Ai doua variante de ATO:
- sistem cu optic switch (Tunze Osmolator, Hydor Smart Level Control, AutoAqua vezi mai jos)
- sistem cu float switch - 1 sau 2 (poate fi si DIY)
Pe partea de pompe, fie pompa clasica de 200lph, fie pompa gen camping, fie pompa peristaltica.
Parca regula era ca atunci cand ajungi cu jurnalul la 100 de pagini, faci reset si treci pe marine?
Cred ca motivul pentru care n-au mers lucrurile ok in trecut e ca nu ai oferit un mediu nativ, de recif. Daca umpli acvariul de corali, ai succes garantat la tinut pesti sanatosi.
Red Sea Reefer sunt bine facute, dar au pacatele lor. Ce e de neacceptat: tot trebuie sa freci valva de pe drain pipe ca sa ramana silentios overflowul.
Cu un Bean Animal n-ai problema asta.
Eu am facut un acvariu cu BA dintr-un acvariu simplu fara prea multe cunostinte sau indemnare. A iesit mult mai bine decat ma asteptam.
Parerea mea e sa mergi pe custom. Nu te grabi, fa lucrurile in ritmul lor si vei iesi multumit.
De la reset, pietrele stau oarecum sprijinite unele de altele in echilibru precar.
Intentionez sa scot toate cataroaiele pentru o curatire sumara cu peria si apoi voi incerca sa recreez o structra cat mai stabila, cu ajutorul bormasinii si a tijelor acrilice transparente si a lipiciului bicomponent.
Voi incerca sa relochez clownii in sump pe perioada acestei actiuni, pentru o protectie corespunzatoare a mainilor.
koala wrote:
Acu' astept urmatorul user care are mare nevoie de "guppy,molly,xipho,platy,neoni,zebre,sae si ancistrusi in Bucuresti din sectorul 2,4,5,6."
Parerea mea e ca doua Jebao OW-10 rulate in Else Master-Slave sunt cea mai buna varianta pentru acvariul tau.
Diferenta intre OW si SW e ca OW e tehnologie mai noua. In principal, pompa e mai simpla si electronica e mutata din pompa in controller, ceea ce reduce si dimensiunile.
Legat de lumina, dimensiunile alese pentru acvariu nu prea te ajuta. Toate luminile led se duc spre suprafete de 60x60cm.
As zice ca doua AI Prime ar fi optiunea cea mai fericita.
Daca nu iti permite bugetul, de ce nu te orientezi spre neoane T5-HO, gen https://www.warehouse-aquatics.co.uk/wave-point-t5-luminaire-24-4-x-24w.html
O varianta ar fi sa faci upgrade de la T8 la T5, care sunt mult mai eficiente. De la un T8 la doua tuburi T5 ar fi un salt respectabil in cantitatea de lumina oferita acvariului.
ccdumitrescu wrote:Il mai ridic pe distantiere,era pus provizoriu asa
Fa capace pe partea cu aripioarele ca sa fortezi aerul sa circule in lungul lor.
Daca inchizi lateralele, poti face evacuarea in sus in loc de laterale, aproape de margine.
Poti face dintr-o foaie de aluminiu de 1mm un capac care sa imbrace spatele lampii (cu o perforatie circulara cat diametrul ventilatorului si perforatii sau fante de evacuare), laterale si capace laterale, totul dintr-o piesa, indoita pe margini. Atasezi ventilatorul de ea si scapi de distantiere.
ccdumitrescu wrote:Am început lucrul la lampa:
-radiator aluminiu 320x124x35
- leduri 10w
- controller TC 421
- sursa PNI in comutare 20A
Acum am vazut lampa.
Ai pus prost ventilatorul acela, e restrictionat aerul destul de rau. Acolo ai o fanta de maxim 5mm pe unde poate trece aerul de-a lungul aripioarelor.
rares728 wrote: Despre lumini: am citit de mai multe ori postul acela, si nu numai. Sunt multi cei pe care i-am "citit"cu mentiuni legate de lumini, in special electronistii de pe forum. Nu mentionez nume pentru ca au fost multi - si am ales informatiile in mod subiectiv vis-a-vis de cum gandeam eu proiectul.
