| Message |
|
|
In weekend sper sa ajung sa ma interesez si de pal, momentan vreau sa vad ce gasesc ochii mei si dupa aleg.
Ceva noutati? 
|
 |
|
|
Minnardy: Tu ai inaltimea de 60, e altceva...
Pereti de 10 daca puneai ai fi avut un coeficient de siguranta de 2.7 (se recomanda 3.8 sau mai mult), deci 12 la tine e cea mai buna alegere.
Apoi daca nu faceai fund dublu si ai fi pus doar o foaie de 12, ai fi avut coeficientul de siguranta 1.6. Ar fi trebuit o foaie de 16 minim. Deci fundul dublu iar se dovedeste cea mai buna alegere. Iti zic eu, nu-s chiar prosti astia din Noua Zeelanda cu calculele lor...  Dar evident, la urma urmei acvariul nu va sta la ei in casa 
|
 |
|
|
La 150x60x50 eu l-as face din sticla de 10, cu fund de 12. Fara intarituri longitudinale sau transversale.
Daca te intereseaza coeficienti de siguranta si grosimi poti citi aici:
http://www.fnzas.org.nz/index.php?PG=glass1
http://www.fnzas.org.nz/index.php?PG=glass3
http://www.theaquatools.com/building-your-aquarium
|
 |
|
|
Grozav, a iesit f. bine, si care realizare si ca pret. M-ai ajuns din urma  , daca gasesti PAL melaminat mai subtire de 18mm sa-mi dai si mie de veste, 18 mi se pare gros. Daca tot ai ajuns la cumparat sticla... un wet&dry ceva nu crezi ca ar fi mai bun decat alea 2 tetratece?  Daca peste cativa ani te plictisesti si vrei sa treci la un setup de acvariu marin, acel wet&dry o sa-ti prinda foarte bine.
Cand comanzi sticla e bine sa-ti dea si o gaura de supraplin, chiar daca nu-ti faci wet&dry, poate la un moment dat vrei sa-ti faci un sistem de schimb la picatura. Apoi sticla de 10mm... daca gasesti pe undeva mai ieftin de 85lei/mp da-mi si mie un PM. Si eu tot acum urmeaza sa ma ocup de acvariu...
|
 |
|
|
- un paralelipiped dreptunghic 150(L)x60(l)x60(h)cm format din:
* 4bare x 150cm (pe lungime)
* 4bare x 52cm (pe latime)
* 4bare x 52cm (pe inaltime)
- intariturile:
* 3bare x 52cm (in fata)
...
Eu te-as sfatui sa tai latimea la 60cm, la unghi de 45 de grade (la fel lungimea tot la 45), chiar daca e umpic mai greu. Ceva de genul asta: link. Din motive de rezistenta.
Apoi inaltimea mi se pare mica. Orice masa normala are in jur de 75-80cm. La dimensiunile pe care le are baza, nu ai probleme de stabilitate.
Referitor la intarituri, daca pui cate una pe lungime e mai mult decat suficient (una fata, una spate si una sub blat, jos nu ai nevoie si nici pentru laterale). In general pui intarituri daca lungimea depaseste 100cm.
Intamplator si eu imi fac un suport de acvariu (cel din poza de mai sus, 100Lx60lx88h), iar intaritura nu am pus decat sub blat, pentru ca din exces de zel am cumparat tot teava de 40x40x2. Ca idee, o asemenea teava se foloseste pentru a sustine greutati mult mai mari, acum vreo 4 ani mi-am facut un rastel cu asa ceva: link. Dimensiuni 122Lx72lx123h. Paralelipipedul de sus nu are intaritura decat sub blat si in spate. Totusi am pus si in fata 2 L-uri de 5mm in colturile de sus, ca sa fiu eu linistit in caz de vre -un cutremur.
PS: Eu am cumparat acum 2 saptamani din Chitila cu 41ron/buc (aceeasi teava rectangulara de 6m, 40x40x2mm)
|
 |
|
|
Pune niste vata de perlon dupa bureti 
|
 |
|
|
|
Ceramica aia poroasa de la Hagen e cu totul altceva decat ceramica pe care o aveai de la Tetra. La fel ca si Siporax-ul, are rol de filtrare biologica si se pune dupa etajele de filtrare mecanica pentru a evita colmatarea porilor cu mizerie (in nici un caz in primul sertar). Cu mentiunea ca Siporax-ul e mai bun decat Biomax-ul.
|
 |
|
|
Piranha87 wrote:Aseara am observat ca unul din ei a deveni "seful" acvariului, iar ceilalti 3 sunt toti muscati de cozi si foarte speriati.
