[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Dolly
Forum Index » Profile for Dolly » Messages posted by Dolly
Message
Betta.X wrote:... raman la neoni ... si ceva specie tot mica


Hemigrammus erythrozonus (H gracillis dupa denumirea mai veche), sau neonul roz cum i se mai spune, Hemigrammus bleheri, Hyphessobrycon flammeus, tanychtis albonubes, cu precizarea ca acesta din urma face parte din fam. Ciprinidelor.
Betta.X wrote: Ba se construieste ... totusi .. sa mai insist cu pietrisul care il am in acvariu, 1-2 saptamani ? Daca tot asa este ... il scot afar si iau de la un muncitor niste nisip si gata :-P

Atunci fa tu cum crezi ca e mai bine, Este acvariul tau si deciziile iti aparin.

Eu te previn doar asupra unui singur aspect. Mai multe nu comentez pentru ca stiu ca odata ce-i intra omului o idee in cap, o scoti mai greu sau chiar deloc

" Specia: Puntius tetrazona (Bleeker, 1855)
Sinonime: Barbus tetrazona, Capoeta tetrazona, sumatran
Familie: Cyprinidae
Origine: Asia de sud-est, Sumatra, Borneo, Calimantan, Tailanda
Marime: 7cm, in acvarii ramine mai mic
Tip Inmultire: Icre
Hrana: Omnivor
Intretinete: usoara
Reproducere: dificultate medie
Tip Bazin: lung, min. 50cm, comunitar
Nivel inot: Bento-pelagic (in toata masa apei dar cu precadere in straturile inferioare)
Temperatura: 20-26 grade C
T. Reproducere: 25 grade C
Duritate apa: 5-19GH
PH: 6-8
Volum minim de apa: 60l
Dimorfism: Usor de deosebit, masculul avind atit botul cit si inotatoarele cu o clara nuanta de rosu

Este unul dintre cei mai frumosi si mai cautati pesti de acvariu. Corpul este aproape rotund, puternic aplatizat lateral si are un fond de culoare galbena. Pe corp se distng patru dungi verticale destul de late de culoare neagra, din care prima trece chiar peste ochiu pestelui, a doua in spatele inotatoarelor ventrale, a treia se afla la baza inotatoarei dorsale prelugindu-se si pe partea anterioara a dorsalei, iar ultima la baza peduncului codal. Solzii sunt mari, bine conturati si stralucitori. Inotatoarele sunt roscate la mascul, si aproape incolore la femela. Acest colorit iese in evidenta mai ales in perioadele de odihna ale pestelui, cind sta aproape cu capul in jos si tremura din tot corpul. Aceasta pozitie este normala pentru "sumi", pozitia nemiscata si orizontala sau cu capul usor ridicat ar trebui sa ne dea de gindit.
Acvariul trebuie sa aiba cel putin 50cm lungime, dar este de preferat un acvariu mai lung de 80cm-1m, fiindca este un peste de cird, caruia-i place sa inoate in grupuri mici in toata masa apei dar cu precadere in zonele joase ale acvariului. Este un excelent inotator, inotind cu mare usurinta printre plantele acvatice si fiind deosebit de greu de capturat intr-un bazin de mari dimensiuni. Prefara un acvariu bine luminat, plantat cu specii de Cryptocoryne, Sagittaria, Ceratopteris, etc., dar si cu mult spatiu liber pentru inot. Uneori, in special masculii sunt certareti si dornici de "lupte", fara insa a se ranii. Totusi din acest motiv sumi are obiceiul de a ataca inotatoarele voalate ale unor pestii, nefiind recomandat sa se creasca impreuna cu gupi, scalari, neoni, guramii, sau carasi cu voal. Aceasta observatie nu este deosebit de restrictiva fiind numeroase cazurile cind sumi este crescut cu scalari sau carasi aurii fara probleme. Important este sa existe un bazin mai mare si cu specii numeroase. Prefera un substrat nisipos, chial milos. Apa va avea caracteristicile mentionate in fisa de mai sus, va fi limpede, transparenta, foarte bine filtrata si aerata. Hranit corespunzator pestele atinge maturitatea sexuala la 7-8 luni.


