[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: flo77
Forum Index » Profile for flo77 » Messages posted by flo77
Message
@melbo Nimic personal, doar un punct de vedere diferit. Am incercat sa pun in balanta utilitatea si riscurile acestei incercari de a elimina tensiunile tranzitorii care apar la decuplarea unei sarcini inductuve. Daca functioneaza ptr tine OK, pe mine nu m-ai convins ca ar fi necesar sa o utilizez la ceea ce am eu.
Bayek wrote:E plin in Bucuresti, dar ma feresc. Cu prima ocazie cand mai ajung la tara. Mai am pe lista urzica si stejar.

O decizie inteleapta. Nici eu nu as colecta frunze din locuri cu trafic auto intens sau alte surse de poluare. Daca sunt in dubiu prefer sa iau mancare specializata de la o firma care se respecta.
Fadds wrote:
narcis wrote:Raspunsul il gasesti în cartea de matematica. Asta daca faci consecutiv cele 2 schimburi de 1/2. Daca le faci la un anume interval de timp, nu mai are rost ecuatia.

Ideea era ca un schimb de apa mai mare (ex 80%) e mai eficient decat 2 schimburi mai mici de apa (ex 50%) din mai multe puncte de vedere: reducere nitrati, economie de apa, timp, efort. Vorbim pentru acelasi interval de timp, o saptamana de exemplu.

Corect...Dar trebuie sa tii cont si de alti factori:rata de acumulare a nitratilor si limita maxima admisibila a nitratilor din apa. In felul asta iti stabilesti intervalul de timp intre schimburi si cantitatea de apa. Metoda EI de fertilizare se bazeaza oarecum pe aceste calcule.
LE Se pot aduce in discutie si alti parametrii ai apei pentru care nu este indicat sa ai o asa mare diferenta si pe care trebuie sa-i bibilesti atunci cand faci schimbul de apa. Din acest punct devedere ma intreb care metoda este mai eficienta.
Eu totusi am mers la reciclare.
Am vazut ca s-au folosit snubbere asa cum sugerezi tu pentru a elimina declansarea nedorita a unei prize/ intrerupstor GFCI de proasta calitate atunci cand sarcina era un frigider(sarcina inductiva cu porniri opriri repetate). Nu am gasit nimic care sa sugereze nici macar pe departe ca snubberul ar proteja si sarcina.
dan.pavelescu wrote:
flo77 wrote:Pentru mine ca back up un generator ar fi mai util.

Nu te ajuta. Chiar si cele cu ATS au o pauza de 30-60 secunde intre oprirea curentului si pornirea generatorului.
Tot trebuie ups

