| Message |
|
|
Vesnica problema a sotiei ...  Pentru mine functioneaza de fiecare data metoda "faptului implinit".
|
 |
|
|
|
De-asta nu sunt eu fan al overflow-urilor in peretele din spate, ci in cele cu tub vertical prin fundul acvariului, pentru ca la cele din urma, se pot gasi multe solutii pentru limitarea zgomotului. Pentru ce ai tu, pot sa iti recomand doar un burete grosier (in genul celor care se gasesc prin filtrele interne) pentru a nu limita si debitul, dar cu conditia sa il spel (preferabil inlocuiesti) periodic. Altfel, daca ramane mult timp acolo, va aduna mizerie si se va transforma in fabrica de nitrati. Poti sa incerci sa il tranformi in overflow vertical, prin adaugarea unui cot indreptat in sus, dar tine cont ca asta iti va ridica nivelul de apa in display.
|
 |
|
|
Solutia pH/KH minus am folosit-o eu din curiozitate. In secunda in care aceasta atinge apa, plantele incep sa perleze nebuneste, pestii se lasa toti pe fund si respira foarte rapid, evident se si decoloreaza, iar a 2-a zi daca faci teste de KH si pH constati ca au crescut in mod miraculos la loc. Concluziile le tragi....cred eu ca singur. Referitor la osmozor, in conditiile unor valori normale ale GH si KH, o membrana tine intre 3 si 5 ani. La valori mai mari (exemplul dat de tine) probabil va tine ceva mai mult de un an (in sensul ca va incepe sa scoata KH 2,3,4, nicidecum valoarea apei de la retea). La 120 ron cat costa cea mai ieftina membrana de schimb (diferenta de calitate intre ele fiind nula, pentru ca singurul factor care da diferenta de pret fiind brandul) eu zic ca nu e tocmai o avere. Daca poti insa investi intr-un osmozor cu mai multe stadii de filtrare (prefiltrare progresiva, recipiente de filtrare mai mari, rasini schimbatoare de ioni), membrana va avea o viata mai lunga, iar apa rezultata va avea mai putine sanse de a contine.... orice  .
|
 |
|
|
Eu voi incerca totusi metoda cu vodka pentru simplul fapt ca momentan nu am nimic de pierdut. Chichite nu ar avea de ce sa fie, mai ales ca e vorba de ceva ce poti face singur. Mult mai reticent sunt in privinta produselor miraculoase care de obicei nu fac mare branza si costa o gramada de bani. Pe scurt, ideea e ca alcoolul din vodka reprezinta sursa de carbon organic, ce faciliteaza inmultirea anumitor bacterii care asimileaza NO3 si care formeaza colonii in masa apei. Avand in vedere ca formeaza colonii in masa apei, ideea e ca pot fi ulterior extrase de catre skimmer. Ce-i drept majoritatea din cei care au folosit metoda, aveau NO3 undeva la 10-20 si au reusit sa-l aduca la 0. La ce am eu acum, cred ca e testul de forta pentru metoda  . Pe termen lung imi pun toata baza in macroalge si DSB-ul din refugiu, dar pentru ele e nevoie de timp. In pico am avut 50 si dupa un schimb de apa cu care am ramas cu vreo 30, a scazut ulterior de unul singur si la ultimul test era 10, iar acolo nu am nici DSB, nici macroalge, nici skimmer nici nimic, si nici schimburile de apa nu le-am respectat intocmai (ultimul schimb a fost acum 2 saptamani sau chiar mai bine...).
|
 |
|
|
|
Va trebui sa te puna putin pe ganduri si hammerul, ca vad ca a inceput sa ia proportii. Daca skimmerul e unul eficient, pentru a scadea nitratii poti incerca metoda cu vodka (dozare de sursa organica de carbon). Am pus un link in topicul meu. Mai nasol e de calculat dozele la volumul tau...
|
 |
|
|
|
Fara niste teste de apa, dumnezeu cu mila ce o fi acolo... Cumpara MACAR niste teste 5 in 1 ca sa ai o idee cat de cat despre ce se intampla prin acvariu. Spun "macar" pentru ca nu sunt la fel de precise ca testele individuale, insa pentru inceput sunt bune si astea...
|
 |
|
|
|
Constanta ? Ph 6 ? Bine ar fi ...
