[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
catalin_ wrote:Din punctul asta de vedere - bucati mai mici inseamna suprafata mai mare de contact cu apa


Corect cred ca m-am gandit mai mult ca daca sunt bucati mai mari, poate nu se taseaza asa de usor si vor permite mai multa vreme contactul. Dar ai dreptate, pe termen scurt eficienta ar fi fost mai mare cu bucatele mai mici.

@scorpion - daca apuc sa scot macar 2 generatii de pui si sa simt ca merge ... nu stiu, deocamdata mi-e teama sa mai incerc si altceva.
Nu e rea deloc ideea cu lipiciul asta sunt nemultumit de celelalte care sunt moi si care nu pot fixa decat chestii care stau deja echilibrate gravitational.
Eu ma gandeam mai mult la asa ceva - dar nu stiu cum sa suspend nisipul sa stea in felul ala:

http://mathcraft.wonderhowto.com/inspiration/making-art-with-golden-ratio-0130553/

smilie
Singurul of pe care il am eu cu denumirea de Arduino este ca nu e un Arduino - ci un Atmel - am citit de curand blogul lor despre clonele Arduino: http://blog.arduino.cc/2013/07/10/send-in-the-clones si cu toate ca nu vorbim aici de o clona, am asa o mica strangere de inima cand citesc "platforma Arduino" si ma astept sa vad un Uno 3 sau un Leonardo ..

In rest, foarte ingrijit lucrat

@stefan: merci de observatie, ai dreptate - nu mi-a trecut prin minte un filtru bolborositor / crescatorie.

Ce poate fi facut interesant la montaj in cazul asta este sa se adauge un relay si sa se porneasca o alta pompa de "backup" - evident, conectate cu valva antiretur aproape de fiecare pompa, incat sa nu se influenteze reciproc, in caz ca prima reporneste.


Oare cum se aplica numarul de aur intr-o sfera ?
Cred ca o sa fie o problema in timp .. Akadama se vinde in 2 feluri - mai grunjos sau mai putin grunjos, n-am mai avut rabdare sa astept si am luat varianta mai mare - am zis, poate e si mai bine ca absoarbe mai mult ce-o avea el de absorbit. Si mai am multi melci din aia spiralati care stau prin substrat, ii vad cum ridica bolovaneii deci sper sa fie ok.

Cea mai mare problema este ca dupa 2-3 ani cica se taseaza si devine compact. Pana la urma e o argila sau ceva, si in timp isi pierde forma bolovanoasa, apa devine mai laptoasa, etc. Macar sa am cateva generatii de pui si om vedea dupa
Dar da, e o intrebare buna cu detritus, sincer ... habar n-am
Ce ma intriga pe mine este de ce atata munca pentru o pompa de aer ? Din cate stiu, pompele de aer nu sunt critice decat in momente specifice (gen, adaugi un medicament si trebuie sa oxigenezi) sau ma rog, ideea ca in mod normal, un acvariu supravietuieste fara o pompa de aer.

Nu mi-e clar ce reprezinta acel sistem de alarma cu bateria la 12V - si de ce mai e nevoie de bateria de la telefon daca exista deja conexiunea cu alimentarea ?

Alte idei: DS18B20
Un update dupa jumatate de an

Crevetii nu au dus-o bine, aveau probleme la molting, si in niciun caz nu se reproduceau. Asta in conditiile in care ma straduiam sa pastrez un pH sub 7, TDS mic, am incercat cateva tipuri de saruri care sa ridice gH-ul spre 5-6 dar sa nu afecteze prea mult kH-ul (adica sa-l tina mic).

Insa am intalnit multi carora le mergea impecabil fara atatea batai de cap, singura diferenta este ca ei foloseau solul Akadama (de bonzai). Am facut si eu rost, asa ca acum vreo cateva saptamani am facut transbordarea de la substratul normal pt Shrimpi, la substrat Akadama. Am pastrat acelasi decor, aceleasi plante, acelasi filtru, aceiasi modalitate de preparat apa, doar cu alt substrat. Dupa o saptamana am cumparat niste crystal reds, vreo 5-6 si nu mare mi-a fost mirarea cand dupa vreo 2 am gasit o femela cu oua
Nu stiu daca a apucat sa se impuieze in acvariu, sau am luat-o deja asa - dar i-am vazut cand i-am scos din punga si mutat in apa, si nu parea niciunul cu oua.

