[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: calin_gherman
Forum Index » Profile for calin_gherman » Messages posted by calin_gherman
Message
Revin cu noi info. Am desfacut capacul pana in cele mai mici amanunte...sper sa nu-mi ramana ceva suruburi dupa asamblare
Pun niste poze.
Prima poza: capacul in ansamblu, in interior, cu pompa de amorsare desfacuta. Nu prezinta sparturi, ciupituri sau alte defecte.
image
A doua poza: se pot observa cele doua garnituri de cauciuc, singurele existente in capac, situate in pompa de amorsare, chiar deasupra motorasului / rotorului. Am uns acele doua garnituri, desi nu prezentau semne de ciupire sau alte defecte.
image
Poza nr 3. Locul de insertie a furtunelor. Se observa acel ansamblu gen "valva antiretur", absolut normala, fara defecte:
image
Poza nr. 4: detaliul acestei "valve", fara defecte:
image
Poza 5 - locul de iesire a firului electric din capac, fara absolut nici o garnitura. Asta pledeaza ptr imposibilitatea ajungerii apei in interiorul capacului...si totusi, pe unde intra la mine? Intrucat, mi-e foarte clar; prin acel loc iese apa din capac. Deci, ea ajunge IN capac. Daca circuitul e etans, pe unde intra? Nu e nici o crapatura sau alt defect in capac.
image
Poza 6 - pompa de amorsare. Fara defecte. Cele doua orificii vin suprapuse peste cele doua garnituri din poza a doua...sincer, nu am vazut nici o garnitura la pompa de amorsare, in afara celor doua mititele, din interiorul ei. Pe margine, nu are, e lipita de suportul acela gri, pe toata marginea membranei de cauciuc.
image

Uploaded with ImageShack.us


Practic am terminat operatiunea de explorare a capacului. Am uns pe acolo ce era de uns, am mai strans suruburile. Maine ii voi da drumul. Daca mai aveti sfaturi, le ascult.
Multumesc
No, nu mai pot edita.
Aveti si doua imagini explicite cu locul pe unde curge indicat de sageata:
image

image

Uploaded with ImageShack.us

Puteti realiza din imagini ca nu ar vorba de etanseitatea garniturii, vaselina Eheim fiind mai mult decat suficienta.
Deci, surpriza a fost totala.
Sa va povestesc mica mea patanie. Cu vreo 4-5 luni in urma am luat un filtru generatia III, Eheim 2075. L-am tinut sub birou, uscat, curat, fara medii, inchis. La startarea noului bazin cu Tropheusi l-am pus in functiune cu setul lui caracteristic. A functionat o luna fara nici o problema. Cam dupa o luna, intr-o dimineata, intru in birou si dau de o balta....caut, ma uit....inclin filtru, curge ca din fantana. Scot filtru, ung garnitura cu glicerina, il repun in functiune. Functioneaza perfect. Dupa cateva ore, ma suna colegul...filtru curge. Iarasi scos capacu, pus apa fierbinte pe garnitura , sa se umfle. Jocul asta al datului capacului jos si ungerii garniturii cu diverse, inclusiv cu vaselina Eheim a continuat vreo 10 zile. Bineinteles, a doua zi, balta sub filtru.
In dimineata asta, din nou....balta sub filtru. Inclin filtru...printr-un colt curge ca la robinet. Ma uit mai atent si sesizez ca de fapt, curge prin coltul prin care iese firul electric din capac. Hooopaaaa....se pare ca jocul de-a unsul garniturii o fost foc de paie, filtrul curgand de fapt prin alta parte.
Dau joc capacul, studiez problema mai atent si realizez ca firul electric iese din capac printr-un colt al acestuia, dar ca e foarte mobil...daca-l imping, intra tot si foarte usor in capac. Concluzia mea este ca acolo e un canal prin care iese firul, canal care, probabil, prin interior are o garnitura de etanseizare, sau care a fost etanseizat din fabricatie prin siliconare. Siliconul s-o fi desprins si...gata pocinogul.
Am deschis capacul, ma uit pe partea lui interioara, cu gandul sa-l deschid sa vad ce e pe acolo...nici un surub!!! La deschidere mi s-a parut ca exista cam multa apa in capac. Nu stiu cum ajunge acolo. Toata apa a iesit prin acel canal al firului.
Si acum, intrebarile:
Ce as putea face? Siliconez acel canal si practic firul ramane fix si zona etanseizata?
Umblu dupa o garnitura? Se pare ca nu e cazul de asa ceva.
Duc capacul la Profipet? Au ei acolo un tip care mai baga surubelnita in echipamente, dar doar la cele cu ganrantie...filtru nu mai are garantie.
Apa in capac, e normal sa ajunga pe la rotor?
Ce ati face in locul meu?

