| Message |
|
|
Pe un site de electronica am mai gasit pe unii din Canada care vindeau module PWM-DC, dar dadeau si toata documentatia... ( https://www.tindie.com/products/Muza/isolated-3-channel-pwm-to-analog-converter/)
|
 |
|
|
adiio wrote:Ok am citit cate ceva despre conversia din PWM in analogic.
Sunt 2 variante:
1. RC filter care nu este chiar DC (analog) este undeva intre... probabil daia nu a functionat Lucian.
https://www.instructables.com/Arduino-RC-Circuit-PWM-to-analog-DC/
2. RC filter + LM358, cica asa este DC pur, 'flat line'
https://electronoobs.com/eng_circuitos_tut53.php
Din pozele cu PWM to analogic converter de pe Ali, se vede destul de clar ca in montaj exista LM358, cipul ala cu 8 pini, de langa potentiometru, scrie 358 pe el...
Deci s-ar putea face si pe genunchi schema... doar ca trebuie testat, eu nu am pe ce, mi-ar trebui un osciloscop... nu-s atat de dotat. 
Mi-a sosit circuitul comandat. O sa-l testez dupa ce termin capacul si dau drumul la bazin si daca merge restul comand din China. Am pus o poza ca sa se vada cat este de mic...
Acum, din cauza familiare, nu pot lucra mai mult de 2 ore/zi la modificarile pe care le fac la bazin...
|
 |
|
|
adiio wrote:https://www.aliexpress.com/item/4001225261608.html?spm=a2g0o.detail.1000014.7.277369f9JDu2C8&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.33416.213724.0&scm_id=1007.33416.213724.0&scm-url=1007.33416.213724.0&pvid=43c561cd-ab18-4eb4-aebd-7b779abf5dda&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.33416.213724.0,pvid:43c561cd-ab18-4eb4-aebd-7b779abf5dda,tpp_buckets:668%230%23131923%2397_668%23888%233325%233_23416%230%23213724%230_23416%234721%2321967%23955_23416%234722%2321972%238_668%232846%238115%232000_668%235811%2327184%2364_668%232717%237563%23552_668%231000022185%231000066059%230_668%233422%2315392%23839_4452%230%23214000%230_4452%233474%2315675%23140_4452%234862%2324463%23106_4452%233098%239599%23663_4452%235108%2323442%23703_4452%233564%2316062%23499
Ceva similar cu ce a pus gmanea.
Se mai poate face cica si cu filtre RC... numai ca trebuie facute teste, sincer ma cam depaseste asta.
Am incercat acum 6-7 ani cu filtre RC si nu a mers, nu mai stiu de ce... Am comandat de la noi un montaj din ala si o sa incerc. Daca merge comand din China inca 4-5 buc.
|
 |
|
|
Chapeau bas!
|
 |
|
|
|
Din documentatia droselului: max. current: 0.6 mA per ECG. dar mai si du ca rezistenta trebuie sa fie de 100K...
|
 |
|
|
gmanea wrote:Trebuie sa masori pe potentiometrul cu care ai testat droserul respectiv tensiunea la borne, cel mai probabil o sa gasesti 10V. Daca o sa pui in locul lui unul digital, se va praji daca nu are in specificatii aceasta tensiune.
Chiar o sa testez. Se poate insa aranja cu un simplu transzistor, zic eu ca un profan...
|
 |
|
|
Dupa ce termin treaba cu noul capac o sa testez si convertorul ala.
La potentiometrul digital nu ma intereseza tensiunea, imi trebuie potentiometrul propriu-zis. Am testat droselele Osram dimabile si daca se pune doar un potentiometru chior pe intrarea de comanda functioneaza bine mersi...
|
 |
|
|
Lucian wrote:
adiio wrote:
@Lucian
Sa stii ca ma gandeam la drosele tale dimabile, 0-10V... iti spune ceva? Macar pentru tine s-ar potrivi montajul, nu ai nevoie de curent mare, tuburile se alimenteaza din drosel.
Asa, asa ... In sfarsit un om care se gandeste si la mine
adiio wrote:
Totusi de lene am ales calea simpla, am folosit ESP-ul pe post de genarator PWM, faza este ca-i limitat la maxim 5 canale.
Pai 5 canale imi sunt suficiente
Din documentatia Osram QUICKTRONIC pentru dimare este necesar max. current: 0.6 mA per ECG, dar 0-10V si nu PWM ci analogic... Am testat si propriu-zis functioneaza cu o rezistenta variabila 0-100K, dar cum se poate simula asta cat mai simplu nu imi dau seama.
