[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: calin_gherman
Forum Index » Profile for calin_gherman » Messages posted by calin_gherman
Message
Nu stiu exact cum e un JBL inauntru ca nu am, dar cred ca prefiltru ar fi bine sa-l lasi. Eventual si filtrul ala fin care banuiesc ca e un burete, dar in rest, siporax!
O variatie de 0,05 a pH-ului este aproape insesizabila de catre animale. Aveam fixat pe vremuri un histerezis de 0,1 adica 6,3-6,4. Gandeste-te ca sonda e fixata intr-o anumita pozitie, intr-un anumit loc in bazin. Crezi ca la capatul opus ai fix aceeasi valoare? Ai fi surprins sa constati ca difera. Deci, nici un controller pe lumea asta nu poate uniformiza pH-ul intr-un acvariu lung de, sa zicem, 1 metru....si, mai mult, nu are cum sa stea "inghetat" pe-o valoare pentru ca sunt multi factori care-l influenteaza: miscarile apei, temparatura, etc, etc...nu mai repet lucruri stiute.
Unu dintre ele lasa-l asa cum e din indicatiile producatorului, celalalt...umple-l cu Siporax, nimic altceva!
Din cate imi amintesc eu de pe vremea cand foloseam asemenea scule nefolositoare ...unui pH-controller i se seteaza o valoare minima si una maxima. Intervalul pare-mi-se mie se numeste histerezis. Asadar, la un controller care avea setate valorile 6,30 - 6,40, electrovalva deschidea circuitul cand pH-ul urca peste 6,40 si-l oprea cand valoarea pH-ului scadea sub 6,30. Valorile astea, adica cele potrivite ptr tine, le poti gasi in tabele standard si depind de valorile duritatii apei. Asadar, daca tu ai o valoare minima setata la 6,40 (exemplu) si maxima la 8,80 cum scrii, controlerul va tine electrovalva deschisa pana cand pH-ul va scadea sub 6,40. Faptul ca nu scade valoarea pH-ului ...ai si numarator de bule pe instalatie sa vezi cum functioneaza? Ti-e deschis la maxim robinetul buteliei?
Personal eu cred ca ai scris totusi, niste valori gresite mai sus....chiar 8.8 sa ai pH-ul apei din retea???Sau folosesti apa de fantana?
Cu robinetii de debit deschisi normal eu zic ca e mult prea puternic ptr 70-80 litri. Este totusi, un filtru de 5 l volum, cu 950 l debit, destinat acvariilor de pana la 350 litri. Daca reduci debitul, da, atunci se poate afirma ca merge....s-ar putea folosi chiar si-ntr-un pahar. Dar nu stiu ce parere ar avea, in timp, axul rotor.
Da' io am tinut si apistogramme si ramirezi in bazinu' cu decorul ala SI nu mi-a murit nici unu. Drept ca dupa vreo 2 ani de la executie, timp in care a stat mereu sub apa.
Dar acuma, daca tot discutam de cimenturi toxice sau nu, eu ma intreb...acest ciment atoxic ( http://www.novaglass.ro/novaermetik.htm ) destinat tencuirii unor structuri sub cota, bazine de stocare a apei potabile....e chiar atat de atoxic? Mai ales ca se spune despre el: aditivat cu concentra?ii ridicate de compu?i chimici specifici...adica: -Na2O -K2O -MgO C2S C3S CaO SiO2 Al2O3 Fe2O3
Oricum....citesc lucrarea:

Adamu K. M., Audu B.S., Audu E. L., 2008, TOXICITY AND HISTOPATHOLOGICAL EFFECTS OF PORTLAND CEMENT POWDER IN SOLUTION ON THE STRUCTURE OF THE GILL AND LIVER TISSUES OF THE NILE TILAPIA, OREOCHROMIS NILOTICUS: A MICROSCOPIC STUDY, Tropical Freshwater Biology, 17(1), 00 - 00.

