[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: NightOwner
Forum Index » Profile for NightOwner » Messages posted by NightOwner
Message
aco wrote:Cu placere.
Altii au prin balti plante pe care noi dam o gramada de bani

Eu am primit-o bonus la cumpararea unui pachet de plante de la un user de pe forum.
:-)
Multumesc inca o data. Bine ca n-am bagat-o in substrat. Mi se parea prea firave radacinile alea sa reziste unei plantari.
aco wrote:Eichornia crassipes.

Multumesc MULT !
Exact asa arata ca asta http://aqualandpetsplus.com/Pond,%20Water%20Hyacinth.htm

Pushkatu wrote:Arata ca Pistia, desi are frunzele mai fine. La pistia care o am eu sunt mai pufoase.

nu este pistia ... e mult mai mare si are frunze carnoase si butucanoase. la baza frunzelor se gasesc un fel de balonase ... nu are o crestere rapida, de cand o am in acvariu nu prea s-a dezvoltat. nu pare sa-i mearga rau dar ... nici bine.
poza
Va rog sa ma ajutati sa identific planta din pozele de mai jos.
O am in acvariu cam de 1 saptamana si pluteste la suprafata. Trebuie sa o las sa pluteasca sau sa o plantez ?
mai sunt unele urme de GSA dar , vor trece si ele. :-)
GSA nou nu mai apare, urmele sunt vechi.
poze 2
In sfarsit pot sa postez niste poze fara alge.

Am reusit sa scap definitv de alge dupa ce am donat aproape toti pestii .
Am ramas cu 5 neoni , 2 gourami si 2 colisa lalia. Se pare ca , pentru 110 L net , asta e numarul maxim de pesti pe care il pot tine.

fertilizare - schema easy life , micro si macro .

goldman wrote:
tyna wrote:offff... atunci il amestec cu pietris negru. pe mine nu ma incanta faptul ca dupla ground e foarte usor si vreau covor de HC si glosso

Pai cum nu te incanta???pai tocmai asta-i inventia lor geniala,ca e inert si radacinile patrund usor,raman sanatoase etc!dar credema va merge si cu pietris de calitate pana-n 2mm,pt ca vei avea si discusi

inert nu e totuna cu usor. granulele sunt mari 2-4 mm, se ridica usor la suprafata, nu prea pot fi sifonate si plantele cu radacini mici nu se ancoreaza bine. din cauza asta, se desprind din substrat pleaca la plimbare prin curentul de apa, nemaivorbind ce se intampla daca trag pestii de ele :-)
offff... atunci il amestec cu pietris negru. pe mine nu ma incanta faptul ca dupla ground e foarte usor si vreau covor de HC si glosso
RSV wrote:
substratul: m-am familiarizat cu JBL si as vrea sa folosetot JBL Aquabasus Plus desi , stiu ca exista altele mult mai bune. sugestii ?


Incearca daca tot vrei sa faci ceva bun de la inceput, un substrat mai de calitate decat JBL Aquabasis Plus, de obicei JBL cam dupa 1 an este epuizat, ar fi cam nasol ca an de an sa resetezi un acvariu de 500 l , plus ca tulbura apa destul de urat cand se umbla la el .
Ai la dispozitie cateva foarte bune : Deponit mix professional ( Dennerle), Tropica Plant Substrat, Dupla root . Cu toate ca preturile acestora sunt mai mari decat la JBl si rezultatele, durata de utilizare sunt pe masura. Spor la proiect .


Exact la asta ma gandisem si eu. Dupla ground plus dupla root si sa renunt la pietrisul din hornbach :-)
Antoniot wrote:daca vrei sa modifici capacul sa pui neoane t5 de 54 w fiinca alea de 80w sunt prea lungi:1449 mm si nu cred ca incap.
Daca vrei 350w iti trebuie 6 neoane si 12 socluri
Daca vrei sa le aprinzi pe toate separat pe priza programabila iti trebuie 6 drosere.
12 socluri cu izolatie: 240 ron
6 drosere osram:300 ron
6 neoane: cel putin 300 ron
daca nu te pricepi sa bricolezi te mai costa si o eventuala manopera.
Asa ca mai bine iti iei direct o lampa: mult mai convenabil:

o lamap de 430 w( 8x54w t5) 1200 ron
http://www.hidroponica.ro/lampi-neon/642-lightwave-t5-120cm-432w.html


nu le aprind separat , ar fi mai ok in grupuri de cate doua . in fine, ramane sa ma decid, nu sunt hotarata nici macar 1% cu lumina. imi place foarte mult capacul cum arata si acvariul cu capc in ansamblu.
Humbert wrote:remineralizarea apei de osmoza se poate face cu saruri, cum ar fi de exemplu asta de la Sera. adica pui sarea asta, cu concentratie cunoscuta, in apa de osmoza si obtii apa remineralizata cu ce valori de Kh si Gh vrei tu.
ph-ul il controlezi cu CO2, nu neaparat cu saruri. bufferul de ph, da, este dat de saruri, dar nu ph-ul in sine.

