| Message |
|
|
|
@kline
Cati pesti ai in acvariu si de care?
No2 zero si no3 zero se poate interpreta in mai multe feluri... De exemplu daca ai 2 guppy in acvariu de 110 litri, nu prea cred sa creasca no3-ul mai mare de 10, daca se fac schimburile de apa saptamanale. Daca masuratorile sunt facute chiar dupa schimbul de apa, din nou no2 si no 3 pot fi zero. Daca ai un bazin plantat intr-o proportie mai mare, pesti putini sau intr-un numar moderat, din nou no2 si no3 pot fi zero... In ultima situatie m-am aflat si eu pana am inceput sa dozez macro. Aveam no3 zero deoarece masa de plante il halea tot... Dar aici nu e cazul deoarece am citit ca in acvariu nu este decat un anubias.
Se poate sa nu fie inca bine ciclat, dar imi vine greu sa cred ca dupa 3 saptamani sa nu apara nici urma de no2 in apa...
Sau testele pot indica eronat... Trebuie luat si asta in calcul.
|
 |
|
|
|
Nu stiu sincer pana la cati ppm de co2 rezista pestii, dar ce stiu cu siguranta este faptul ca din dorinta de a introduce mai mult co2, acum de ceva vreme, am marit nr. de bule pe secunda si instalatia mergea 24 din 24 ore (se defectase electrovalva si foloseam instalatia fara...). Pana in momentl in care am marit numarul de bule totul a fost ok si peste noapte. Dupa, dimineata am gasit pestii cersind la suprafata apei dupa oxigen... Am luat alta electrovalva si acum totul e ok... Am co2-ul cred eu la limita superioara la care pestii sa se simta bine, si de aceea am crezut ca prin introducerea de Easy Carbo (ca tot citisem ca e bun pentru combaterea algelor) sa n u ii asfixiez cu totul...
Ce e cert este faptul ca prin aditie prea mare de co2 pot muri vietatile din acvariu...
|
 |
|
|
gengiskhan wrote:Nu. Nici macar teoretic.
Easy Carbo e de fapt (sau contine) un izomer al glutaldehidei care poate fi folosit (numai) de plantele superioare ca sursa de carbon, nu de CO2. Deci nu are acelasi efect ca si CO2-ul din butelie, practic este cu totul alt compus. Pestii sunt afectati in principal de concentratia de CO2 din apa mai putin de alti compusi ai carbonului (bineinteles, discutabil! ).
Uite ca asta nu stiam....  Mie imi era intotdeauna teama sa nu ii sufoc cu prea mult co2. Am inceput de la un sfert din doza si pe parcurs am tot marit, sub supraveghere atenta, sa nu fac vreo boacna...
@Giany
Daca respecti exact reteta aia care se tot invarte prin topicuri pe aici nu are ce sa nu iti iasa. Tot ca observatie personala, cand aveam butelia la incarcat, mesteream 2 bombe si le legam in paralel, pentru a compensa cat de cat lipsa buteliei: drojdia la cub nu face spume aproape deloc, in comparatie cu cea la plic (am citit undeva in ceva topic chestia asta si chiar asa este). O dizolvam frumos intr-un pahar cu apa calduta si o turnam peste amestec. Ca masura, am folosit un pahar de 250 ml, umplut ras, pe post de "cana" asa cum scrie in reteta. Mie mi-au iesit foarte bine, am fost multumit de ele. Cateva zile cat au functionat debitul a fost relativ constant...
|
 |
|
|
Experienta personala: Am instalatie presurizata de co2, cu electrovalva legata la un timer. Introduc 2 sau aproape de 3 bule pe secunda, de testul de ph de la JBL este de un galben galben...  Pe langa asta m-a mancat si pe mine in freza sa incerc Easy Carbo-ul. Dozez doza recomandata de producator, adica 4 ml/zi pentru cei 200 litri de apa. Teoretic, ar trebui sa imi ucid pestii in cateva ore... Interesant e ca nu au nici pe naiba... Dupa mintea mea, daca Easy Carbo ar asigura necesarul de co2 din apa, faptul ca eu mai dozez inca pe atata, poate si mai mult si din butelie ar trebui sa am o concentratie mult prea mare pentru ca pestii sa fie ok. Mi se pare un pic ca au regresat algele... dar nu sunt sigur ca e neaparat de la Easy Carbo.