Uneori sare si de 8... in medie e 7.6-7.8
Un test de pH costa in jur de 25 ron. Nu cred ca are rost sa te chinui cu metode babesti, mai ales ca nu vor da rezultate decat la valori extreme ale pH-ului ... care nu se vor gasi in acvaristica niciodata....
|
 |
|
|
Zilele astea o sa imi vina vreo 15 bristle worms pt DSB. La capitolul NO3 vreau sa experimentez metoda cu vodka. Pare promitatoare. E descrisa in detaliu aici : http://reefkeeping.com/issues/2008-08/nftt/index.php daca ai timp si chef sa citesti  . Am riscat un pagur care il aveam in pico, si care de cateva zile statea lenes intre pietre. Cred ca singurul motiv pentra care statea lenes printre pietre era de fapt foamea, ca in pico nu mai am alge nici macar de samanta (decat coralina care a inceput sa isi faca simtita prezenta, atat pe pietre cat si pe filtre. Pentru 2 luni cat are acvariul, eu o consider realizare  ). Cand l-am bagat in asta mare a trecut direct la treaba, si pe moment se pare ca nu-l intereseaza nivelul de NO3. Pe langa bristle worms, o sa mai aterizeze si niste melci nassarius, cerith, si euplica (a.k.a. strombus). Usor usor pun pe picioare si CUC... dar sper sa nu am probleme din cauza NO3. O parte din melci ii voi pune in pico pentru inceput ca sa fiu "on the safe side". Astazi am executat un schimb de apa, mic ce-i drept, de vreo 15% mai mult pentru a aspira din algele maro, care incep sa se desprinda de pe pietre, dar in functie de cand vor sosi vietuitoarele, voi mai face minim inca unul de 50%.
Nisip din mare... exclus. Pe langa faptul ca are o groaza de siliciu, deci implicit SiO3, nici nu prea ar avea ce creaturi sa fie prin nisip, iar cele care sunt, nu vor rezista mai mult ca sigur in apa "de ocean". La ultima verificare a unui prieten, marea noastra avea SG - 1.007, si in vara 1.010 ... deci usor-usor e pe duca  .
Din mare m-ar tenta doar o macroalga, mai exact Ulva lactuca, deoarece am inteles ca se foloseste cu succes in refugiile acvariilor de recif (poate nu aceeasi specie, dar tot din genul Ulva), si ce e de remarcat este faptul ca amfipodele o indragesc tare mult deoarece o folosesc atat pentru adapost, cat si pentru hrana.
|
 |
|
|
Am plecat eu pe campii sau vad 2 proiectoare cu halogen ? Chiar sunt singurul care le observa ?
|
 |
|
|
Ma refeream la un acvariu de volum mare, cu un sistem de filtrare obisnuit (ma rog, adaptat dimensiunilor) dar sa nu fie necesara interventia omului in nici un fel (fertilizarea plantelor, hranirea pestilor etc.). Adica, plantele sa se descurce cu nutrientii disponibili in mod natural in acvariu (materie organica in descompunere etc.), pestii fitofagi cu plante, pestii rapitori cu alti pesti etc. Hai totusi sa nu dezbatem aici, ca dupa cum am spus, se va alege praful de topic  .
|
 |
|
|
De cand am inceput eu sa pricep acvaristica pe lumea asta, m-am tot intrebat cam care ar fi volumul la caure un acvariu sa se autointretina... Chiar e un subiect interesant de dezbatut... insa nu aici ca facem topicul praf  .