Imi pare rau, nu am fost destul de explicit si ce ma intereseaza pe mine este cam in afara topicului. Pentru mine este primordial sa pot alimenta o sarcina cat mai mare ptr un timp cat mai indelungat. Viteza de transfer nu este chiar atat de mare.
Dar pentru sarcini mici un UPS este solutia ideala.
Pentru mine ca back up un generator ar fi mai util.
@ melbo Poti sa-mi spui unde conectezi fizic snubberul si cum o faci safe(etanseitate) si fara sa pierzi garantia producatorului pompei/filtrului?
Raportul 2:1 la AF ptr Gh/kH nu mi se pare optim ptr CRS. Poate o combinatie AF si GH+., in sensul ca folosesti AF pana atingi targetul la KH si adaugi GH+ pana atingi targetul la GH.
Dar dupa cum ai spus plantele vor fi pe primul loc, asa ca daca nu vrei sa-ti complici viata doar AF ar putea fi solutia cea mai comoda.
Imi pare rau @melbo, dar mie personal ideea de a folosi snubbere sa protejezi motorul nu mi se pare buna. Intrucat nu vad o modalitate usoara, eficienta si safe de a conecta snubberul eu o consider o improvizatie electrica care aduce mai multe riscuri fecat beneficii.
Pe mine nu m-ai convins sa fac aceasta modificare si deocamdata nu as recomanda-o nimanui.
Doua observatii am si eu de facut:
1. Nu o sa intrerup filtrul la hranirea pestilor pentru ca stiu sigur ca nu va dura mult pana sa-l uit oprit.
2 Din cate imi aduc aminte rolul snubberului intr-un circuit alternativ nu esta sa protejeze sarcina inductiva. Rolul lui este sa protejeke elementul de comutatie(de exemplu tiristor sau outputul unui PLC) contra supratensiunilor care apar atunci cand este o tranzitie de la on la off. A yrecut ceva vreme de cand am invatat astea, poate Melno imi improspateaza memoria cu un link care care sa-mi dovedeasca ca ar trebui sa merg la reciclare
Odata ce ti-ai stabilit prioritatile, setezi parametrii apei pentru prioritatea1(plantele). Cand acvariul este stabil poti introduce shrimpii. Daca supravietuiesc bine, daca nu.... Daca vrei shrimpi caridina, poate cei de genul tiger s-ar preta mai bine.
Mult succes.
Asta ar confirma faptul ca fertilizarea in substrat ar fi de preferat in cazul acvariilor cu CRS. Ar mai fi problema aditiei de CO2 .
Apropo, in poza nu vad plante tip gazon.
@dan.pavelescu Oops, am facut un edit la reply-ul meu si intre timp ai mai postat ceva.
Excelente observatii furnizate de @alinutz80.
Ce as adauga eu din proprie experienta este ca CRS tolereaza greu schimbarile, le place apa mai rece si nu prea le convine aditia de CO2. Eu nu am avut succes sa tin plante mai pretentioase in bazinul cu CRS. Asta include gazon cu HC sau Monte Carlo. Adevarul este ca nu am incercat sa folosesc doar fertilizare in substrat si am folosit si ceva fertilizanti in coloana de apa.Am avut mai mult succes cu neos in bazine plantate.
Cred ca o sa fie un proiect interesant, de abia astept sa vad cum evolueaza. Mult succes in continuare!
LE: @dan.pavelescu Informatia de TDS 25-30 ppm pentru plante mi se pare eronata, eu as mai verifica inca odata sursa. De exemplu kh=1 inseamna 17.9 ppm . La fel si pentru GH. Asya ar insemna ca ptr kh si Gh = 1 vei avea minim 35.8 ppm la TDS..
Ati facut praf topicul omului cu aberatiile voastre bahice! Se vede ca nu sunteti ardeleni! Auzi la ei, palinca la picatura!Dane fa-ti mila si muta toate reply-urile astea(inclusiv al meu ) la Carciuma.
@Dr Nano nu stiu daca ai folosit/vazut/pipait PowerSand. Este cu totul si cu totul alta mancare de peste(pardon, de plante) fata de pietrisul pe care ai vrea tu sa-l folosesti. Este practic o roca vulcanica, foarte poroasa in care se gasesc numerosi nutrienti. Imagineazati un fel de Seachem Matrix in cre s-au injectat fertilizanti macro si micro.
Daca tot vrei un acvariu plantat nu inteleg de ce vrei sa incerci nitratii si mai ales intr-un mod in care vei avea putin control.
Dar in fine , vorba lunga saracia omului. Daca tot ai avut ideea asta, just do it. Daca nu iese bine, dai reset la acvariu dar in schimb vei capata experienta.
Dinule, daca tot arunci cu pastile in apa macar spune in ce caz folosesti acele substante si ce dozaj folosesti. Un exemplu din experienta ta personala ar fi minunat. Nu de alata, dar s-ar putea ca cineva sa se ia dupa tine si te-ai putea alege cu injuraturi.
Greu de spus din video sau imagine. Este adevarat ca o coloana deformata poate fi cauzata de NTD, dar poate fi datorata unor defecte genetice, calitate sllaba a apei, tuberculoza etc. Coada franjurita poate fi cauzata de infectii bacteriene, calitate apa si dieya proasta, raniri eyc.
Este bine ca ai izolat pestele, tine-l sub observatie.
Pestele inota cu ceilalti sau s-a izolat de card?
Daca este NTD cand boala mai avanseaza ar trebui ca pestele sa piarda culoarea si sa observi pete albicioase pe corp. Boala se transmite la alti pesti daca pestele infectat moare si ceilalti mananca din el. In general lumea spune ca boala este incurabila, dar...
Pentru ca esti la inceput de drum iti recomand folosirea produselor din comert si dozajul conform instructiunilor lor.
Nu as vrea sa intru in detalii asupra acelui calculator pana nu stiu mai multe despre situatia ta:
- kH si Gh de la robinet
- target kh si gh
- volum net bazin
- schimb apa: interval si cantitate
- ce substante folosesti pyr alterarea kH si gh(aici pot sa iti dau sugestii)
- ce folosesti ptr masurarea substantelor(cantar, lingurite masura etc.)-
-ce teste ai disponibile
Daca nu experimentezi nu vei invata nimic nou. De multe ori din greseli se invata cel mai bine.
Nu cred ca as incerca sa experimentez ceea ce vrei sa faci tu, dar iti urez succes si te rog tine-ne la curent cu progresul proiectului tau.
In publicatia de la apaprod sunt date valorile admise nu am vazut deloc valori masurate de ei. O apa mai acida favorizeaza dizolvarea metalelor grele din tevi(plumb, cupru etc) si prezinta un risc crecut pentru sanatate (tevi de plumb si apa cu ph scazut= reteta sigura ptr sanatate subreda). Din acest motiv companiile prefera sa livreze apa cu ph ridicat, Mai nou multe orase mari livreaza apa cu ph 9 si mai mare.. Daca tu ai masuratph 6.4 la apa de la robinet ceva e cu adevarat "putred ila mijloc.
Eu folosesc spartura de coral si mixtura de saruri de Ca, Mg, Mn si K + bicarbonat de sodiu. Am folosit si os de sepie, dar spartura de corali este mai pritenoasa cu portofelul. Dar stiu ce valori am la apa de la robinet, stiu ce targhet vreau sa obtin si stiu sa folosesc calculatorul de mai sus atunci cand fac schimburi de apa. Pentru tine cel mai bine e sa folosesti substantele recomandate de Dan. Ptr inceput este cel mai bine ptr tine.
Si mai repet odata, lasa ph deocamdata in pace. Este bine daca il masori, dar limiteaza-te la asta. Pentru creveti mai important este kH si gh.
 
Forum Index » Profile for flo77 » Messages posted by flo77
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com