Deci parerea mea este ca cel mai bine ar fi cu o instalatie presurizata. Daca nu sunt fonduri, atunci o bomba...
|
 |
|
|
Pai tocmai asta era ideea: sa stopezi celelalte spectre de lumina, lasand sa treaca doar alea care vrei: rosu si albastru, cum e la Fluora. Si Fluora are numar de lumeni mai mic decat alte tuburi folosite in acvaristica. Subscriu si eu ca ideea e foarte interesanta, dar parca ar merge incercat cu alt tub de neon, habar nu am de care, dar alt tub deoarece 965-ul e mai scump decat Osramul Fluora. Dar pentru cine foloseste T5-uri, iar Fluora nu se fabrica pe T5, ideea e foarte interesanta...
PS: m-am legat de cost, desi ai zis ca ai dori sa fie tabu, dar sa ma scot, vorba aia,  stii ca sunt multe proiecte indraznete in lume, care daca s-ar realiza s-ar schimba cu mult in bine mersul lucrurilor... Singurul prag este tocmai costul ridicat...
Scuzele de rigoare....
|
 |
|
|
|
Pai atunci mai bine folosesti unul singur... E mai ieftin decat doua a caror puteri insumate sa dea cat a aceluia singur. Nici nu ocupa atata loc in acvariu...Asta daca vorbim la un acvariu de dimensiuni relativ mici (50 - 100 litri). La dimensiuni mai mari sta altfel problema.... Parerea mea....
|
 |
|
|
|
Nu cred ca o sa fie prea bine cu doua incalzitoare, unul de putere mare si unul mai mic.... Sa zicem ca incalzitorul mare, care e setat la 20 grade urca temperatura pana la acea valoare, apoi se opreste. Incalzitorul mic e setat pe 26 grade sa zicem. Asta inseamna ca va mai avea de urcat temperatura de la 20 la 26 grade singur. Dar avand in vedere ca in camera sunt tot 6 grade, nu va reusi singur, deoarece pierderile de caldura din acvariu raman in continuare la fel de mari, iar aportul de caldura mai mic.
Eu sunt de parere ca un incalzitor supradimensionat ar face treaba. Ca un exemplu, la un acvariu de 100 l as pune un incalzitor de 200 - 250 watti.
PS: in situatia data e bine de luat in seama consumul lunar de energie electrica, pentru ca nu va fi unul neglijabil.
|
 |
|
|
fishyman wrote:Trifoiul si majoritatea plantelor ce le gasesti in gradina nu sunt emerse, adica potrivite pentru tinerea in acvariu.
Vroiai sa zici ca nu sunt submerse, nu?
@MoDy
Parerea mea este sa ramai la plante submerse, care pot fi crescute linistit in bazin. Daca mai faci experimente din astea, adica sa introduci te miri ce buruieni de pe marginea drumului risti sa introduci o gramada de paraziti si boli in acvariu. Lucru pe care nu il vrei... a doua oara... Sau gresesc?
|
 |
|
|
beez wrote:din moment ce ai precizat ca sunt si alte metode de accelerare a ciclarii,de ce nu le specifici
Nu metode de accelerare a ciclarii, ci alte metode de ciclare, citeste mai cu atentie.
"Search" pe forum. Eu stiu ca s-a discutat in trecut despre cel putin inca doua metode. Cauta si vei gasi. Intr-un articol scris de Sandu , "Viata alaturi de ADA" parca se numeste, este descrisa o alta metoda, din cate imi aduc eu aminte.
beez wrote:stai linistit ca se cicleaza si fara excrementele pestilor...pot sa pui niste mancare de pesti in apa si se rezolva.altfel nu dadeau mari acvaristi sfatul sa nu pui pestii decat dupa 3- 4 saptamani.
Despre mancare nu ai amintit nimic in prima postare.
Recomand si tie sa citesti mai detaliat "Ciclul azotului", pt. ca nu ai retinut chiar tot. Uite mai jos un citat, din articolul de pe acest site, deci scris si pus acolo de marii acvaristi:
"...
Pentru a evita astfel de dezastre v? recomand?m ca la pornirea unui acvariu nou s? respecta?i câteva reguli:
- în prima s?pt?mân? nu se vor introduce pe?ti în acvariu. În aceast? perioad? se va introduce în acvariu mâncare pentru pe?ti ca pentru 1-2 pe?ti.
- dup? prima s?pt?mân? se vor introduce primii pe?ti (2-4 în func?ie de m?rimea acvariului). Ace?tia trebuie s? fie neap?rat din specii foarte rezistente nepreten?io?i ?i recomandabil mai ieftini! De obicei ace?tia sunt din familia “sanitarilor”.
- dup? înc? 3 s?pt?mâni putem considera c? acvariul este colonizat destul de puternic cu bacterii pentru a-l putea popula complet cu pe?ti.
