[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: calin_gherman
Forum Index » Profile for calin_gherman » Messages posted by calin_gherman
Message
Eu sunt foarte multumit de cele de la SERA (NO2 si NO3) iar pentru gh / kh folosesc testul de la Tetra. Si pot afirma ca rezultatele ptr testele SERA sunt similare cu biochimia cantitativa care o fac uneori, cand ii rog, colegii de la disciplina de Biochimie care folosesc alte metode de biochimie.
Revin si eu...P demasonii is dintre cele mai frumoase specii din lacu' malawi!!! In bazinul tau de 180 l eu as tine un card de 15 bucati, asa cum se tine de fapt demasonii...problema este ca ar trebui sexati, sa nu fie mai multi de 2, hai 3 masculi, restul femele, ca altfel se omoara. Demasonii sunt extrem de agresivi intra-specific sau inter-specific, dar doar cu speciile care le sunt asemanatoare coloristic...adica doar cu cei albastri dungati cu negru, gen P elongatus.
P demasoni si L caeruleus au fost primele specii...ca orice incepator. Si te asigur ca, dwarf fiind (ma rog), nu s-au inecat cu Sera granugreen si Sera granured. Au urmat L perlmutt, L hongi, P acei msuli, ngara si itungi, M lombardoi, P. crabro, P polit, P flavus, Iodotropheus sprengerae, Nimbochromis (non-mbuna)..nici una nu a avut de suferit de pe urma consumului de granule. Si da, personal prefer granulele! Fulgii de spirulina produc un biofilm urat.
Si am scris corect: ci pentru a "detensiona" incordarea, adica a elimina sau a reduce tensiunea aparuta in dialog, nu e nimic ciudat.

Acu am citit re-editarile tale...poate ca esti filolog, om de litere, nu contest. Dar nu voi raspunde acestor comentarii...lumea, cred ca a inteles ce am vrut sa spun.
Ca actual posesor de ciclide africane, de cativa ani, ca si crescator de ciclide africane care am reusit sa reproduc 10 din cele 12 specii de mbune ce le-am avut pe parcursul anilor, precum si toate speciile de Tropheusi, cred ca-mi pot da si eu o parere avizata in ceea ce priveste hrana ciclidelor africane de Malawi (mbune preponderent) si Tanganyika (only Tropheus). Si nu-mi dau parerea pentru a se tine musai cont de ea ci pentru a "detensiona" incordarea, acest nod gordian, care tinde sa acapareze topicul, , altfel extrem de util si atractiv pentru cititori.
Asadar, am folosit pana acum:
Tetra Cichlid Granules
Sera granugreen si granured
Aquatic nature african cichlid excel formula
JBL Novo Malawi si JBL Novo Tanganyika
Ruto Malawi Mix, hrana congelata
Tropical spirulina super forte
New life Spectrum cichlid formula si NLS Thera+A
Din multitudinea de firme care produc mancare pentru africani, discutate, analizate si folosite pe forumurile straine destinate acestor specii, pot afirma ca singura firma de la care nu am folosit niciodata nimic, este Dainichi, cu diferitele formule Dainichi cichlid food pe care le produc.
Din punctul meu de vedere, cea mai buna hrana este New Life spectrum, alaturi de care as pune Tropical spirulina superforte.