Reproducerea acestui peste nu mai constituie o problema nici pentru incepatori. Reproducatorii vor fi selectionati cu grija, pentr a avea forma corpului si culoarea cit mai apropiate de forma originara, si vor fi hraniti cu hrana vie si variata: tubi, purec viu, libelule, etc. Pentru reproducere este necesar un bazin de 15-20l, dotat pe fund cu plasa necesara protectiei icrelor. Bazinul se poate amenaja cu plante cu frunze fine, dar nu este obligatoriu si chiar nerecomandat, icrele care se vor depune pe aceste plante fiind imediat devorate de reproducatori. Sumi este un icrivor vorace mincindu-si icrele chiar in timpul depunerii. De altfel el maninca cu rapacitate orice alevin sau pui care-i iese in cale, deci atentie. Pentru reproducere se va folosi o jumatate din cantitatea necesara de apa, cu apa din bazinul de crestere, iar cealalta jumatate cu apa proaspata statuta cel putin 24 de ore.
Apa va avea urmatoarele caracteristici: temperatura 25-26 grade C, duritatea ceva mai scazuta, in jur de 8-10, iar pH-ul in jur de 7. Apa va fi bine aerata. Perechia se poate introduce dimineata, sau, seara femela pentru acomodare si dimineata masculul. Jocul nuptial nu este violent, ci mai degraba gratios. Depunerea dureza citeva ore, timp in care femela depune in ponte repetate 15-20 de icre, pina la 400-500 de icre in functie de marime. Dupa depunere reproducatorii vor fi scosi din bazin. Este bine ca in acest moment sa se adauge citeva picaturi de albastru de metilen, sau tripaflavina, pentru evitarea infestarii icrelor cu Saprolegnia. La o temperatura de 25 de grade icrele eclozeaza in 20-28 de ore. Alevinii mai stau lipiti de geamuri inca doua zile dupa care "ies la zbor". Sacul vitelin se resoarbe complect dupa cca. 5 zile, inotul devine mai ordonat si incepe hranirea activa. In primele zile vor fi hraniti cu infuzori, micro si naupli de artemia. Se poate folosii si galbenusul de ou de tara, dar cu foarte mare atentie si in cantitati foarte mici pentru a nu vicia apa. Trptat se va trece la o hrana mai grosiera. La virsta de 7-8 zile maninca deja grindal si tubi tocat. Se vor trece intr-un bazin de crestere dupa 3-4 saptamini cind capata forma si coloritul specific
Este de preferat ca reproducatorilor (femelelor), sa le facem un ciclu regulat de depunere la 2-3 luni pentru a ferii femelele care produc icre in mod continuu, de ceea ce se numeste dop, inchistare sau pietrificare.
Pe linga modul de reproducere descris, se poate face si o reproductie nu in perachi, ci pe "familii", folosid 2-3 femele si 4-5 masculi. Trebuie doar un bazin de reproducere ceva mai mare dar si productivitatea va fi pe masura.
Speranta de viata in acvarii este de cca. 3 ani.

In comert se gasesc pe linga forma clasica, si alte doua varietati si anume:

P. tetrazona verde, la care prin incrucisari cu P. nigrofascistus si selectii ulterioare, s-a reusit practic contopirea linilor negre verticale. Pestele are partile laterale de culoare neagra cu straluciri verzi si uneori albastre, singura zona nepigmentata se afla ventral, in jurul inotatoarelor pectorale si ventrale.
P. tetrazona varianta albinotica, la care corpul este de culoare gabena sau mai spalacita, si unde in loc de dungile negre, se pot distinge dungi mult mai deschise la culoare decit fondul pestelui. Exista si exemplare la care aceste dunci sunt inexistente, ele provenind de la incrucisari cu P. tetrazona verde. Exemplarele albinotice au ochiu rosu, ceea ce ne-ar duce cu gindul la un "defect" genetic, numai ca, de cele mai multe ori, exista exemplare albinotice, care prezinta mai ales pe inotatoarea dorsala si codala urme clare de pigmentare cu rosu sau chiar cu negru. Aceste varietati, foarte frumoase de altfel, este limpede ca nu sunt pur albinotice, ci metisi.