dar eu cred ca te complici. in primul rand ca siliciul nu cred ca duce la aparitia algelor, sau, altfel spus, sunt 1000 de factori care duc la alge si printre care siliciul nu este cel mai important. planteaza mult, da lumina adecvata, baga Co2 si fertilizare de la inceput si nu o sa ai alge.
in al doilea rand, o sa te coste ceva apa de osmoza pt 500 de litri si o sa te mai coste si remineralizarea ei.
eventual poti amesteca apa de osmoza cu apa de la robinet intr-o proportie pe care o determini tu.

insa mie in continuare mi se pare o complicatie prea mare. bine, mie mi se pare foarte complicat de gestionat un acvariu de 500 de litri, dar asta nu mai poti schimba ca deja l-ai luat si probabil stii tu mai bine care-ti sunt planurile si efortul pe care vrei sa-l faci.


eu sunt plina de idei :-)
defapt , m-am gandit ca acvariul mic sa-l transform in acvariu marin intr-un viitor mai indepartat sau apropiat.
pentru acvariul marin, oricum e necesara instalatia de osmoza inversa. din ce am citit, in acvariile marine , siliciul sigur duce la aparitia algelor
si am senzatia ca, si in apa dulce excesul de siliciu duce la alge. am citit diverse posturi pe tema asta.


costul unui cartus de remineralizare este pe sfert cat costul tubului ca saruri de la Serra. problema este ca nu gasesc nicaieri :-(
Da, am sa tin cont de toate sfaturile. Deocamdata acvariul sta in cutie. Astept salariul :-)

Urmeaza pe lista de achizitii : filtrul - JBL e1500 , incalzitorul de substrat , substratul si pietrisul ... la sfarsitul saptamanii , dupa ce strang fonduri pentru ele.
Dupa ce le am pe astea, o sa pun acvariul la ciclat.
Pana se cicleaza, am timp sa ma hotarasc in privinta luminii. Cred ca pentru ciclare , sunt suficiente luminile din capac 6-8 ore / zi .

In momentul asta, nu pot sa ma impac deloc cu siliciul din apa care este mai mult decat are scala testului de la JBL .
Ca sa scap de el, nu vad alta solutie decat osmoza inversa. M-am documentat o groaza pe tema asta dar , un singur lucru nu mi-e clar.
Vreau sa remineralizez apa pe care o introduc in acvariu , astfel incat sa aiba niste parametrii optimi . KH 4-5 , GH 6-8 , PH 7-7,5 .
Toti vand filtre RO dar , nu gasesc pe nicaieri filtre de remineralizare.
Foloseste cineva asa ceva ? Imi puteti da niste sfaturi ? Pot mentine constant KH , GH , PH in conditiile folosirii unui filtru de remineralizare ?
Se poate elimina siliciul din apa in alt mod decat osmoza inversa ?

Acum folosesc 3 filtre de 10" conectate in linie . Primul filtru este de 20 microni pentru retinerea impuritatilor , urmatoarele 2 filtre sunt de 5 microni cu carbune activ pentru retinerea clorului si a particulelor mai mari de 5 microni .

Porcu wrote:Avind in vedere iluminarea acvariului si faptu' ca sta la temperatura camerei (minim 20 C presupun), nu mai ai nevoie de incalzitor in apa.

Nu stiu ce sa zic de inaltimea de 68 cm a acvariului combinata cu ideea de a creste covor de HC si Glosso ....... se poate, T5-urile isi vor face treaba ....... da' e greu de intretinut covoru' .......


Este mai ok sa montez becuri HQI ?
Presupun ca nu se pot monta in capac pt. ca se incing prea tare . In cazul asta ar trebui sa renunt la capac :-( .
de ce e greu de intretinut covoru ?
scificuss wrote:Incalzitorul de substrat nu are aceeasi functiune ca si cel normal de coloana de apa. Atentie mare aici.

tocmai ca are.
cel putin asa scrie in descrierea lui. urmaresc sa incalzesc si substratul si acvariul cu el.

