Salut, numele meu este Dragos, sunt din Medias, jud. Sibiu si sunt incepator in ale acvaristicii.
Initial am deschis un topic la Coltul incepatorului
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/20/21979.page, dar pentru ca un coleg forumist mi-a dat ideea cu ciclide africane, si m-am hotarat pentru un setup cu astfel de minunatii, deschid acest topic in speranta ca ma veti ajuta cu expertiza voastra sa-mi duc la finalizare proiectul.
Dimensiunile acvariului vor fi 108/53/60h, din sticla de 10 mm, fara intarituri, iar fiindca m-am hotarat pt ciclide o sa il umplu cu apa doar pana la 50 cm pentru siguranta( sticla este deja comandata de aceea nu am mai redus din inaltime). Sticla este probabil sa-mi soseasca azi, dar constructia lui va incepe de luni deoarece cel care va face lipiturile nu este disponibil.
In urma sfatului lui koala voi folosi silicon DowCorning si Bison.
Acum incep cu intrebarile, sper sa aveti rabdare cu mine si sa nu va suparati daca unele dintre ele sunt stupide.
1. Am vazut in topicul
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/80/19550.page#p165480 folosirea unor distantiere din lemn la lipirea acvariului. Mi-ati putea spune daca sunt necesare si daca da dimensiunile acestora si cum se folosesc
2. As dori folosirea unui sump, pozitionat sub acvariu. Tinand cont ca volumul acvariului va fi de apox. 300 l m-ati putea ajuta cu un proiect( respectiv dimensiune, compartimente, medii filtrante, marime pompa etc.) pentru un sump care sa faca fata dimensiunilor specificate si unei suprapopulari?
3. Saptamana viitoare ajung in Brasov la Horbach asa ca daca mi-ati putea face o lista de cumparaturi pentru inceput

.......nisip, mancare recomandata pt ciclide, incalzitor etc v-as ramane recunoscator.
Va multumesc anticipat pentru sfaturile bune care sigur vor veni si pentru rabdarea si indulgenta pe care sper ca mi-o veti arata.