[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Gabriel
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Message
Dragos[t]e,

Pregatesc "chestia" si ne auzim maine la tilifon.
Ce noroq are uni bah frate

Tot cautand o solutie de racire pentru un nano am gasit acest Chiller Peltier care pare cam scump dar, judecand
dupa specificatii, pare a fi chillerul ideal pentru un marin [element termoelectric ceramic, senzor de temperatura
protejat cu teflon etc = inert la actiunea coroziva a apei sarate].

In plus am gasit si un review favorabil. A reusit sa scada temperatura unui acvariu de 53 de litri [14 USgallons] de la
27+grC [81 fahrenheit] la 25+grC [77.7 fahrenheit] intr-o ora ceea ce mi se pare impresionant.
Dap - scuze. La FM doza maxima recomandata este de 5ml/1000l/zi.

Adi,

Totul suna bine dar cum amesteci inainte de dozare cele doua solutii si mai ales cum le agiti.
Reef Energy A trebuie agitat[a] bine inainte de folosire [mai nou si pe flaconul de Energy B scrie acelasi lucru] pentru ca se decanteaza.
Ce faci cu produsul de pe furtunul pompei ce nu va sta la rece pentru 24 de ore pana la urmatoarea dozare si care va fi probabil compromis?
In functie de lungimea furtunului [distanta dintre flacoane si bazin] poate fi ceva solutie in el intre dozari.

Pe termen lung cred ca e mai ieftin sa comanzi produsul FM care este mai complex, mai concentrat si nu trebuie tinut la rece, agitat si nici amestecat.
Ca doza maxima este recomandat sa pui 5ml la 1,000 [o mie] de litri de apa.

Neaparat manual. Trebuie amestecate inainte de dozare [una cu cealalta] si tinute continuu in frigider dupa deschiderea / desigilarea flaconului.
Salut Adi,

Prin carbon nu faceam referire la carbunele activ ci la sursa de hrana [C] a bacteriilor [impreuna cu N si P].
Alte surse de carbon in acvariu ar fi biopeletele, otetul, vodca si zaharul.

Din moment ce nu aditionezi regulat NOPOX cred ca initial cea mai buna varianta ar fi aditia zilnica de aminoacizi.
Folosesc in mod curent [zilnic] RS Energy A+B si sunt foarte multumit. Mai folosesc FaunaMarin UltraMin S [care
este mai bun] dar trebuie cumparat online de prin alte tari. KZ Aminoacids ar fi si ea o alternativa dar sunt strict
aminoacizi si nu un amestec complex cum sunt cele de la RS si FM.

Nu-ti inchipui ca e vreo mare chestie in spatele tratamentului cu ZeoZym+BioMate. Nu fac decat sa ajute la descompunerea proteinelor
aflate in piatra/substrat care apoi se regasesc intr-o spumare mai puternica a skimmerului. Initial PO4 masurat in apa va creste iar
apoi va scadea treptat in decurs de o luna cat dureaza tratamentul in functie si de depozitele din piatra/substrat.

Gasesti produse KZ [Amino, ZeoZym, BioMate] la h2oterra sau la reefcenter. Cel mai bine suni la numerele de pe site ca sa discuti cu
cei in cauza pentru ca verifica o data pe zi comenzile de pe site [daca au timp ]
Adi,

Ar trebui mai intai se ne spui cat si ce hranesti si ce doza de NOPOX adaugi.
Mai folosesti si vreo alta sursa de carbon in afara de NOPOX?

Metodele [incercate de mine] de crestere a nitratilor
1. Reducerea cantitatii de carbon
2. Aminoacizii dozati zilinc
3. Cresterea cantitatii de hrana congelata
4. Dozare de fertilizant pe baza de azot [poti folosi la fel de bine KNO3 sau CaNo3 etc.].

Daca ai pietre si nisip vechi iti recomand un tratament cu ZeoZym + BioMate de la Zeovit.
In felul acesta elimini si eventualele dopozite de fosfati din ele si crescand nitratii vei elimina incet si algele.
Felicitari Seba,
Meriti din plin. Ai depus mult efort si multa pasiune in bazinul actual iar ele trebuie rasplatite
AdrianS wrote:
Hibridul de la ATI mi se pare foarte tare dar si pretul la fel, peste 1000 euro iar pe mine ideea de a schimba "tot timpul" neoane ma omoara.
Mai este si consumul de curent pe care il privesc pe toate partiile.


Adrian,
Pefect de acord cu tine in ceea ce priveste T5-urile dar am banuit ca din moment ce intrebi de ele si de led-uri ti-ar surade o combinatie
Insa, asa cum a punctat foarte bine Dragos, doar un GHL Mithras nu va fi de ajuns pentru bazinul tau ceea ce, pe termen scurt, inseamna [probabil] un
efort financiar si mai mare decat hibridul ATI.

