| Message |
|
|
|
Mersi de raspunsuri!Deci, forumul a decis:sunt SAE :bcoarda: .Sper sa inceapa cu halitu` algei barboase (asta-i o chestie pe care mor sa o vad, nu ca-i multa, da nici mama ei nu o iubeste). Oricum is niste jmekeri de pesti, au niste miscari foarte simpatice, zvacnite ,alteori infrunta curentul pompei minute in sir si se distreaza cu atat mai tare cu cat gasesc iuresul mai mare.
Oricum, daca vad ca nici maine (a treia lor zi de cand i-am adus) nu se apuca de treaba o sa le dau de citit si lor fisa postului :citeste: .
www.petresources.net/fish/article/sae.html :
"The SAE, or Siamese Algae Eater is one of the few fish that will eat brush or beard algae, so often is counted among the arsenal of planted tank enthusiasts"
|
 |
|
|
Pestii sint adusi de 1 zi.Se simt bine mersi, nu i-am vazut in schimb sa se ocupe de jobu` lor.Asa ca mi-am pus niste semne de intrebare.Imaginile de Google nu m-au lamurit deloc.Sint sau nu SAE?

|
 |
|
|
Si de unde ai facut rost de nitrat si de fosfat de potasiu separat?Ma intereseaza pt ca la bazinul meu (bogat plantat+pesti relativ putini) nitratul si fosfatul sint in cantitati nedetectabile de chiturile Hagen.Culmea, apa de robinet de la Cj a reusit sa coloreze putin testul de fosfati, dar proba de apa din bazin , nu  .Explicabil de altfel.
|
 |
|
|
|
La acvariul mare o folosesti?Avand in vedere ca nici acolo nu prea are cine sa-ti produca destui nitrati+fosfati...mersi
|
 |
|
|
INTROS wrote:
... si foarte recent cu o solutie NPK & micro "all in one" Plant Plus produsa de White Crane ...
Imi poti spune si mie in ce proportie sint N, P, K si cum faci fertilizarea cu respectiva solutie?Concret cum, cat , de cate ori & stuff.Folosesti inainte si dupa aceata fertilizare teste de nitrati si fosfatii sau cum?Mersi.orice detalii sint binevenite si interesante pt mine.
PS.Ai constatat reducerea/disparitia algelor de tip fuzz dupa ce ai folosit solutia?
|
 |
|
|
Anubias wrote: Ce-as fi foarte curios sa aflu din poza ta este cum ai reusit sa amorsezi acel canal (ca nu stiu cum altfel sa-l numesc) imens cu apa ?!?!?! Sau nu inteleg eu bine ce e in overflowul tau???? Mi se pare in el o cantitate imensa de apa... poate mai pui o alta poza din alt unghi ca ce vad eu acolo mi se pare incredibil!!!!
alt unghi
amorsarea sifonului se face intradevar prin acel tub care e prevazut la celalalt cu un robinet penal (din ala de aer).Eu nu folosesc OFB la schimbare la picatura ci la un filtru w&d (un hibrid de fapt).Dar ideea era ca este un sistem de supraplin in lipsa clasicei gauri
@bilti Cel mai serios si constant ca si debit sistem de aductiune a apei la picatura se face printr-un vas buffer care contine acel robinet flotor.vasul buffer se poate monta in cu totul alta parte, ideea este ca trebuie sa fie mai sus decat nivelul acvariului.Coborand gravitational, apa are aceasi presiune=debit constant. 
|
 |
|
|
Cred ca am fost prea telegrafic:principalul pericol este infundarea tubusorului care constituie sifonul.Cea mai mica frunzulitza sau chiar o pomacee cu figuri in cap si va faceti supraplinu` in capu` lu ` nea Caisa de mai jos.La ower flow box-ul care l-ati vazut in link iesirea apei se face printr-o sectiune de 25x170 mm (  )
|
 |
|
|
Stiu ca functioneaza, dar nu va jucati cu improvizatii.Chestia se numeste ower flow box si e bine sa o construiti cat se poate de serios, avand in vedere cat costa zugravitul apartamentelor de la etajele inferioare.
|
 |
|
|
Primu` OWB l-am lipit cu un adeziv de la Bizon, in tub tip pasta de dinti  .Pe tub scrie PLASTIC , se utilizeaza la PVC in special.S-a lipit f bine, etans, dar muchiile care au intrat in contact cu adezivul au suferit o serie de fisuri superficiale, de aprox 3 mm lungime, etanseitatea nu a fost compromisa, dar estetica da...
