[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Fadds
Forum Index » Profile for Fadds » Messages posted by Fadds
Message
Un update video. Totul pare sa mearga bine.

Trebuie sa marturisesc ca ma gandesc tot mai des la urmatorul proiect.
Din pacate sotia nu e de acord cu inca un reset, probabil va ramane asa pentru inca 1-2 ani.

Problema acvaristului cu un singur acvariu...

narcis wrote:Raspunsul il gasesti în cartea de matematica. Asta daca faci consecutiv cele 2 schimburi de 1/2. Daca le faci la un anume interval de timp, nu mai are rost ecuatia.

Ideea era ca un schimb de apa mai mare (ex 80%) e mai eficient decat 2 schimburi mai mici de apa (ex 50%) din mai multe puncte de vedere: reducere nitrati, economie de apa, timp, efort. Vorbim pentru acelasi interval de timp, o saptamana de exemplu.
In care din urmatoatele situatii vom avea mai putini nitrati in acvariu in final?

1. Dupa un schimb de apa de 80%?

2. Dupa 2 schimburi consecutive de apa de 50%?
Se opreste doar daca este necesar.

De exemplu pestilor mei le ia 30 de secunde sa-si consume portia zilnica. Am 2 filtre externe - unul mare si unul mai mic. Daca nu opresc filtrul mare, in 10-15sec o parte din granule vor ajunge la sorb, desi hranesc in partea opusa a bazinului.

Pe cel mic il las sa ruleze, nu este necesar sa il opresc pentru ca nu produce curenti asa puternici.
Plantele iti vor face "denitrificarea" cu mai mult sau mai putin succes, in functie de nr de pesti. De asta cu substratul poti sa uiti.

In rest recomandarea mea: schimba apa cu incredere
Eu le dau acum NLS. Inainte le dadeam Northfin, dar intr-o saptamana imi facea apa galbena ca pisatul (exagerez). Acum se coloreaza mai putin dar parca e mai mult rahat.
Pentru un bazin plin cu oscari, apa se prezinta foarte limpede
Update: am uitat sa pornesc filtrul Sunsun dupa ultimul schimb de apa.
Avand motorul mai mic si mai silentios ca Eheim-ul, nu mi-am dat seama...

A stat doua zile oprit, asa ca a trebuit sa-i fac mentenanta totala, desi nu era planificat asa ceva in viitorul apropiat. Debitul inainte si dupa curatare: la fel (bun).

EverSad wrote:Maine ma duc la Aquarium Prest si iau "ala 50".

Am comandat si o trusa de teste JBL. (probabil ca o sa vina Marti)

Nu am facut schimbul de uichend' anume ca sa pot masura parametrii.

Banuiesc ca NO2, NO3 si NH4 sunt relevante.

Sunt foarte curios cum il testezi.

Eu as umple un bazin mai mic cu apa de la bazinul cu oscari si as filtra-o exclusiv cu acest filtru, sa vad daca scad (sau dispar) nitratii intr-o saptamana.
Daca rezultatul va fi unul pozitiv voi fi... socat
Bayek wrote: Pe tabela kh-ph-co2, asta inseamna o cantitate optima de co2, nu stiu de ce zici ca e prea mult. Bag 2 bule pe secunda, ce-i drept, dar reactivul din testul permanent e verde inchis, nu se duce spre galben.

Greseala mea atunci. Am crezut ca nu ai aditie co2. Atunci se explica simplu raportul pH -KH
La KH 10-11 sa ai 7-7.2 pH inseamna ca unul dintre teste nu este bun, sau apa vine cu foarte mult CO2 de la retea. Masoara din nou pH dupa 24 h de la schimbul de apa.
Sigur, un sistem in care se schimba apa o data sau de mai multe ori pe zi integral nu necesita filtrare. Ma refer la bazinele fermelor piscicole.
Presupun ca se folosesc metode conventionale de filtrare folosite in industria piscicola.
paradoxx wrote:Imi place ca ai o filtrare corespunzatoare, sau cel putin in teorie, pt ca nu stiu inca ce contin filtrele din punct de vedere al materialelor filtrante, sa speram ca nu ai full bureti

...asa de rai or fi buretii aia?

On topic: cum a zis si EverSad, daca poti asigura valurirea suprafetei apei doar cu debitul de la filtre, poti sa mai amani folosirea pompelor de valuri pana cand cresc mai mari pestii. Fiind asa mici au nevoie sa foloseasca caloriile din mancare pt crestere, nu sa le risipeasca pe "banda de alergat". Curentul de apa e bun, dar nu in exces, deocamdata.

