| Message |
|
|
Dupa ani si ani tu te-ai intors,
Dupa ani si ani sigur ai re-venit,
Dupa ani si ani suntem impreuna din nou...aici pe forum.
Daca te mai gandesti la ce fel de ciclide vei baga in bazin, vezi ca adi radu parca tocmai ce-a trecut de etapa Malawi si-n intrat in domeniul Tanganyika, ciclide mai complexe, mai atragatoare (o sa ma injure malawistii  )...nu sugerez nimic
|
 |
|
|
|
Pop eye disease e numele unui simptom (comun unor afectiuni), mai mult decat al unei boli. Totdeauna pop eye are insa in background o cauza adevarata care a declansat manifestarea respectiva. Si aceea trebuie sa o cauti...acum are un gurami, maine poate aparea la celalalt, iar poimaine la un tetrazona s.a.m.d. Adevarat ca mai mereu pop eye are ca si cauza o infectie bacteriana, dar la fel de adevarat este ca poate fi doar o inflamatie cu o cauza mai banala. In primul rand verifica NO2 si NO3. Acesti doi parametri stau aproape totdeauna la originea inflamatiei ochiului, urmata adesea de o suprapunere infectioasa cu bacterii conditionat patogene cum sunt Aeromonas,. Pseudomonas. Altfel spus, aceste doua specii sunt ubicvitare, prezente in orice bazin, fara e determina vreo infectie/boala. Nivelurile crescute de NH3, NO2 si NO3 le exacerbeaza patogenitatea si atunci determina astfel de manifestari...poate are prietenul in bazin si cazuri de tail/fin rot (aripioare/coada zdrentuite), dropsy, inot problematic la pesti. Astea sunt semnele infectiilor bacteriene nespecifice. Daca e vorba doar de acel peste, ne putem rezuma doar la inflamatie, si trebuie verificati parametrii enuntati.
Daca insa problema e localizata doar la un ochi, nu este bilaterala, trebuie sa te gandesti si la varianta colegului Tomk....totusi, mai improbabila la gurami, dar nu imposibila.
|
 |
|
|
Da' care e "deformatia"? Ca din foto nu prea se observa. Daca cumva te referi la aparitia unei "gushi" inseamna ca femela a "incasat" un sex oral si are gura plina cu icre, fapt absolut normal la ciclidele Malawi. Din cate observ eu insa, tu le-ai cam intrerupt dansul nuptial separand femela, iar "gusha" care trebuia sa apara este micuta, aproape inobservabila. Spun asta pentru ca sexul la Malawi poate dura un timp mai indelungat...asa, ca la consoartele noastre. Prima data le alearga, apoi le danseaza si abia apoi le conving si se dragostesc. Eu as baga femela aia inapoi in bazin. Comportamentul masculului e absolut normal, isi apara "aventura", iar istovirea femelei e si ea normala  , si cu siguranta nu i se va intampla nimic.
Mai mult, ciclidele africane nu se tin in pereche ci in harem. Altfel spus, un mascul si 3-4-5 femele. In caz contrar masculul o va hartui intr-una, putand ajunge chiar si la decesul femelei...a ta, oricum arata deja cam "zdrentuita" pe la aripioare si coada, iar acel fin/tail rot incipient, mai mult mecanic, urmare a jocului lor sexual, poate constitui foarte usor o poarta de contaminare bacteriana, situatie in care lucrurile se complica si pot duce la un dropsy, pop eye sau chiar swim bladder disease.
|
 |
|
|
Urmareste filmuletul acesta facut de mine, la acvariul Shedd din Chicago.
https://www.youtube.com/watch?v=tccbMQc6pAs
Incepand de pe la secunda 40 pana la sfarsit vei vedea un filtru coloana realizat exclusiv din pietris de diferite dimensiuni, pana la nisip. Este cel mai adevarat sistem de filtrare a apei. Bine, nu cred ca e vorba atat de o filtrare biologica sau chimica cat mai ales de una mecanica. Dar, combinand coloana aia de pietris cu cateva straturi de roca vulcanica, suport ptr bacteriile care asigura filtrarea biologica, cred ca ai obtine un filtru adevarat. Problema e ca ai avea nevoie de o pompa puternica sa impinga apa prin coloana, iar pe de alta parte...stii vorba aia, mai mare daraua decat ocaua. Adica sunt in comert filtre de tot felul, nu vad rostul unui DIY de acest calibru ptr un plantat de 100 l.
|
 |
|
|
Am incercat sa creionez, pe baza experientei personale, dar si a observatiilor din viata acvaristica romaneasca, un fel de drum al acvaristului in viata  . Il afisez aici, in topicul lui Radu pentru ca el este cel mai recent exemplu al corectitudinii "studiului" meu.
|
 |
|
|
In sfarsit !