"Sistem de incalzire format din transformatorul Duplamat si cablul de incalzire Duplaflex.
Suficient pentru incalzirea integrala a unui acvariu de pana la 750 de litri.
Temperatura apei poate fi regularizata cu precizie folosind Dupla T-Control Alpha sau Delta"

"INCALZIREA INTEGRALA A UNUI ACVARIU" - deci , nu necesita incalzitor separat.
Mi-am cumparat saptamana trecuta acest acvariu : http://www.animaniashop.ro/produs.php?id=1595

el vine echipat cu : un fel de filtru , care porneste din capac
: 4 neoane de 40W T8 de 128mm

filtrul: este insuficient si zgomotos. trebuie sa-mi cumpar un JBL e 1500 si sa renunt la instalatia din capac.
incalzitorul: m-am hotarat sa-mi cumpar un incalzitor de substrat de la reef : Dupla Therm Set 750, de 200 W si un controller de temperatura Dupla T control Delta .
( preturile sunt ametitoare, daca aveti sugestii sunt binevenite)
substratul: m-am familiarizat cu JBL si as vrea sa folosetot JBL Aquabasus Plus desi , stiu ca exista altele mult mai bune. sugestii ? substratul il acopar cu pietris negru, granulatie 2-3 mm din Hornbach.
lumina : vreau sa modific capacul, sa pun neoane T5 cu reflector , sa am 300 - 350 W puterea totala ( nu ma pricep deloc, daca ma poate ajuta cineva - contra cost ! )
fertilizare : macro-easy-life , micro ( ce ma sfatuiti voi )
fauna: pentru inceput 20 - 30 neoni ; 10 tetra brabus ; 1 pereche matura de gourami albastrii ; 3 scalari maturi ; o pereche matura de colisa lalia.
plante : vreau sa impart acvariul in 2 : partea din stanga sa fie un covor de HC , partea dreapta, un covor de glossostigma . roci vulcanice acoperite cu java moss , niste buturugi tot cu java sau riccia fluitans si daca gasesc sa donez scalarii, populez si cu creveti amano sau red cherry.

dupa stabilizarea acvariului, donez toti pestii si imi iau 8 discus si inca o specie ( inca nu stiu care ) compatibila cu ei.

nu vreau sa repet greselile din setupul trecut asa ca, orice sugestii sunt binevenite.
alte cateva observatii :-)

nu puteti "lua alge" . algele exista in apa , in aer in orice coltisor al acvariului vostru .
asteapta doar conditiile optime pentru dezvoltare cum ar fi un surplusul sau absenta unui nutrient. proasta circulatie a apei din acvariu . etc ...
am citit ca plantele nou achizitionate se "spala" intr-o solutie cu clor. va spun din experienta ca este o prostie.
chiar daca plantele pe care le cumparati au unele alge (in cantitati rezonabile ) , rupeti frunzele afectate si plantati-le fara nici o grija . algele nu se vor dezvolta daca
in acvariul vostru nu exista conditii propice dezvoltarii lor.
eu, de la un acvariu PLIN cu toate natiile de alge , am ajuns la un acvariu 100% fara alge. cam in 6 luni de zile , in care m-am documentat si am citit TOT ce se putea citi in materie.
primul rand de plante l-am aruncat sperand sa nu mai revina algele. al 2-lea rand de plante l-am salvat . am tuns , am spalat , am aruncat fiecare frunzulita care avea alge si treptat algele au disparut.
am citit si metode proaste de a le combate gen ( phosex in filtru si alte minuni care combat nitratii si fosfatii , easy balance , etc ..) . cu aceste metode , mai rau va veti umple de alge.
taind nitratii va veti umple de alge care profita de fosfati si invers , taind fosfatii va veti umple de alge care profita de nitrati. taindu-le pe amandua , scapati si de plante care nu supravietuiesc fara macroelemente.

retrospectiv ... era MULT mai usor daca aruncam tot si o luam de la capat dar, nu as fi invatat nimic si as fi ajuns in acelasi punct mort.

Cateva lucruri despre UV in lupta cu algele.

UV-ul este bun. Este EXCEPTIONAL dar nu la un acvariu cu plante.
Nu este un mit faptul ca UV-ul distruge fierul si fertilizarea micro. Am testat si , lasand UV-ul in functiune doar 4 ore/noapte , fierul din acvariu scadea de la 0,5 ppm la 0 intr-o singura noapte.
Singurul lucru de care m-a scapat UV-ul a fost apa verde dar , nu stiu daca merita investitia. O singura data dupa startup am avut apa verde si de cand am tratat-o cu UV nu a mai reaparut pana azi.
sper sa fie de folos acest clasament.
nu sunt o priceputa la chimie si toate observatiile mele sunt empirice.
cum am distrus conditiile propice dezvoltarii unei alge , a aparut alta alga din cauza surplusului de materie organica din apa , substrat , filtru etc ...

acest material organic trebuie consumat , plantele nu-l pot consuma , bacteriile il transforma in NO3 ... NO3 in cantitati mari (peste 50 ppm ) duce la alge .
plantele nu pot consuma atata NO3 .