O ratie formata din 30% Tropical spirulina super forte + 30% NLS Cichlid formula + 40% NLS Thera+A este, dupa mine, combinatia perfecta ce asigura performante maxime acestui grup de pesti din punct de vedere al dezvoltarii corporale, coloristicii si starii de sanatate!!!
Din pacate, NLS nu e importata la noi in tara, iar Tropical se gaseste sporadic, dar ambele exista pe site-uri de specialitate europene, putand fi comandate fara probleme.
Ca forma de administrare, consider granulele de 1 mm diametru, incet scufundabile a oferi avantajele maxime: nu creaza biofilm (cum se intampla in cazul fulgilor), este consumata integral de catre pesti in timpul scufundarii granulelor, nu ramana hrana neconsumata pe fundul bazinului iar placerea cu care o consuma pestii e maxima, comparativ cu celelalte formule.
Spor la hranit ciclidele, tuturor!!!
Si baga si bolovani in bazin ca demasonii sunt mbune....adica rocks loveri!
Bine ai venit!
Cu totii asteptam exprimarea materiala a experientei acumulata de Zsolt, a investitiilor realizate in tehnologie, a dezamagirilor "oferite" de actualul setup, experienta intruchipata intr-un bazin aquascape si nu sera horticola subacvatica cum este actualul bazin! ...personal astept de mult, iar Zsolt stie ca-l critic constructiv!
No, am rezolvat problema auto-informarii
Asadar, ionul NO2- se cupleaza cu ionul Fe+ din hemoglobina, o oxideaza si-o transforma in methemoglobina care produce hipoxie, semn al intoxicatiei cu nitrit.
Clorurile, mai exact ionul de Cl- intra in competitie cu ionul NO2-, ambii din apa, primul (Cl-) atenuand absorbtia celui de-al doilea (NO2-) la nivelul branhiilor intrucat branhiile adsorb mai usor ionul de Cl-.
Pun un attachment xerox dintr-o carte in care se explica foarte clar...a se citi atent aliniatul 2 unde e scris raportul care ar trebui sa fie intre Cl- si NO2- pentru ca primul sa anihileze absorbtia celui de-al doilea!!!
Problema e insa altaaaa...
Deci, spuneam intr-un post anterior ca intr-un acvariu ciclat nu se justifica introducerea sarii (NaCl) ca mijloc de protectie anti-intoxicatie cu NO2 pentru ca bacteriile transforma rapid nitritul in nitrat, fapt demonstrat de valoarea 0 pe care o obtinem cu totii, in acvariu ciclat, la testul pentru NO2. Asftel ca, introducerea de NaCl ar avea mai mult o justificare preventiva anti-infectioasa.,,,buna si asta, doar ca afecteaza osmolaritatea pestilor dulcicoli si implicit functionarea rinichilor.
Asadar, in acvarii nou amenajate, in care au fost introdusi pesti, mai multi decat numarul normal si necesar pentru ciclare (stiti ca-s adeptul ciclarii cu pesti in bazin) se justifica introducerea de sare, sporind astfel sansele de protectie a acestora fata de peak-ul de NO2 care se inregistreaza la 7-14 zile post-populare. Daca acvariul este ciclat, introducerea de sare nu se justifica, acelasi efect protectiv anti-infectios putandu-se obtine c-o doza mica (netoxica) de albastru de metilen, sau, si mai bine, permanganat de potasiu.