Porconeee
Io-s tare curios ce combinatie de tanganicani o sa faci  . Desi e mare tancu', e tare greu de asociat speciile astea din cauza de comportament diferit, nutritie diferita, teritorialitate si reproducere diferite.
Astept ....
|
 |
|
|
In vremuri imemoriale am obtinut rezultate excelente cu acest neon, Sylvania Grolux. Intaiul Ignat  al forumului ti-o poate confirma daca nu-i inca in curs de Sarbatori. Chiar mai bune decat Osramul.
|
 |
|
|
|
Daca-l vrei cu plante, sud-americane: Apistogramma, Nannacara, Laetacara, Ramirezi, dar o singura pereche in bazin bine plantat. Se poate si dwarf ciclide africane, de Tanganyika, nisip si scoici.
|
 |
|
|
|
Am eu orbu’ gainilor ori o mare doza de acromatopsie….da’ de cand e P. acei itungi albastru, cu coada “nu conteaza”?! Maro, toata ziulica maro ! Cu coada portocalie ! Catre oranjata. Accept ideea unor reflexii albastru-inchis, mai ales catre cap/buze.
Deci, doamnelor si domnilor, frati acvaristi,tovarasi de "arme", tineri si batrani, saratei si dulcicoli...haideti s-o lamurim cu P. acei, c-am citit toate variantele posibile in topicul acesta scurt.
Deci, ce spune si cum arata acest complex, Pseudotropheus acei, din Aqualogul lui Axelrod.
Asadar, la paginile 158-159 dl Axelrod afiseaza 7 imagini cu varietati de P. acei, respectiv:
Pseudotropheus spec. "Acei". origine Lake Malawi: Ngara - corp albastru, coada alba, dunga alba pe inotatoarea dorsala, adica un Ngara clasic.
Pseudotropheus spec. "Acei". origine Lake Malawi: Ngara - corp maroniu, slabe refleze albastre pe cap, coada galben-portocali-oranj, dunga albicioasa foarte subtire pe dorsala, adica imaginea binecunoscuta a lui Itungi, asa cum e el cunoscut.
Pseudotropheus spec. "Acei". origine Lake Malawi: Msuli - corp albastru deschis, usor dungat, coada galben-lamaie, dorsala albicioasa aproape in intregime, adica imaginea binecunoscuta a lui Msuli.
Pseudotropheus spec. "Acei". origine Lake Malawi: Msuli - corp albastru deschis, nedungat, femela”gestanta”, coada galben, adica imaginea binecunoscuta a lui Msuli.
Celelalte 3 imagini nu le mai dezbat ptr ca sunt varietati recoltate din alte zone ale lacului, variante necunoscute la noi.
Concluzia e clara:
acei msuli, albastru deschis, coada galben/lamaie/mustar;
acei ngara, albastru inchis, coada alba
acei itungi (desi neexistent in Axelrod), maroniu inchis, slabe reflexe albastru-negricioase, coada portocaliu!
Si-n incheiere, un scurt coment despre hibridizarea celor 3 variante in bazine unde vietuiesc toate trei…adica, ultimul meu bastion, ultimul bazin cu Malawi; initial circa 5-6 msuli, 5-6 ngara si 6-7 itungi. Absolut nici o incrucisare inter-variante. Itungi s-au sexat doar cu itungi, msuli strict cu msuli, iar ngara, asijderea…cei mai rezistenti, itungi. Cei mai frumosi…depinde de preferintele fiecaruia: alb, portocaliu, galben-lamaios.
|
 |
|
|
paradoxx wrote: Resun-ul 2500,cel mai uluitor filtru intern dintotdeauna
Asa, de curiozitate numai...ai "incercat" un Eheim 2252 power line ( http://www.happypets.ro/3846-thickbox_default/eheim-powerline-2252.jpg ) ? Daca nu, incearca-l si vei afla ceva absolut nou din lumea filtrelor interne ! Nu zic ca Resun e rau. Mai mult, teoretic are 2500 l/ora, adica dublu Eheimului...dar daca vrei sa stii ce inseamna un jet de 1.5-1.7 metri lungime, de aceeasi forta chiar si dupa 3-4 luni de nespalare, incearca-l !! Eu n-am putut compara debitul / termen indelungat / fiabilitate, fara a fi necesara spalarea lui 2252 cu Resun 2500.