Multumesc de raspunsuri.
Stimate valyy_dvd
Aud din surse ca problema arderii becului tau UV o ridici in mai multe locuri, raspunsurile primite fiind contrare cu ceea ce "vehiculam" noi aici...adica, arderea UV-ului putand fi pricinuita si de stingerea / aprinderea lui repetata. Mai mult, inteleg ca un bec poate fi aprins / stins de mai multe ori pe zi fara sa-i fie influentata rezistenta filamentului si durata de viata.
Fara a avea cunostiinte temeinice de electronica, wolframizare, edisonizare, e o chestie logica, mai mult, un principiu ca, orice obiect se va uza cu atat mai repede cu cat este mai intens utilizat. Nu trebuia sa-ti spun eu si s-o confirme altcineva ca stingerile si aprinderile repetate ale UV-ului tau au contribuit, si ele, la arderea lui. Ar fi fost suficienta o "goagalizare" cu keywordurile "wear light bulb filament" sau "uzura filament bec" pentru a afla ca speranta de viata a becurilor cu incandescenta poate fi crescuta in mod semnificativ prin limitarea puterii lor si prin reducerea numarului de aprinderi si stingeri repetate. Situatia e similara in cazul becurilor UV care...au filament ca orice bec, nu-i asa? Daca nu ma crezi pe cuvant, cerceteaza.


Si acu cateva randuri off-topic. Nu-s "calificat" sa atrag astfel de atentii, dar nu ma pot abtine pentru ca fenomenul este frecvent si sincer, deranjant. Multi useri deschid aceleasi topicuri, cu aceleasi intrebari / probleme / neclaritati (chiar identice = copy paste) in mai multe locuri. Raspunsurile, cel mai adesea, se bat cap in cap, asa cum e si cazul acum. Oameni buni...renuntati la astfel de practici!!! Aveti probleme de ciclide, discutati-le pe forumul dedicat lor. Aveti treaba cu discusii...adresati-va forumului competent. Vreti marinarie....sunt cateva forumuri dedicate. Daca-ti imbratisat acest hobby minunat dar nu aveti incredere in informatiile specifice (electrice, biologice, chimice) care vi le dau acvaristii, adresati-va forumurilor de specialitate, sau dintai acvaristilor tarii, chiar daca in articolele lor sunt multe inadvertente...
Si-n fine, daca ati imbratisat acest hobby minunat si acceptati politica "sprijinirea si recomandarea produselor de marca, atestate, in dauna celor necertificate", va adresati acestui forum.
Dar nu deschideti acelasi topic peste tot. Denota lipsa de incredere fata de munca depusa de unii pentru a va da informatia mura-n gura.
O seara buna.
Foarte tare update!!! Felicitari. Am si eu un 2080, plus multe alte modele de Eheim, Tetra si Jebo...plus ca am vaut Hagen G6-ele in actiune....2080 nu se pot compara cu nimic!
Am si eu o lampa UV Aqua Medic de 18 w. Functioneaza de 1 an si 3 luni. Dar, gandeste-te ca tu, intr-o singura luna ai stins-o si-ai aprins-o de mai multe ori decat am facut eu intr-un an si ceva...practic, eu i-am dat drumul si n-am mai oprit-o decat la luarile de curent. Orice ciclu de aprindere - stingere afecteaza negativ becul scazandu-i rezistenta in timp. Asta e un alt motiv pentru care UV-urile nu se prea justifica la acvariile plantate.
Dar te-ai ambitionat acu o luna sa-ti iei, desi ti s-a explicat ca nu e musai nevoie. Ai zis..."just in case" daca-mi amintesc bine. No, acum e just in case
Daca te hotaresti s-o vinzi, anunta-ma. Sau, daca-i schimbi becul, gandeste-te ca, oricand ti se poate arde din nou la atata stins si aprins.
Da, e perfecta! Adauga si NLS Thera + A...aceasta contine usturoi si e foarte buna antiparaziti. Practic aceasta din urma actioneaza contra fecalelor albicioase.
Am vazut si eu oferta aceea de pe Amazon....crezi ca trimit in Ro?
Da, eu am un sfat: nu-ti consuma energiile creatoare, banii, timpul, ideile, cu un Juwel Rekord 600 cand un Juwel Rio 300 asteapta sa devina vedeta!
Altfel...frumos bazinu'....da' nu l-am vazut cand am mutat 300-le. Sigur e al tau?
Bine ai venit si mult succes cu investitia. Daca in astia 1500 lei vrei si acvariu nou, atunci suma devine optimista. Poate daca apelezi la un acvariu home made, facut de specialist...iese cam la 1/2 din valoarea unuia din comert. Cat despre echipamente...
Vi-ati deschis "sectie" de ihtiopatologie la UMF ? ...sau ce le poti face pestilor morti? Bacterioscopic, bacteriologic, parazitologice complete? Te pricepi?