Akadama se spune ca absoarbe foarte multe minerale. Nu stiu daca in apa osmozata ajuge sa se mai simta faptul ca apa pe care o trec prin instalatie este deja dedurizata cu niste saruri, dar multa lume se jura cu Akadama fara sa stea sa masoare TDS, sau pH-ul, sau gH-ul etc. Ii tratam cu Shrimp King, cu seria Dennerle, cu scoarta de Catappa cat si cu fruze, cu picaturile de intretinere saptamanale, nimic. Sa vedem de acum incolo.

Am pus cateva poze cu acvariul refacut:

image image
image image
image image
image image
image image

Si un filmulet cu crevetele isi ventileaza oualele:



TDS-ul este 330, pH-ul in jur de 6 ... si gH e intre 4 si 5 .. Nu stiu daca este o diferenta majora intre parametri fata de cum era inainte, nu stiu insa ce face Akadama caci nu pare a influenta TDS, sau pH prea mult.
Hahaha challenge accepted! Am ceva nisip disponibil, o sa pot racai niste alge coraline de pe undeva, si poate sta pe unul din acvariile marine la lumina. Alge gasim

@um: am pus 9 siringi de 10ml ca sa-l umplu varf - dupa ce am pus substratul - oricum, nu prea aveam cu ce altceva sa torn apa si fara sa distrug "layoutul"
Doar ce am masurat kH-ul ca sa vad ca acum, dupa ce am lasat Co2 nonstop, n-am mai masurat ... si zic, hai sa vad.

kH: 16

Dar cum ziceam, apa e ciudata, testele de kH sunt cumva "pacalite" de instalatia de dedurizare.
Am avut un pH drop totusi ... caruia nu-i gasesc explicatia (durata a fost de cam 6 ore pana si-a revenit, vad ca nu a afectat pestii and stuff, si nu are nici tiparul unui stray current) - deocamdata controllerul monitorizeaza pH-ul, dar nu am relay-uri care sa controleze electrovalva - poate voi adauga la un moment dat ...
pH-ul pare a fi 7.7 la robinet - doar ce am verificat cu chinezaria din dotare ..

Este o apa tare ciudata, kH-ul este mai mare decat gH-ul (din cauza instalatiei de dedurizare care cred ca pacaleste testele de kH) ..
Pai nu e luat totul de la zero, cel putin o piatra cu ceva coralina tot trebuie sa introduci ... si daca ai noroc sa fie vreun pui de asa ceva pe acolo
Am gasit si eu un vierme de 6-7-8 cm in acvariul de 10L ...

Am vrut sa scot buretele de la sorbul filtrului Dennerle, dar incercand sa-l trag in jos, l-am smuls cu tot cu tubul de intake - numa bine cat sa misc una din cele 2 pietre din acvariu. M-am dus la baie sa spal si tub si burete, am pus inapoi la loc si am luat o pensula sa incerc sa rearanjez piatra. Misc piatra, fac un pas inapoi sa ma asigur ca e totul cum trebuie, si inlemnesc. Pe geamul din spate, iesit la plimbare, dita mai viermele.

Cred ca l-am deranjat (fiind probabil sub piatra) si plecase sa-si caute alt loc. am pus usor partea paroasa a pensulei pe la jumatatea lui si l-am ridicat ca pe spaghetti. Pus in container si facut poze si filme:

image image

image image

Un update dupa o luna approx.

image image
image

Mi-a luat ceva timp sa ma prind de ce HC-ul nu mergea bine - abia acum devine verde si frumos si incepe sa se intinda. El supravietuia, erau multe frunze care nu se dezvoltau si aveau un piic de alge negre pe ele (cand le fotografiam macro) si bazele plantelor pareau maronii asa.