|
 |
|
|
Recunosc ca nu mi-a mers niciodata faza cu castravetele... parca toata lumea il ignora... Poate nu era castravetele bio, si melcii comunitari fac urat la legumele umflate cu ingrasaminte si E-uri  . In schimb melcii asasini, toata stima  .
|
 |
|
|
Salutare ozi. Am folosit piatra uscata. Nu am optat pentru piatra vie din mai multe motive. Desigur unul din motive este si pretul dar nu este principalul motiv. Piatra am spalat-o cat am putut eu de bine in apa fierbinte de mai multe ori. Ideea e ca unele bucati sunt destul de mari si "intortocheate" si era efectiv imposibil sa le frec chiar peste tot. Pe ele am gasit si vreo 3 crabi si 2 stele sarpe, evident moarte si uscate pe care desigur le-am indepartat. Aveau si urme de fosti bureti pe care i-am jupuit cat am putut de bine. Daca am gasit ce am gasit la suprafata, sunt convins ca si prin "tuneluri" au ramas fel de fel de resturi care s-au descompus si s-a ajuns aici. Speriat inca nu sunt, pentru ca la pico de 30 de litri am avut NO3 50, si dupa ce am facut un schimb de apa si am coborat pe la 30, am constatat ca a scazut de buna voie undeva la 10 sau chiar mai putin. Si asta cand acvariul era deja populat, si fara skimmer  . Deci in privinta celui mare sunt ceva mai optimist... Avand in vedere ca am optat pentru DSB in refugiu, va mai dura ceva pana cand NO3 va scadea natural. Am cateva fire de chaeto in refugiu si ii dau 12 ore de lumina daylight pe zi, dar avand in vedere ca nu am putut face rost decat de cateva fire (la modul 3-4 fire...) va mai dura ceva pana cand va absorbi de una singura NO3. Mult mai ingrijorat sunt insa de DSB care nu am cu ce sa il insamantez momentan (ma refer aici la viermi, amphipode etc), iar in cazul in care va ramane ca atare, se va transforma intr-o bomba de H2S...
|
 |
|
|
|
Sustin ideea buretilor bolborositori in fiecare compartiment. Pe langa ei, niste plante plutitoare (gen Pistia) nu numai ca ar face puii sa se simta mai putin vulnerabili, dar ar trage si din nitrati, fosfati si ce alte minuni ai mai avea pe acolo...
|
 |
|
|
Revin cu un update...
Pico merge excelent, coralii cresc, piatra vie cu care l-am pornit am scos-o la uscat intrucat era plina de aiptasia si nu vreau sa fac cunostinta cu ea pe termen lung... in rest nimic de raportat  .
Cel mare insa, acum incepe dansul. NO3 e peste 100, skimmerul are returul deschis aproape la maxim si totusi il golesc zilnic... alge brown hair am cat sa hranesc un ocean ... si asa mai departe  . Incerc sa nu-mi ies inca din fire.. il mai las o luna pana incep sa intru in panica. Oricum nu ma grabesc sa il populez...
|
 |
|
|
|
Imparte la 3 ... si cam ala e pretul pentru controllerul Dupla.
|
 |
|
|
|
Acela este un controller pentru acvarii de recif. Cel pe care ti l-am exemplificat eu se numeste Dupla Multicontrol 1.2 . Poti cauta si AquaMedic AT Control.
|
 |
|
|
Cel mai popular de pe piata romaneasca :
http://www.happypets.ro/dupla-multicontrol-12-p-1628.html
Exista si in varianta AquaMedic, la un pret triplu insa...
|
 |
|
|
Atunci daca tot ai luat si cablul incalzitor, iti recomand un multicontroller... Are incorporata atat functia de pH controller, cat si functia de controller de temperatura (atat pt substrat cat si in coloana de apa), timere pt lumini, etc. E ceva mai scump ... dar te scuteste de a cumpara mai multe echipamente... care in final se ivesc a fi mai scumpe decat controllerul  .
|
 |
|
|
|
Cred ca este vorba de un sistem de filtrare integrat in capac, nu de un HOB...
|
 |
|
|