Este insa de amintit un fapt important, mai ales ptr posesorii de acvarii cu africani...acelasi fenomen de competitie cu ionul NO2- este realizat si de clorul din clorura de calciu, nu doar din clorura de sodiu. Asadar, cred ca la africani este mai utila introducerea CaCl2 care, pe langa efectul protectiv anti-NO2 are avantajul cresterii gh-ului, atat de dorita de catre noi....am boldat ptr africanistii care-si suprapopuleaza acvariile a doua zi dupa amenajare!

Concluzii personale:
1. nu as folosi sare in acvarii ciclate...nu se justifica.
2. as folosi sare in acvariu neciclat, o perioada limitata, intre 1-4 saptamani dupa amenajarea unui bazin nou, supra-populat de la inceput.
3. as folosi schimb la picatura pentru controlul si mentinerea nivelului NO3 in limitele nepericuloase...bineinteles, pe langa filtrarea biologica indestulatoare.
4. la africani as folosi CaCl2 in loc de NaCl.

Apa limpede, pesti sanatoasi si sare-n...bucate!
Pai...mai sus spuneai: Daca vreti putem intra si in detalii.
M-am gandit ca te pricepi la chimia apei si intri in detalii, sa inteleg un fenomen pe care nu-l inteleg. Adevarat, e plin netu de informatii si articole care sustin ca se introduce sare in acvariile de apa dulce. Dar nici unul nu spune de ce.,,si-s artocile scrise de...acvaristi. Cele mai multe raspunsuri le-am gasit aici: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100716142310AAHdlIl ...dar vad ca tu ma trimiti sa citesc
Raspunsurile sunt contradictorii...unii zic ca are rol impotriva nitrogenului, altii ca nu. Se mai afirma ca ajuta branhiile in intoxicatia cu NO3 sa respire mai usor...eu cred ca de fapt are un usor efect antibacterian si astfel branhiile functioneaza mai bine.
Asa ca.,....imi expun si eu o parere.
Deci, intr-un acvariu ciclat nu ar trebui ca nivelul NO2 sa ajunga la niveluri nocive ptr pesti niciodata, ptr ca el este rapid transformat in NO3 de bacterii....cresterea NO2 inseamna un acvariu partial ciclat, deciclat sau neciclat. Fata de NO3 sarea nu are nici un rol...cam singurul motiv ptr care vad eu ca s-ar introduce este cel usor chimioprofilactic antibacterian...poate si usor antiparazitar. Dar, cum am spus intr-un post anterior, osmolaritatea particulara a pestilor de apa dulce supune rinichiul acestora unui stres datorita sarii adaugata in apa.
O sa intreb totusi colegii mei biochimisti despre sare, NO2 si NO3....daca tot o adauga unii, macar sa inteleg partea chimica a problemei, ca cea biologica o inteleg si nu-i vad rostul.
Revin cu detalii.
La volumul acesta ti-as recomanda cu caldura un Eheim Ecco Pro 130 (2032), model pe care-l detin, dar de care nu sunt pe deplin multumit. Forma rotunda, fara cleme pe laterale ca restul modelelor Eheim presupune extragerea capacului prin bascularea manerului si tragerea in sus a capacului. Garnitura dintre capac si canistra propriu-zisa, strange foarte tare astfel ca acel capac nu se ridica usor. Trebuie fortat un pic cu ceva (marginea unui cutit) intre spatiul gol dintre capac si canistra...plasticul fiind mult mai casant ca la alte modele Eheim, mereu se ciobeste acea margine. Dupa aceea, plasticul din mecanismul situat pe laterale, unde se basculeaza capacul, este de asemenea casant...la o deschidere normala mi s-a rupt ceva urechiuse de plastic existente inauntru...
In rest, e foarte silentios, consuma putin...si, cu toate plasticaturile care mi s-au rupt din el de-a lungu' timpului, functioneaza perfect, fara scurgeri, desi marginea dintre capac - canistra e zimtuita ca si cutitu' lui Rambo!
Dar eu tot nu inteleg...pestii de apa dulce sunt hiper-osmotici. Adica lichilele din corpul lor sunt solutii saline cu o concentratie mai mare decat a mediului in care traiesc. Tendinta este ca apa din mediu sa patrunda in corpul acestora pentru a echilibra cele doua presiuni osmotice. Adaugand sare in apa nu se intampla altceva decat sa se echilibreze artificial cele doua presiuni...situatie in care, rinichii pestilor de apa dulce, specializati pe filtrarea unor cantitati mari de urina diluata (care combate fenomenl de patrundere a apei in corpul lor) nu ar mai filtra urina rexpectiva, iar volumul glomerular mare pe care il au ar avea de suferit.
Daca se adauga mai multa sare, astfel incat mediul de viata sa devina hiperosmotic fata de lichidele corporale ale pestilor, atunci tendinta va fi ca apa din corpul pestilor sa iasa in mediu ptr a echilibra cele doua presiuni...odata cu aceasta apa iesita se pot elimina si lichidele abdominale care apar in dropsy....asta e explicatia pentru care se administreaza sarea amara in dropsy....chit ca nu prea am vazut never efecte. Cred ca trebuie adaugata foarte multa sare in apa dulce pana sa se ajunga la acest efect....
Bun...asta e lagatura sarii cu osmolaritatea pestilor de apa dulce...da' cu NO2? Sau NO3? Tot nu vad legatura...sa se poata adauga oare atat de multa sare incat, odata cu apa eliminata din corpul pestilor de apa dulce, deveniti artificial hipo-osmotici in relatie cu apa din mediu, sa se elimine si NO2, pe aceasta cale??? Ma indoiesc ca cineva-si va tranforma pestii de apa dulce in pesti marini.
Iar cu respiratia...
Ma pun si mai citesc
ciprian01 wrote:Se pune sare, putina, 1 ligurita / 100L pentru a preintampina efectele negative ale surplusului de NO3 la nivelul respiratiei pestilor. Daca exista riscul ca NO3 sa fie crescut sau se observa pestii care respira intrun ritm accelerat se adauga sare iar respiratia devine normala.
Daca vreti putem intra si in detalii.

Mie chiar mi-ar place sa intri in detalii ca nu inteleg legatura dintre NaCl si NO3 si respiratia pestilor...
Dar, pana intri tu in detalii, ma mai documentez si eu un pic...poate chiar ai dreptate.