Inrudite cu P. tetrazona, mai sunt si alte specii aproape identice la care difera numarul dungilor verticale. Cu toate ca la noi nu exista pe piata, voi face o scurta descriere a lor.

P. pentazona (Boulenger, 1894), care are 5 dungi verticale (mult mai subtiri), dispuse astfel: prima dunga trece peste ochiul pestelui, a doua dunga se afla imediat in spatele inotatoarelor pectorale si se intrerupe la partea de jos, a treia se afla chiar la inceputul dorsalei si se prelungeste pe primele radii ale dorsalei, la partea de jos fiind continuua, a patra dunga, se gaseste in fata inotatoarei anale si este continua, si in sfirsit a cincea se afla undeva la mijlocul pedunculului codal.
P. paripentazona (Fowler, 1934), la care ca singura diferenta fata de P. tetrazona, este ca a doua dunga este putin mai in spate, a treia exista practic numai pe primele radii ale inotatoarei dorsale, iar a patra prin partea anterioara a inotatoarei anle (anala avind primele radii de culoare neagra).
P. hexazona (Weber & de Beaufort, 1912), care are 6 dungi verticale, existind inca o dunga intre inotatoarea anala, si a sasea dunga de la baza pedunculului codal."


Daca vei citi cu mare atentie, vei realiza si singur de ce nu pot convietui aceste 2 specii impreuna...Daca nu, cu atit mai rau pentru ei si pentru tine, vazind in timp ca "ceva" nu merge... Si inca ceva - ma indoiesc ca acvariul tau are macar 60m...de 80, cum le-ar placea lor - nici vorba.

Oricum, se pare ca imi tocesc degetele pe taste doar ca ma aflu in treaba

Bafta!
Betta.X wrote:Nisipu de constructii .. mi se pare ca se vinde la kg sau la sac? Cam cat ar costa un sac/10 kg nisip. Nu va luati de mine ca nu stiu cat costa sau cum se vinde,pana acum nu am cumparat eu..numai tatal meu(am numa 17 ani dar aia nu inseamna ca nu imi place acvaristica )


Da' pe la tine prin zona nu se construieste nimic? Vorbeste si tu cu un muncitor, da-i 100 lei vechi si veti pleca multumiti amindoi. Ca tu cam nisip crezi ca poti pune? Doar n-oi vrea un bazin jumate nisip, iar restul...ce-o mai incapea..
Betta.X wrote:Salutare tuturor , as avea si eu o intrebare ... mreana tigru [sumatran] este compatibil cu tetra negru si neon ?


Nu prea. Sumatranii sunt prea agresivi cu neonii. Si mai uiti un lucru - ambii sunt pesti de cird. Ti-ar trebui min 6 exemplare din fiecare.Mai bine cumperi 6 neoni rosii - sunt mai spctaculosi si 6 neoni negri/ verzi, de care vei gasi.
Betta.X wrote:Ce trebuie sa fac in cazul asta ... am gasit aici pe forum ca trebuie schimbat substratul...este adevarat?


Daca ti-as fi spus ca practic trebuie s-o iei de la capat cu ciclarea, ce-ai fi facut? Asta se putea intimpla doar in doua cazuri - ori acvariul era neciclat inca, ori trebuie sa schimbi sustratul cu nisip din constructii - asta ar fi varianta cea mai simpla si mai putin costisitoare. Ca sa nu mai vorbim din punct de vedere estetic - neonii ies mai bine in evideta cind au un subtrat mai inchis la culoare. Daca poti folosi Dupla, cu atit mai bine.
Raspunsul acesta
http://www.acvariu.ro/forum/viewtopic.php?t=5498&highlight=buturugi
este pe placul domniei voastre?

Si sa stii ca tot in SEARCH l-am gasit si eu. Dar cind vrei totul de-a gata, normal ca e mai usor sa comnazi sau sa jicnesti, nu?

