[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: flo77
Forum Index » Profile for flo77 » Messages posted by flo77
Message
alinutz80 wrote:
EverSad wrote:
alinutz80 wrote:Nu stiu de ce nu rezista crevetii si anumiti melci, dar posibil ca una din cauze sa fie volumul prea mic, nu stiu..

Este: chiar volumul mic. (melcii si crevetii, au nevoie si de oxigen, pa langa' vegetatia moarta, de halit...)

Consumarea hranei, se combina in oarece' mod ciudat si cu nevoia de oxigen pentru metabolizare.

Eliminarea de oxigen, in ciclul fotosintezei: este deficitara, raportat la numarul de vietuitoare. (bio-load pa' plus)

La proportia de buruieni/volum: este greu de afirmat cat, oxigen, convertesc/produc, buruienile.

Oricum: crevetii, mor sufocati. (imi pare rau' ca trebuie sa scriu asta)




Poate, eu incerc. Eu zic ca raportat la volumul borcanului e destul oxigen.....dar noh, sper sa se adapteze vietuitoarele.

Oricum este un experiment, pe care eu mi l-am asumat de la inceput si cunosc consecintele, deci nu e stress

Mersi de sugestii si pareri domnule!

P.S. La cum arata acum dupa 10 luni, eu sunt super multumit.

Eu zic ca sunt prea multe plante. Mai are si altcineva alte pareri?
Daca procedezi asa, dozeaza la volumul de apa din intreg acvariul , nu numai la volumul de apa schimbat.
Pun in apa "noua". Se dizolva pana ajunge in acvariu.
Eu folosesc Seachem Safe din decembrie. Schimb cam 700 l saptamanal, probabil ca si supradozez si nu stiu daca am consumat un sfert din cutie. Orice ai face, daca ai pus apa in praf nu incerca sa pastrezi solutia. Pentru dozare folosesc un set de lingurite calibrate(cea mai mica = 1/64 lingurita).
EverSad wrote:

Este clar ca trebuie redus NO3 prin alta metoda decat diluarea. (schimb de apa)

Cu reactorul: este in asteptare de rezultate. (sper ca se colonizeaza cu ce trebuie)