Dane, esti mortal
Adica...dupa ce te si ne convingi ca se poate si fare externe, sari tocmai la Askol Kubo G6...pe limba noastra Hagen Fluval G6...adica ultimu' racnet in materie de filtre externe. Oare cate sute de euro dai pe unu nou in Italia, ptr ca in Germania, unde-s cele mai ieftine, cel mai ieftin pe care l-am vazut era 366 euro. Eu iti dau, din nou un sfat...decat o gramada de bani pe un G6 la care cartusele filtrante se schimba periodic...nu prea merg cu re-spalare (si un cartus costa parca 25 euro), mai bine 2 Eheimuri sau un Fluval FX 5 si-un Eheim.
Dar no...nu tre sa ma asculti si eu unu m-as bucura sa-ti iei un G6 ca sa ne spui si noua cum merge....eu cand le-am vazut atat de mici...cubulete cu latura de circa 25 cm, mi-am pierdut total increderea in ele...se poate oare compara cu-n E 2080? Adevarat, producatorii zic ca are o pompa tare in cap, de nu stiu cate mii de litri pe ora...dar volumul materialelor filtrante este indoielnic...iar jetul (vizibil intr-un bazin de expozitie ptr filtre) care ar fi trebuit sa-l produca o pompa atat de puternica nu era deloc impresionabil.
Da, poti pune pestii inapoi in aceeasi zi, dar ii vei hrani foarte putin si circa o saptamana stai de veghe, cu teste...
Vei avea clar o deciclare partiala, in sensul ca bacteriile din bazin, adica cele crescute pe substratul din actualul bazin vor disparea. Dar, daca lasi filtrul sa functioneze in bidonul cu apa recuperata, cel putin filtrul nu se va decicla, cu atat mai mult cu cat refolosesti acele 50-60 % din apa. Si dupa ce amenajezi bazinul, bagi o doza de Easy Life filter fluid media si ai rezolvat problema...in 4-5 zile ai trecut peste moment. Chiar daca, posibil, vei avea o apa laptoasa 1-2 zile.
Dane, si mie imi face placere confruntarea pozitiva cu tine sau cu oricine altcineva; nu vreau sa cobesc, dar stai pe o bomba cu ceas. Dar ai noroc ca ai bazinul foarte mare, pesti putini si tinerei inca, iar daca faci si schimbul la picatura si-l setezi sa-ti schimbe vreo 50-70 l/zi s-ar putea sa nu ai probleme. Asta in ideea ca nu-l vei supraaglomera si nu vei ajunge sa tii "monstruletii" aia de 20-25 cm cum sunt haplocrominele.
Si acuma sa raspund....in acvariul meu totul e verde! Diferentele sesizabile ochioscopic sunt nesemnificative. Pietre, decor, chiar nisip...totul e acoperit de alge. De fapt, stiam ca asa se va intampla, asta urmaream....negru la pietre mi-a placut mie cand le-am gasit. Iar pestii fiind valorosi, singurul lucru care m-a interesat a fost sa aibe loc suficient, sa aibe o calitate superioara a apei, iar estetica bazinului aproape deloc. De aia l-am ultradotat tehnic....sa fiu sigur ca nu arunc banii pe fereastra.
Lasa-l Orio....el nu vrea sa inteleaga ca-ntr-un burete de filtru intern nu se vor dezvolta never atatea colonii bacteriene cat in 2 litri de Siporax. Acum e la inceput...daca nu va face urgent schimbu' la picatura estimez ca-n 2-3 luni va avea mari probleme...primele vor fi fin-rotul si pop-eye, primele semne ale nivelului crescut de NO3...daca face rapid schimbul de apa, va mai diminua rata de acumulare a NO3 prin schimbatul zilnic a catorva deci de litri...deci, scapa.
Despre situatia din italia...cred c-o cunosc mai bine ca tine Dane. Il cunosc pe tipul de la afrofish.it din Roma, precum si pe cei de la http://www.acquariomania.eu/ din Piediripa Macerata, specializati strict pe africani. Am povestit cu oamenii astia....italienii sunt chiar mai innebuniti decat noi de filtrele canistre la acvariile de pana in 200 litri, folosindu-le in mod exclusiv chiar la marine. La peste 200 litri...sump...dar sump poti face si tu.
Dar na...acvariul tau, pestii tai, banii tai...iti doresc doar sa nu ajungi in situatia de a te ieftini la vama ca sa devii scump la targ...parca asa e vorba aia.
Hmmm...nu prea-mi dau bine seama din poze, dar leziunea aceea nu prea seamana a rana de la batai...ar trebui sa fie hemoragica, eventual cu caracter secretoriu. Ori rana respectiva pare a avea un caracter asemanator fungusului sau saprolegniazei, situatie in care Furanolul nu cred ca are efect.
Desi imi place acvariul lui Dan (cu exceptia acelei pietre care da ca nuca in perete), am zis ca nu mai scriu nimic in acest topic, de suparare ca Dan nu vrea sa inteleaga ca un bazin de africani, asa cum e al lui, nu poate fi mentinut "in viata" numai cu filtre interne....asteptam si inca astept momentul in care va cere sfaturi ptr tratamentul intoxicatiei cu NO3, sau a pop eye disease, ori a altor probleme cauzate de bacterii ubicvitare, dar care, in conditiile unei ape de calitate slaba creeaza probleme...bineinteles, nu ti le doresc aceste probleme, Doamne fereste gandu'...dar mai devreme sau mai tarziu vor apare ...am eu aceasta certitudine. Macar un sump, acolo, ceva...oricat de mic, dar trebuie filtrare biologica superioara!!!! O sa mai discutam despre asta...