Dupa ce am pus in functiune pH monitorul, am vazut ca oscila destul de mult pH-ul ziua. CO2-ul era introdus cam cu o ora inainte sa porneasca lumina, si oprit dupa o ora. Cu toate astea, plantele reuseau sa consume suficient cat sa creasca vizibil pH-ul chiar daca se adauga CO2 - de la 7.7 urca spre 8.1. Am hotarat sa-l las sa mearga nonstop (si ziua si noaptea) si sa cresc si debitul. Acum pH-ul a scazut la 7.4 si oscileaza foarte putin in timpul zilei. Indicatorul permanent este un verde deschis (inainte era un verde inchis) ...

O alta schimbare a fost ca nu mai am incredere in distribuitorii de CO2 ceramici. Dau bule foarte fine cand sunt noi (sau dupa ce ii tin in clor 1 zi cand ii curat) dar dupa cateva zile - incep sa dea bule mai mari prin cateva locuri, si alea nu mai sunt plimbate de curenti, ci merg repede la suprafata. Aveam instalat distribuitorul ceramic sub spraybar ... si am avut un no name initial, cat si un JBL Taifun dupa. Aceiasi poveste. Acum am pus no name-ul initial (caci e mai mic) dar l-am pus sub sorbul filtrului extern. Toate bulele mari sunt aspirate direct in filtru - avantaj e ca nu se mai vede distribuitorul (caci e mic si intr-un colt acum) si nu mai am deloc bule in apa

Ca sa faca fata cresterii CO2-ului, am crescut si fertilizantii un pic:
S7 de la 0.5ml la 0.6mL
V30 la fel, de la 0.5mL la 0.6mL
E15 insa l-am pastrat la un sfert de pastila (s-ar putea sa-l cresc si pe asta am refacut calculul si Dennerle recomandata 1 pastila la 100L de apa, deci eu pun la limita - un sfert pentru 25L. Facusem de mult un calcul, si am tinut minte sfertul dar uitasem de ce).

Probleme mi-au mai facut si plantele inalte ... multe frunze ac continua sa moara, altele se inalta. Problema cu cele care mor este ca se rup si se agata de HC, iar peisajul arata dezolant cand privesti de aproape. Culeg din cand in cand ce se poate, dar se pare ca se topesc - dar plantele au o crestere lenta .. insa incepe sa capete contur ... sa se aplece, e fain. As vrea sa umplu tot nisipul de jos cu HC.
Scuze de raspunsul intarziat, un weekend super busy ...

E fain ampliful acela folosit MCP607 - de studiat. Ce a facut acolo cu acel condensator mi se pare ca a filtrat noise-ul pe linia dintre BNC si opamp (ori nu a folosit fire izolate si intre BNC si opamp, ori folosea fire prea lungi care preluau interferente). Dar nu are ground loop protection, mai ales ca spune si el:

Also, if I put a ground probe that is plugged into the ground line of my wall socket I get erroneous ph reading, even with the lights off.


Ce-am mai facut: am renuntat la Arduino, am instalat placa pcDuino pentru level shift intre 3.3V si 5V - merge ok. A trebuit sa scriu un script Perl care discuta pe seriala de pe /dev/ttyS1 cu MCCB - caci pentru Arduino codul este dat de Atlas Scientific.

Problema este ca placa de level shifter ocupa prea mult loc pe pcDuino3, si principial nu mai pot sa pun cablul de SATA. In plus, ecranul LCD atasat foloseste foarte multi pini, si nu prea stiu cum sa mai conectez o tastatura pe care am cumparat-o - si ea vrea foarte multi pini - cred ca sunt nevoit sa cumpar un mic controller (un Arduino mic) care poate fi SPI slave, si pentru ca slave-urile nu pot initia transferuri, sa folosesc macar un fir in plus pentru a declansa o intrerupere - si atunci nu folosesc decat vreo 4-5 pini indiferent de cate dispozitive slave sunt pe bus. In felul asta o sa pot avea conceptul de "extensie" la controller.

image image

Urmatorul pas ar fi sa renunt la level shifter-ul acela mare si sa folosesc ceva dedicat si in plus, sa fac o placa cu mai multe VCC si GND caci deja devine o limitare si asta - fiecare "modul" (gen PWR ISO, MCCB, Tastatura, LCD, etc vrea VCC / GND, si am ramas fara pini disponibili in care mai pot sa infig si alte dispozitive.

