Dupa ceva gandit, cred ca asta e ce-ti trebuie tie.
Banuiesc ca T5 te aduce in zona ta de confort.
Tuburile E5 tin vreo opt ani, sunt tehnologie LED, dar incap in sloturi pentru neoane T5.
Apoi, poti incepe si numai cu doua de 1.5m si adauga in timp pana obtii intensitatea dorita. Banuiesc ca nu-ti trebuie mai mult de sase.
iar daca te razgandesti, ar trebui sa gasesti doritori sa le cumpere.
Ramane sa decizi daca le pui in socluri T5 sau cumperi doua lampi T5 de 150cm.
Cred ca in ocean stau in grup ca juvenili, ca adulti se aleg in perechi.
Cand il adaugi pe al doilea, o sa ai palpitatii.
E posibil sa ai una sa mai multe din urmatoarele:
- agresiune intre moorish idoli
- agresiune impotriva noului venit de la toata lumea
- moorish idol pe care il ai sa se opreasca din mancat din cauza stresului
- moorish idol nou sa nu manance din cauza stresului
- sa adaugi ich in sistem cu noul peste.
Oricum, sper ca idolii tai sa o duca mai bine decat majoritatea din captivitate.
Sper ca ai citit topicurile din forumurile in engleza unde unii au avut ceva succes cu o dieta obtinuta prin scufundari (bureti, scoici, etc.).
Faye wrote:Cine se baga sa confectioneze o lampa cu leduri (nu banda), pentru un bazin de 3 m lungime? Sau daca puteti recomanda pe cineva?
Trebuie mai multe detalii:
- dimensiuni acvariu
- ce plante vrei sa cresti / ce necesar de lumina au
- cat spatiu ai disponibil sub capac
- niste poze cu capacul
- cati W sa consume
- vrei controller?
Daca e pentru un plantat, ai nevoie de niste leduri albe de calitate, care sa dea multi lumeni si sa produca putina caldura.
Cree XPL, Cree XML2 si Cree XHP 50/70 sunt cele mai optimizate de la Cree.
Ramane sa studiezi datele tehnice, gen lumeni vs caldura produsa vs pret/lumen si sa decizi ce leduri folosesti. Probabil ca o mixtura de warm white si neutral white e suficienta.
Daca e doar lumina pentru ciclide, probabil ca vreo 10-12 leduri de 10W iti dau suficienta lumina. Se pot monta pe un cadru de aluminiu cu sectiune rectangulara la care atasezi la un capat un ventilator tip blower si cu asta ai lampa.
Oricum, 3m inseamna ca ai unde distribui racirea pentru leduri, deci e un avantaj, nu un dezavantaj.
Azi mi-a venit noul Dremel 3000.
Acum fara misto, am realizat ca pilesc cel mai bine cu radiatorul pe genunchi.
Ca atare, aceasta lampa va fi facuta pe genunchi (sic).
Ca o paranteza, azi am scapat iar lampa mare in apa.
Ventilatorul Prolimatech a mai mers cateva minute dupa imersie inainte de a-si da obstescul sfarsit. Asa ca sunt iar pe neoane la RSM130.
Morala: o lampa nu-i gata pana cand nu are un sistem de fixare.
Anul 2016, cel mai cald an din istorie, urmat de 2015.
Anul trecut a fost El Nino (2014-2016). A afectat in xele din urma atat oceanul Atlantic, cat si pe cel Indian.
Se pare ca Marea Rosie are coralii cei mai rezilienti, cu temperaturi care depasesc vara 30 °C. De asemenea, salinitatea e mai mare decat in ocean.
Azi mi-a fost dor de munca la proiect, asa ca am pilit cu pila de unghii.
E fascinant cum scula mai serioasa de la Dremel a crapat imediat, iar tigania asta pe 12V merge fara probleme.
In retrospect, cred ca am identificat cauza defectarii: am folosit Dremelul cu extensia flexibila cateva ore in continuu fara pauza, in intervalul de sus al turatiilor si in heavy load (taiat cu discul). In plus, mi s-a intepenit de vreo doua ori discul in taietura si Dremel 3000 nu are protectie la supraincarcare.
Ca atare: am cumparat alt Dremel 3000, varianta de baza, fara accesorii. De cum vine (probabil in ajunge pe marti-miercuri), il trimit pe cel defect la reparatii, apoi il vand pe eBay sa recuperez din bani.
Legat de proiect, mai am vreo 4-5 mm pana la placa de baza, dar acum ventilatorul intra perfect, plus o toleranta de 1 mm. Ma gandeam ca acest ventilator trebuie sa fie destul de aproape de gaura de admisie, altfel existand riscul de a suge aer si din partea superioara a aripioarelor (adica aer cald). Daca il atasez direct la placa de la baza ventilatorului, va trebui sa pun un inel deasupra sa, fixat in aripioare. Daca il fixez cu baza pe cei 5mm ramasi, pun direct capacul acrilic cu gaura de 65 de mm si nimic in plus. Decizii, decizii ...