Oprirea filtrelor la hranire. 3 mese pe zi daca ai timp. Daca nu, e ok si cu 2. Te uiti la burtile lor, daca sunt destinse sau supte, ca sa estimezi cantitatea de hrana.

Pelicula aia nu conteaza daca e doar intr-un colt al acvariului. Important e sa ai un procent cat mai mare de suprafata valurita din total.
EverSad wrote:Ce dilii, sunt mbunele' alea......

Feeding frenzy, real. (misto' spectacol)

Bebe, cate luni are?


5 luni are fetita. Ii place sa se uite cand le dau de mancare
Un clipulet cu hranirea pestilor: 7 grame 1x masura pe zi.

Opresc filtrele la hranire mai nou. Inainte le presaram cate putin fara sa opresc filtrarea, acum le arunc toata mancarea deodata.

Dureaza cam un minut si ceva pana mananca tot. Folosesc granulatie mai mica pentru ca si cei mai mici sa apuce sa inghita ceva.

paradoxx wrote:El vrea pt marin ^^

Da? Atunci habar n-am...
Eu am folosit o pompa de valuri cu debit 5000l/h la un acvariu cu ciclide africane, fara plante de 400l. Cand am facut upgrade la filtru am renuntat la acea pompa deoarece filtrul imu asigura suficient curent de apa cat sa tina substratul curat.

Daca ai plante probabil va fi prea puternica o asemenea pompa(le va culca la pamant). Daca ai pesti mici sau scalari/discus de asemenea poate sa fie prea puternica.
Sa revenim la subiectul filtrarii biologice atunci...

E un pic ciudata formularea "adecvate ,neadecvate, eficiente, ineficiente si modul lor de utilizare"


Ce inseamna "medii adecvate/neadecvate"? Orice suprafata poate sa reprezinte suport pentru bacterii, pot sa filtrez acvariul si cu piese de Lego, in cantitate suficienta vor asigura filtrarea biologica.


"Eficiente/ineficiente"? Aici fiecare poate sa inteleaga altceva. Eu inteleg astfel eficienta: asigura o suprafata utila mare pentru bacterii, dar in acelasi timp sa asigure o circulatie buna a apei, adica sa nu se colmateze rapid.
De exemplu avem burete 20ppi (grosier), are suprafata utila mai mica decat un burete de 40ppi (porozitate fina). Buretele fin va asigura filtrare biologica mai buna initial, dar intr-o luna- doua (sa zicem) se colmateaza si trebuie spalat, proces prin care pierdem din bacterii sau il putem chiar decicla. Buretele de 20 ppi poate sa mearga 6-8 luni, poate un an, fara sa se colmateze. Care este un mediu mai eficient?

La fel putem pune problema si pentru mediile considerate strict pentru filtrare biologica: inele ceramice, Seachem Matrix, Substrat pro, Siporax, care se lauda cu sute/mii m2/l. Suprafata data de catre producatori nu este inventata, este masurata prin metoda BET - absorbtia azotului gazos N2 in structura poroasa a materialului https://e-lss.jp/seachem/downloads/articles/Specific-Surface.pdf La ce ne folosesc pori de 5-10 microni diametru in filtrarea biologica, cand pana si un burete de 40 ppi cu porii infinit mai mari se va infunda intr-o luna?
Nitrobacter de exemplu are 2microni dimensiune (wiki), ajunge sa se divida de 2-3 ori si porul va fi blocat. Nu mai zic ca apa circula foarte putin spre deloc prin pori de asemenea dimensiuni mici, ea va alege mereu calea cea mai usoara. Bacteriile cresc unde exista resurse pentru ele, resurse aduse de apa. Unde nu circula apa nu sunt resurse.


Ok, am ajuns in sfarsit la "modul de utilizare". Aici vreau sa lamuresc o chestie, pentru ca sunt multi care cred ca fiecare mediu de filtrare biologica face altceva.
toate mediile de filtrare biologica fac acelasi lucru, mai mult sau mai putin bine: asigura suprafata pentru dezvoltarea bacteriilor benefice.

Vizibila diferenta de claritate dupa adaugarea buretilor, si inca e loc de mai bine.
Ma intreb cum va arata dupa 3 luni de la adaugarea scrubber-ilor, poate vei mai face inca o poza pe lungimea bazinului sa comparam.
 
Forum Index » Profile for Fadds » Messages posted by Fadds
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com