flo77 wrote: Este o mare diferenta intre urina/uree( ceea ce elimina oamenii) si amoniac(ceea ce elimina majoritatea pestilor, cu mici exceptii).
Este doar o alta sursa organica de azot. Amoniac rezulta si din descompunerea mancarii de peste, din pesti morti si multe alte chestii care nu seamana.
Lemon wrote:Spor la treaba.
Sunt curios cum se va comporta in cateva luni.
Au trecut 3 luni de cand am pornit filtrarea cu buretii spiralati de vase. Merge bine, apa tulbure nu am avut deloc. Debitul in continuare coplesitor, imi sapa crater in nisip pana la sticla in coltul opus, lungimea bazinului fiind de 140cm. Cred ca trebuie sa mai adaug niste bolovani acolo.
In principiu se poate afirma ca daca bag pisat (a se citi: urina) in bazin la inceputul ciclarii, ajung tot pe aceeasi poteca, comparativ cu folosirea de "easy start".
Urina contine foarte putine bacterii la oamenii sanatosi. Dar ureea din urina se descompune in amoniac in 48 de ore in apa, deci sursa de hrana pentru autotrofe.
Atat ureea cat si amoniacul se gasesc de cumparat si le putem doza precis.
Altfel concentratia din urina variaza foarte mult, in functie de cat de hidratati suntem, ce am mancat etc. Imposibil de dozat, nu stim cat bagam, de aia nu este indicat sa facem pipi in acvariu
LE:
. Cycling with Pee
Whenever someone on facebook ask “what is the best feed for cycling and aquarium”. Someone will say “pee in the tank” And everyone will give laughing Emoji at the joke. The fact of the matter is urine is a very good way to cycle a tank. When one does a fishless cycle with fish food as the ammonia source we recommend adding some urine at start up to speed things up. Speaking from experience it actually works!
Human urine can be used to cycle much like liquid ammonia is used. 15 drops per gallon or two tablespoons per 50 gallons can be used to cycle an aquarium. Humans urinate urea, not ammonia. But urea is broken down pretty rapidly (like within 2 to 4 days) into ammonia by bacteria in the aquarium, so it acts just like ammonia. The equation is:
CO(NH2)2 (Urea) + H2O + urease ? 2NH3 +CO2
The big problem here is that the concentration of urea varies a huge amount depending on how much a human is drinking. This makes it difficult to control. But the average concentration of urea is 2%, roughly half the concentration as most jars of cleaning ammonia. In turn half the urea is ammonia.
On the plus side urine contains significant amounts of phosphate, which is something beneficial bacteria need to grow
Bayek wrote:Mai adaug si eu paie pe foc: solutiile de decontaminat/declorinat apa de robinet. Citeam pe niste forumuri imperialiste ca cele mai bune metode de declorinat sunt pastratul apei minim 24 de ore si… vitamina C. Iar conditionerii de apa ar fi ultima metoda, din cauza chimicalelor din ele.
Un lighean si doua borcane mari de muraturi. Eram in clasa a 5-a, aveam acvariul de 50l, nu siam nimic despre declorinatoare (prin '97 nu stiu daca se gaseau de cumparat) si tin minte si acum in ce depozitam apa.
Echivalentul acum ar fi 3 butoaie de 100l fiecare.
Cu alte cuvinte, daca nu existau substante pt declorinat apa, as fi renuntat demult la acest hobby.
Deci aceste bacterii heterotrofe nu infunda canistrele si nici mediile de filtrare biologica pentru ca ele nu exista in canistra ci se dezvolta in mediu anaerob adica in substrat, marea majoritate si doar cateva in mediu aerob.
Eu zic sa lamurim mai intai cu heterotrofele astea.
Heterotrofele reprezinta cea mai mare parte din bacteriile din orice filtru biologic. Ele pot fi anaerobe cat si anaerobe, traiesc liber in coloana de apa cat si pe suprafete - filtru, substrat. Detalii mai jos.