Spre ex.: am retinut sugestiile tale despre CREE, si XP-E si XT-E, dar am eliminat alte drivere decat cele stabilizate la 650IN cu 700OUT. NU voi folosi decat LDD 700H, 20buc. grupate pe 5 bank-uri si conduse PWM de 3xTC421, sursa 650W(daca mai este nevoie voi suplimenta inca 150W, dar sigur nu voi folosi toate canalele, si nu la maxim). Nu voi grupa ledurile deoarece vreau sa incerc racirea pasiva . Adica, aproape pasiva, vor fi 4 ventilatoare de Ø160 (Noctua Flex) pentru miscarea si evacuarea aerului din spatiul inchis de deasupra display-ului. Voi avea 3 x radiatoare de 1600 x 165 x 35 (TME, bineinteles ) . Nu mi-e asa teama de shimerring (efectul disco), iar daca chiar devine suparator fenomenul, am prevazut in suportii pentru radiatoare locase pentru geamuri tip cristal (cu multe unghiuri de refractie). De asemenea, nu voi folosi lupe la aceste prime 2 lampi, dar voi pune de jur-imprejur folie reflectorizanta in cabinetul de deasupra acvariului - si de data asta va fi spatiu inchis
Incep cu 10 canale a 15 leduri chinezesti fiecare:
- 2 x 445
- 2 x mixt alb (4x6000, 6 x 7500, 8 x 10k, 12 x 30k -marketing)
- 2 x alb compus( 6x 660, 4x620, 6xfl(380-840), 4x520, 4x 580, 4x560, 2x 5##)
- 1 x 380-390
- 1 x 400-410
- 2 x albastru mixt ( 12 x 420, 10 x445, 8 x460)
Urmeaza sa-mi soseasca si sa montez inca 5 canale: 360, 420,430,460, 490
Am by-passuri cu clesti pentru a anula anumite "lungimi" de pe canal, totul este cu scop experimental, nu voi avea corali, decat din pepiniera si rezistenti: gsp, montipore, kenya, chalice (echinopora), zooasi/paly,...
Dupa ce ma dumiresc de ce am nevoie, voi pregati si lampa "principala"pe mijloc cu leduri clone CREE XT-E2. Aici cred ca voi merge pe 2x420, 1x430, 2x450, 1 x460. Nu cred ca voi mai folosi alt alb, deoarece canalele de alb compus sunt foarte reusite dpmdv. Este o apreciere subiectiva, bazat mai mult pe imaginea rezultata decat pe necesarul coralilor.
Sa inteleg ca ai cumparat deja din componente si ca lampa e produsa intr-o varianta beta? Daca da, te rog sa pui poze si detalii tehnice la componente, aici sau intr-un topic diy dedicat.
Cateva intrebari si observatii legate de cele scrise de tine:
- ce voltaj are sursa?
- de ce trei TC421: pentru numar de canale diferite sau pentru ca folosesti sursa de 24V direct prin TC421?
- numarul de canale e overkill, iti vei blestema zilele din cauza combinatiilor infinite. Coralii prefera ceva constant, se adapteaza la orice spectru, vor avea de suferit daca tot schimbi lumina (temperatura, intensitate, spectru).
- Noctua nu face ventilatoare de 160mm, doar de 200/140/120/92/80/60/40mm
- radiatoarele cu inaltime de 15mm au talpa mai groasa si un profil mai compact.
- odata ce te decizi cu ce leduri ramai, ia-ti un controller adevarat, gen StormX, Typhoon sau BlueFish Mini. Merita.
- 360nm sunt overkill (inutile coralilor si daunatoare ochilor). Daca sunt true 360nm.
Pentru ventilatorul de circulatie, recomand calduros la 12 cm Delta TFC1212DE.
Are aproape 50W, double ball bearing, MTBF 100000 ore, CFM 190, suporta PWM. Costa vreo £10 direct din China.