[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Liv
Forum Index » Profile for Liv » Messages posted by Liv
Message
Poti sa ii folosesti pe cei dintr-un harddisk defect (vezi pe la o firma de calculatoare). S-ar putea sa fie chiar prea puternici - ridica 1-2 kg fara probleme.
Mult mai bine.

Vad ca unele produse sint disponibile doar pe amazon.de, nu pe com. Iar eu sint paralel cu germana.

1. Cu 2 tuburi de 6-8000K si unul de 2400K pastrind si cel pe care il ai acum ajungi la iluminat mediu (in jur de 30lumeni/litru). Mai uita-te o data poate gasesti ceva mai puternice sa ajungi la 50lumeni/litru. Cu conditia sa le poti monta pe capacul tau. Daca nu ai loc elimini (sau muti) ledurile Sunny.

2. Ai grija ca au alimentator special (nu se baga direct in priza). Cred ca trebuie sa iei alimentatorul, cablu triplu si dimmerul (minim alimentator si cablu triplu - tot de la Sera - am vazut ca erau si sub forma de kit toate 3). E posibil sa ai nevoie si de un adaptor T5. Tot pe acolo (parca tot Sera) am vazut un sistem de prindere pt. 3 tuburi - o sa te scuteasca de o multime de jonglerii la montajul tuburilor sub capac.

Poate ar fi bine sa trimiti un mail la Sera - vreau sa folosesc tuburile cutare de la voi (Sera) - ce mai am nevoie ca sa completez sistemul de iluminat.
La 18 grade Celsius am citit ca rezista RCS o perioada nedefinita, doar ca nu se mai reproduc. Sub 14-15 grade au probleme. Sa ai grija sa nu se supraincalzeasca (mai ales de la soare) ca vin caldurile.

Pot sa iti dau 30 RCS ca sa vezi ce iese.
Daca vrei doar magneti vezi ca se gasesc si in hardiskuri, in mai multe motoare de curent continuu sau cumparati separat.

La pompele folosite in acvaristica magnetii sint doar pe rotor - eventual ai putea gasi un rotor separat.

Depinde la ce vrei sa ii folosesti.
Si cornierul (tabla) din care e facut raftul are macar 5mm grosime?

Daca e de 2mm (sau mai mic - cum cred eu) parca le vad aterizind pe toate pe podea. Chiar daca e prins in perete.

Sint si furtune cu insertie care nu se stranguleaza cind le indoiesti.
Sint destui care folosesc verdele de malahit sau albastru de metil cica preventiv (citeodata si sare gema). Nu prea am reusit sa-mi dau seama ce previn daca nu sint bolnavi in display. Ar merge in acvariile de carantina.

Intretinerea aminata dupa aclimatizare o folosesc si eu, dar prefer sa lungesc cit mai mult aclimatizarea.

Filtrul ala l-a folosit pt Sewelia Lineolata care se pare ca are nevoie de cantitati mai mari de oxigen (si am impresia vaga ca vrea sa ii reproduca).

Si daca pui un T cu 2 filtre sau maresti sectiunea de filtrare a apei (cum e folosita la prefiltre) nu e cam acelasi lucru? Sectiunea de prefiltru de la JBL e de citeva zeci de ori mai mare (ca suprafata prin care trece apa) decit cea a furtunului. Si cam toti preferam un prefiltru separat doar ca sa nu desfacem prea des filtrul ca sa curatam doar prefiltrul si sa montam totul la loc.

Nu cred ca un sifon ar retine impuritatile. Mai degraba un ciclon inainte de prefiltru ar face fata.
Si raftul e cel din a 2-a poza?
Un autocolant pe spate rezolva problema "se vad furtunele".
Pt. prefiltrare se folosesc doar bureti grosieri sau bureti grosieri medii si fini daca au suprafete mari pentru trecerea apei. Perlon ar trebui schimbat zilnic sau la citeva zile deci ar trebuie sa fie pus intr-un loc in care ai acces foarte usor fara sa desfaci filtrul.
Ai pastrat si buretii din prefiltrul JBL - cei din primul sertar de sus (in forma de semiluna)? Daca folosesti alt prefiltru sint in plus.

Poti sa folosesti un singur burete (imediat inaintea capacului), iar daca ai prefiltru in sertarele de jos poti pune material filtrant biologic si sa scoti buretii.