Salut, excelenta idee cu marinul

Nu mi-e clar daca nu poti avea sump din cauza constructiei cu 6 muchii a acvariului, sau din cauza spatiului ?

Despre acel all in one, mi se pare ca are avantajul ca e compact si totul acolo, dar dezavantajul la AIO este ca daca o sa vrei sa umbli sa ai un skimmer mai bun de exemplu, nu poti sa vinzi doar skimmer-ul - va trebui sa cumperi si autocompletarea, samd. Principial m-ar enerva, caci imi place sa schimbe chestii .
Am patit-o cu Dennerle All In One (si pompa, si skimmer de suprafata, si filtrare mecanica) care a venit la pachet cu acvariul. Dupa ce am realizat ca filtrarea mecanica era enervanta - ca pompa era prea puternica, samd, acum e tras pe dreapta si am pus ce am avut nevoie. Si a fost enervant ca am dat banii degeaba pe el pana la urma.

In afara acvariului poti agata ceva ?
Mi se pare pierdere de timp (cum a zis si Porcu) daca vrei sa-ti iei acest acvariu ingust - cand ai spus ca te-ar tenta un acvariu plantat si intrebai de estetica.

De ce zic asta ?

Pentru ca odata ce pui apa in el, apa schimba perspectiva aducand spatele mult mai in fata. O sa para un acvariu tablou cu foarte foarte mica profunzime. Din acelasi motiv din care cand te uiti la un peste in rau, pare mai sus in apa decat este -> http://micro.magnet.fsu.edu/primer/lightandcolor/images/refractionfigure6.jpg Acele acvarii se vand daca vrei sa cresti puiet si poate ai un rastel de 30cm ... n-au nicio legatura cu aquascaping. O alta problema este ca la cat de inalt este, vei avea nevoie de lumina puternica pentru a bate pana la plantele covor pe care le doresti. Cu 2 neoane nu o sa mearga. O sa trebuiasca mai multe ... si nu prea ai loc sa inghesui intr-un capac de 30cm latime toate cele si sa scoti si caldura care se acumuleaza.

A porni cu stangul poate fi una din caile de explorat acvaristica plantata, dar cum se pare ca stii deja ce vei cumpara (".oricum acvariul care il cumpar ...") .... nu inteleg scopul topicului ?
Super tare bravo ...

Ma surprinde ca nu vad bule in niciunul din acvarii ?

Ar fi interesant de descris si principiile, cum de asiguri de exemplu ca nu ai inundatie ?
Am avut si eu o scoica si care dupa 2-3 zile si-a pierdut balamaua - nu se mai putea inchide. Am gasit pe net ca de vina ar fi fost Hermit Crabs ( de exemplu aici: http://www.thereeftank.com/forums/f92/clams-amp-hermit-crabs-84235.html ) unii au o pasiune pentru scoicile respective si probabil le ataca de la 'balama' - ca sa aibe apoi access la restul mai usor ? Habar n-am ... cert e ca la mine n-a tinut mult dupa aceea - si-a pierdut culoarea si am scos-o ...
Well, am facut ceva progrese - dar astept sa soseasca zilele astea lichidul de calibrare cat si level shifterul - pe postul caruia folosesc un Arduino deocamdata.

In primul rand, mi-am batut capul si am scos formula cu care pot se poate estima mV de pe electrod din valoarea data de pH Circuit resetat (adica presupune ca are 25C si fara offset si fara slope calculat). Am pus un blog post aici mai amplu cu deductiile, dar formula este:

mV = (0.2 * T + 54.2)(pH - 7)

unde mV este cam cati mV are electrodul, T este temperatura apei in Celsius (e importanta pentru ca electrodul isi schimba tensiunea in functie de temperatura) si pH este valoarea afisata de pH Circuit.