Underwater biofilms are made up of heterotrophic bacteria, which are also aerobic and come mostly from the genera Pseudomonas and Bacillus.
......
They break down organic wastes, or ‘sludge’ and they get their energy from the organic material. They are only limited by how much organic carbon is available, but there’s usually plenty of organic carbon from uneaten fish food, fish poop, dead and dying plant matter, etc.
In most tanks, there is likely to be far more organic matter than is truly good for the tank and it’s a good idea to rinse out filter media every couple of weeks, simply to reduce the amount of food that’s available for the heterotrophs rather than allowing the grunge to collect any longer.
That grunge in the filter? - that chunky stuff? That is loaded with organic carbon and the more organic waste there is, the more fuel there is for heterotrophs.
......
Heterotrophic bacteria can divide every 20 minutes, compared to every 12-20 hours for autotrophic bacteria. This indicates, provided a sufficient food source is available, Heterotrophic bacteria can out-populate autotrophic nitrifying bacteria in our tanks by an astronomical factor of 4,722,366,482,869,645,213,696 to 11 over a 24 hour period.
" https://www.myaquariumclub.com/nitrifying-amp-heterotrophic-bacteria-amp-biofilms-in-the-aquarium-20223.html
"Waste Control Bacteria
These species of heterotrophic bacteria break down dead organic matter like fish waste, dead fish or plant matter, uneaten fish food, dead bacteria, etc. Some are aerobic, but many species are facultative anaerobes, able to live with or without oxygen. Like all bacteria, they colonize surfaces, and these are most prevalent in the substrate and the filter media. Many species can survive complete drying, allowing them to remain potent even when filter media that has been previously used is completely dry.
These bacteria have only one requirement to appear and live: organics. They compete with autotrophic bacteria for both oxygen and surface area; studies show that even in relatively clean environments, they occupy more than 50% of the available surface area. And given that they can reproduce within 15-60 minutes—compare this to the 12-32 hours required bynitrifying bacteria—you can see how easily these heterotrophic bacteria can overwhelm the system. In a filter, if sludge is allowed to increase, heterotrophic bacteria will multiply so fast they actually smother and kill the autotrophic nitrifying bacteria.
The best control is limiting organic carbon which comes from dead organic matter. In non-planted tanks this is more crucial, and here is where carbon filtration helps, since it adsorbs organic carbon which is essential for these bacteria. Regular partial water changes, minimal feeding, removal of any dead fish or plant matter, rinsing filter media often, never using products that purport to reduce sludge—all these will aid in controlling heterotrophic bacteria. Live plants is one of the best methods; oxygen is released into the substrate, and plants assimilate the organic nutrients."https://www.shrimpoly.com/my/bacteria-in-the-freshwater-aquarium/
Faceti atat cat trebuie pentru ce trebuie, nu va hazardati in achizitii inutile lipsite desens care vor dauna mai tarziu, aceasta este concluzia mea si suport orice comentariu
Singura dauna pe care suprafiltrarea o poate produce e la portofel. Si la factura de curent, adica tot la portofel...
dandumitru wrote:
Eu cred ca a vrut sa spuna , mediu de filtrare cu suprafata mare de colonizare, si corect are temele facute si la acest capitol, da, la bazinele plantate este bine de evitat supra filtrarea, pentru ca nu se doreste a se ajunge la denitrificare prin filtrare excesiva, si chiar este indicat sa alegi si sa folosesti mediul de filtrare biologica care iti acopera necesitatile, adica exact cat trebuie la ce iti trebuie.
Cum explicam atunci atatea acvarii plantate suprafiltrate care arata impecabil?
Aceasta "denitrificare" este de fapt o fixare a azotului de catre bacteriile din filtru. Ma refer aici la cele heterotrofe, care consuma carbon din sursa organica (carbohidrati, ex celuloza) proveniti din descompunerea materiei vegetale moarte.