Am primit din Spania 2 cutii a cate 300 grame. Asta se intampla insa prim mai, iar acum is pe fundul cutiilor, cu ambele sortimente. Astept insa in seara asta sa vina din USA soacra colegului meu de birou...sunt curios sa vad daca o reusit ea sa-mi aduca, pentru ca am rugat-o acu 2 saptamani. Daca nu, maine vorbesc cu cineva din chicago sa-mi trimita. La colet de 5 kg cat sunt 2 cutii de 2270 grame, transportul costa in jur de 80 $. Plus circa 100 $ cele doua cutii impreuna. Da' macar stiu ca 1 an nu mai am treaba.
O hrana absolut completa pentru ciclidele africane, care merge si la ierbivori de genul Tropheus, si la mbunele omnivore, precum si la pradatorii africani, este New Life Spectrum Cichlid Formula. Nu stiu cum au reusit americanii care o produc sa imbine toate astea, dar te asigur ca acest sortiment, asociat cu NLS Thera + A merge la orice tip de african ai avea, fiind foarte buna. Pacat ca nu se gaseste nimeni s-o importe in Romanica noastra. De cand imi hranesc insa mbunele si tropheusii cu asa ceva, pot afirma ca nu am avut never probleme cu fecalele albe, nici cu bloatu' la tropheus, pestii au ajuns la dimensiunile maxime caracteristice speciilor care le am, iar culorile sunt superbe. E hrana uscata, granule de 1 mm lent scufundabile si nu e necesar a varia ratia cu nici un alt tip de hrana, prevenind astfel riscul introducerii unor boli prin hrana vie sau cea congelata. Prin Europa insa se mai gaseste, pe ici, pe colo. Ai aici linkul lor http://nlsfishfood.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1 ...vezi distribuitorii europeni.
Acvariul arata bine, pestii sunt, in mod sigur de calitate. Vazand insa pozele imi vin in minte cateva sfaturi, intrebari, avand in vedere ca am doua acvarii cu africani, ambele mari (130x60x60 si 170x60x60) si ambele open top.
Asadar, lampa aceea Hagen este de 120 si ai extins-o la 150 prin acei suporti de prindere? Era o lampa de vanzare in cj, la zoomania, de 150 cm lungime...de aceea intreb. N-am luat-o eu pentru ca la bazinul de 130 am luat una Ferplast, iar la cel de 170 mi-am facut eu.
Avand in vedere ca africanii au prostul obicei de a sari din bazin, va trebui ca intre marginile acvariului, respectiv intaritoare sa faci si sa pui niste "capace" din plasa. Mie cel putin mi-au sarit din bazine si tropheusi, si mbune. E preferabila plasa comparativ cu sticla pentru a pastra caracterul de open top al bazinului. Am folosit plasa de juvelnic, cu "ochiul" de 1 cm, construind o rama din pat PVC pentru instalatii electrice. Am folosit niste tub PVC in jurul caruia am infasurat plasa si am cusut-o pe margini, apoi tubul l-am introdus in canalul patului PVC si am siliconat intens canalul acela. Dupa uscarea siliconului, plasa a ramas bine intinsa, iar capacul s-a "asezat" perfect in locul lui.
Hranitoarele....hmmm....la un moment dat m-am bazat si eu pe ele, dar in urma "pierderilor" suferite de-a lungul timpului in momentele plecarii de acasa, cand ele ar fi trebuit sa-si faca treaba, am renuntat la a le mai folosi. Ma bazez pe prieteni care trec o data la 1-2 zile pe la mine si-mi hranesc pestii cand nu e nimeni acasa. Mai mult, asezate fiind deasupra apei, mancarea din ele se umezeste rapid. In cazul fulgilor, devin complet inutilizabile, iar daca-i hranesti cu granule, mai devreme sau mai tarziu se vor umezi, rezultatul fiind acelasi...cu atat mai mult cu cat sunt hranitoare Juwel care nu au sistem de aerisire a compartimentului hranei.
La un bazin open top, marea problema este si va ramane umiditatea pe care o induce in incapere, determinata de temperatura apei, sursa de lumina, utilizarea ventilatoarelor pentru racirea apei, vara, miscarile apei, oxigenarea apei....Umiditatea la randul ei poate crea probleme vizavi de aparitia condensului si apoi a mucegaiului in diferite colturi, mai ales in colturile camerei expuse contactului cu aerul din exterior....futui...ce exprimari "sifilitico-fantastice" ...intelegi tu ce vreau eu sa zic. Mai mult evaporarea intensa te poate duce la "pierderi" de circa 20-25 litri / saptamana, iar vara chiar dublu.