Este exact motivul pentru care se recomanda sa tii minim 6 indivizi intr-un acvariu, mai ales cand sunt mici. I-ar trece repede daca ar sta sa-i puna la punct pe toti ceilalti, iar probabilitatea sa-si gaseasca un rival pe masura este mai mare. De asemenea daca le creezi suficiente ascunzisuri, lucrurile se vor mai detensiona. Oricum marimea acvariului este esentiala. Unul de 200l nu poate fi considerat decat acvariu temporar, chiar si pentru 4 piranha. De exemplu, un Red Belly ajunge sa depaseasca 25cm in 4-5 ani.
|
 |
|
|
|
Tot cele de 120mm 12V, cauta mai spre 90CFM, dar sa nu zici ca fac prea mult zgomot, ca altceva...
|
 |
|
|
|
Eu la acvariul meu (110Lx60lx50h) am pus intaritura in H si fund dublu, iar sticla a fost slefuita.
Iti mai recomand daca reusesti totusi o lungime de 125 nu de 110, ca sa-ti intre neoane de 36W, la mine din pacate nu a fost posibil.
|
 |
|
|
|
sticla 10mm
|
 |
|
|
|
Poti sa iti construiesti tu un astfel de acvariu, numai sa fie prezent si cineva cu experianta in lipirea acvariilor mari, altfel sunt sanse sa calci stramb.
Apoi, daca esti pasionat de aquascaping, cu cat latimea e mai mare cu atat ai o libertate mai mare in crearea acestuia. Cu cat ai o inaltime mai mare cu atat ai mai putina lumina pentru plantele de tip gazon, dar daca ai o iluminare pe masura poti rezolva problema, totul tine de costuri.
Recomand o latime de 50-60cm si inaltime de 45-50, dar retine ca acesti 5cm diferenta in inaltime inseamna foarte mult in ceea ce priveste intensitatea luminii care ajunge pe fundul acvariului.
|
 |
|
|
|
Am testat zilele trecute o apa minerala carbogazoasa si o apa minerala necarbogazoasa. "Poiana negri" respectiv "Dorna". Prima: GH > 16, KH >20, pH 5.6; a doua: GH 7, KH 5, pH 7.7 Asadar diferente destul de mari intre o apa minerala si una plata.
Prin fierbere KH scade de asta poarta si denumirea de duritate temporara, GH ramane constant, ba chiar creste daca se evapora multa apa.
|
 |
|
|
|
Nu te zgarci la acvariu ca nu ti-l poti "upgrada" in fiecare an. Accesoriile le iei pe parcurs...
Daca il faci de 55cm inaltime cu intaritura H si fund dublu poti sa stai linistit cu sticla de 10. Merge chiar si inaltime de 60cm dar e la limita pentru sticla de 10. Apoi o masa din PAL facuta cu simt de raspundere nu-ti va crea probleme, la greutatea asta inca nu e nevoie sa te gandesti la teava rectangulara.
|
 |
|
|
|
Din cauza acelei imagini idilice cu un caras auriu intr-un bol, 90% dintre carasii vanduti la noi pe piata nu apuca nici macar varsta de un an.
|
 |
|
|
@Aquanautic: Scuze am scris si eu aceeasi idee cu firul de guta si periuta/buretele... am postat in acelasi timp, dar ai fost mai rapid ca mine 
|
 |
|
|
|
Furtunele n-ai de ce sa le cureti. Sunt persoane care le curata o data pe an sau oricum foarte rar, insa nu e necesar. Exista variante... sa torni apa fierbinte sau sa folosesti un burete circular tras cu un fir mai gros de nylon, dar ma rog...
Legat de canistra - o cureti cand vezi ca scade debitul. Dupa o luna de tras la carasi... presupun ca da. Bacteriile probabil abia au inceput sa-si faca treaba mai cu spor... Daca tot e vorba de carasi iti recomand sa pui un burete in acvariu la admisia apei in filtru, burete pe care sa il speli saptamanal. In acest fel eviti sa folosesti filtrul extern pe post de cos de gunoi, va trebui sa-l cureti mult mai rar si astfel nu vei mai deranja bacteriile prea des.
|
 |
|
|
Legat de hranitorul automat... hmm... nu strica atunci cand esti plecat de acasa, dar in general este o mare placere sa-ti hranesti pestii cu mana ta, vei vedea de ce.
Daca tot vrei sa automatizezi ceva mai bine studiezi cum sta treaba cu schimbul la picatura data tot vei avea acvariul in bucatarie 
|
 |
|
|
Salut,
Am un acvariu de 150l cu 2 carasi. Filtrare: Tetratec EX700, lumina 2x18W TLD 830, 2x18W Osram Fluora, plante: Anubias var. nana si var. barteri, Bacopa si Hygrophila polisperma. Acvariul il am cam de 2 ani, iar pestii de 3.
Ca tot omul visez la un acvariu marin, dar strugurii sunt inca acri
Poate voi invata mai multe despre acest subiect aici pe forumul vostru 
|
 |
|
|