Incerc sa explic mai simplu:
Se descopun resturile din plante, carbonul organic rezultat reprezinta hrana pt bacteriile astea, dar ele au nevoie si de azot pt a se dezvolta. De unde iau azot? Din nitrati. Asa "au disparut" nitratii.
Aceste bacterii heterotrofe sunt cele care infunda filtrele, formand acea mazga maro (kkt, cum zic unii). Acolo s-a dus azotul nostru.
Preventia cea mai buna este o mai buna mentenanta: indepartarea resturilor vegetale in descompunere, aspirat si schimb de apa dupa fiecare intervnentie la substrat.
Deci nu reducem filtrarea, ci indepartam acele surse de carbon organic.
P.S. Denitrificarea adevarata se refera la ciclul complet in care azotul paraseste sistemul, eliberandu-se in atmosfera. Daca acest lucru este posibil sau nu in acvariile de apa dulce este o alta discutie.
Cand se termina oxigenul din canistra, bacteriile heterotrofe (nu alea care papa amoniacul si nitritii) devin facultativ anaerobe si incep sa produca compusi toxici, care nu vrei sa ajunga in acvariul cu pesti.
Deci un filtru canistra uitat inchis mai mult timp nu trebuie repornit, pt a nu avea surprize neplacute, inainte de spalarea/eliminarea acelor toxine.
O solutie ar sa golesti acvariul prin filtru, prin robinetul acela de epurare in partea de jos a galetii, pentru clatitra mediilor de filtrare. Cred ca ar fi suficient pt repunerea in functiune in conditii de siguranta.
Rolul principal al filtrarii unui acvariu este cel biologic. Pentru asta avem nevoie de o suprafata utila cat mai mare pentru dezvoltarea bacteriilor, deci urmarim un volum cat mai mare de material filtrant.
Cea mai mare canistra este Eheim 2260 care are 18 litri. Intr-un sump putem avea lejer peste 50 de litri de material filtrant, de 3 ori mai mult.
Pentru ridicarea excrementelor de pe substrat putem folosi una sau mai multe pompe de valuri. Putem de asemenea sa suplimentam sumpul cu o canistra cu debit mare, care sa aiba sorbul pana aproape de substrat
Salut. Lasa apa sa stea macar 24 de ore inainte sa o testezi. Nu ai cum sa ai pH 7.4-7.8 la KH 20 decat daca ai CO2 dizolvat in ea, de aia trebuie sa o lasi sa se elimine CO2 si ce gaze dizolvate mai sunt pe acolo.
KH 20 mi se pare mult pentru un acvariu plantat. Statia de dedurizare nu scade KH, doar schimba ionii de calciu si magneziu cu sodiu, ceea ce iar nu este ideal pentru plante.
narcis wrote:Foarte frumosi pestii, apa curata, felicitari! Spor in continuare.
Mersi frumos!
Pentru ca mi se dezamorsa pompa de la Eheim 2260 la fiecare schimb de apa (80% minimum) am inventat acest device extrem de complex: un flacon de teste de la JBL de aluminiu, usor turtit la capat ca sa stea peste protectia de la sorb. Practic tine sorbul scufundat in apa, chiar daca nivelul apei acvariului scade sub el.
O valoare intre 1 si 20 dGH este ok pt majoritatea speciilor de pesti adulti. Acestia au mecanisme de adaptare de la mama natura si isi pot lua necesarul de calciu atat din apa cat si din hrana consumata, in functie de disponibilitate.
GH devine mai important cand vorbim de icre, alevini, reproducere.
Filtrele acestea cu rasini schimbatoare de ioni sunt pentru masini de spalat, centrale termice etc.
Practic schimba ionii de Ca si Mg cu Na (sodiu), iar eu nu vad niciun beneficiu pt apa de acvariu sa ai o gramada de sodiu. Poate chiar sa dauneze plantelor, dar nu sunt sigur.