Din pacate led-urile, desi au evoluat foarte mult in ultimii ani ca putere si tehnologie, raman tot o sursa de lumina punctuala concentrata pe o suprafata mica
in raport cu puterea led-ului si chiar cu cele mai "deschise" lentile [vorrbesc de unghi evident] tot nu vor avea o acoperire suficienta astfel incat sa poti folosi
o lampa cu o putere [masurata in watts] mica deasupra unui bazin mare. Va trebui probabil sa folosesti mai multe lampi [sau o lampa de putere mare]
iar in final economia de energie sa nu fie cea asteptata.

Intr-un final cea mai buna idee mi se pare tot cea a lui Dragos - o lampa diy cu led-uri + controller Profilux.

Dragos [deja postarea mea incepe sa semene cu o scrisoare de dragos[te] din moment ce-l pomenesc de atatea ori] a punctat iar bine
in ceea ce priveste nivelul PO4. In prezenta algelor [chiar si a ciano] exista posibilitatea acelui/acelei "false reading" in sensul ca orice urma cat de mica
de nutrienti este absorbita/utilizata imediat de catre alge care persista sau se dezvolta iar testul iese intotdeauna zero. Nu mai aduc in discutie testul
Salifert pentru fosfati deoarece internetul este plin de comentarii negative la adresa acestuia.
Eu as incerca cresterea usoara a NO3 astfel incat pe testul Salifert sa fie undeva intre 1 si 2.5ppm. Stiu ca te temi de alge dar odata cu cresterea NO3
PO4 va incepe sa scada natural [prin biomasa bacteriana] si nu prin absorbitia algelor.

O zi buna
Gabriel
Stimabile,

Esti la al doilea derapaj complet off-topic pe care eu personal ti-l mai tolerez in special pentru ca amandoua mi-au fost adresate.

Inteleg motivatia iesirilor tale dar ceea ce nu inteleg este comportamentul tau total diferit pe forumul la care faci referire unde din
doua in doua mesaje iti ceri scuze unei anumite persoane. Mi-e greu deasemenea sa inteleg de ce acolo nu ai curajul de a avea o
discutie in contradictoriu cu aceeasi persoana spre exemplu atunci cand pe topicul tau a facut niste afirmatii eronate cu privire
la chestiunea kh-ului.
E ca si cum ar fi doua persoane diferite sub acelasi pseudonim scriind pe doua forumuri dar avand acelasi bazin. Cu alte cuvinte
un comportament duplicitar.

Probabil felul mai relaxat in care discutam aici te-au facut sa ne percepi intr-un mod total diferit fata de cum percepi administratorul
celuilalt forum dar iti garantez ca esti pe un drum gresit.

In virtutea aceleiasi politici relaxate am admis ca tavimocanu sa intervina in discutii desi in mod firesc ar fi trebuit, din respect pentru
colegii de forum, sa ne arate ca detine un acvariu marin si ca vorbeste din experienta. Recunosc ca am/aveam cunostinta de bazinul
lui [de altfel unul foarte reusit] dar nu este firesc si nici necesar ca noi, membrii acestui forum, sa avem cont si sa citim despre
acvariul unui alt coleg pe un alt forum.

Nu este deasemenea firesc sa parasesti o discutie doar de dragul de a incerca sa dai o greutate mai mare celor afirmate fara sa asculti
si sa iei in considerare opiniile altora sau macar sa dai un sfat ponderat admitand ca este posibil sa te fi inselat. Aceleasi afirmatii categorice
cu titlu de regula intalnite si pe alte forumuri nu sunt benefice si nu fac altceva decat sa perpetueze uneori niste ipoteze false.
tavimocanu wrote: Da, nu a putut asigura hrana unui mandarin si avea de ZECE ori volum mai mare de apa, plus sump, refugiu populat bine, si super conditii. Acvariul nu a fost postat pe forum iar acum cred ca esti deja la curent cu faptul ca se desfiinteaza.

Clarific pentru ultima data si ma retrag din discutie:
1.Nicaieri nu exista specificat un volum MINIM pentru acest peste nici macar de 60L, dara-mi-te de 30, majoritatea site-urilor de specialitate recomanda MINIM 120Litri.
2.Hrana nu inseamna numai hrana congelata ci si vie si FOARTE VARIATA. Asta nu o va rezolva nici un reactor de artemia, ci numai un refugiu mare si bine populat.
3.Spatiul nu inseamna numai mancare, ci si piatra vie care sa permita pestelui sa aibe un comportament normal, altfel va avea parte de un stres pe care nici muzica lui Bach nu o sa il rezolve.

Restul e can-can.



Atitudinea "imi iau jucariile si plec" daca nu ascultati de mine este una total necostructiva [nu mai mentionez aici cand am auzit-o ultima data].
Incorsetarea intr-un tipar si indoctrinarea sunt si ele contraproductive si vor impiedica progresul [in orice domeniu].