Problema umiditatii eu am rezolvat-o astfel:
La acvariul de 170x60x60, de la servici, am luat un dezumidificator pentru incaperi si-am rezolvat problema. La acesta am si schimb la picatura astfel ca nu am probleme cu pierderile de apa din bazin.
La cel de 130x60x60, de acasa, am chiller care mentine temperatura la 26 grade permanent iar evaporarea este foarte redusa. Si de 2 ori pe saptamana schimb cam 80 litri.
Sper ca iti vor fi de folos "experientele" mele.
Succes si felicitari ptr bazin!
Asteptam cu interes. Personal o singura observatie: prea multe filtre interne care sunt inestetice si ocupa spatiu. Renunta la 2, mai bine un extern, un JBL e900 de ex pentru ca si 2228 e cam slabut. Iar reverse UGF...am la un acvariu si direct UGF si reverse....a fost cam pierdere de vreme...nu se pot compara cu-n jet de filtru extern orientat sa bata catre fundul bazinului sau c-o Hydor Koralia 3, tot asa, orientata paralel cu fundul bazinului, in partea de jos a lui.
Foarte frumos si cu un real potential. Felicitari Hane!
Da' cu Eriocaulonul din dreapta ce ai de l-ai fixat acolo...intre pietrele alea? Sau e doar o iluzie optica, dar de fapt e infipt in sol?
Cu foarte mare nerabdare am dat click pe filmulet, banuind de fapt un comportament tipic masculin de stabilire a ierarhiei, care comportament e foarte asemanator cu cel de breeding, doar ca nu apare tremuratul ci doar un fel de curtare, cu aripioarele mult intinse, corpurile frecandu-se usor, pestii rotindu-se unul in jurul celuilalt. Daaaar...vazand clipul, am realizat ca e vorba de-o sexare in toata puterea cuvantului. Da' Cristi....icrele...unde-s icrele? E clar...ori rosu ala e femela...le-o fi scapat asiaticilor vreo femela....ori ai pesti dosisti ...groaznic... ...pasiunea ta de acvarist inrait a fost grav atinsa ...curand va trebui sa-ti faci probleme si despre restul pestilor din acvariu, doar tulburarile astea comportamentale se transmit si apar la orice varsta
Pestii tai or sa transforme acest topic, de altfel foarte interesant pana acum, intr-un topic de bascalie ...io cred ca nu le oferi conditii decente pestilor...e ca-n armata, sau puscarie....tooo many testosteron :18:
Avand P acei, si msuli si ngara, iti pot spune ca, in ciuda "fadismului" lor i-as tine in ciuda oricarui caeruleus si elongatus existent care sunt mult prea comuni. Dar, de gustibus ...nu se discuta. Ideea este ca frumusetea, comportamentul, pacifismul si aspectuozitatea pe care le au P acei nu se pot compara cu nici o alta specie de mbuna. Personal imi plac chiar mai mult decat flavusii care-i am si care-s niste raritati. O sa zici ca aceasta combinatie, P acei msuli cu nagara nu are farmec ptr ca sunt foarte asemanatori...dar, tocmai diferenta de coada, galbuie la msuli si alba la ngara face toata diferenta...daca vrei, ar fi punctul focal al unui acvariu plantat.
Pestii ii prindem scotand aproape tot din bazin
A doua optiune de asociere in cazul meu, din ceea ce vad ca ai, ar fi un P acei (msuli sau ngara) si Iodotropheus. Am si Iodotropheus si sunt frumosi...un pic cam rai masculii, teritoriali, dar e ok combinatia.
Merg si elongatus cu caeruleus, nici o problema, doar ca, e cam comuna.
Tu insa se pare ca esti deja chitit pe aceasta ultima combinatie ...personal sunt cam satul de caeruleus si albastri dungati cu negru din care am tot avut...ba elongatus, ba demasoni, ba saulosi.
Mersi tuturor ptr aprecieri.
Nu voi baga absolut nici o alta specie cu ei . Problema cu dwarf lamprologinele astea este ca sunt toate omnivore, dar primordial carnivore iar regimul lor alimentar nu "pusca" cu a tropheusilor care sunt ierbivore...
Dupa cum am promis, poza si film:
Poza cu certificatul de origine. E in maghiara ca-s luati din Ungaria, dar se intelege esenta.
image
Exemplar T chaitika:
image
Grup T chaitika:
image
Bazinu:
image
Si filmulet cu pestisorii. Daca vi se pare apa un pic tulbure e din cauza ca i-am introdus in bazin cu apa cu care au venit in punga ptr ca continea Easy life. Nu au inca 24 de ore de la introducere si-s un pic speriati.
http://www.youtube.com/watch?v=oYAS9c2UinE