E doar o parere personala a cuiva care le-a avut ambele
|
 |
|
|
Data viitoare cand mai prinzi caracatite cu mana goala, da-le jos textila....sa vada si forumu' daca nu-i irukandji
Altfel, frumoasa Thasos...asteptam shootingu ala.
|
 |
|
|
|
Un facelift, nimic spectaculos sau revolutionar.
|
 |
|
|
|
Si ca sa "incheiem" dezbaterea pe marginea temperaturii, desi betta se poate tine intre 24-30 grade, iar temperaturile de 22-23 grade C chiar prelungesc viata (discutabil avand in vedere poikilotermia pestilor si de fapt incetinirea metabolismului ca mecanism fiziologic de reducere a ratei respiratiei, ceea ce duce de fapt la o imbatranire prematura), stresul termic este cel mai frecvent intalnit factor favorizant al declansarii gris-ului. Altfel spus, cu certitudine pestele tau era tinut in fish-shopul de unde l-ai luat la temperaturi superioare limitelor de 22-24, mai ales avand in vedere sezonul. Ma gandesc ca el statea acolo, in borcanasele speciale, undeva pe la 26-28 grade. Ori tu l-ai dus acasa si l-ai tinut la 22-24. Sunt suficiente cateva ore, 12-14, la aceasta temperatura, plus scaderea ei destul de brusca (drumul de la shop acasa, pus in bazin, tinut acolo 12-24 ore) ca sa se declanseze grisul.
Tratamentul este insa facil. Cresti temperatura la 28-30 cateva zile (cam 7) plus un tratament antigris cu orice gasesti specific la shop...nu ma hazardez sa dau nume ptr ca vanzatorul din shop stie mai bine ce are in stoc...ii spui ca ai Ichthyophthirius multifiliis la pesti si gata, iti prescrie tratamentul.
Succes
|
 |
|
|
Incearca aici: http://www.eheimparts.com/display_product.php?pid=2215 codul piesei 7438430, pret 14.97 $
Incearca aici: http://www.fishfurfeather.com/eheim-shaft-and-bushings-for-2215/2217-p-4435.html pret £4.86
Incearca aici: http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=743843&t=temartic_e Desi acolo zice ca piesa e ptr filtru Eheim 2215, ea are de fapt acelasi cod: 7438430 si 100% e buna si la al tau. Pret 5.89 EUR ...eu am o experienta buna cu nemtii astia privind spare parts-urile ptr Eheim. Cam au totul pe stoc sau fac rost extrem de repede.
Si-n final, daca dai cautare pe google cu " Eheim 7438430" o sa-ti gaseasca a pagina cu multe magazine online, din mai multe tari si e imposibil sa nu-l mai aiba nici unul pe stoc.
Bafta
|
 |
|
|
|
Din cate se vede, termenul de bloat apare in tot articolul o singura data, la inceput:
Names: Bloat, Dropsy
Disease Type: Bacterial (gram negative organism)
Tot articolul descrie de fapt dropsy, si e descris corespunzator. Dar si acest termen, "dropsy" este aplicabil si l-am intalnit in mai multe boli unde apare distensia abdominala, cu cauze infectioase virale, bacteriene sau parazitare.
Greseala vine din faptul ca "bloat" are o "destinatie" clara si se refera la infectia cu flagelate a ciclidelor africane: fecale albicioase, atarnand ca atza in spatele pestilor, apatie, inapetenta, +/- balonament abdominal.
Tratamentul celor doua entitati difera, insa in acel articol este corespunzator descris tratamentul de dropsy, cu antibiotice, si NU cel de bloat care se bazeaza pe metronidazol.
In rest eu nu am sesizat greseli decat in sinonimia de la inceputul articolului.
|
 |
|
|
Eu o sa-mi permit sa comentez nitel informatiile de pe site-ul respectiv: http://freshaquarium.about.com/od/termsandtables/p/Dropsy.htm ...nu de alta dar sunt usor eronate, erori care se rasfrang la modul serios asupra tratamentului.
Dropsy si bloat nu inseamna, in viziunea acvaristica comuna, acelasi lucru.
Termenul de bloat este atribuit in special infectiilor cu flagelate care afecteaza ciclidele africane. In general bloatul e produs de flagelate, nu bacterii; ca simptome, balonamentul abdominal poate fi prezent sau nu, dar in schimb fecalele albicioase, atzoase sunt omniprezente, iar tratamentul de baza consta in metronidazol.
Dropsy, care inseamna, intr-adevar, hidropizie, adica acumulare de lichid in cavitatea abdominala este produsa de bacterii (Aeromonas, Psudomonas, Vibrio), balonamentul abdominal e obligatoriu, solzii zbarlitzi sunt comuni, iar tratamentul se bazeaza pe antibiotice.