dupa care voi reveni cu un studiu bibliografic serios asupra toxicitatii cimentului asupra pestilor. Ca la modul serios nu prea am vazut asa niciunde.
Sticla de 15 chiar nu ai nevoie. Recent am vazut, in Slovenia, un bazin lung de 300, lat de 100 si inalt de 60....sticla de 10 Cu doi pangasius giganti si vreo 4 pacu mari de tot in bazin...dar cu intarituri de tot felul. E absolut suficienta de 12.
Cat despre apa....eh...noi, romanii suntem pe dos . Voi, constantenii va chinuiti sa aveti apa moale ptr plante si pesti sud-americani, noi clujenii, care avem apa ideala la robinet, ptr plante, ne chinuim cu saruri ca sa crestem africani. Daca-l faci pentru rami, intr-adevar, tre sa ai duritatea sub 10....4-6, ph-ul sub 7 si s-ar chinui in apa de robinet. Deci, schimbul la picatura cade.
Cimentul pe decor nu face rau pestilor, cu conditia sa spele decorul bine de tot. Adica, tinut 2-3 saptamani in acvariu si schimbat apa tot la 3-4 zile. Lacul ala....hmmm...am decor in bazin, fara nici un lac. E in al 5-lea an, s-a umplt de alge, e absolut perfect, nu dauneaza deloc pestilor, cimentul nu s-a sfarmat. Am insa si decor lacuit care are un an si jumate vechime....ei, lacul acela, la limita dintre aer si apa s-a exfoliat. Mereu se desprind bucatele din el. Eu zic ca nu are rost sa se streseze omu cu lacuri si rasini daca spala bine decorul acela. Oricum, e sub lupa mea, ca doar pestii mei vor vietui in bazinul acela si n-o sa-l las sa bage tropheusi intr-un bazin pe care eu nu sunt absolut 100% sigur
Obligatoriu schimb la picatura ca altfel faci bicepsi...si atunci, dispare problema prafului, a evaporarii si multe alte probleme. O reglezi sa-ti schimbe 25-30 litri pe zi, iar intr-o saptamana schimbi 170-210 litri, adica 25-30% din capacitatea lui. Bineinteles ca vor apare alte probleme, dar e muuuuult mai comod si mai bine ptr pesti cu schimbu' asta.
Am doua bazine maricele...unu de 170 x 60 x 60, celalalt de 130 x 60 x 60. Ambele cu sticla de 12, fund dublu 12+10...ambele cu intaritoare longitudinale si cate doua transversale. Si dorm extrem de linistit ! Asta e, la urma urmei, ideea. La bazinele maricele, somnu' linistit e succesul acvaristicii! Doamne feri' de-o Raba de 16 tone care trece pe strada si eu sa am bazinu' de 10 sau chiar 12 fara intaritoare , ori, mai rau, de-un cutremuras...ca tot sunt la moda. Si vezi ca-n decembrie anu asta mai e prevazut ceva
Eu tot astept sa ne spui...ultimul strat catre interior, cel in contact cu apa...ce va fi? Cat de toxic sau netoxic este? Stiu, am mai vazut astfel de acvarii, normal ca sunt ceva produse absolut inerte. Dar sunt doar curios ce vei folosi tu. Altfel, lucrarea avanseaza bine si nu pot decat sa ma buzur, indiferent cu ce va fi populat.
Succes in continuare!
Prima: Lysimachia, cred ca nummularia; a doua, inclin catre un Anubias hastifolia sau lanceolata ori afzelii. O poza de radacina ne-ar ajuta si mai mult. Plus un detaliu de frunza...sau...cea mare din dreapta un Echinodorus?...amazonicus, pui? Nu se vede bine frunza. Dar cea din stanga este, sigur, un Anubias.