Recomand totu?i efectuarea periodic? a unor teste pentru determinarea exact? a valorilor de amoniac, nitri?i ?i nitra?i pentru a ?ine sub control ciclul azotului ?i respectiv starea acvariului.
..."
beez wrote:replica cu filtru folosit deja nu ti-a deschis nimic?am precizat acolo ce sa faca daca o sa mai foloseasca filtrul vechi
beez wrote:asteapta sa termine ciclul fara pesti.daca o sa folosesti filtrul care l-ai avut inainte o sa fie o mica problema,poti sa ai bacterii care provoaca finroot (bacteria care provoaca boala insoteste alte boli existente si in curs de dezvoltare )si alte minunatii in el,deci trebuie dezinfectat bazinul in perioada ciclarii(folosesti medicatie pentru finroot)
Eu cred ca daca tot a deciclat bazinul, e mai simplu ca inainte de a reface setupul sa dezinfecteze toate echipamentele, inclusiv bazinul si filtrul, si tratamentul contra finroot-ului sa il aplice doar pestilor ramasi, in alt acvariu de carantina, nu in cel pus la ciclat. La ce sa se mai complice sa faca tratament si acvariului abea pus la ciclat, care dezinfectat si spalat bine inainte de umplere nu mai prezinta pericolul revenirii bolii?
Normal ca de la pestii ramasi boala ar putea reveni. Dar la fel de bine poate aduce boala respectiva si cu pestii cumparati dintr-un petshop.
PS: eu ma opresc aici cu discutia, pentru ca nu vreau sa degenereze.
|
 |
|
|
beez wrote:asteapta sa se termine ciclul fara pesti...
Ciclarea nu va lua sfarsit in vecii vecilor amin, fara o sursa producatoare de amoniac, pestii de sacrificiu (cory sau alte specii rezistente) fiind cea mai simpla si usor de procurat sursa, dar mai sunt si alte surse.
@Mody
Citeste bine ciclul azotului si metodele de ciclare, sa nu incepi iar cu stangul, ca ar fi pacat...
|
 |
|
|
|
Am 5 balasturi inductive de 30 W Phillips, in functiune 10 ore pe zi (5 ore, pauza 2, 5 ore) de aproape 2 ani. Se incing de le ia naiba, nu poti tine mana pe ele. Asa sunt balasturile inductive. Montarea unui condensator in paralel cu alimentarea (corpurile noi de iluminat cam vin din fabrica cu asa ceva) ajuta un pic la diminuarea temperaturii de functionare, dar nu prea mult (poveste lunga cu imbunatatirea factorului de putere, consum si implicit caldura disipata). Balastul electronic functioneaza la temperaturi mult mai joase, daca e de firma are si o fiabilitate mai mare comparativ cu cel inductiv, dar pretul e pe masura.
PS: pe mine nu ma deranjaza prea mult temperatura balasturilor. Le-am montat in masa acvariului, unul langa altul cam la 5 cm distanta si am bagat sub ele niste distantiere - cate 2 piulite de 8 - ca sa nu stea lipite de pal. Racirea se face destul de bine, si pana in prezent nu am avut probleme.
|
 |
|
|
@kmol
1. Era o expresie.
2. Sa-ti traiasca pustiul  Se pare ca are inclinatii spre partea tehnica  Pompa oricum va sta in apa, loc unde un copil nu prea are ce cauta, iar daca va ajunge in as-i baga mana prin acvariu, mai sunt si alte lucruri de care sa te ingrijorezi (sa nu cada, sa nu sparga acvariul si sa se taie, etc...), nu numai pompa. Acuma eu nu cunosc configuratia si modul cum ai amplasat acvariul, dar daca e asezat pe o masa cu usi sub el, o yala pe usi (din alea de se folosesc la mobila) probabil ca i-ar restrictiona accesul la instalatii.
3. Si la iarna o sa cauti incalzitor alimentat tot la 12 v?
4. La oricine cred ca (sper ca...) ar fi copilul pe primul loc si nu acvariul sau masina sau mai stiu eu ce...
Spor la treaba.
|
 |
|
|
|
Poate ca de tinut o sa tina, o zi, o luna, un an... etc...Ideea e alta: cat de linistit o sa dormi sau o sa pleci la servici, sau in concediu, nestiind ce vei gasi la intoarcere... In constructia unui acvariu, mai ales de dimensiunile alea, acel "poate ca" nu trebuie sa existe tocmai pentru a sta linistit, nu cu frica in spate...
|
 |
|
|
O completare: eu zic sa nu va dati cu parerea ca va fi ok, pana nu il umple... Abea dupa ce e plin se va vedea cu adevarat cat de mari sunt bulele din lipituri. Nu o sa va vina sa credeti ce face presiunea apei, mai ales la volumul ala...