Asadar, T red moliro nu cor mai intra in acest bazin...poate-i donez ...cuiva
Aduc, pe aceasta cale, la cunostiinta pasionatilor, faptul ca acest acvariu a fost populat in aceasta seara cu o colonie de 20 Tropheus chaitika blue rainbow, wild, adulti intre 10-13 cm, 5 masculi, 15 femele. Banuiesc ca, cel putin deocamdata, is unicii din tara. Sper sa nu am probleme cu ei...sunt tare speriati, drumul i-a afectat nitel. Maine revin cu poze, film, certificatul de origine.
Seara buna la toti!
Fenomenul asta se intampla la umplerea oricarui acvariu nou dar nu e fenomenul de pearling. Acolo e vorba de O2 din apa care adera la suprafata sticlei, oxigen care este in cantitati crescute datorita jetului de apa care intra cu presiune in stratul de apa care se formeaza treptat in bazin, plus faptul ca apa este rece si contine mai mult O2 fata de apa calda. Cantitatea de O2 din apa e influentata de urmatorii factori:
o temperatura apei: cu cat apa este mai rece, cu atat dizolva mai mult O2
o miscarile apei: apa curgatoare, cu curs rapid, agitat, dizolva mai mult O2 datorita cresterii suprafetei de contact cu aerul
o activitatea fotosintetizanta a plantelor acvatice: apa mai limpede va fi mai oxigenata
o cantitatea de biomasa, respectiv numarul si densitatea consumatorilor de O2
 
Forum Index » Profile for calin_gherman » Messages posted by calin_gherman
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com