m-am uitat foarte atenta la acvariile reusite si mai ales la cele de la aquascape. o sa vedeti ca au un lucru foarte important in comun si anume exterm de putini pesti !
si peste de dimensiuni mici si foarte mici.

punctez aceste lucruri deoarece nu am gasit NICAIERI pe forum sau in explicatiile date de cei avansati referiri la incarcarea biologica a apei si a acvariului.
de asemenea , nimeni nu mi-a spus sa nu mai hranesc cu mancare vie sau congelata.
sper ca alti incepatori sa citeasca aici si sa traga concluziile de rigoare .

de asemenea, pentru pestii pui , ca sa creasca sanatosi este important sa-i hraniti des si cu mancare variata. hrana vie sau congelata fiind indispensabila pentru o crestere sanatoasa dar, nu-i hraniti din plin intr-un acvariu plantat. incercat sa-i cresteti pana la maturitate intr-un acvariu steril. apoi sa-i mutati in plantat si sa opriti hranirea cu mancare vie sau congelata.

daca ma insel sau daca am tras concluzii gresite , va rog sa ma contraziceti pentru ca mi-am achizitionat un acvariu boyu ea-150 de 500 L . Intentionez sa trec la un nivel superior si nu vreau sa repet greselile si aici .

acvariu: http://www.shopmania.ro/acvaristica/p-acvariu-boyu-ea-150-7875157




Deja mi s-a luat de lupta cu algele . Ca o concluzie ce pot sa o trag dupa atatea luni de zile ...

1. incarcarea biologica mare favorizeaza aparitia algelor.
Cum am redus la jumatate numarul de pesti cum algele nu au mai fost asa virulente si agresive.

2. cantitatea si calitatea luminii favorizeaza aparitia algelor.

2. hrana congelata favorizeaza aparitia algelor
Cu am inceput sa dau NUMAI hrana uscata ( krill + larve uscate si deshidratate ) algele au inceput sa bata in retragere.

3. fertilizarea macro
Cum am inceput sa fertilizez macro cu PO4 . BBA a disparut desi , la mine in acvariu BBA era atat de incapatanata ca nu murea nici cu doza tripla de Easy Carbo direct pe ea.

4. PH-ul constant si lipsa variatiilor in concentratia de CO2
Foarte important . Cum am pus controllerul de PH in functiune , nu am mai avut explozii de BBA dar , BBA-ul deja existent nu a dat inapoi nici macar 1 mm. A trebuit sa pensez fiecare frunza si pietricica pe car crestea BBA . Ce nu am reusit sa pensez, am taiat si am aruncat. ( de ex. Elocharis parvula )

5. Cand am scapat de BBA si de FUZZ am dat peste GSA si BGA :-(
Am ridicat PO4 aproape de 1 si GSA s-a potolit imediat , BGA insa nu am oprit-o decat cu eritromicina.


cred ca ar trebui sa restartez acvariul din cauza numeroaselor greseli facute anterior.

1. am avut lumina de la becuri halogene clasice ( 2 x 80 W la 11 L )
2. acvariu suprapopulat.
3. explozie de alge de toate natiile
4. hranit de 2 ori pe zi cu larve rosii congelatie si artemia congelata .
5. bomba cu CO2 , evident fluctuatii mari de PH in functie de presiunea bombei
6. nu am avut teste de macro si nu am fertilizat macro pana de curand


cu toate ca am reusit sa inving toate algele , si momentan acvariu este curat 100% ( mai putin mazga alba care creste pe ventuze) , sunt convinsa ca nu o sa dureze mult starea asta.

CEL MAI IMPORTANT PENTRU MENTINEREA ACVARIULUI CURAT SI FARA ALGE :

1. INCARCAREA BIOLOGICA - SA FIE CAT MAI MICA ( FARA RESTURI DE AMNCARE DE LA PESTI SI CAT MAI PUTINE DEJECTII )
2. SIFONAREA SUBSTRATULUI LA FIECARE SCHIMB DE APA
3. SCHIMBURI DE APA 30% SAPTAMANAL
2. CO2 PRESURIZAT FARA VARIATII
3. LUMINA DE CALITATE
5. FERTILIZAREA MACRO ! ( AVETI GRIJA SA NU FERTILIZATI CU NO3, DACA AVETI UN NR. DECENT DE PESTI IN ACVARIU)

Asta este parerea mea proprie si clasamentul acesta l-am stabilit in urma bataliilor crancene pe care le-am dat cu algele !

ah . un alt aspect important in lupta cu algele: NU FOLOSITI NICIODATA ALGICIZI !!!
eu am folosit n-spe tipuri de algicizi minune , niciunul nu a dat rezultate !!


 
Forum Index » Profile for NightOwner » Messages posted by NightOwner
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com