PS: eu nu sunt convins de calitatea lipiturii datorita faptului ca a mentionat in alt topic ca a intins siliconul cu degetul, ceea ce a rezultat intr-un cordon de silicon de grosimi diferite de-a lungul sticlei si plat. Daca il lasa exact cum iese din pistol (eventual ajustezi diuza- tai din ea- ca sa se obtina un cordon de silicon de grosimea sticlei), obtinea un cordon de silicon aproximativ uniform si de forma semirotunda. In momentul in care presa bucatile de sticla si nu le-ar mai fi miscat din loc, lipitura ar fi trebuit sa iasa perfect... Cam asta e procedeul de lipire pe care il stiu eu, pe care l-am aplicat si a iesit foarte bine.
Nu zic ca nu o sa tina, doame da sa tina mult si bine si sa se bucure de el, dar am o urma de indoiala pana in momentul in care il umple.
|
 |
|
|
|
Am urmarit si celalalt topic de la Coltul incepatorului(de ce nu ai continuat discutia acolo? era mai simplu de urmarit - parerea mea) Daca ai putea pune o poza doua sa vada toti despre ce este vorba, poate ai primi un raspuns mai clar.
|
 |
|
|
Tine-l la uscat pentru vreo 2 saptamani, sa fii sigur ca s-a uscat in profunzime siliconul. Masa ar trebui sa tina, din cate se vede. Pentru siguranta, uite cum am procedat eu: dupa 2 saptamani in care am lasat acvariul la uscat, timp in care nu l-am miscat din loc, l-am mutat in terasa, l-am pus pe o bucata de polistiren si l-am umplut cu apa, sub supraveghere atenta. A ramas asa vreo 3 zile. Daca lipitura are ceva bule de aer, acestea se vor accentua dupa umplerea lui, datorita presiunii create de apa si vor fi mai vizibile.
Daca totul e ok, il poti goli, il duci la locul de veci si te apuci de amenajat.
PS: de ce vrei sa prinzi masa de perete? Parerea mea este sa incerci sa lasi o distanta cat de cat (8 - 10 cm ideal) intre masa si perete pentru a-ti facilita accesul la furtunele filtrului, co2, si altceva ce o sa mai ai pe acolo, mai ales ca vad ca acvariul va fi pozitionat in coltul din dreapta a camerei, deci acces in spate vei avea numai prin stanga, exact ca la mine.
|
 |
|
|
blind wrote:silicon Bison intins cu degetul
S-ar putea sa fie problema la calitatea lipiturii, sa fi prins bule de aer. Verifica acest lucru. Eu stiam ca nu se intinde cu degetul ci se intinde cu pistolul un cordon de silicon si se preseaza geamul, fara prea multe miscari pentru a nu prinde bule de aer in lipitura... Eu asa am procedat la un acvariu de 100 x 50 x 50 si a iesit bine.
|
 |
|
|
Stai linistit. Nu am vrut sa sune asa. Era doar o corectare. Nimeni nu s-a nascut invatat si nu le poate sti pe toate.
|
 |
|
|
|
Ar fi bine cateva poze cu inscriptiile de pe balast cat si de pe becuri. Asta ca sa fie mai multe detalii in rezolvarea problemei.
Daca zici ca ai montat inapoi becul de 70 W / 12000K si functioneaza OK, atunci nu cred sa fie balastul de vina. Mai de graba becurile incompatibile.
|
 |
|
|
luci wrote:diferenta dintre cei 12.000 k si cei 5000k respectiv 6500k.... cred ca e ceea ce face diferenta...
Aceea e temperatura de culoare a tubului/becului. Nu are nici in clin nici in maneca cu functionarea lui....
Despre celelalte sugestii, nu mai zic nimic...
Parerea mea: ori becul initial testat este defapt de 150 W, si montand becurile de 70 W se ard, ori balastul a functionat in prima faza OK, iar pe parcurs a intervenit un defect care il face sa se manifeste asa.
Ai incercat sa montezi inapoi becul de 70 W 12000K sa vezi daca cu acesta functioneaza ok?
Ia uite aici. Nu vad nicaieri sa se specifice nici un bec cu putere data de 70 W...
Eventual o poza clara cu specificatiile inscrise pe balast poate ar ajuta in depistarea problemei.
|
 |
|
|
|
|