Apa are o rezistenta la inaintare (frecare) mult mai mare decit a aerului (ca exemplu). Un jet de apa de citeva sute de litri pe ora va fi oprit in 30-40 cm (poate chiar mult mai putin). De asta e preferabil sa le montezi pe lungimea bazinului. Vezi ca sint ceva filmulete pe YT in care un glont dintr-o pusca de asalt e oprit de 1-2m de apa - ca sa te convingi (in aer ajunge la citiva kilometri).
Pune un burete mai grosier pe intrare in filtru (cu gauri mai mari). Are rolul doar sa impiedice resturile mari sa intre in filtru - inclusiv puii pestilor/crevetilor. La mine un burete fin se colmata in 24 de ore. Am renuntat la el si am pus un prefiltru separat. Buretele fin se colmateaza rapid si nu mai lasa sa treaca apa.

Daca o sa te uiti la materialele filtrante din filtru o sa vezi aceeasi culoare maro ca a buretelui. Marea majoritate e formata din bacteriile din ciclul azotului.

Daca doar ai pus bactozym si si-a revenit filtrarea inseamna ca esti cu filtrarea la limita.
Ce material filtrant ai in filtru?
Poate dai prea multa mincare?

Vezi ca unele modele de filtre JBL au sorbul din 2 tevi care culiseaza una in alta. Poate fi ridicat sau coborit cu 15 cm fara probleme. Si cel mai bine e sa montezi sorbul si iesirea din filtru mai departe unul de altul ca sa asiguri o circulatie mai buna a apei - cum ti-a spus si scorpionul. Daca sint prea apropiate o parte din apa care iese e trasa inapoi in filtru, iar tu vrei sa filtrezi toata apa din bazin.
Bine ai venit.
Scoate carbunele activ. E doar pt. filtrare chimica, dupa 2-3 saptamini nu prea mai filtreaza nimic. Daca bilele ceramice sint poroase sint bune la filtrare - uita-te daca semana (mai putin culoarea) cu Eheim Substrate Pro.
In nici un caz asa ceva. Are 10-12000K. E mai mult pentru acvarii marine.
Pentru acvariu plantat ai nevoie de 5000-6500K, preferabil amestecat cu inca unul de 2500-3000K.

Oricum la 12W e tot prea mic. Cauta 2 tuburi de acelasi tip 12 W sau mai mult - unul de 2500-3000K si altul de 5000-6500K.

Si sa verifici neaparat lungimea. Pe linga lungimea tubului mai ai nevoie si de 2-4 cm pt. sistemul de prindere sub capac - conectorii trebuie obligatoriu sa fie etansi - cel putin IP65 (nu cunosc normele din Austria, dar e posibil sa fie aceleasi).


Volumul de apa care trece prin filtru nu conteaza prea mult si nici declaratiile producatorilor (e bun pt. xxxlitri). Cel mai mult conteaza cantitatea de material filtrant care poate sa intre in filtru - nu exista filtre prea mari (ca volum), exista doar filtre prea mici. Cum ai probabil acvariul cam prea aglomerat un filtru mai mare va compensa partial numarul mare de pesti. Filtrul are rolul de a transforma dejectiile pestilor (care se transforma rapid in NH3) in nitriti si apoi in nitrati - care sint mult mai putin toxici. Ca sa intelegi despre ce e vorba pierde te rog o jumatate de ora si citeste:
http://www.acvariu.ro/ghid-incepatori
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/2013.page
http://www.acvariu.ro/generalitati/-/asset_publisher/uA9v/content/15819?redirect=%2Fgeneralitati

Doar citeste-le ca sa intelegi despre ce discutam.