Sa stii ca aici mai folosim si politetea...macar din cind in cind...Da' de, asa e unii. Le mai lipsesc cei 7 ani de-acasa. smilie
Betta.X wrote:Ok,am testat nisipul si pietrisul ... am bagat intr-un pahar cu otet .. din fericire nu sunt calcaroase


Atunci e de bine! Sper numai ca nu ai gind sa pastrezi chiar toti bulovanii. Nu de alta, dar nu stie niciodata de unde mai "cade" cite o plantuta :-) ... si ca sa nu mai zic ca au si pestii nevoie de spatiu.
mr_boxi wrote:Salutare la toti.Stie cineva cei de la magazin cu ce sau cum trateaza buturugile??


Aici nu e magazin. Este un forum de discutii privind pestii, plantele de acvariu si echipamentele lor.

Iar daca te intereseaza tratarea buturugilor, foloseste functia SEARCH http://www.acvariu.ro/forum/search.php. Ca nu esti nici primul si nici ultimul care intreaba. Sau ne-ai pus gind rau la toti?
Si nca un sfat - nu stiu daca este binevenit sau nu , dar pentru siguranta pestilor, fa mai intii o proba cu pietrele, nisipul si pietrisul sa vezi daca e calcaros sau nu. Toarna cite o picatura de otet si daca nu "sfirie", le poti folosi fara grija. Nu uita ca apa cu o duritate mai mare de 6-6,5 nu le prieste deloc. Daca "sfirie", cu parere de rau, dar nu iti folosesc la pentru un acvariu cu neoni.
Betta.X wrote:Dolly ... atunci sa scot stancile de acolo ? si sa pun numa cateva de forma si in rest sa pun plante? Mie mi teama ca s-au depus ceva bacterii in ele [ cred ] si nu prea imi vine sa le scot.
Si lunea viitoare... tocmai se face o saptamana de cand il ciclez... ce pesti imi puteti recomanda sa bag dintre speciile : guppy,carasi,neoni,sumatrani,gurami,silver shark,tetra negru,jandarmi,xipho.Eu mi-am propus sa bag 1 caras ... dar nu stiu daca fac bacteriile fata la cata mizerie face ... Astept sfaturi


Uite aici un acvariu care are si 8 buc neoni - http://www.acvariu.ro/forum/viewtopic.php?t=4839

Ce zici, iti place? Normal ca acvariul tau nu va avea lungimea aceea si probabil nici chiar toate plantele, dar era o idee despre cum ar arata sau ar trebui sa arate un acvariu cu neoni. Daca ai rabdare, mai rasfoieste forumul si vei gasi si unele bazine mici, dar superbe

Iar daca faci cum zice m_3 si mai ai si o sticla cu apa calda pe care sa o pui in punga/geanta in care ii vei transporta, cu siguranta nu vor pati nimic. Sa nu uiti de carantina. Dupa ce iti aranjezi acvariul cu rabdare si dupa o perioada de citeva zile de carantina, ii poti introduce fara grija in acvariul lor. Stiu ca pare greu acum...dar gindeste-te mereu in perspectiva! :-) Poti sa gresesti - ca esti la inceput, dar daca urmezi toti pasii ciclarii, asta nu se va intimpla!


Succes!
Betta.X wrote:,,Acvariul as vrea sa-l populez cu guppy ceva neoni." Pardon, am uitat cuvantul ,,si" ...Am decis sa bag neoni pentru ca sunt niste pesti mici,nu fac mizerie multa si sunt si frumosi.Dolly,am facut acvariul gen Malawi pentru ca mi-a placut cum arata

Inteleg, numai ca acvariul il faci de obicei in functie de ce fel de pesti vrei sa tii in el, nu neaparat de felul cum arata...
Betta.X wrote:Cu pietrele m-am luat putin dupa tipul acela de acvariu malawi parca..pentru ca ii foarte frumos,asa ca am decis sa imi fac ceva de genul .
Alte specii .. nu stiu cu ce sa populez .. nu mi-ar strica o idee ce sa bag in acvariu. Astept sfaturi/pareri .Acvariul as vrea sa-l populez cu guppy ceva neoni.


Pai ce treaba au Cichidele de malawi cu un acvariu pe care il vrei populat populat cu neoni si guppy? Si ce treaba au neonii cu guppy?

