[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
Super

Atentie totusi ca pastilele strica repede calitatea apei. Eu le dau mereu intr-un loc si sper ca invata sa treaca mai des pe acolo. De fapt am observat ca ancistrusul are nasul mai bun si de obicei ajunge el inainte, dar pleaca dupa o vreme timp in care dau si Cory de locul respectiv.

Success cu ei!
Nici o problema, criticand un pic la Stefan am realizat ca si la mine e o simetrie, intre plantele din dreapta tunse dupa acelasi unghi precum piatra din stanga. Grrr.
Multumesc de pontul cu Ammania bonsai. O sa caut poze pe net sa incerc sa fac in Gimp ceva, sa vad cum ar arata.

Pietrele vor fi si ele schimbate - trebuie sa studiez un pic.
Ahh am ratat intrebarea despre configuratia existenta, uite:

image

Daca s-ar putea schimba aceasta simetrie (foarte umana, dar artificiala si nenaturala), ar fi mult mai bine.
Citez : It is ironic that we are naturally drawn to patterns of randomness and even chaos but that when we attempt to create something beautiful we instinctively revert to stylised patterns that we find unattractive.

Apoi, ai plante cu texturi foarte diferite puse una langa alta. Trebuie diversitate, dar in natura cred ca nu le gasesti asa amestecate de obicei una din ele castiga teren si ocupa un spatiu mai mare, altele chinuindu-se "prin jurul ei".
Si eu am facut o simetrie in acvariul de 16L si abia acuma imi dau seama, intre piatra cea mare din stanga si plantele din dreapta - au acelasi unghi de inclinare.
Booooon. Pun si eu umarul la Porcu si la Koala.

Stefan - iarta-ma pentru tonul de mai jos. Dar mi-e ciuda ca aplici tehnica "las' ca mie-mi place" ca sa ascunzi o teama / lasitate de a te apuca de ceea ce e cu adevarat important.

Plantele cresc vrand nevrand, e clar ca esti atent cu concentratii, lumina, eeeeetc, dar astea sunt deja un reflex acum - ai cei 10.000km condusi in care nu mai trebuie sa fii atent la pedale sau la semnalizator, s-au sintetizat acolo in cerebelul mic (tu sa-mi spui unde de fapt), dar e clar, robotelul functioneaza, mintea e eliberata de rutina si putem fi atenti si la peisaj si la arta de a conduce.
De a conduce un acvariu

+1 ca sa participi la anul la concursul AGA. Indiferent ca iesi pe locul 500.

Da, orice planta creste daca ii dai fertilizanti, si orice alga moare daca faci suficiente schimburi de apa. Si ce ? Asta era acvaristica acum 50 de ani.

Dar sa fii atent la un layout, sa-ti planifici din timp cum o sa arate acvariul peste 6 luni, sa exersezi cu ochii mintii diverse scenarii ... cand ai toate substantele pe mana deci nu mai ai grija algelor. E ca si cum ai face o diorama, un modelism la scara acvatica, cu suisuri, coborasuri samd.
Arta e grea, dar asta ne trebuie.

Acuma intrebarea este cine sunt eu, de incerc sa dau lectii .
De fapt sunt la fel cred, prea fricos sa calc pe treapta superioara si trecutului in creativitate. Mi-e mai usor sa ma "iau" de tine decat sa pun mana sa fac io.
Deci astept acelasi tratament in schimb ;)
Felicitari pentru volum

Dar nu sunt de acord cu:
a) buturugile care uscate, nu vor mai face alge. Nu e adevarat, algele apar din cauza calitatii indoielnice a apei. Oricat le-ai usca si pune inapoi, apar iar.
b) nu cred ca trebuie sa amesteci substratul fertil cu pietrisul - substratul fertil jos, primul, pietris deasupra.
c) pietris nu e recomandat caci faci foarte usor mizerie sub el si se aspira greu. Ceva de granulatie 1-2mm e ideal, dar nu pietris.
Felicitari man admir parintii care reusesc sa ofere copiilor un colt de natura, fie ca e doar un catel, dar copilul creste cu respect fata de natura.

Sa-ti traiasca si ... la mai multi ??

Multumesc tuturor!

Imi fac mea culpa ca am niste pietre de toata jena, dar nu gasesc in comert ceva mai spectaculos.