Ai aici o multime de articole pe teme de acvaristica - arunca un ochi peste ele cind ai timp:

http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/24220.page

Vrea sa puna filtrul si acvariul pe acelasi raft.
Cam toate pompele folosite in acvaristica sint centrifuge. Au neaparata nevoie ca nivelul apei din bazin sa fie la cel putin 20-30cm peste nivelul la care se afla pompa. Sint unii producatori care precizeaza diferenta minima de nivel. Cauta exact modelul pompei la producator, doar ca Hydor nu face parte ditre ei:

http://www.hydor.com/eng/prodotti-tecnici/pumps/centrifugal-pump.php

Daca standul din poza a 2-a e al tau mi se pare foarte instabil chiar si pentru un singur acvariu. In nici un caz nu va suporta 2 acvarii.
17 parca sint cam multi depinde si de capacitatea de filtrare. Uite un articol pe tema:
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/692.page

Si un calculator pt. numarul de pesti:
http://aqadvisor.com/

Plantele au nevoie de lumina, fertilizanti si CO2 (sau cel putin inlocuitor de carbon) - preferabil din toate 4. Fertilizanti mai gasesc la schimburile de apa si din dejectiile pestilor, Co2 se mai dizolva din aer, lumina in schimb trebuie sa o a siguri tu. In nici un caz sa nu il lasi la soare (o sa faca spirogyra in 2-3 zile si se incalzeste prea puternic). Ai cam 10lumeni/litru - cam jumatate din iluminatul slab. Ar trebui sa ajungi cel putin la iluminat mediu (30lumeni/litru). Doar rearanjatul plantelor nu va fi de ajuns pe termen lung.
E bun dar sint si variante mai bune. Daca ai putea sa il scoti noptea ar fi bine - noaptea plantele nu consuma CO2. Nu incerca sa blochezi/opresti fluxul de CO2 noaptea (ce ai acolo e de fapt o bomba cu CO2). Cel mult poti sa scoti furtunul de CO2 de undeva inaintea numaratorului de bule. Sau decit sa il scoti mereu noaptea, pornesti noaptea o pompa de aer cu o priza programabila. Adica nu prea e nevoie sa fie deconectat noaptea.

In locul tau as cauta prafurile pt. generator de pe acum. O sa te tina intre 2-4 saptamini (vara mai putin).

Pe pietroiul ala sintetic (am si eu o coaja de copac facuta la fel) ai GDA. Un ancistrus (ai deja parca prea multi pesti) s-ar putea ocupa de GDA.

Asa cum ai pus plantele o sa moara - le trebuie lumina si tu le-ai pus la umbra pe laterale. Mai ales alternanthera renickii mini are nevoie de mult mai multa lumina. 8W pe leduri la 60 litri e mult prea putin (ai cel mult 6-700lumeni). Ti-ar trebui cel putin 30W pe leduri.

LE: GDA-ul apare de multe ori de la prea multa lumina - de asta il ai doar pe partea superioara a pietrei. Lumina in zona respectiva e de 3-4 ori mai intensa decit la nivelul substratului. Nu are prea mare legatura cu Easycarbo, dar o legatura exista.
Mi se pare ca ai si GSA pe echinodorusul din stinga (nu se vede bine) asa ca in loc de ancistrus mai bine ai cauta 1-2 Spiral Horn (zicea Silviu ca la el a halit si GSA-ul)

Treci te rog locatia la profilul tau - sa nu te trimita cineva in Militari daca stai prin Timisoara.
Florin82 wrote:L-am gasit pe JBL E402 care are volum mai mare decat 401. Are volum de 6,1 l fata de 4 l cat are 401. Plus ca l-am gasit la un pret bun.


Am un JBL E900 la care volumul declarat de producator e de 6 litri. Pot sa iti spun ca mi-au intrat 3 litri de siporax in el. Poate daca stau a aranjez siporaxul o sa intre inca 1 litru.

Ai cam aceeasi situatie. 25-30% din volumul brut al canistrei e ocupat de trecererile apei din prefiltru si sertare.
Cu placere. Succes.
adrian09 wrote:la astia la pet de unde mai cumpar produse nu am gasit melci... totusi am sa astept pana imi vin testele sa vad cum stau cu apa nu vreau sa iau melci ca sa calc pe ei sau sa gasesc doar cochilia...
si totusi..pot sa fac ceva intr-un nano sa pun cateva plante ,sa le fertilizez micro,macro si adaos carbon... fara aditie CO2.. ma intereseaza plante easi...
daca fac ferilizare micro,macro si carbon,la plante easi ,e problema daca ai doar substrat inert asta fiind nisip 1-2 mm?

