| Message |
|
|
koala wrote:Plm, nu pare ca ai aruncat banii pe fereastra, din ce vaz io acolo. 
Nu prea am aruncat bani deloc.
- acvariul a fost ieftin
- piatra luata de-a lungul anilor, la oferte
- am platit pret full pe nisip
- GHA a fost gratis, a venit pe cochilia hermitilor
- am cei patru hermiti veterani care au facut turul acvariilor in perioada de ciclare cand apar algele
- am luat 20 Nassarius vibex (de aia micuti)
- am luat doi Tiger Cowrie
- nu am bagat niciun coral.
Tigrii parasesc acest acvariu inainte sa pun fragi si/sau anemone, nu din frica de gusturi excentrice, dar sunt masivi si mi-ar misca coralii din loc. E adevarat ca pot prinde gust, dar sunt niste animale superbe.
|
 |
|
|
|
Azi dimineata (melcii astia sunt nocturni, muncesc noaptea):
|
 |
|
|
|
Recunosc ca nu m-am exprimat prea explicit.
Revin si eu cu un desen (in Visio).
|
 |
|
|
|
Apoi legat de bureti - fabrici de nitrati - bullshit.
Buretii se populeaza cu bacterii care transforma rahatul din amoniac in nitrati (adica ce face si o piatra vie de calitate sau un mediu biologic saturat cu bacterii).
Daca nu cureti buretele des, acesta se umple de material organic (detritus) care in timp se descompune pana la amoniac.
Filtrarea mecanica si skimmarea proteinelor incearca sa colecteze parte din acest material organic inainte sa se descompuna, ceea ce reduce cantitatea finala de nitrati. Daca nu le ai, atunci trebuie sa reduci nitratii cu alte metode - schimburi mai mari de apa. Pe masura ce devii mai experimentat devii si mai batran si incepe sa te doara spatele de la carat apa, asa ca incepi sa pui mai mult efort in metode alternative de export nutrienti, in special cele care nu rup spatele si nu ocupa mult timp.
De detritus scapi oricum, chiar si fara filtrare mecanica, problema e cum reduci eficient nitratii.
|
 |
|
|
elven wrote:wow ce frumos e. asta chiar nu prea il vezi prin bazine.
Koumansetta hectori - verisor cu Rainford Goby (Koumansetta rainfordi), ambii gobi se hranesc in principal cu alge filamentoase aka GHA. Probabil si prezenta pozilor ajuta mult.
A mai avut un coleg de forum care traieste in UK si l-a pierdut, pare-mi-se ca au reputatie de poor survivors in acvarii imature / fara expertiza necesara.
Au tot timpul la mine la LFS, dar m-am abtinut stiind cat e de delicat.
Impresia mea a fost ca tolereaza bine grupuri din aceeasi specie, doar bazat pe ce am vazut la magazin.
Legat de bazin, un inceput neconventional, la fel si continuarea.
Nu zic ca nu o sa mearga, dar esti in no man's land, explorezi pe cont propriu.
Parerea mea e ca:
- nu ai suficienta circulatie
- treaba cu Prodibio era un lucru bun, probabil asta te-a ajutat sa tii acvariul stabil fara o ciclare propriu-zisa
- te-ai cam grabit cu coralii, bazinul mai are de trecut prin multe maini de cyano si GHA
- nu exista alge coraline albastre. Din ce stiu eu, Blue ochtodes se incadreaza la macroalge de culoare albastra, si nu incrusteaza
- nu mai cumpara vietati fara sa visezi informatia disponibila despre ele. O vietate ale carei necesitati nu le cunosti macar teoretic are sanse mici sa-ti aduca satisfactii sau sa supravietuiasca.
- pare-se ca ai nevoie de niste teste, minim de NO3, ideal si NO2 / NH3. Salifert sunt teste decente calitate / pret.
- piatra e ok, da-i timp sa se satureze cu bacterii ca sa lucreze la capacitate maxima.
|
 |
|
|
|
Cand melcul de acvariu paraseste cochilia de obicei sufera de o boala numita escargot.
Beneficiarii sunt alti melci carnivori sau pesti cu apetit pentru carne de molusca.
|
 |
|
|
elven wrote:frumosi melcii aia. fac treaba cu algele ?
Sper sa faca, de asta i-am luat (sunt Cypraea tigris).
In mod normal, merg pe cowrie mici, gen Monetaria annulus.
Am si un Mauritia arabica.
|
 |
|
|
|
Acesta e CVul tau de acvarist.
Imi place ideea.
|
 |
|
|
|
Azi dimineata:
|
 |
|
|
|
O singura problema vad la acest design:
- ventilatoarele bat unul in altul.