Pardon Hydrocotyle o aveam si eu in cap, da' graba...
Deci, Neutro...cu cat astepti mai mult sa bagi pesti in acvariu, cu atat ciclarea va dura mai mult timp. Te iei dupa niste "concepte" antice privind ciclarea, concepte care nu iau in seama tipul de N necesar bacteriilor....ce se intampla cu azotul rezultat din mancarea care se altereaza degeaba prin bazin, sau N rezultat prin moartea unor plante....iti spun eu: se transforma in azot particulat care se depune la fundul acvariului si formeaza sedimente....nicidecum nu participa la ciclul N...ptr acesta e necesar azotul dizolvat care e eliminat de pesti prin branhii si urina...deci, fara pesti, nu ti se va cicla complet bazinul decat foarte tarziu. Si asa...ca o confirmare a ceea ce-ti spun, am bagat pesti de 750 euro in bazin, la 7 zile dupa amenajarea lui. Sau, am bagat 25 de Tropheusi ikola, a doua zi dupa amenajarea unui alt bazin....mortalitati = 0...daca continui sa ai grija de ciclare, adica mancare putina si schimburi dese de apa, cantitati mici.
Asadar...baga pesti in acvariu, nu mai astepta !
Nu e nici o problema cu hrana JBL. Cred ca este vorba despre obisnuinta pestilor. Ai mei, fiind obisnuiti cu Tropical, cand am avut o pauza, am incercat sa le dau JBL si-o cam scuipau. Daca-s obisnuiti de la inceput cu-n sortiment, nu-s probleme. Ceea ce confirmi de fapt si tu, cu apetitul mai capricios care-l au cand le dai Cichlid Gran.
Referitor la hrana congelata....da, le plac foarte mult. Dar personal nu-mi placea aspectul fecalelor care le elimina dupa ce le dadeam hrana de asta...si-am exclus-o.
Si, in general, ciclidele africane sunt destul e receptive la schimbarile de hrana...uscata, granule, fulgi, congelata. Exceptie Tropheusii, dar asta deja e alta treaba.
Stiu ca este un pm, dar voi afisa si aici pm-ul scris lui Pomi in dimineata asta, ca sa raspund partial la problema:

Servus Pomi
Sarea este de fapt de la Aquarium Systems si se numeste Instant Cichlid Tanganyika, Malawi. E luata de la Reef. Mai aveau, acu vreo 2 luni, 2 cutii pe un raft si le-a luat Crys pe amandoua, una mie, una lui. A costat parca 130 lei si e la cutie de 3 kg, ce ajung ptr 9000 litri. Dozajul este de 36 g / 100 litri apa ptr Tanganyika, 20 g/100 l la Malawi si 5 g/100 l ptr Victoria. Adaug la fiecare schimb, in apa care o introduc, dozajul respectiv si am mereu duritatea in jur de 15.
Dar, cea mai buna sare care am folosit-o eu vreodata e cea de la Seachem, care au un sistem aparte, adica au sarea propriu-zisa si separat bufferul de pH. Din pacate, la noi nu se gaseste, chiar daca cei de la Pepika aduc Seachem....eu nu am vazut in oferta lor sarurile si bufferul de pH pentru africani.
Dar, eu cred ca mentinerea duritatii la 10-15 ptr malawi si 15-17 la Tropheusi, plus mancarea sunt motivele ptr care ai mei se reproduc, is mari si frumosi colorati. Vin la mine amici care tin Malawi...toti se mira cum de sunt masculii mei de malawi asa mari...
Numai bine!

Deci, eu zic ca am lamurit-o cu sarea.
A doua componenta "secreta", ar fi hrana!!! De-a lungul timpului am incercat hrana de la Aquatic Nature, JBL, Sera, Tetra, uscata, granule, dar mai ales fulgi si extrem de rar hrana congelata. Am renuntat insa la asa ceva ptr ca am observat ca dupa fiecare perioada in care le-am dat asa ceva, aparusera aspecte neplacute ale fecalelor...
De un an jumate, de cand am si Tropheusi am trecut insa, definitiv pe Tropical spirulina super forte 36%, cu care hranesc si malawi si Tanganyika...mai mult, de circa 8 luni le dau, aproape zilnic si granutze de la New Life Spectrum . Acum pot afirma, cu certitudine, ca este, dupa mine, cea mai buna combinatie de hranire a ciclidelor africane de lacuri! Problema e ca Tropical la galeata de 5 litri nu se gaseste la noi, iar NLS....pfuuuu...importul de NLS l-as echivala, ca realizare a unei firme, celui de ADA facut de Reef. Unii vor spune ca si JBL au spirulina super-forte, chiar de 40%. Dau, au! Am sesizat insa ca pestii mei n-o agreeaza asa bine ca pe cea de la Tropical...nu stiu de ce.
Folosesc NLS Cichlid formula si NLS Thera + A (cu usturoi). Si acum sunt obisnuiti sa consume granule de la NLS, fulgi si granule de la Tropical, amestecate.
Problema e ca NLS se gaseste greu chiar si in Europa. Cam toti distribuitorii europeni sunt de fapt en-grosisti. Nu vand la bucata, online, pe net. Am vorbit cu firme din Suedia, Anglia, Spania si m-au expediat la un distribuitor local, care vinde en-detail, ceea ce la noi nu exista. Prima tura de NLS (cate o cutie de 600 g) mi-am procurat-o, cu greu din Spania; a doua, din USA. Urmatoarea voi incerca din Turcia...au reprezentanta in Istanbul, iar noi avem, intamplator, un student turc chiar din 'Stanbul, a carui tata are firma in Constanta si face un fel de naveta la Cj. Dar, la momentul respectiv o sa deschid un topic pe forum ptr doritori.
Ca e extrem de bun acest NLS Thera+A o poate confirma si Crys...orice problema legata de fecale albe, paraziti, se rezolva dupa cateva zile cu aceasta hrana.