Trebuie sa comand pe net niste simulari de pietre cred. Vreau unele negre si gaunoase. Din pacate nu stiu ce sa pun in spate iar Pogostemonul asta nu vrea sa creasca asa repede cum as vrea eu.
Am incercat in fel si chip cu fertilizanti, mi-e teama ca nu-i place duritatea foarte mare a apei (si sa il fac si pe asta cu RO deja mi se pare infernal sa strang atata apa, mai am marinul si cel cu creveti).

Si la cat de inalt este (15cm!) nu stiu ce plante inalte sa pun in spate si care sa aibe si frunze mici. Folosesc Micranthemum Umbrosum si Hemianthus Micranthemoides (pe dreapta si stanga), si am incercat sa le tund un pic asa crescator (sa dea o margine in dreapta) dar nu-mi dau seama ce si cum. Daca aveti idei, si la cat de repede cresc, le pot pune in aplicare destul de rapid.
Cateva poze noi inainte de curatenie si de tunsul HC-ului:

image image
image image

Apropiere plante:

image image
image image

Schema de fertilizare a ramas la baza Dennerle S7 / E15 / V30, dar din cand in cand pun si Planta Gold, sau Easy Carbo, sau Easy Fosfo asa de diversitate. Nu am mai masurat nimic de multa vreme, avantaj metoda EI hehehe ... Doar indicatorul de CO2 ma mai uit la ei, dar deja cand desfac robinetul de la butelie sa o schimb am grija sa nu il ating sa stric debitul deci e aceiasi concentratie mereu.
Aspir saptamanal substratul apasand pe HC si schimb 50% din volum. Mancare dau suficienta pentru cei 8 pestiuti dar s-au cam timidizat de atatea schimburi de apa si acuma stau ascunsi in plantele inalte din dreapta.

In ultimile luni am crescut treptat doza de S7 / E15 / V30 si HC-ul pare foarte multumit. Am adus si alti melci comunitari (ma plictisisem de physa marmorata) si anume ramshorn snail. Nu-i consider deloc o problema si mi se pare ca acvariul este si mai curat acum cand au inceput sa se inmulteasca. Nu se vad decat daca aprind lumina noaptea, altfel stau ascunsi prin HC si curata de zor frunzulite moarte. Mi se par mult mai utili decat Physa pentru ca din cand in cand moare cate o frunza de Banana plant (nu stiu daca e normal, dar ii dau altele deci e ok) si imediat e atacata de melcuti astia Ramshorn. O sa ii adaug si in celelalte acvarii - ma mai scapa de munca.

Sper sa va placa
Fulgi ? Sigur ajung si la cory fulgii respectivi ? La Corydoras (si Ancistrus) se dau niste pastile gen Hikari Sinking Waffers, sa poata rontai in voie.

Fulgii aceia, cei care mai apuca sa ajunga jos, se descompun repede si aluneca printre pietre, iar cory nu cred ca-i gasesc la timp (am vazut eu ca nu prea au "nasul" bun, cam bajbaie pana gasesc pastila de mancare). Eu le dau alor mei o pastila la 3 zile - dar am acvariul mic si apuca de mancare si de la restul pestilor.

O alta explicatie pentru burta stransa pare a fi si tuberculoza de pesti. Din pacate tratamentul e greu si mai e si contagioasa ... de obicei se decoloreaza, isi pierd apetitul si se curata (doar ca bacteria ramane acolo si poate infecta alti pesti slabiti).
Esti cam la limita cu el, producatorul zice ca merge pentru acvarii de pana la 120L, dar daca vei avea prea multi pesti sau prea putine plante, nu cred ca e bine.

Mai bine iei unul mai mare.
Mie mi se pare ca a murit de foame ?

Nu pare muscat, nici umflat, nici pielea distrusa. De asemenea, Cory sunt foarte rezistenti (chiar se foloseau pentru ciclare, mai dedemult) deci nu cred ca restul o duc bine si doar ei mor pe capete. Sau poate ai nimerit unii care nu au fost rezistenti de la bun inceput - stiu si eu ?