Uite aici un articol despre neoni:

"Paracheirodon innesi

Specia: Paracheirodon innesi (Myers, 1936)
Sinonime: Hyphessobrycon innesi [Neon, Neon tetra]
Familie: Characidae
Ordinul: Characiformes
Clasa: Actinopterygii
Origine: America de Sud, cursul superior al Amazonului si afluentii regiunilor peruviene si columbiene
Marime: 3.5-4cm
Tip Inmultire: Icre
Hrana: omnivor
Intretinete: medie
Reproducere: posibila
Tip Bazin: comunitar
Nivel inot: pelagic
Temperatura: 20-25 grade C
T. Reproducere: 20-22 grade C, constanta
Duritate apa: 1-2 dGH
PH: 5-7
Volum minim de apa: 5 litri pentru un peste
Dimorfism: Femela este mai corpolenta decit masculul si ceva mai mare

Descriere: este unul dintre cei mai frumosi si mai raspinditi pesti de acvariu. Neonul este un peste robust, foarte sociabil, de talie mica si este recomandat sa fie tinut de preferinta cu alte caracidae. Corpul este subtire, fusiform si usor comprimat lateral. Botul este scurt cu gura mica asezata oblic. Inotatoarea anala este alungita cu marginea usor scobita. Inotatoarea dorsala are baza scurta. In spatele dorsalei se afla inotatoarea adipoasa, insa este putin dezvoltata. Baza inotatoarei codale este lipsita de solzi. Partea dorsala este verde oliv deschis. Pe laturile corpului se distinge o linie orizontala albastru-verzui fosforescenta, care se intinde de la partea superioara a irisului pina in zona inotatoarei adipoase. Sub ea, in partea inferioara a corpului, exista o dunga rosu ciclamen care se prelungeste pe pedunculul codal pina la radacina inotatoarei codale. Ventral, culoarea este albicioasa sau usor galbuie. Inotatoarele sunt translucide, incolore, sau cu usoare tente fumurii. Inotatoarele dorsala si anala au prima radie alb laptos. Din pacate, speranta de viata a acestui peste este de numai 2 ani.

Comportament si intretinere: in mod gresit acestui peste i s-a dus faima de pretentios. In realitate nu este deloc mai pretentios decit alti pesti, ba din potriva. Acest peste este bine sa fie tinut in grupuri de minim 6 exemplare, dar se simte mult mai bine cind sut mai multi fiind un peste de cird. Este complect nepasator fata de ceilati colocatari ai bazinului. Acvariul trebuie sa fie bine plantat, cu o apa foarte curata si cu fundul de culoare mai inchisa. Zonele umbrite nu trebuie sa lipseasca. Plantele vor fi sadite in asa fel, incit sa permita pestilor care se aduna in cirduri, sa aiba un spatiu suficient de inot. Este de preferat sa se tina in bazin cu pesti de talia sa care sa accepte conditiile de apa si de temperatura. De exemplu Hemigrammus erythrozonus. Apa acvariului nu ar trebui sa depaseasca o duritate de 4 dH cu un pH neutru sau usor acid. Daca avem in vedere reproducerea acestui peste este de preferat sa fie tinut intr-o apa cit mai moale si la o temperatura care sa nu depaseasca 22-23 grade C. Apa va fi filtrata prin turba iar debitul de filtrare va fi minim volumul acvariului pe ora.

Reproducerea: este un peste dificil de reprodus. Daca va tenteaza reproducerea neonilor, va sfatuiesc sa incercati mai intii reproducerea pestilor Hemigrammus erythrozonus [neon roz] care este asemanatoare dar mult mai usoara. In caz de reusita puteti ataca si reproducerea neonilor. Principala problema care apare la reproducere este faptul ca genitorii au fost tinuti in apa cu duritate prea mare. In acest caz femelele au ovarele sclerozate si sunt incapabile de depunere. S-a constatat ca tinuti intr-o apa de 8 dH femelele nu vor mai fi bune de reprodus in proportie de 100%. Deci una din conditiile necesare este procurarea pestilor in faza de puiet si cresterea lor intr-o apa cu duritatea de 4-5 dH cu un pH de 5.5-6 si o temperatura de 22-23 grade C. Dupa o perioada de aprox. 10 luni (dupa unii autori 6-7 luni) pestii sunt apti pentru reproducere. De regula, o pereche imatura, va depune putine icre 20-30, dar obisnuindu-i cu un ciclu regulat, la 30 de zile, se vor obtine intre 100 si 200 de icre. O alta problema este hranirea genitorilor, care trebuie sa se faca cu hrana vie: tubifex spalat si sterilizat, cladocere, copepode, etc., cu cel putin o luna inaite de a se incepe depunerea.

