| Message |
|
|
|
Ce-ar merge acum un rand de poze!
|
 |
|
|
|
Din poze granulatia nisipului pare foarte fina. In cazul asta este foarte normala tulburarea, nu are legatura cu sarea.
Pompa de recirculare nu deranjeaza nisiul?
|
 |
|
|
Eu folosesc fara probleme de 4 luni un RW-15 in wave mode, setat la flow maxim.
http://www.fish-street.com/jebao_wireless_rw-15_wave_maker
|
 |
|
|
Niro wrote:Parca imi e ciudat sa ma duc in magazin si sa intreb" aia cat e, aia cat e , aia cat e".
Exact asa functioneaza. In plus, nu oricine poate raspunde, doar 1-2 angajati sunt "calificati" pentru aceste informatii.
|
 |
|
|
2smokes wrote:
ocean wrote: In primul rand sunt foarte sensibili , am ingrijit si eu si nu unul, toti din soiul asta de fund numiti generic bamboo,rezista (cel putin cazurile care le stiu) cateva luni nu stiu nici un caz care sa atinga anul , conteaza mult filtrarea trebuie o apa de Foarte buna calitate , iar faptul ca au o hranire specializata :crustacee si probabil moluste face dificila acomodarea lor . Un timp pare totul in regula : se obisnuesc sa manance la mana apoi le scade apetitul si intr-o zi doua gata s-au dus. Asa cum am spus cred ca problema mare vine de la hrana dar tinerea lor in ape cu valori din astea de compromis gen : NO3 10-50 si phosfati nu merge , spun asta pentru ca lumea ii tine de obicei in fish only unde calitatea apei e mai lejera
aveti dreptate,sunt recomandati numai pentru acvaristii experti,o apa foarte curata poate fi asigurata de un algae scrubber si ieftin,mancarea ar putea fi problema lor cea mai mare.Am vazut totusi pe internet diverse acvarii cu rechinasii astia ajunsi la maturitate,deci se poate.Nu ma asteptam sa fi crescut cineva de la noi rechini in acvariu.
Sunt curios cam ce dimensiuni si ce lumina sunt necesare unui scrubber pt un rechin de 40-50 cm. Apoi pompa, spatiul necesar. In experienta mea, un scrubber "de sump" nu se compara ca si eficienta cu un skimmer bun + biopellets. Unul mare, poate... Insa nu cred ca e mai ieftin in nici un caz, daca luam in calcul spatiul ocupat, pompa, lampa cu LED pt iluminare, etc...
|
 |
|
|
um02122 wrote:
- am razuit cu magnetul toata Aiptasia de pe geam
- apoi am pus o cantitate copioasa de AiptasiaX (adica o sticla intreaga de 60 mls) pe orice Aiptasia pe care am vazut-o. Am lasat circulatia oprita pentru jumatate de ora. Toata piatra era alba si pe nisip era un strat de vreun cm de AiptasiaX.
Poze cu Aiptasia pe peretele lateral. Se poate observa si goby-ul mai mic pe nisip. Si o poza cu goby-ul dominant.
Judecand dupa poze, ai cam avut de lucru nu gluma.
|
 |
|
|
|
Primul dintre link-urile date de @kirucd il tin minte ca fiind unul din cele mai bine explicate(si utile) articole citite vreodata pe tema asta .
|
 |
|
|
|
Am avut si eu. Erau un pic mai mari, si stateau gramada pe euphyllia(si numai pe ea, n-am vazut niciodata pe SPS), cred ca peste suta. Nu pareau sa deranjeze. La un moment dat au disparut de la sine, n-am mai vazut urma de ei.
|
 |
|
|
koala wrote:
reefer wrote:Si mie imi plac tot astia..Magnifica Fire Fish , dar mi-e urat ca dracu ca trebuie sa pun tigania de plasa..
Info : ati vazut pe undeva online , ceva sistem de plasa d-asta , dedicata pentru acvarii ? Ma gandesc , daca nu pot lua , sa copiez modelul ...
Nea' Cosmine, ia d-acilea: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2447253

Arata super profi!
Insa va trebui usor adaptata, asa cum este nu se potriveste exact la modul in care @reefer sprijina lampa pe peretii laterali, practic suportul lampii vine un pic peste acvariu, ingreunand mult manevrarea plasei.
|
 |
|
|
|
Cauta la raioanele de gradinarit din supermarkets. Eu am cumparat de la Brico Baneasa. Este verde, cu ochiuri de minim 5 mm.
|
 |
|
|
koala wrote:Bah, mi-ati dat da lucru!
- coralii astia (alde Montipora, Caulastrea etc) tre' sa manance ceva de la mine?... pe Caulastrea o vad, cum deschide gurile alea si cum ii ies afara niste tentacule mici si transparente.