Cred ca am lamurit-o si cu mancarea...si-n fine, ultimul "secret"...nu discut nimic de filtrare...se stie, trebuie sa fie cat mai superioara, mai ales cea biologica. Ma voi referi insa la un alt echipament care nu trebuie sa lipseasca de pe nici un filtru extern care-l aveti / am la acvariile cu africani: UV-ul. Pornit nonstop!!! Eu am cate un UV la fiecare filtru si pot spune ca nu am avut never boli la africani. Accidente, gen, morti toti pestii de hipoxie ca s-a intamplat ceva cu aerarea, da, am avut...dar boli, gen bloat, dropsy, fin-tail rot, gris, fungus, etc....niciodata! Eu am mare incredere in acest echipament!

Si o ultima parere personala. Africanii necesita acvarii mari, ultrafiltrate. Asta inseamna multi bani, la inceput. Cred ca nici un acvariu de la 150 x 60 x 60 in sus, cu toata dotarea: bazinul propriu-zis, filtre, UV-uri, lumina, ventilatoare, chiar chillere, suport, capac, nisip, saruri, hrana, etc, nu "bate" sub 25-30 milioane. In aceste conditii, eu zic ca nu trebuiesc acceptate jumatatile de masura....adica, o politica de genul merge si asa. ...cu atat mai mult cu cat, noi, cei ce tinem africani, practicam aceasta stiinta / hobby, acvaristica, de dragul animalutelor vii, mobile, care inoata, ne incanta ochiul si au nevoie de spatiu, si nu a plantelor care pot fi frumos aquascapate indiferent de marimea bazinului.
djphazer wrote:Sau.... sifonare cu un furtun conectat la scurgere si umplerea la loc cu furtun la robinet desi schimbul la picatura ar fi mai indicat.
@minnardy omul spune ca sticla e securizata, deci daca o "atingi" se face cristale swarowski