- amenajarea unui bazin pentru reproducere: un bazin de cca. 10 litri cu o inaltime a coloanei de apa de 12-15 cm este suficient. Plasa de fund, realizata pe un cadru de sticla lipit, la o inaltime de cca. 2 cm de fundul bazinului este indispensabila, pentru a feri icrele de voracitatea depunatorilor. Rama respectiva trebuie sa intre cit mai fest in interiorul bazinului de reprodus pentru a nu exista riscul ca pestii sa intre intre rama si peretii de sticla ai bazinului si sa nu mai poata iesi. Deasupra plasei vom pune un "ghem?" nu prea des din fibre sintetice de culoare verde, unde practic se va realiza depunerea. Unii autori recomanda folosirea unor tufe de Vesicularia dubyana ca suport pentru depunerea icrelor si pentru stimularea depunerii, dar plantele naturale sunt mult mai greu de sterilizat. Apa bazinului va avea urmatoarele caracteristici: 1.5-2 dH, pH=5.8-6.5, iar temperatura intre 20 si 22 grade C. Apa va trebui sa aiba o usoara tenta maronie ceea ce se realizeaza printr-o filtrare domoala prin turba si sa fie foarte limpede. Pentru a evita intrarea alevinilor in filtru inveliti filtrul intr-o plasa fina de perlon. Bazinul de reproducere se va lumina cu un bec cu incandescenta de putere mica, max. 15W. Bazinul precum si toate materialele folosite vor fi riguros curatate si dezinfectate, aceasta reprezentind una din conditiile de baza pentru succesul depunerii.

- reproducerea: bazinul de care vorbeam mai sus se pregateste cu 7-8 zile inainte de lansarea genitorilor. Perioada optima de depunere este septembrie - martie. Toate fetele bazinului se vor acoperii cu hirtie neagra mai putin fata acvariului pe care o vom acoperii putin mai tirziu. Genitorii se vor lansa in bazin seara si vor fi urmariti in permanenta. In mod normal depunerea trebuie sa se produca in 1-3 zile. Daca nu se produce vom inlocui perechia. In general depunerea are loc seara, iar cind pestii incep sa depuna se intrerupe lumina. Imediat dupa depunere perechea va fi scoasa se va acoperi cu hirtie neagra fata si partea superioara a acvariului, pentru a se obtine un intuneric aproape total. Bazinul va sta astfel acoperit 5 zile dupa care incepem sa-l dezvelim treptat. Icrele si alevinii sunt foarte sensibili la lumina. Totusi, pentru a ne satisface curiozitatea cu privire la aparitia alevinilor, putem sa luminam cu o mica lanterna si pentru scurt timp bazinul, dar nu este recomandat. Eclozarea icrelor are loc dupa 24 de ore iar alte 4 zile alevinii se hranesc exclusiv din sacul vitelin. Incepind cu a 5-a zi se va incepe hranirea. In primele 4 zile se vor hrani cu infuzori, pe care trebuie sa-i cultivam din timp. INFUZORII NU SE VOR DISTRIBUI CU APA DE CULTURA. Pentru detalii citeste "Despre culturi". In urmatoarele zile se vor distribui micro si abia incepind cu a 9-a zi naupli de artemia. Tot acum se poate indeparta total hirtia care a acoperit bazinul. Pe toata aceasta perioada hrana va trebui data in portii foarte mici iar curatirea bazinului va trebui sa fie riguroasa. Dupa 15 zile se poate administra hrana sub forma de pudra sau alt tip de hrana vie potrivita ca marime. Dupa circa 3 saptamini incep sa se coloreze dar perioada grea trece abia dupa 3 luni cind se incepe adaptarea treptata la trecerea intr-un alt bazin. Adaptarea se va face lent, prin schimburi mici de apa intre bazinul de reproducere si bazinul de crestere, pina la echilibrarea parametrilor apei din cele doua bazine.