Ce parametri are apa ? NH4 No3 ?
Completare:

a) Despre titlul pompos - poti alege ceva de aici: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_world%27s_longest_ships - mie imi place "Batillus".
b) Nu prea stiu cum o sa ai lumina in acvariu cand o sa te apuci sa tunzi. Iti incape mana pe acolo ? Mi-e teama un pic cu acel capac, daca il atingi un pic din neatentie pare ca ar scapa in apa? In plus, neoanele nu par izolate la capete - atentie deci.
c) HC-ul trebuie pus cat mai REPEDE. Nu de alta, dar e pacat ca in 2-3 luni sa nu ai un super covor.
d) Standurile profi vin instalate in zona pentru filtru extern cu o tavita si care are poate fi si trasa in afara - are role. Pentru ca sa fie usor de tras afara totul + cand desfaci filtru si curge un pic in tavita nu strica lemnul. Sau poate cand vii cu el ud de la baie dupa ce il cureti. Am luat din piata niste farfurioare de plastic si in ele tin filtrele.
e) Cred ca erau mai bune niste reflectoare decat tot capacul asa lucios dar denivelat - cred ca s-ar fi dus si mai multa lumina in jos.

Nu stiu de ce se practica amanatul fertilizarii (e drept ca substratul ar trebui sa ofere o vreme toate cele) dar la cate plante ai eu as incepe fertilizarea imediat.
Mai bine ai plante sanatoase de la inceput (ca sa ai "forta" sa lupti cu algele in caz ca apar) decat sa ai plante fragile. Zic si eu.
Fertilizez de la bun inceput asa cum zice producatorul - nu am facut calcule niciodata, ci doar am un jurnal unde spun cu cat am crescut / scazut (fac incremente mici la una alta) si apoi notez daca vad ceva semnificativ si incerc sa corelez.

In rest, arata bine. HC-ul este foarte necesar, si spor la tunsoare ).
HC-ul e o planta EASY daca nu o lasi sa creasca prea mare ... Atunci putrezeste de la radacina. Asa ca va trebui sa te inarmezi cu rabdare, cand tunzi va trebui mereu sa tunzi extraordinar de aproape de substrat. Cu cat tunzi, cu atat se face mai deasa si mai frumoasa.

Nu stiu cum vrei sa faci acvariul, dar eu l-as vedea olandez.
Am postat aici: http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/100/16844.page#p169655 niste reguli (si Sandu a confirmat ulterior ca acvariul respectiv a fost depunctat la un concurs tocmai pe aspectul acesta, prea multe plante pentru stilul olandez).
Regula spune nu mai mult de 1 tip de planta la 4inch de acvariu (iar la 120cm ai tai inseamna 47 inch, deci maxim 12 tipuri de plante ar intra, altfel e bataie de supravieturire)
Tu esti la limita superioara cu 15 plante si HC-ul nu a fost adaugat. Poate pune Porcul putina presiune -
O alta regula este ca niciodata sa nu atraga atentia fundalul. Doar plante verzi si inalte in spate. Altfel se pierde sentimentul de profunzime: http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/library/12064-dutch-aquascaping-basics-overview.html

Multa bafta si sa postezi des. Vad ca acum camera nu mai are probleme la focusat - ai suficienta adancime la acvariu

Astept cu interes toata evolutia
Man! Felicitari. Cat ti-a luat sa scrii postul ?

N-am apucat sa citesc inca, ma duc sa citesc si revin sa completez.
Corect - asteptam. Sunt tare curios cum arata peste 2 saptamani asa.
Tii luminile aprinse la durata normal, sau il menajezi si cresti treptat fertilizantii etc ?
Am ramas la Dennerle Reef Salt.
Superrrr! 3 grupuri!

Ce-mi trecu prin cap:
a) poate grupul din centru dat un pic mai inspre dreapta sau stanga ? Am incercat in Gimp sa fac un "flip horizontal" la grupul din stanga, sa-l pun sa indice catre centrul acvariului, dar arata rau.
b) or sa creasca si ceva plante printre prietre (nu doar in jurul lor) ? Parca vad un hair grass (nu dwarf) crescand printre prietre. Orice planta intre pietre ar da si mai mult ideea de profunzime - e ceva plantat acum ?
Excelent DSB contra nitratilor.

Despre salinitate, nu cred ca e o problema, am citit ca se recomanda 1025 caci asa e media in oceane; daca ai doar acvarii cu pesti (bolnavi sa zicem, fara corali) am intalnit si sfatul ca poate fi coborata salinitatea pentru a mai reduce stresul.