Al doilea OWB l-am lipit cu un adeziv cumparat de la SRL-ul care mi-a si vandut bucatile de plexit(tipii confectioneaza firme luminoase).Mi l-au dat "varsat" ca sa zic asa, intr-o siringa de 10 ml.Nu stiu sa-ti spun numele sau ce este.Am facut si o proba de toxicitate dupa uscare(cu un ...Hyphessobrycon innesi  ).S-a dovedit a fi OK.Fisurile sint discrete, mai putin vizibile.Lipitura e f. puternica.
|
 |
|
|
Scuze, nu citisem atent tot topicul.Da, cred ca principala cauza este variatia mare a PH, cum si tu ai spus  .Si Intros, in acvariul lui de 30 l nu mai foloseste Co2.Sint si acvarii mici care sint f aratoase, dar trebuie stiinta multa si lucrurile o pot lua razna mult mai repede.Cele prezentate la AGA au multa munca si stiinta in spate si ceva scule.Probabil ca testeaza si retesteaza apa si fac un permanent dozaj de X elemente.Nu zic ca nu se poate, dar e mult mai greu.si trebuie sa ai ceva scule.Daca nu ai nici macar un numarator de bule (bulametru  ), atunci chiar conduci bicicleta cu ochii legati si cu o mana la spate.Ar mai fi util sa faci niste teste de nitrati si de fosfati, ca sa vezi ce valori ai.Intr-o alta sectiune dar la aceasi problema, Intros si Lazarginel ti-au dat cele mai complete si pertinente sfaturi in privinta fuzz algae.Ar fi culmea sa posteze din nou aici si sa spuna ceva cu totul si cu totul diferit si sa emita solutia pentru panaceul universal.
INTROS wrote:Referitor la fuzz algae - eu m-am luptat cu ele 4 luni si am scapat (sper ca definitiv) doar cu ocazia black-out de 4 zile, care de fapt a fost ptr green water, dar a ras si fuzz algele.
Ai facut un black-out complet de 4 zile?Acolo ai spus ca ai facut doar 1 zi.Putin.Incearca 4 , cum ti-a spus Intros si fa schimburi de apa cu frecventa mai mare.La problema din acvariu lu` matalutza sigur substantele mentionate de tine nu vor avea nici un efect pozitiv.Succes.
|
 |
|
|
mausmann wrote:Silicoane, parerea mea este ca te-ai cam departat de topic.
mii de scuze.In schimb m-am tinut aproape cu raspunsurile de problemele ridicate de tine.
mausmann wrote:
Pana la urma ce ar trebui sa intelega lumea din postul tau e moft sau necesitate ph controlerul?
cred ca am raspuns deja la intrebarea asta, chiar daca nu am bifat cu carioca rosie rapunsul...
mausmann wrote:
Oricum profit de ocazie si as vrea sa te rog sa imi recomanzi si mie o configuratie serioasa pentru instalatia co2. Cred ca aceasta configuratie va ajuta multi din membri forumului care se gandesc sa faca aditie de co2, ca oricum daca e serioasa si performanta instalatia va face fata oricarui bazin. Pozele ar fi binevenite si ne-ar edifica pe toti cred.
Profita de ocazie si deschide un topic nou cu problema care te framanta (ca sa nu impuiem cu off-topic-uri postul lui Lazarginel)si cu siguranta ca vor fi destui membri ai forumului, posesori de PH controllere care iti vor spune cum se comporta instalatiile lor.Cat despre pozele care te-ar edifica, nu cred ca am afirmat pe undeva ca sint mindru posesor de PH controller, daca intracolo bati cu apropourile.Restul instalatiei il am si acum sint in prospectare de PH-controller(in felul asta mai raspund inca o data intrebarii pusa de Lazarginel).Cand o sa ma hotarasc la unul , si dupa ce il voi si testa, o sa-ti arat si poza respectiva.
|
 |
|
|
scarabeul1984 wrote:
Si totusi, care sa fie cauza dezechilibrului care duce la aparitia algelor? 
