumina. Nu pot garanta temperatura de maxim 25 de grade insa, acum in camera sunt 26 iar senzorul de temperatura din acvariu (tot in linkul de mai sus descris montajul) spune ca sunt 27.44. Maxim azi (24h) au fost 27.50, minim 27.24. Este o perioada calda, in general este in jur de 25 insa.

Prin urmare ... cum am incercat mai toate combinatiile recomandate pe net, in conditiile in care stiu cativa oameni care nu au nici aparatura, nici rabdarea, dar produc creveti. Ceea ce au in comun este Akadama - (si fertilizeaza la fel de rar si ei, unii Dennerle, altii JBL Feropol) am zis ca merita sa incerc si asta - deja mi se pare ca e o teorie a conspiratiei, cei care cresc dau sfaturi incat sa tot incerci sa cresti si tu, ca e simplu, doar ca la tine mor iar ei produc. Hmmmmm

Dar reproducerea cu Akadama am vazut-o in cateva acvarii, asa ca am hotarat sa mentin o vreme acelasi stil de lucru la acvariu - sa vad daca apar diferente.
 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com