Si eu masor cu refractometru, l-am calibrat doar o singura data, cand l-am cumparat.
Dar odata cu usurinta masuratorii si implicit cu masuratorile mai dese, am observat un tipar: daca acum amestec sare si apa devine transparenta (s-a dizolvat deci, cf instructiuni producator) refractometrul arata 1025 (sa zicem); daca las peste noapte un powerhead mergand (si incalzitorul nemiscat, aceiasi temperatura) doua zi am 2 unitati mai mult, 1027 de exemplu.

Acum amestec incat refractometrul sa arate 1022, 1023 - las peste noapte si a doua zi o gasesc la 1025, cand o si folosesc.
@ezatemi - Stefan nu e casatorit, cred ca INCA isi mai permite luxul de a fi un pic "nebun" fara sa-i pese de consecinte.

@stefan - Mie mi se pare ca a iesit foarte bine - mai ales daca se ia in considerarae costul.
Astept jurnalul!

PS: TE ROG, fara moss in centru ok ?
Ha, eu astept sa vad cum cresc plantele din cauza filtrului, layout-ul dupa!
Vad ca acesta nu pare a fi reverse flow, mi se pare ca se ridica bule de aer din tup si nu pare conectat la nici o pompa, nu ?
Cred ca trebuia sa incep un topic despre care vorbeam cu Dragos - apropos de solutii contra No3.

Dupa ce am studiat de-am turbat cum functioneaza reactoarele de nitrati cred ca trebuie sa sintetizez ceva care ar putea ajuta (sper) in conditiile in care cred ca am inteles, macar la un nivel simplu, cum stau lucrurile cu bacteriile astea.

Si ca sa confirm succesul metodei, No3-ul a devenit nedetectabil azi, dupa ce n-am mai curatat filtrul extern de vreo 3 saptamani daca nu chiar 4. Unde am si perlon! YEY.
Asta la 2 saptamani dupa ce am inceput sa am habar cum stau lucrurile in reactor odata ce am instalat controllerul si sonda Redox si acum pot sa ajustez concentratia de carbon si debitul dupa necesitati.

Pentru cei ce nu au citit postarile despre acvariul meu marin, momentan tin un 30L cu multi corali nefotosintetici, si singura filtrare este un Eheim extern (cu Eheim Substrat Pro, ceva Antiphos + Purigen) si acest reactor de nitrati. Hranesc cam 2 cuburi inghetate la 2 zile (in weekend zilnic) ca sa satur vizibil pe toata lumea. Hranitul e seara, iar dimineata dau fulgi si saptamanal adaug si prafuri fine cu "Phyto und Zooplankton" pentru corali si filter feeders. Cateodata si vitamine de la JBL. Atata hrana consider ca e necesara, doar ca la 30L inseamna o cantitate foarte mare de No3 produsa (ca o alta paranteza, Eheim-ul e superb, tine suficiente bacterii care sa duca ciclul azotului pana la No3 fara probleme).
Dar ...... vreau sa nu am No3, sa-mi pastrez pestii si coralii fericiti, si daca se poate sa nu mai am alge verzi ar fi ideal (ca sa nu mai fiu nevoit sa curat geamul saptamanal).

Conluziile:

Sunt 2 tipuri de reactoare pentru nitrati; unul unde creste un tip de bacterii heterotrofe care au nevoie de carbon si isi iau oxigenul necesar din No3, si un alt tip care se bazeaza pe alt fel de bacterii care folosesc sulf in loc de carbon.

In reactorul meu de nitrati (pe carbon) procedeul sta in felul urmator:
a) se incearca a se mentine un potential Redox foarte scazut (foarte putin oxigen) incat bacteriile sa fie fortate sa-si ia oxigenul necesar din NO3 (caci daca potentialul redox este mare, e mult mai usor de "folosit" oxigenul prezent direct in apa si atunci scaderea No3 ar fi nesemnificativa).
b) se adauga o sursa de carbon care sa intretinta acele bacterii (altfel nu se dezvolta, au nevoie de carbon).