Cred ca s-a raspuns deja...volum infim de apa+bomba pe drojdie=jale de obicei.Algele sint favorizate de variatiile semnificative ale PH-ului, respectiv de variatiile concentratiei de Co2, pe cand la plante le dai in cap cu chestia asta.
scarabeul1984 wrote:
La acvariul meu de 30L orice as face nu reusesc sa gasesc un echilibru al chimismului apei.
Daca cumperi una din cele doua substante mentionate de tine, iti dublezi valoarea investita de tine in acvariu.  .Lasand gluma la o parte, de ce nu cumperi mai bine un acvariu mai ...decent, intre 70-100 l.Nu costa o avere si "accepta" mai usor zig-zag-urile debitului de Co2 din bomba.Pasiune am vazut ca ai.
|
 |
|
|
mausmann wrote:
Trebuie sa vedem in ce conditii avem nevoie de variatii mai mici de 0.1.
si de asemnea de volumul de apa pentru care se doreste stabilizarea ph-ului, de suprafata aflata in contact cu aerul si implicit a volumului de gaz transferat, de caracteristicile apei din zona si nu in ultimul rand de capacitatea reactorului de dizolva gazul.
Suprafata de contact cu aerul...daca ai o instalatie de CO2 performanta, incepand de la controller, butelie, reductor si terminand cu reactorul nu mai conteaza suprafata de schimb , chiar daca e suprafata mare (asta ai vrut sa spui intuiesc), pt ca instalatia va face fata atat in sensul capacitatii de scadere a PH cat si a mentineri lui in pragurile stabilite.Cand am zis scadere a PH, m-am referit la situatia obisnuita de apa de schimb cu PH mai mare decat cel dorit in acvariu.Cum ar fi cazul valorilor pe care le are apa ta...Bineinteles ca daca ai din diverse motive un PH scazut, acid , sa zicem 5 sau 5.3 atunci toata instalatia de CO2 , in frunte cu controllerul va shoma, pentru ca nu are cum sa ridice acel PH.Mecanismele le cunoastem cu totii (relatia PH-KH-CO2).Ridicarea PH (daca acest lucru e necesar, de ex.in cazul de coborare puternica a PH din cauza suprapopularii cu pesti, lipsa schimburilor de apa, cadavre vechi in acvariu,etc. )pana la o valoare la care sa permita controllerului sa-si exercite functia de ajustare a PH-ului se face prin alte metode, adaptate situatiei
mausmann wrote:
exemplu la mine la robinet apa are ph 7.8-8.2 depinde de anotimp si KH 5-6. Sa spunem ca vreau sa reglez un ph de 6 si sa-l mentin crezi ca as reusi?
Da.Cu o instalatie de CO2 serioasa .Nu cu bombe si pet cu fundu` taiat si acoperit de cioarapi de dama pe post de reactor.Aaa, petu`, nu dama...
mausmann wrote:
Din experienta iti spun ca nu si nu din cauza ca nu as folosi un controler performant ci pentru ca as avea nevoie de un reactor mai performant si o suprafata a apei mai mica de transfer/contact cu aerul.
Pai...cine baga 250 de E intr-un controller cu siguranta ca va baga si 30 -50 E intr-un reactor adaptat la cerintele acvariului si target-ului stabilit de acvarist.
mausmann wrote:
Asa cum spunea si sandu mai sus daca ai valisnerii si anubiasi nu ai nevoie de controler.
Pai nu prea...
mausmann wrote:
Variatia data alternanta lumina-intuneric este de regula mica la volume mari de apa si plantare abundenta.
Variatia PH depinde de moooolti factori...se poate deschide un topic nou noutz pa tema asta...cu mai multe pajini...
|
 |
|
|
Pirania wrote:La ce perioada trebuiesc schimbate neoanele chiar daca ele lumineaza ? auzisem ca dupa o perioada de timp nu mai au aceeasi eficienta (eu am philips tld si osram flora si au cam un an) Sau nu trebuie schimbate decat cand se ard ?? 