Legat de scula:
- am inceput cu o tiganie pentru pilit unghii, cu turatii fixe la vreo 16000rpm, cu motor de 12V. Face treaba, dar nu e prea puternica, iar sistemul de prindere e prost, cu piese de alama. N-a murit inca, dar merge incet.
- Dremel 3000 are motor de 230v, merge la max 33000 rpm, turatiile sunt controlabile. Nu are insa protectie la blocare (mie mi s-a blocat in taietura discul de taiat, ceea ce a dus probabil la defect). Nu ma intereseaza sa pacalesc producatorul legat de modul in care s-a defectat scula, e ieftina si pot sa o inlocuiesc. Dar nu vreau sa arunc ceva reparabil. E clar ca mai am pana cand o sa invat limitarile ei. Dremel e un brand Bosch, deci facilitatile de service ar trebui sa existe si sa fie destul de accesibile.
- sculele cu protectie la motor au 40-60 cm lungime si costa in zona £180-200.
Daca pretul l-as putea digera, dimensiunile lor sigur nu pot, nu am spatiul de stocare necesar.
Legat de componentele celelalte - vor fi montate direct pe heatsink.
Ma tem ca daca distribui debitul de aer pe un volum prea mare, va deveni pur si simplu ineficient. Oricum, temperatura in radiator va fi similara si pe aripioarele racite activ, cat si pe celelalte, gratie conductivitatii termice bune a materialului. Problema mea e ca LDDurile si alte componente vor bloca flowul de aer si voi sfarsi cu 1. debit risipit aiurea si 2. aer cald care nu are pe unde scapa.
Legat de timp. Pe asta ti-l faci. E un hobby, asa incat considerentele legate de eficienta si rentabilitate nu intra in calcul. Atat timp cat ma relaxeaza ceea ce fac si am un grad de satisfactie la sfarsit, cred ca merita. Proiectele acestea intra la categoria leisure.
Cam atat, deocamdata nu am auzit de la Dremel si iau o pauza, sa zicem ca nu am scula potrivita sa termin treaba, asa ca nu are rost sa incerc, sa ma chinui si sa mai si stric.
um02122 wrote:...Ideea era ca la sfarsit sa arate slim and sexy.
Daca la final provoaca erectii, inseamna ca mi-a reusit.
atunci inseamna ca nu ne-ai aratat tot - sau cel putin in conceptia mea
Dremelul nu este facut pentru lucrari grele ci doar pentru amatori minitehnicus... Nu le spune ce ai facut. De ce nu ai putut utiliza flex-ul pentru zonele mai largi? Utilizai Dremelul doar pentru finisaje/ajustari/zone inguste...
pana la urma faci si fantele catre canalele laterale?
Ba as zice ca Dremel 3000 este exact pentru lucrari in genul celei facute.
Si nu-mi pasa daca il repara sub garantie sau trebuie sa platesc pentru reparatie. Am nevoie sa se uite la el si sa-mi zica ce s-a intamplat si mai ales, sa-mi zica daca pot sa reiau munca la acest proiect si la proiecte similare.
Daca nu, o sa incerc sa-mi iau o scula care poate face treaba.
Cert e ca nu am si nu intentionez sa-mi iau flex.
Cat despre fante laterale, momentan n-am cu ce.
Posibil sa nu fie o idee buna oricum (pe canalele exterioare voi monta si driverii, poate chiar si un controller BlueFish Wifi mini.
Cu mintea mea de acum as alinia urmatorul 11 (in ordinea aditiei, ideal la distanta de 2-4-6 saptamani, cu carantina min 6 saptamani):
- pereche Amblyeleotris cu pereche Alpheus
- 1-2 blenny Ecsenius (musai din specii diferite, eu am acum Ecsenius pictus cu Ecsenius stigmatura)
- 5-7 Apogon parvulus
- 3-5 Nemateleotris (decora sau helfrichi)
- doi Gramma loreto micuti
- pereche/ trio clowni Amphiprion ocellaris (gen mocha sau fancy) sau A. percula
Asa as popula toate nisele si toate nivelurile in acvariu.
La apogon poti astepta formare de perechi, apoi scapi de cei ramasi nepereche. La fel cu Nemateleotris (tii doar o pereche, pe cea dominanta).
Poti tine trei clowni fara probleme.
Unul va deveni femela activa sexual, unul mascula activ sexual iar al treilea va ramane mascul inactiv sexual pana moare unul din ceilalti doi.
Acum legat de damsela. Impreuna cu clownii, sunt toti damselfish.
Care sunt draguti si cuminti. Pana o sa bagi urmatorul peste.
Dupa ce o sa-ti omoare cateva aditii noi, vei decide brusc ca nu vrei damseaua.
Parerea mea.
Cat despre clowni, am trei perechi, niciuna cu ambii pesti din perechea initiala. De aceea iti recomand sa carantinezi tot ce bagi viu in acvariu, pentru observatie si oportunitatea de a trata daca vezi semne de boala.
Poti introduce boli in bazin prin aditia de:
- pesti bolnavi
- piatra si fragi contaminati
- apa contaminata
- live food contaminat
- utensile de acvariu contaminate.