Dupa vreo 2 saptamani, o luna la ciclat - incep sa se sorteze si reactorul sa fie in majoritate populat de bacteriile heterotrofe care n-au decat la dispozitie decat oxigenul din No3 si carbonul ce trebuie adaugat de catre mine, dupa necesitati (un termen amplu, care nu poate fi cuantificat decat daca se cumpara si un controller + sonda redox).
Pot scadea potentialul Redox hranind cu Denimar (un praf alb cumparat odata cu reactorul) sau micsorand debitul de apa, si pot ridica potentialul redox marind debitul de apa.
Insa zilnic trebuie sa ajustez atat debitul cat si concentratia de hrana incat sa tin potentialul intre -100mV si -50mV. Am avut si ceva probleme cu potentialul ajungand la -350mV (pana m-am invatat) si din dorinta de a il aduce repede in parametri am marit debitul de apa. Ceea ce a amortit aproape instantaneu pestii, caci sub -300mV se formeaza hidrogen sulfurat, un gaz toxic pentru toata lumea, mai ales pentru vietatile marine. Cu 2 schimburi majore de apa (50%) am adus lucrurile sub control - dar, a treia oara cand mi s-a intamplat (si ultima de atunci) am marit debitul, dar de data asta apa nu se ducea in acvariu ci intr-un lighean care mi-a imputit toata camera.

In concluzie reactorul nu este lipsit de peripetii si poate fi controlat doar daca stii potentialul redox din el. Asta depinde si de concentratia de No3, deci mereu trebuie sa ajustez prafurile si debitul si toate depind una de celalalta - hehehe, nu-i asa ??
Dar e muuult mai usor cand vezi un numar acolo care-ti zice cum sa procedezi mai departe.

Alte concluzii dupa ce am lecturat PDF-uri de specialitate (din care poate am priceput nitel concluziile) dar citind si forumuri multe in engleza:

Exista o parere preconceputa ca No3 este hrana pentru bacterii; nu e asa, altfel bacteriile ar aparea de la sine si s-ar completa ciclul catre azot - ceea ce nu se observa in viata de zi cu zi.
Daca se incearca creerea unor zone cu foarte putin oxigen, vor apare aceste bacterii care pot consuma carbon si oxigenul din No3, reducand No3 la azot; ma refer la zone gen DSB (si nu doar SB) sau un reactor specializat. Deci trebuie fortate aceste zone, fara ele nu se reduce No3-ul (se acumuleaza) caci e mult mai usor de folosit oxigenul din apa direct.
Cred ca metoda adaugarii de vodka / otet e ok daca aceste zone sunt prezente - dar e aceeasi munca zilnica pe care o duc si eu - dozajul de carbon trebuie corelat cu No3-ul disponibil, altfel, cyano! De asemenea, fosfatii in alte limite decat cele normale dau peste cap acest proces si asa foarte delicat de ajustat.

Incep sa cred din ce in ce mai mult in reactoarele pe baza de sulf - unde se dezvolta un alt tip de bacterii, bacterii care pot folosi Sulful in loc de Carbon.
Dar ... daca pornesti cu suficient de mult sulf, nu umbli la ele un an de zile. Nu trebuie hranite zilnic caci cu cat creste doza de No3 cu atat isi iau mai mult sulf DAR! sulful este deja disponibil in reactor. Cu reactorul standard (sau cu vodka in display), cand creste No3 trebuie crescuta si cantitatea de carbon si invers.

Acesta este MARELE avantaj al reactoarelor cu sulf. Se umbla la ele doar odata pe an cand se reimprospateaza sulful.
Singura problema e ca reactiile care apar datorita acestor bacterii duc la precipitarea calciului - o mare problema la marine, scade kH-ul. Din cand in cand trebuie masurat si completat in display SAU exista si o alta alternativa, apa din reactor sa fie trecuta printr-o spartura de coral care sa-i refaca calciul .. Reactoarele acum se vand cu tot ce trebuie - doar daca iti faci unul singur trebuie sa fii atent si la pasul 2.
Si la acestea trebuie stat cu ochii pe controller, dar trebuie umblat doar la debit ca sa nu ajunga potentialul sub -300mV caci devine periculos pentru acvariu.

Daca ati folosit cu success si alte modalitati de reducere a nitratilor, sunt curios cum. Centralizarea informatiei ajuta pe toata lumea.
 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com