In imaginile tale pare a fi vorba de dropsy...asadar, antibiotice, oxitetraciclina. Eu am obtinut rezultate cu ... nu-mi mai amintesc numele, din pacate. Plus sare amara ptr combaterea balonamentului abdominal.
|
 |
|
|
lukitza wrote:1. In primul rand e foarte importanta lungimea bazinului. De fapt cea mai importanta dimensiune as zice eu.
.................................................
2. Inaltimea peste 50cm eu zic ca e inutila, nu vor folosi zona de suprafata, putine specii de africani o fac.
................................................
3. Iar legat de schimbul de gaze si mecanica bazinului chiar nu am idee despre ce vorbesti.
Deci:
1. Este absolut aceeasi treaba un bazin de 100x100, adica 10000 cm2, adica 1 mp ca si unul de 200x50, adica tot 1 mp. De fapt, la africani cea mai importanta e suprafata, nu lungimea. Cu cat sunt mai mari L si l, cu atat mai bine.
2. Eu tin africani, ciclide, de vreo 9-10 ani. Am avut si am ciclide de Malawi, dar si de Tanganyika. Am avut multe specii din genurile Pseudotropheus, Labidochromis,, Maylandia s.a. dar si Tropheus. In conditiile unui septel hranit normal, pestii folosesc intreaga coloana de apa. Ciclidele africane care folosesc preponderent stratul inferior al bazinului denota o sub-hranire accentuata, ei stand toata ziulica la fundul bazinului unde rod algele de pe pietre.
3. Daca referitor la schimbul de gaze " chiar nu am idee despre ce vorbesti" ar trebui sa ma abtin a face comentarii. Clujean fiind insa, tin sa-ti spun 2-3 cuvinte...O2 din atmosfera se dizolva in apa datorita miscarilor valurite ale apei la suprafata...asta este un fel de schimb de gaze. Un alt fel este reprezentat de nivelul redus al denitrificarii care se realizeaza chiar si in conditiile unui bazin fara denitrificator dedicat; consecutiv acestei denitrificari, NO3 este scindat in O2 si N2 gazoase care se elimina in atmosfera. Ca o concluzie, intre apa din bazin si aerul din camera se realizeaza schimburi intense de gaze. Nu dezvolt acum problematica schimburilor de gaze dintre pesti si mediul lor de viata ptr ca as intra in domeniul patologicului... bubble gas disease fiind doar una dintre bolile din acest domeniu....intoxicatia cu H2 ar fi alta, hipoxia....etc....gazul, apa si pestii interactioneaza strans intr-un ecosistem acvatic, chiar acvariu fiind el.
Noroc si la mai mare
|
 |
|
|
|
Eu unul nu inteleg...combinatia inseamna toate acele produse folosite concomitent conform unui program? Sau sunt perechi, perechi, cate o sticla de jos cu cea de sus aferenta?
Indiferent cum ar fi, eu vad acolo produse de la...3 firme. Nu se face asa ceva ! Adica nu se amesteca produsele de la o firma cu produsele alte companii decat in cazuri foarte rare cand unui producator ii lipseste un anumit component...fiecare producator dezvolta un protocol complet pentru fertilizare / acvaristica de apa dulce / conditionare apa.
Deci, alege o firma care d.p.d.v. financiar o poti "duce" si foloseste produse doar de la acea firma conform indicatiilor.
Bafta
|
 |
|
|
paradoxx wrote:Ma bucur ENORM ca l-ai salvat e una din rasele[i] mele preferate de pesti,si aceasta rasa e una dintre veteranii mei,ii am de la inceputuri
Bala shark nu e o rasa...e o specie. Balantiocheilos melanopterus
Ca sa intelegi diferenta dintre specie si rasa iti dau un exemplu.
Vaca e o specie. In latina ii spune Bos taurus.
In cadrul acestei specii exista mai multe rase: Holstein, Baltata Romaneasca, Charolaise, etc.
Scuze de corectura, dar ti-am sesizat confuzia prin mai multe posturi.
|
 |
|
|
hauserlovefish wrote:eu am primul meu acvariu de 2 luni aproape 3 si fiind primul va dati seama nu m-am putut abtine din cumparatul pestilor. Am un acvariu de 60litri si 18pesti toti vivipari, a si ancitrusul care e in jur de 7cm. dupa statisticile de mai sus pestii mei sunt cam chinuiti dar de cand ii am nu am vazut absolut nici o problema nu a murit niciunul.
Io propun sa-ti schimbi nick-name-ul din hauserlovefish in hausercrowdedfishlover
|
 |
|
|
|
|