Hranirea: neonii se hranesc din masa apei si in faza adulta nu sunt pretentiosi. Prefera hrana vie, care nu trebuie sa lipseasca, dar maninca cu aceiasi pofta hrana sub forma de fulgi sau granule.

Boala specifica a neonului: Plistoforaza Este impropriu spus "boala neonilor", pentru ca aceasta parazitoza se intilneste la foarte multi pesti, atit dulcicoli cit si marini. Ca agent parogen, la pestii de acvariu, a fost identificata specia Plistophora hyphessobryconis. Specia Plistophora hyphessobryconis este un microsporid care se localizeaza in fibrele musculare si uneori in tesutul conjunctiv al pestilor. Pestii parazitati prezinta pe suprafata corpului pete alburii sau ulceratii. Mussculatura invadata devine palida si capata un aspect sticlos. In parazitari masive pestii se recunosc dupa inotul dezordonat in pozitie verticala si izolare fata de cird. Moartea survine prin epuizarea pestilor. Din pacate boala este fatala si nu se cunoaste nici o metoda eficienta de tratament. Pentru a stopa epidemia pestii se eutanasiaza iar bazinul se dezinfecteaza cu formalina 10%.

Pina in prezent, in genul Paracheirodon, au fost catalogate pe linga Paracheirodon innesi inca doua specii: Paracheirodon axelrodi (Schultz, 1956) [Neon rosu, Cardinal tetra] si Paracheirodon simulans (Géry, 1963) [Green neon tetra]."
http://www.afae.it/images/andrea/foto_pesci/neon.jpg"


Sper ca asta iti va fi de ajutor. Mai ales ca exista cam 4 tipuri de neoni. Trebuie insa sa faci si ceva masuratori sa vezi ce pH,GH etc are apa cu care vei face schimburile. Calmeaza-te si gindes-te la "la rece". Ia in calcul toate variantele posibile si nu te sfii sa mai intrebi si pe aici. Lumea iti va raspunde cit de repede va putea si pina la urma vei gasi o solutie sau chiar mai multe .
alber wrote:
Dolly wrote:
alber wrote:Ia sa vedem ce se intampla cu planta asta. In primul rand ce este (ca nu mai am hartiuta cu denumirea), si ma dor ochii de cat m-am chiorat pe tropica si nu mai stiu pe unde. Seamana cu Hottonia inflata, dar sincer, nu tin minte sa fi cumparat asa ceva. Si in al doi-lea rand, de ce am probleme cu ea? In sensul ca orice i-as face, nu vrea sa stea in substrat neam. Tot iese, avand partea de tulpina introdusa in substrat macerata parca, putrezita. O fi vreo planta de suprafata si io o omor cu substratu'?
http://picasaweb.google.com/ciobanual/Diverse#5293345550147117266
In alta odine de idei, au mai fost poze simpatice pe forum. Am si eu un, mai putin spectaculoasa, si din pacate facuta cu telefonul. (aparatul foto nu era acasa). Mie mi-a placut ideea, si m-a amuzat putin. Parca mergeau pe Corso, brat la brat (sau ma rog, antena la antena)
http://picasaweb.google.com/ciobanual/Diverse#5293347252599461282

???????
Ce va sa insemne asta? Ca de lamurit, tot nu m-am lamurit cum sta treaba


Da, ai dreptate. Una am gindit si alta am scris. Prima pare Ceratopteris, iar cea de a doua Egeria densa. Daca am zbircit-o si de data asta...shame on me! smilie Si daca este asa, sunt plante de suprafata.
lazarginel wrote:Am vazut cum se fac plantele industrial
Si ma surprins PLACUT
Ia uita-ti http://www.tropica.com/go.asp?article=880