Daca te intereseaza plantele, cam la 8-9 luni, maxim 12 luni , dar atunci is cam...  (astea T8), si nu toate deodata.Daca te intereseaza numai pestii, neonele se schimba cand obosesc vizibil (au lumina chioara)
|
 |
|
|
florin27 wrote:Salutare,
Pentru ca recent au fost o seama de dezbateri pe tema: cat de gros sa fie geamul la acvariu, parerile fiind impartite, as dori sa lamurim un aspect: factorul de siguranta. Factorul de siguranta este una din variabilele luate in calcul grosimii geamului. Am vazut ca se foloseste 3,8 dar se poate folosi si 2. Ce reprezinta de fapt acest numar si cum putem jongla cu el? De ce 3,8 si nu 3,5 sau 3, sau chiar 2?!
Nu stiu sa ma exprim in formule (is tare slab la matematica si nu vreau sa provoc zambete) si mai mult decat atat pe aici o sa gasesti oameni pasionati de acvaristica (desi cu siguranta cativa membri sant buni si la disciplina asta).Sigur insa iti spun ca acel factor de siguranta a fost calculat suficient de bine ca sa nu ne mai batem noi capul cu el, cel putin pe aici, pe un forum de acvaristica si nu unul de matematica...
florin27 wrote:
Apoi, o alta nedumerire: daca din calcule rezulta ca geamul pentru acvariu de dimensiuni date poate fi de 6mm, chiar cu un factor de siguranta maxim de 3,8, de ce totusi optiunea este sa se foloseasca geam de 8mm sau chiar de 10mm?! La ce ne mai batem capul cu calculele?
Unde exista "totusi optiunea de a se folosi geam de 8 mm sau chiar de 10 mm"?Daca lucrezi dupa tabel (varianta indicata) folosesti sticla indicata de rezultat.Bineinteles, daca rezultatul la acvariul X cu factor de siguranta 3,8 va fi de 7,6 mm il mai rotunjesti tu, preferabil in sus.
|
 |
|
|
Hai sa ne offtopicaim o tzara.Asa cum zicea Mihai Calin (a observat un detaliu important  ), inainte de o taiere precisa, nea Caisa geamgiu` lubrifiaza linia de taiere cu un pic de motorina sau petrol, ca diamantul sa "alunece" fin, fara sa "agate" sticla.
PS conteaza si mana meseriasului dar va asigur ca si diamantul, mai ales pt sticla mai groasa.
Porcule, am dat dupa tine cu PM, ca sa nu ma aberez cu informatiile pa™ forum (pt diamant).
|
 |
|
|
|
Noroc ca nu te-ai intalnit cu nea Nicu din Obor , ca nu scapai fara 2 carasi pe langa aia 10 neoni doriti ba plecai sub brat si cu vreo 2 -3 Discusi (daca i-ar fi avut pa™ taraba).Ai avut noroc ca te-ai intalnit cu nea Nicu din...Toronto
|
 |
|
|
Sorin_rec wrote:Cea ce faceti voi este carcoteala,daca ziceti ca nu este buna ideia specificati si de ce,corect?
Noi n-am zis ca nu e buna ideea (cu doi de "e").Dimpotriva, alaturi de cernoziomul de Baragan se inscrie in luminoasa galerie de aur a valorilor acvaristice nationale.
|
 |
|
|
|
...si cica vindeca si gripa aviara si chiar si Sida...
|
 |
|
|
Sandu wrote:...modului in care imi cresc plantele cu schimb de 50% apa pe zi...
F. interesant.Din ce ratiuni schimbi chiar 50% la 24 ore? Nu e prea mult avand in vedere ca plantele nu pot consuma noile cantitati de nutrienti/oligoelemente/etc. , intr-un timp atat de scurt?Ai destui nitrati pa™ teava?Deci plantele tale se bazeaza pe noile cantitati de elemente introduse in apa proaspata+substrat+CO 2, fara fertilizanti lichizi...Ce substrat folosesti, daca nu e secret?
|
 |
|
|