- coralii astia sunt fotosintetici? Sau tre' sa stau "cu pipeta pe ei"?
- este exclus sa le dau ceva de mancare, din cauza celor 2 creveti Amboinensis (am incercat sa opresc pompa si sa le torn artemia decongelata... saraciile alea de creveti s-au catarat pe ei si aia a fost. Toata lumea s-a inchis, iar crevetii au facut burta mare).
Va rog eu, nu incepeti cu "program de noapte", cu "sticle de plastic, taiate si decupate" si cu tampenii d-astea! Merci!
La caulastrea si alte LPS-uri merge mult mai usor daca ai pastrat ceva nitrati, fosfati. Altfel, nu-i tii pe termen lung fara "bucatarie" dedicata.
|
 |
|
|
koala wrote:
- partea buna este ca le poti face o rama, super misto... pe care sa o asezonezi cu o plasa finuta (vezi la aia care monteaza termopane, ca au si rame si plasa).
Se poate, insa plasa normala de tantari e mult prea deasa si va bloca multa lumina. Daca are sau nu un impact, asta depinde si cat de sus vor sta SPS-ii.
|
 |
|
|
|
Am citit mai sus ca iti doresti nemateleotris... Sunt vestiti pentru acrobatii (mai ales pe langa acvariu), chiar si prin spatii mici. E musai sa ai acvariul acoperit.
Cand am zis greu, m-am referit la un capac care sa se integreze in ton cu acvariul.
|
 |
|
|
Arata perfect, insa cred ca partea mai grea de-abia acum urmeaza  Cum te-ai gandit sa acoperi acvariul?
|
 |
|
|
|
Principiile de functionare pentru cele 2 tipuri de reactoare sunt diferite:
Biopellets: Cultiva un nr f mare de bacterii aerobe care consuma NO3 (hrana), ele respirand O2 din apa. Bacteriile asimileaza NO3-ul, sunt eliminate constant din reactor si necesita skimare.
Reactor denitrificare: Cultiva un nr mai mic de bacterii anaerobe care consuma NO3 ca hrana, dar mai ales pentru respiratie. NO3 este descompus in N2(gaz) si O2 de catre bacterii, N2 fiind eliminat in atmosfera. Datorita debitului f mic, bacteriile rezida in reactor(nu sunt eliminate in masa), si nu necesita skimare.
|
 |
|
|
Akaiu wrote:Multumesc pentru informatii.
Nici macar un gobby care sa molfaie la nisip nu merge? Atunci il fac doar e baza de creveti/melci si viermaraie
Imi puteti recomanda o sursa de alge dina astea? Chiar n-am idee de unde as putea lua asa ceva
Eu am luat de la Coralis acum vreun an de zile, aveau vreo 3 feluri.
|
 |
|
|
Daca iti doresti un refugiu decorativ, ai multe optiuni. Arunca o privire aici:
http://www.reefcleaners.org/growing-guides
Daca vrei doar filtrare, chaetomorpha e de departe cea mai eficienta.
|
 |
|
|
Phosguard-ul se consuma in cateva zile, iar peletele in cateva luni. Sa te vad cum le separi 
|
 |
|
|
koala wrote:@Dragos:
- Reactorul de pelete e subdimensionat, clar... degeaba face fata acum, la nitrati mici. Ce ma fac peste 2 luni, cand nitratii or sa creasca iar?
Folosesti peletele All-in-one? Ai constatat vreo schimbare?
|
 |
|
|
|
Teoria zice ca intr-un reactor cu debit mic, odata cu inmultirea bacteriilor, oxigenul se imputineaza pana dispare(redox negativ).
Atunci incep sa prolifereze bacteriile anaerobe, care folosesc la respiratie oxigenul din NO3 in loc de O2, consumind oxigenul si eliberand azotul care se disipa in aer. Asta e zona de functionare optima a reactorului. Redoxul daca-mi amintesc bine e undeva in jur de -200? Aici trebuie tinut, cu relaje din debitul de apa si cantitatea de nitrati + hrana adminustrata bacteriilor, reglaje realizate urmarind redoxul(cand creste - scazi debit sau cresti hrana, cand scade- cresti debit sau scazi hrana). Eu aveam si hrana si debitul pe peristaltice.
Mai departe, pe masura ce NO3 dispare si el, bacteriile fomiste iau in colimator SO4. Insa produsul secundar aici este hidrogen sulfurat sau asa ceva, extrem de toxic. Redoxul e sub -250. Asta e zona periculoasa de functionare. Ajunsa in apa acvariului, chiar la debit redus, toxina scade puternic redoxul si omoara cam tot ce misca in minute sau zeci de minute(depinde de aerare, volum apa, etc).
|
 |
|
|