Asta nu inseamna decit setea de bani a unora si bataia de joc a altora ..Aceasta este facuta de o munca cinstita si facuta din pasiune, nu pentru imbogatire... Dar de, multi vad, putini pricep... smilie Iar ca cineva sa priceapa, asta inseamna in primul rind sa gindeasca...ceea ce pentru unii e absolut imposibil..
alber wrote:Ia sa vedem ce se intampla cu planta asta. In primul rand ce este (ca nu mai am hartiuta cu denumirea), si ma dor ochii de cat m-am chiorat pe tropica si nu mai stiu pe unde. Seamana cu Hottonia inflata, dar sincer, nu tin minte sa fi cumparat asa ceva. Si in al doi-lea rand, de ce am probleme cu ea? In sensul ca orice i-as face, nu vrea sa stea in substrat neam. Tot iese, avand partea de tulpina introdusa in substrat macerata parca, putrezita. O fi vreo planta de suprafata si io o omor cu substratu'?
http://picasaweb.google.com/ciobanual/Diverse#5293345550147117266
In alta odine de idei, au mai fost poze simpatice pe forum. Am si eu un, mai putin spectaculoasa, si din pacate facuta cu telefonul. (aparatul foto nu era acasa). Mie mi-a placut ideea, si m-a amuzat putin. Parca mergeau pe Corso, brat la brat (sau ma rog, antena la antena)
http://picasaweb.google.com/ciobanual/Diverse#5293347252599461282
alber wrote: Nu mai stiu exact necesarul de apa pentru un caras, dar in bazinul ala, nu cred ca poti tine mai mult de unul


Exact.
Ai si Google si Yahoo la dispozitie. Te costa ceva sa dai un search? Ca gasesti un articol si nu stii limba, asta se mai poate rezolva. Dar macar da si tu dovada de putina buna vointa, ca nu costa. Iar la dimensiunile bazinului tau, chiar nu inteleg de ti-ai mai batut capul sa mai cumperi si alti pesti, mai ales ca nu stiai nimic despre ei. Noi ce sa facem acum, sa-ti uram condoleante???

Asa va trebuie - inainte de a cumpara un peste si cind mai ai si altii in bazin, intreaba mai intii daca se potrivesc cu ce mai ai tu acolo. Era mai simplu si nu te mai vaitai acum ca vai, ce mi s-a putut intimpla tocmai mie. smilie
eucaliptus29 wrote:... in cazul meu s-au scufundat pana joi, pe subtrat. Primii afectati au fost lemon tetra, neonii au rezistat cei mai mult. .



Si asa procedezi tu cind vezi ca un peste este mai apatic? Nu te intrebi si de ce? Si de carantina ai auzit? Nici nu este mirare ca i-ai pierdut pe toti asa repede. Mai exista si medicamente pentru pesti, sa stii, ca de altfel pentru fiecare fiinta dupa lumea asta care are si ea dreptul la viata.
Vasul acela de lut/ceramica e de mare efect.... Cum de nu mi-o fi trecut si mie prin cap asa ceva? Parca ar fi centrul universului. :sic: In rest, numai de bine... Daca mai bagai si niscai discusi, efectul era garant.
luckyyou wrote:am si eu o intrebare la voi: in timpul ciclarii nu trebuie schimbata apa deloc? Lumeeeeeeee va dati seama ce inseamna apa neschimbata timp de 3 saptamani si in timpul asta cu resturi de mancare pe fund????? Yach! daca trebuie schimbata apa, cum se procedeaza? se pune apa de la robinet, sau apa statuta, sau poate chiar apa plata? astept raspunsurile voastra si ms mult tuturor celor care sunt atat de prompti


In general, apa unui bazin se schimba cu apa statuta, nu fiarta, nu plata, nu cu apa de ploaie sau zapada, in proportie de 1/3 la suta Asa vei face si tu, dar tine cont ca in timpul ciclarii nu hranesti de parca ai avea acvariul plin de pesti. 2-3 fulgi odata la 2-3 zile este mai mult decit suficient. In aceasta perioasa se stabilizeaza niste parametrii ai apei iar plantele isi dezvolta cit mai mult radacinile.

Te-ai hotarit de pesti vei tine pina la urma? Si ce volm brut are acvariul?
 
Forum Index » Profile for Dolly » Messages posted by Dolly
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com