Cate tipuri de pozi crezi ca exista intr-un acvariu? Si ce inseamna hrana vie variata? Nu crezi ca artemia proaspat eclozata care poate supravietui destul de
mult intr-un acvariu marin ar constitui acea variatie? Crezi ca poate un acvariu marin [oricat de mare ar fi] ce este de fap un sistem inchis sa reproduca
marea varietate de hrana disponibila unui mandarin in mediul natural?

Crezi ca acvariile noastre au un volum /spatiu suficient incat sa permita pestilor / animalelor din el sa se simta ca in mediul lor natural fara sa fie stresati/stresate?

Nu in ultimul rand - esti sigur ca acvariul tau [pe care noi doar presupunem ca il detii sau ca l-ai denitnut] a avut "super conditii"??
Adi,

Problema cu seriatopora [in special hystrix] este data de nutrientii foarte scazuti.
Am citit despre aceasta problema pe forumul unde citesc despre TM Bacto Balance unde cei care au folosit
o doza prea mare si au redus prea mult si brusc nutrientii au avut exact aceeeasi problema.
Sincer NO3-ul mi se pare foarte mic.

De ce nu incerci hibridul de la ATI - T5-uri + LED-uri 4x54wT5 + 3x75w LED - mi se pare cea mai buna combinatie.
tavimocanu wrote:Si ai fi tinut vreo 4-5 mandarini in 140 Litri ? Sau planuiesti vreo 9 bucati in cei 270 Litri actuali?
Noi vorbim de 30 litri aici, si piatra pe masura. Peste tot apare volumul minim recomandat vreo 120 litri iar la Iulian sunt cam de 4 ori mai putin, nu e de ici de colo diferenta.. Ma rog, nu mai insist..


Este destul de usor [cred] sa faci inmultiri si impartiri la o anumita varsta sau sa citesti printre randuri.

30 de litri ai lui Iulian intr-un acvariu matur avand deja o anumita populatie de pozi pot fi echivalentul [sau pot chiar depasi] un acvariu de 140 de litri nou si cu piatra uscata
din punctul de vedere al nevoilor unui mandarin.

In acelasi timp bazinul tau [pe care apropo nu l-am vazut pana acum pe forum] nu a putut asigura hrana unui mandarin.

Ce iti spun toate astea? Nu exista decat niste recomandari sau estimari facute de alti acvaristi dar fiecare bazin este diferit si la fel fiecare peste / animal pe care il introducem
in bazin.

In loc de a fi critic sau virulent as fi mai ponderat si l-as sfatui pe Iulian sa urmareasca comportamentul pestelui. In cazul in care vede ca nu se hraneste deajuns de mult si nici
nu accepta hrana congelata il poate returna sau il poate dona.
Eu am un mandarin [un spotted nu ca cel al lui Iulian] si are mai bine de un an.

A trait intai intr-un acvariu crud de 140 de litri pornit cu piatra uscata iar acum o duce bine mersi de un an in bazinul actual.

Nu il hranesc in mod direct insa are zile cand imi dau seama ca a mancat artemia [care a scapat de cei doi chirurgi care rad absolut tot] pentru ca are o burta enorma.
Ouuups.
Nu am mai vorbit cu el de prin decembrie anul trecut cand i-am luat unui coleg din Cta un aparat similar.
Ar fi aiurea sa fi plecat ca stiu de colegii/colegele lui carora nu prea le pasa.

Vreti sa sun eu? Il cunosc pe tip. Eu i-am facut "lipeala" mosului
Alge si bacterii in acvariul marin
Va complicati cu nisipul viu. Mai bine zis sunt bani aruncati [inclusiv de mine care am folosit numai asa ceva].
In afara de niste [posibile dar nu sigure] tulpini de bacterii ce ar exista [inca] in acest nisip "viu" tinut in pungi nimic altceva nu-i justifica pretul.

Doriti granulatie - aproape sigur se gaseste nisip uscat la acea granulatie. Doriti bacterii - injectati-l cu bacterii la pornire sau introduceti piatra vie.

Nu am constatat nicio diferenta in afara de niste ciano care nu mi-a dat pace pana recent si de care s-au plans toti cei care au folosit acest nisip viu.

Singurul lucru pe care probabil n-o sa-l gasiti la un nisip uscat este intr-adevar culoarea deosebita.
Cristi,

Preferabil fosfor si ULR [ultra low range].
Dar vezi ca nici asta nu te scuteste de ochelari pentru ca va trebui sa pui cu mare precizie apa in cuveta pana la semnul de 10ml.
Ti-o spune unul care sta cu ochelarii in sertar

Inteleg acum.
Le inchide pe amandoua si desface una dintre piulitele dintre cei doi robineti.
Multumesc.
 
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com