De curiozitate: ca metoda alternativa de reducere a nitrarilor, ai incercat un algae scrubber? Stiu ca este specific acvariilor sarate, dar se poate folosi si in acvariile cu apa dulce.
Sau te poti inspira de aici. Dean e un meserias. Bazat pe acel design, un tip a facut niste containere la o imprimanta 3D.
https://www.youtube.com/watch?v=YGFR1pkQTak
Arata bine! Plasa e pentru pisica?
Ar trebui sa fac o "mica" precizare in legatura cu modul de raportare a concentratiei de nitrati. Multe companii raporteaza nitratii ca si concentratia atomilor de azot. M-am grabit si am crezut ca asta e cazul buletinului tau de analiza. Totusi in coloana cu valorile maxime admisibile este specificat 50 mg/l ceea ce inseamna ca nitratii sunt raportati ca nitrati, adica ceea ce citim noi cu testerele noastre(daca ar fi fost raportati ca azot, atunci concentratia maxima admisibila ar fi trebuit sa fie 10 mg/l. Avand in vedere ca schimburile de apa se fac in vederea reducerii nitratilor, o valoare de 30-40 mg/l la robinet nu este chiar de dorit.
Banuiesc ca sunt atatea tabele deoarece compania de apa are multiple surse de apa, probabil multiple puturi de adancime. In unele s-ar putea sa existe infiltratii de la ingrasamintele utilizate in agricultura, de acolo si valorile mari ale nitratilor. Eu cred ca va trebui sa contactezi compania de apa pentru a sti concret pe ce tabel si coloana sa te uiti.
Raspunsul la intrebarea cu cloramina ti-l poate da furnizotul de apa. Va trebui sa-ti spuna ce folosesc la dezinfectie: hipoclorit sau cloramina. Daca nu iti garanteaza ca nu folosesc cloramina va trebui ca la fiecare schimb de apa sa dozezi declorinatorul pentru inlaturarea cloraminei. Metoda cu lasarea apei la statut+ aerare nu functioneaza in cazul cloraminei. In rezultate se observa clorul liber la limita superioara acceptabila. Asta ar explica mirosul de clor.
Nitratul il vad la unele masuratori peste 40mg/l(aproape 50 mg/l, limita maxima admisa). Nu este ceea ce masori tu cu testerele. Nu intru in detalii, dar imparte la 4.4 ptr. a avea aceeasi unitate de masura ca pentru testere. Oricum nu as vrea ca sursa mea de apa sa aibe acele valori, probabil ca cei cu marine ar injura toata ziua. Duritatea in functie de locul unde a fost masurata este de la medie la foarte ridicata(nu ce mi-as dori eu, dar daca iti plac ciclidele africane ar putea fi ideal pentru tine. Poate ar trebui sa contactezi furnizorul pentru a sti in ce zona/tabel te incadrezi. Daca insisti s-ar putea ca tu pe alta belesti(LE: scuze de typo vroiam sa spun ca pe alt tabel esti).
Lasa-ma sa stiu daca mai ai nelamuriri.
Daca sunt 90× 45 ar trebui sa fi OK cu cele 6?) picioare existente.
le:post dublu
Ca exemplu: un picior cu sectiunea aproximativa 90mm×40m poate sustine cam 400kg. Inmultesti cu nr. de picioare de rezistenta, inmultesti cu un coeficient de siguranta de 0.5 sa zicem si vezi cam cat poate duce. Nu cred ca ai 90×40mm sectiunea celor 8 picioare, va trebui sa refaci calculele in functie de datele concrete.
In alta ordine de idei, apa mea de la robinet este mai moale decat ce are @ mellbo(kH0-1, Gh 1 cateodata mai bate spre 2, TDS 40-50). Totusi pH este mai ridicat, peste 8, dar nu ramane asa(din cauza tratamentului pe care compania de apa il face ptr. a minimaliza coroziunea in tevi).
Avand in vedere asta m-am orientat spre specii de pesti si plante care iubesc apa moale. La unele bazine mai cresc GH si kH, dar intotdeauna adaug aceleasi substante la schimbul de apa(pe care le dozez in functie de cata apa schimb). Cateodata adug si spartura de corali in cantitati mici. pH-ul nu-l bag in seama, se stabilizeaza el la cat vrea, nu-mi bat capul prea mult. Ca fapt divers, am bazin de crestere(bare bottom) la care am masurat din curiozitate pH-ul ieri: 4.62(dar l-am vazut si mai jos).
Referitor la nisip ca substrat: am crescut/cresc cu succes anumite plante in acest mod. Acvariul e pornit de vreo 2-3 ani, initial avea o zona mica cu ADA Amazonia Aquasoil si in rest nisip alb deasupra ADA Power Sand(din pacate zonele nu s-au mentinut separate). Normal ca acum nu mai exista picatura de nutrient in Power Sand, deaceea folosesc root tabs.La schimbul de apa adaug saruri ptr. a creste Gh 1, 2 grade si bicarbonat dozat sa creasca kH la apa de la robinet cam 1 grad.
Nu folosesc CO2, doar sursa de carbon lichid(Seachem Excel sau FloraViv Prolifera).
Ce sectiune au picioarele(8?) standului? Crezi ca o sa poata sustine greutatea acvariului plin cu apa+ decor, substrat, echipament etc?
Doua lucruri evit sa le masor sau le masor si nu le bag in seama: pH-ul acvariului si colesterolul meu.
dan.pavelescu wrote:Mergi pe mana mea, iti garantez ca am dreptate in privinta folosirii pompelor.
Asta daca vorbim de plante care merita efortul si investitia.
Daca discutam de echinodorusi, egeria/elodea, anubias, valisteria, alte buruieni din astea.. putem spune ca ai tu dreptate. Bagi 3 pastile in substrat si la revedere.

E bine asa, am dat-o la pace?