Avand in vedere ca aripioarele radiatoarelor sunt oarecum aliniate, se poate pune in centru o ventilator central, iar pe margini ventilatoare spre marginea radiatorului, la margini opuse. Astfel, aerul de la fiecare ventilator va calatori de-a lungul tuturor celor trei ventilatoare cu interferenta minima.
|
 |
|
|
|
Sixline wrasse sunt mai agresivi decat yellow wrasse, de asta am sugerat yellow wrasse. Plus ca i-am vazut personal in acvarii mici ca cetateni model.
|
 |
|
|
|
Atunci ma gandesc asa:
- toata apa trece prin filtrare mecanica, de jos in sus
- la sfarsitul etapei mecanice, o parte din apa se intoarce prin mediul de filtrare biologic, de sus in jos, gen trickle filter
Aici intervine partea mai complicata, intorci outputul de la filtrarea biologica inainte sau dupa partea de filtrare mecanica?
|
 |
|
|
1. Legat de green bubble algae:
Mithrax e metoda recomandata de control biologic.
Din pacate, nu poti pune foxface in 100L (min 270L pentru Siganus unimaculatus, min 500L pentru restul speciilor de Siganus).
Pe parte chimica, am inteles ca le poti omori daca tii concentratii crescute de magneziu.
Ca resursa de incredere, vezi ce gasesti pe Wet Web Media http://www.wetwebmedia.com/BubbleAlgCont.htm
2. Legat de amfipozi:
Orice dihanii care misuna pot fi controlate cu un wrasse, cum ar fi yellow wrasse (Halichoeres chrysus). Din pacate, si asta creste marisor, se recomanda min 190L. Probabil ca unul mic ar sta fericit pana te scapa de probleme.
Acelasi sfat ca mai sus cu Wet Web Media http://www.wetwebmedia.com/amphipodfaqs.htm
3. Tare fain ca ai o pereche de Ecsenius stigmatura. Am incercat si eu de cateva ori, a rezultat in decesul exemplarului mai mic, care a sarit din acvariu. E uimitor cat de agresivi sunt pestisorii astia mici catre alte exemplare din specia lor. Momentan, eu am o "pereche" Ecsenius stigmatura cu Ecsenius pictus, in sensul ca traiesc fara conflicte si pasc impreuna in 130L brut.
|
 |
|
|
|
Bravo Dragos.
Misca-te repede, daca tot ai pus ideea in spatiul public, nu vrei sa ti-o sufle chinezii.
Legat de robinetul acela la filtrare biologica, nu poti pune unul care sa nu poata fi inchis total? Astfel reglezi intre un debit maxim si unul minim, nu intre maxim si zero.
Mai am o sugestie nevinovata: idealul meu la filtre cu componenta biologica e ca in cazul in care nu vine apa din acvariu, apa sa circule in circuit inchis prin filtru. Astfel, se evita deciclarea materialului biologic la colmatarea furtunelor. Nu stiu cum se poate realiza asta practic, dar am vazut ca filtrul meu hang on - Fluval AquaClear are un sistem care la blocarea intake-ului, recircula apa prin mediile de filtrare.
Asteptam desenele ca sa vedem si cu ochii ce vezi tu cu ochii mintii.
Poate n-ar strica sa arunci si un patent la OSIM, European Patent Office (EPO) si poate la The United States Patent and Trademark Office (USPTO).
|
 |
|
|
|
La coralii moi, cresterea se masoara in polipi noi, nu in valori de lungime sau volum.
Desi un coral care se hidrateaza bine si extinde polipii e un coral fericit.
|
 |
|
|
dan.pavelescu wrote:
koala wrote:Doctore, pune mana si foote-i o gaura mare, cat ventilatorul... pui o grila jmekera si ai rezolvat problema!
Este solutia cea mai simpla, cea mai corecta dpdv tehnic, cea mai lejer de implementat.
+1
Aplica bre solutia pentru puturosi, e cea mai simpla si mai sfanta. Pentru racirea cu aer trebuie sa ai doo chestii generoase: admisia si evacuarea. Daca obturezi evacuarea, footzi steagul.
Chestie de gust. Unii prefera o singura gaura mare, altii vor multe si cat mai stramte.
PS. Ce magar sunt.
|
 |
|
|
|
Eu am taiat cu bormasina si fierastrau pentru gauri circulare:
|
 |
|
|
|
Felicitari pentru proiect.
A iesit de nota zece.
|
 |
|
|
archangel82 wrote:
.. iar acum lumina mi se pare slaba fata de ce am avut
Asa si-au prajit multi coralii cand au aparut primele lumini led mai serioase - gen AI Sol, Ecotech Radion, Kessil A320 etc.
Lumina alba ofera crestere accelerata, dar culorile rezultate sunt in nuante de maro.
Lumina albastra ofera culori vibrante, dar crestere redusa.
Fiecare decide ce e mai important.
Legat de programe, am inteles ca Saxby are un program cu mai multe varfuri de-a lungul zilei, care ofera o perioada mai lunga de iluminare, fara a favoriza aparitia algelor, cu fotoperioada suficienta pentru cresterea coralilor. Pe principiul ca nici la tropice nu bate soarele non-stop, mai trec si nori din cand in cand.
|
 |
|
|
|
... si din seara asta (a curatat ceva piatra, dar a si dejectat pe masura).
Macar dejectiile sunt usor de colectat.
|
 |
|
|