T-ul este necesar pentru ca daca electrodul este la 20 de grade de exemplu, pH circuit nu stie si raporteaza valoarea ca si cum ar avea 25C. Dar stim ca e la 20 de exemplu, deci trebuie introdusa si temperatura in calcul caci electrodul nu da aceiasi tensiune la 20 sau la 25 (ma rog, inginereste valorile sunt foarte apropiate pentru doar 5 grade diferenta).

Dar acum o sa pot calcula slope-ul electrodului indiferent care buffer referinta e folosit (7, 4 si 9 de exemplu) - slope-ul (mV/pH) trebuie sa fie intre 90% si 105% ca electrodul sa fie considerat OK. Se poate calcula usor si offsetul electrodului (care trebuie sa fie in intervalul +/- 25mV la pH 7 @ 25C). In pH 7 electrodul Sera afisa 6.61 si calculand mV (la 25 de grade) rezulta 23mV deci e chiar la limita. Dennerle pe de o parte, raporta 6.96 cand era pus in pH 7, prin urmare, aproape de perfectiune

--

Apoi am mai cumparat 2 electrozi Aqua-Medic (am gasit ieftin, iar chinezariile nu le-am mai asteptat pentru ca lumea si asa se vaita de electrozii scumpi ca nu tin mai mult de 12-15 luni, asa ca ... n-are rost sa pierd timpul. Am mai aflat (dar nu stiu cat de sigur este) ca electrozii nu sunt chiar asa diferiti intre ei - caci nu fiecare firma are laborator de facut electrozi. Ceea ce face sens intr-un fel, prin urmare, am mers pe Aqua Medic ..

Cateva poze mai jos, toate cele pH Circuits conectate - am folosit niste ventuze de Eheim (pentru tuburile de 12mm cred) pentru sustinerea lor in acvariu.

image image image

image

Iar aici controller-ul face cate 10 masuratori pentru fiecare circuit in parte, incepand cu primul de la dreapta:



Apoi ... m-am straduit sa aduc valorile individual in Cacti, incat sa am grafice pentru fiecare acvariu in parte ... insa am sesizat ca sonda Dennerle (primul pH Circuit citit) tot dadea niste spike-uri in jos:

image

Se pare ca dupa ce ii dadeam comanda de citit valori, MCCB-ul ofera cateodata ca prima masuratoare, una din valorile celuilalt circuit citit (valoarea 5.92 nu are ce cauta in lista):

5.92 P,V5.0,5/13 7.81 7.81 7.81 7.81 7.81 7.81 7.81 7.81 7.81

Am avut noroc sa ma prind caci ma uitam la o lista lunga de valori una sub alta si am vazut multe valori de 5.92 (la acvariul de creveti) iar cand am gasit spike-ul, am recunoscut valoarea prezenta pe prima pozitie in setul de masuratori pentru Dennerle! Zic opaaa ... asa ca acum citesc doar valorile care vin dupa Firmware (acel "P,V5.0,5/13") caci inseamna ca circuitul a preluat controlul asupra serialei, si de la el vor veni urmatoarele masuratori. Prin urmare, nema spike-uri dupa aceea dupa cum se vede.

--

Si cam asa arata valorile in Cacti (folosesc Cactiphone ca sa accesez serverul si de pe telefon). Atentie, axa Y nu porneste de la 0, caci nu vedeam decat o oscilatie mica in jur de 7 sau de 8 de exemplu, asa ca am configurat Cacti sa afiseze cu autoscale ignorand valorile maxime si minime (0 si 14 cat ii dadusem) - cum ar veni, face singur "zoom" pe zona in care pH-ul oscileaza - masuratorile sunt efectuate la fiecare minut:

image

Incepe sa capete forma ... ma tenteaza sa fac un afisaj pentru calitatea electrozilor (slope si offset pentru un indiciu despre calitate) si s-ar putea sa il fac, dar mai e pana acolo ..
 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com