S-o crezi tu. Acuma m-ai ambitionat sa incerc o automatizare cu drippere de la sisteme de irigatie+ timere+ pompa recirculare. Sunt curios daca e mai usor de intretinut decat sistemul cu pompe peristaltice.
Da asta nu o sa se intample decat toamna tarziu, ca vara am si altceva de facut in afara acvaristicii. In afara de plantele gen gazon(HC sau MC) pe care le urasc ce plante crezi ca ar merita testate?
Nu sunt suparat, ca doar am discutat civilizat si nu ne-am injurat.
Poate putin frustrat ca nu am reusit sa ma fac inteles, dar asta are legatura cu mine, nu are de a face cu tine sai ci altcineva. . Pur si simplu am considerat ca nu ajuta pe nimeni(si mai ales pe @mellbo), daca incerc sa imi explic mai detailat punctul de vedere.
PS In nici un caz nu consider ca oricine de pe acest forum nu are dreptul ka o opinie, indiferent de anii de experienta in domeniul acvaristicii
Ma dau batut. Imi dau seama ca nu m-am facut inteles si sunt combatut pentru ceva ce n-am afirmat.
dan.pavelescu wrote:
flo77 wrote:
Eu personal nu vad rostul folosirii pompelor peristalticein cazul acvariilor plantate de apa dulce. Nu trebuie sa oferi o dozare continua si constanta a nutrientilor. O pompita manuala ,care ofera o dozare aproximativa de1ml este mai mult decat suficienta(de obicei produsele. all in one sunt dotate cu aceasta pompita).


Unii mai pleaca de acasa, mai au probleme, cateodata au si o viata, la altii roza e in floare, etc. Tu de ce automatizezi chestii si nu le faci la mana?
Folosim pompe si automatizari ca sa asiguram o continuitate si sa scapam de o grija in plus.


Dan, ai si tu dreptate in privinta automatizarilor, mai ales cand esti plecat de acasa in concediu sau in interes de serviciu. Ca daca esti plecat cu roza nu cred ca automatizarile ajuta.
Pentru mine automatizarea face sens atata timp cat imi face viata mai usoara si ma ajuta sa economisesc timp.Pompele peristaltice , atunci cand functioneaza se vor a fi foarte precise. In schimb necesita mai mult timp si finante pentru intretinere. In celalat topic @mellbo se gandea la o automatizare cu electrovalve. Din moment ce pompele peristaltice ii creeaza probleme si avand in vedere ca plantele nu necesita dozare continua si precisa a nutrientilor, poate ca cea de-a doua solutie ar fi mai eficienta. O situatie asemanatoare ar fi reglarea nivelului intr-un bazin folosind un VFD sau un sistem cu flotoare.
Pentru cazul cand esti plecat de acasa sau daca iti ia prea mult timp sa sa apesi odata pe pompita cand dai de mancare la pesti, poate ca un rezervor cu nutrienti diluati(pentru a evita pe cat posibil supradozarea) si electrovalva comandata de timer sau pompa recilculare+dripper(1l/h sau 2l/h)+timer ar fi o solutie care ar necesita mai putin timp la intretinere si punere in functiune.
M-as bucura pentru @mellbo sa reuseasca sa puna in functiune sistemul asa cum isi doreste, mai ales ca pana acum a investit mult timp si energie in aceasta privinta. Dar cateodata poate ca e timpul sa dai reset la un anumit proiect si sa incerci altceva.
Daca nu seprecipita ar trebui sa fie OK sa mixezi micro si macro.
M-am uitat pe ungredientele a 3 produse all in one: Theive+, Thrive S(formulat pentru shrimpi), Easy Green(asta a fost special ptr. tine, de obicei nu cumpar produsele din gama asta ) . Toate contin fier chelat(EDTA sau DTPA) si nu contin gluconat de fier. Probabil asta e motivul pentru care pot fi combinate cu fosfatul de potasiu. Daca cineva e interesat pot. posta ingredientele(inclusiv % nutrienti) pentru oricare din aceste produse.
Eu personal nu vad rostul folosirii pompelor peristalticein cazul acvariilor plantate de apa dulce. Nu trebuie sa oferi o dozare continua si constanta a nutrientilor. O pompita manuala ,care ofera o dozare aproximativa de1ml este mai mult decat suficienta(de obicei produsele. all in one sunt dotate cu aceasta pompita).
 
Forum Index » Profile for flo77 » Messages posted by flo77
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com