Acum sa zic cateva vorbe despre schimbul la picatura...si cum as putea face altfel decat descriind un pic bazinul meu cu T chaitika pornit in august, cu 30 de pesti adulti in 600 litri, pesti care deja mi-au facut pui. Asadar, le merge foarte bine!!!
Dane...am la el asa: eheim 2080, eheim 2075, JBL e 1500 si Jebo 828, ultimile doua pline cu spartura de marmura ptr duritatea, iar 2075 cu mediile originale si 2080 plin cu Siporax. Plus, schimb de apa la picatura! Asta e cea mai recenta filmare a lui, din 29 decembrie 2010: http://www.youtube.com/watch?v=rWcVBO8oHdw

In aceste aproape 6 luni de functionare nu am facut curatenie generala in el NICIODATA!!! O singura data i-am raclat algele de pe geam! NU AM ASPIRAT SUBSTRATUL NICIODATA!!! Iar rahat pe jos am extrem de putin. Singurul aspect care l-as mentiona referitor la substrat este ca tot nisipul s-a acoperit de o pojghita de alge verzi. Sunt 100% sigur ca bacteriile se ocupa de resturi....stii cat am NO3 la apa in orice moment al determinarii???MAXIM 25 mg/l, adica exact atat cat trebuie ca sa se dezvolte algele in el.
La aceste valori contribuie: filtrele externe cu capacitatea mare pe care o au de filtrare biologica si schimbul permanent de apa. Acest schimb, de fapt, mentine valorile parametrilor apei la valori foarte constante, pH-ul, kh-ul si gh-ul fiind mentinute natural, la valori crescute, de marmura din cele doua filtre mai mici. Asadar, pH 8, gh si kh 10-12. La inceput am bagat saruri in el...de 4 luni absolut nimic. Schimb zilnic circa 24 litri, adica 2 litri pe ora. Saptamanal rezulta circa 170 litri adica injur de 28 %...optim as spune eu.
Asadar, schimbul la picatura zic eu, este foarte util la bazinele de africani. Nu ma lupt cu galetile, asa cum o fac cu cel de acasa, in care am ikolele, de 450 l, la care saptamanal schimb cam 100 litri, adica 5 galeti de 20 litri, la care aspir substratul saptamanal...va garantez ca am mai mult rahat pe jos in cel la care aspir substratul decat la acesta la care pur si simplu nu am umblat deloc de cand l-am amenajat. Iar prietenii care mi-l vad periodic, unii aproape zilnic, pot confirma tot ceea ce am spus eu aici.
Asadar, Dane, daca poti, FA-TI schimb la picatura! Cumparati 1-2 canistre mari!...nu te juca. Efectele adverse se vor vedea dupa 3-4 luni de functionare.
Cel mai bun petshop chiar din oras pare a fi asta: http://www.sklorex-akvarium.cz/kontakty/
Si astia m-au incantat prin varietatea mare de pesti care-i avea acu vreun an: http://www.aqualife.cz/index.php?modul=kontakty
Astia mi s-au parut subtiri: http://www.exoticbrno.com/prodejny.htm
Tot in Brno am mai fost la un petshop pe strada cu Facultatea de med vet, Palackého ii spune, undeva mai sus de facultate urcand pe linia de tramvai.
Astia au pesti grozavi in oferta dar sunt din Praga si doar pe baza de comanda iti poate livra: http://shop.miga.cz/index.php?path=242_308_29_334&sort=2a&strana=2
Astia de asemenea au o oferta de pesti super-tare, dar doar pe baza de comanda ferma. http://www.tanganika.cz/english/about-us/
Cam asta e tot ce stiu si am vizitat in Cehia.
 
Forum Index » Profile for calin_gherman » Messages posted by calin_gherman
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com