Spor la mesterit
Am vazut ca exista circuite integrate de potentiometru digital ( https://www.adelaida.ro/potentiometru-digital-100k-analog-devices-ad5204brz100.html) partea nasoala este ca au comenzi de urcare/coborare (si altele dar nu am sapat destul). Pe diagonala am vazut ca unii pe Arduino au facut programele care comanda astfel de circuite si sunt si module cu astfel de IC (de exemplu https://ardushop.ro/ro/home/991-modul-poteniometru-digital-x9c103s.html).
|
 |
|
|
|
Concentratia "normala" de fosfati este in jur de 1mg/l (1ppm). Poti sa mergi pe ghicite. Cumperi EASY LIFE Fosfo. Conform prospectului lor 10 ml Easy Life Fosfo per 500 litri de ap? de acvariu va cre?te concentra?ia de PO4 (fosfat) cu 0,1 mg (0,1 ppm). Faci calcule si incepi sa pui la inceput cat sa ajungi la concentratia normala. Dupa 2-3 zile repeti operatiunea cu jumate de cantitate dupa care astepti pana faci schimbul de apa si adaugi cat ar trebui ca apa pusa sa aiba concentratia de 1mg/l. Dupa o perioada, 2-3 saptamani, daca GSA-ul de pe geamuri nu mai apare ramai la dozajul asta, daca mai apare inseamna ca plantele mananca din el si ramai cu concentratie mai mica si trebuie sa maresti dozajul saptamanal.
Cu teste poti sa sti cam pe unde te afli si ce si cat sa pui.
|
 |
|
|
Ce facusi?  Ti s-a evaporat sarea?
|
 |
|
|
|
Te sfatuiesc sa iti faci acvariul la comanda - sunt multe firme in Bucuresti care fac acvarii. Asta pentru a-l face mai adanc. Dupa cum ai vazut din cauza refractiei luminii bazinele par foarte inguste, iar daca el fizic este ingust, la 35cm va parea foarte urat... Adancimea sa fie de minim 40/45cm si daca tot il faci de comanda, sa fie cu fund dublu... Inaltimea de 40 cm este OK la 80cm lungime iar lumina, daca nu tii neaparat la capac inchis (care ar trebui tot bricolat la latimi nestandard), gasesti foarte multe oferte de lampi care se sprijina pe bazin sau se agata...
|
 |
|
|
|
Si circulatia apei in bazin e importanta la alga asta, o circulatie buna ajuta...
|
 |
|
|
adiio wrote:
@Lucian
Sa stii ca ma gandeam la drosele tale dimabile, 0-10V... iti spune ceva? Macar pentru tine s-ar potrivi montajul, nu ai nevoie de curent mare, tuburile se alimenteaza din drosel.
Asa, asa ... In sfarsit un om care se gandeste si la mine
adiio wrote:
Totusi de lene am ales calea simpla, am folosit ESP-ul pe post de genarator PWM, faza este ca-i limitat la maxim 5 canale.
Pai 5 canale imi sunt suficiente
Din documentatia Osram QUICKTRONIC pentru dimare este necesar max. current: 0.6 mA per ECG, dar 0-10V si nu PWM ci analogic... Am testat si propriu-zis functioneaza cu o rezistenta variabila 0-100K, dar cum se poate simula asta cat mai simplu nu imi dau seama.
Spor la mesterit
|
 |
|
|
|
GSA apar daca nivelul de CO2 este scazut, miscarea apei in acvariu redusa si cel mai des nivelul redus de fosfati (PO4). Nu prea au legatura cu lumina.
|
 |
|
|
Super.
Ai facut si partea de panta crescatoare/descrescatoare de la ora la ora? Fara MOS ce curent scoate?
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
adiio wrote:Frumos, m-am uitat rapid pe el... oricum nu am sa folosesc node red(am hotarat asta cand am inceput)... este cica usor de folosit, dar mie nu prea imi place JAVA... am pornit pe alta cale : python, mqtt, mysql, php, apache... etc
Mi-am facut scripturile mele
Pana la urma conteaza rezultatul, poti ajunge in acelasi punct pe mai multe cai.
Poti sa-ti depui CV-ul la eMag, cauta asa ceva
|
 |
|
|
Continuam cablarea. Cam incet, dar din cauza unor probleme nu pot lucra mai mult de una-doua ore pe zi
Sirul de Sonoffuri care va sta pe capac si un tablou cu o siguranta generala, un Sonoff POW si doua diferentiale. Pe tablou o sa pun si intrerupatoarele pentru cele doua lampi din stand.
|
 |
|
|
Cam asa arata vechea instalatie de iluminat. Aveam un releu ceas cu doua canale si un panou de distributie din care puteam opresc/pornesc orice neon si sa asignez fiecarui canal orice neon. Mai erau niste intrerupatoare pentru lumina din stand, diferentiale, etc. Toate erau puse in casete etanse si pe un sertar ca se poata accesa tot si lucra comod.
In capac plecam cu un cablu multifilar (12x0.75mmp - 6 faze pentru fiecare neon si L/N/PE cate doua fire pe fiecare linie = 12 fire...) si aveam o priza cu 9 contacte pentru a putea da jos capacul si sa lucrez la el comod (nu s-a intamplat decat pentru a putea schimba neoanele de pe partea din spate la care nu era acces direct, in rest a functionat brici. Releul functioneaza ireprosabil de ani de zile (am ajuns la el dupa ce am chinuit 'jde prize mecanice si electronice care ori s-au stricat, ori m-au nemultumit ca atunci cand se oprea curentul trebuia adusa ora la zi... si nu e ieftin de loc).
Stiu, acum la toata tehnologia existenta, instalatia pare din epoca de piatra, dar in acvaristica nu trebuie sa schimbi ceva daca totul merge bine si instalatia asta si-a facut treaba cu brio. Acum fac schimbarile de moft, de test si pentru ca pot
|
 |
|
|
gmanea wrote:merge?
Acu' da!
|
 |
|
|