Nu stiu ce intelege el prin sticla securizata. Dar cei de la TehnicGlass din Cj mi-au propus variante de lipire / securizare a sticlei, care, spuneai ei, n-o spargi nici cu ciocanul. Deci, nu de aia care se face tandari...si tot securizata-i spuneau sticlei aleia, desi era...lipita cumva, habar nu am. Da' o poate incerca anterior
La schimbu' de apa direct de la robinet....cam riscant sa bage 300-400 litri apa la temperatura de retea direct in bazin, brusc si dintr-odata, oricata inertie termina ar avea bazinul. Schimbu' la picatura e de baza...eu il astept sa ma invite sa urmaresc lucrarea pe parcurs
Io Pomi te-as contrazice....depinde ce pesti ai si ce asteptari ai de la ei. Indiferent ca-s F0 sau nu, daca vrei exemplare sanatoase, bune reproducatoare, mari...nu din alea sub 10 cm...din alea la 12-14 cm, super-colorate, atunci musai sa bagi saruri. Exemplu: masculii de ikole, toti sunt intre 12-14 cm. Nu mai spun daca vrei reproductie la tanganicani....este un fel de must to have...nu vreau sa-ti dau exemple de pesti fara sare, care nu se reproduc, chiar la voi, in Bucuresti...sau, daca ai vazut filmuletul meu si a lui Cristi....sa stii ca bagam saruri din greu. Si se reproduc ! Iar la malawi...cred ca te-ai saturat de elongatusi, caeruleusi si alte specii, pesti pana in 10 cm...ei, adultii mei, cam toti sunt peste 10 cm, iar cei la care au ajuns Iodotropheusii si saulosi ala pot confirma. Papa si apa! Apa si papa!
Da, traiesc si fara saruri...dar doar traiesc, nu fac performanta.
Actualmente folosesc sare Aquatic nature, dar am avut Seachem si JBL, uzual.
Am si bolovani calcarosi, filtre pline cu marmura sau pietris de coral, dar nu cresc duritatea mai mult de 7...de la 2-3. Ori eu mi-i tin la 10-15.
Una din problemele serioase care ar trebui sa-ti dea de gandit, poate chiar mai serioasa ca iluminarea, este schimbul de apa.
La 1900 litr, 25% inseamna in jur de 470 litri care ar trebui schimbati saptamanal. Daca va fi pe baza de galeti....is vreo 24 galeti de 20 litri....munca de Sisif. Deci, SCHIMBUL LA PICATURA ar trebui sa-ti dea serios de gandit. Asta inseamna dispunerea acvariului langa o sursa de apa si langa o scurgere, multe fitinguri de calitate, gaura in sticla, obligatorie si multe altele...ma gandesc ca schimbul meu, care asigura circa 160 litri apa schimbata pe saptamana e un fel de mizilic pe langa ce ar trebui tu sa faci acolo.
Vesti proaspete si...sexoase
Dupa 2 luni de asteptari, iata ce fac pestisorii mei de 24 ore incoace:
http://www.youtube.com/watch?v=Aal3F8YBoBQ
Am avut mari emotii....desi si-o trag de ieri, azi dimineata nici unu din cei 2 implicati nu aveau gusha...sa fie homo, m-am gandit? Cu atat mai mult cu cat ambii sunt mari, la 12 cm, autoritari...i-am crezut masculi pe amandoi, dar se vede treaba ca unul e femela....si a aparut si gusha, acum dimineata Sunt sigur ca femela isi va hali prima ponta, dar asta e mai putin important...ma bucur ca le place in bazin. Si-au si eliminat niscai hormoni prin bazin, ca brusc, dintr-odata vad mai multe perechi ascunse pe dupa pietre
Pentru ca ma "mananca" in mod incurabil degetele si vreau musai inca o pompa de curenti in acvariul cu T chaitika, va supun atentiei cateva modele si-i rog pe cei care au / folosesc / au vazut in actiune vreunul din modelele expuse, sa-si dea cu parerea.

Tunze Turbelle nanostream 6025
3 on stock
For aquariums from 40 to 200 l.
Flow rate: 2,500 l/h (660 US gal./h)
Energy consumption: 7 W
Voltage / frequency:
230V/50Hz (115V/60Hz)
Cable length: 2 m (78.7 in.)
Dimensions: diam. 70 mm (2.7 in.),
Outlet: diam. 40/15 mm (1.5 / .59 in.)
48,90 €


Hydor Koralia Evolution 2800
Current pump with 4 W and 2800 l/h
36,99 €
Shipping weight: 2 kg
Actual stock quantity: 11


Hydor Koralia Evolution 4000
Current pump with 4,5 W and 4000 l/h
52,98 €
Shipping weight: 2 kg
Actual stock quantity: 1


Hydor Koralia 3
62,48 €
3200 l/h / 5,5 W
Actual stock quantity: 1


Mentionez ca am deja o Hydor Koralia 2 in bazin, da-s destul de dezamagit...ma asteptam ca la cei 2300 l/ora care se zice ca are sa simt un jet de apa cat de cat serios....dar, surpriza...la circa 40 cm distanta de pompa deja se cam pierde...ori acvariul are 170 cm lungime. E montata in colt stanga, spate, jos.
Si o mentiune ptr cei care mai vor sa achzitioneze acest gen de pompe...preturile sunt mai bune pe aquaristic.net fata de underwater-world.de.
 
Forum Index » Profile for calin_gherman » Messages posted by calin_gherman
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com