Liv.. uite cum zice Coala parca si mai e cineva care a confirmat solutia cu bba.. sa scufunzi planta in spirt medicinal,2-3 sec,o clatesti bine in apa de la robinet,poti sa o lasi intr-un bol cu apa curata vreo ora si apoi zice ca se inroseste alaga si dispare .. nu mai stiu in cat timp
cred ca asta ar trebui sa faci cu toate... si cu radacinile si ornamentele...asta daca nu e o prostie ce spun.. cred ca alga se depune cam pe toate suprafetele....si pe radacini si pietrele de ornament.. cred
daca e o prostie asta e. daca nu spun raman cu prostia.. daca spun ,cineva o sa imi dea un par si asa se schimba ideea...


Si eu am confirmat solutia cu spirt la BBA (vezi ca tu nu ai BBA) si functioneaza f. bine. Ne-a soptit-o Inaltimea Sa Faraonu' cindva in urma cu 5-6 ani. A fost folosita si de Faye. Vezi ca am incercat-o si cu spirt diluat la 50% si nu merge. Doar spirt nediluat. La Anubias se elimina intii frunzele afectate (nu vor creste la loc) si il bagi in spirt 1-2 secunde sau torni spirt peste zonele afectate. Clatesti cu f. multa apa citeva minute. Poti sa nu il scoti de pe lemne sau pietre doar sa il clatesti foarte bine. La fel am procedat la Alternanthera mini. BBA-ul s-a inrosit cam a 2-a zi, iar dupa 3 zile disparuse complet. Nu a mai aparut pe plantele tratate. Am lasat un Anubias cu citeva radacini netratate si vad ca stagneaza si nu se raspindeste. Cu prima ocazie o sa il trateez si pe el si tevaraia afectata - am BBA si pe IN si pe OUT. BBAul nu se prinde chiar pe orice - pe linga variatiile de CO2 ii plac si zonele cu flux mare de apa.

Apropo de Anubias am citit ca dupa ce e taiat (sau rupte frunzele) elimina in apa o substanta care afecteaza crevetii - nu pot sa confirm, dar o sa il sectionez doar in afara apei.

Referitor la fertilizarea Anubias pot sa iti spun urmatoarele. Intr-un bazin fara fertilizare/co2 a dat cam 6 frunze in 5 ani. La mine cu fertilizare si CO2 dintr-o bomba scoate o frunza cam la 2 luni.

Mai bine incearca ce spune Silviu si cauta citeva neritine. Metodele biologice sint de obicei mult mai bune decit cele chimice.

Despre crescutul melcilor nu stiu ce sa spun. Cica am toate testele de apa bune. pH=7 destul de stabil, nitriti 0, nitratii variaza intre 10-20 (functie de schimburile de apa. Dar nu cresc melcii. Nici macar aia comunitari. Am luat citiva Pomacea si dupa 2 luni am gasit 4 cochilii goale - in prima luna misunau fericit peste tot. Daca as fi avut cupru sau altceva impotriva nevertebratelor ar fi murit si crevetii, dar RCSii care ii am se inmultesc fara probleme. E ceva care deranjeaza melcii si nu sint in stare sa gasesc ce.
Pina la urma toate mediile filtrante participa la ciclul azotului (spus simplificat). Cu cit participa e o intrebare la care a fost dat raspunsul din experienta altora.

In ordinea descrescatoare a eficientei filtrarii biologice ar fi (din ce am citit): Biorio, Matrix, Eheim Substrate Pro, Siporax, spartura de lava, piatra ponce si restul. Prin eficienta inteleg cantitatea si viteza cu care reusesc sa transforme amoniacul si nitritii in nitrati. Denitrificarea (transformarea azotatilor in azot gazos) e mai complicata.

Adica poti sa le amesteci linistit si in ce ordine ai chef.

Producatorii se lauda si ei cu ce pot, dar nici unul nu a facut vreodata un test comparativ - inca urmarim citiva incercarea de a efectua un test comparativ la mediile de filtrare biologica - dar e complicat si destul de scump.

Eu am un JBL E900 la 180 litri cu 3 litri de Siporax (Sera zicea pe undeva ca 1 litru de Siporax e de ajuns pt. 200 litri) si am ajuns la concluzia ca e prea mic - ar fi fost bine sa am volum dublu ca material filtrant. Din motiv de pret folosesc doar Siporax.
 
Forum Index » Profile for Liv » Messages posted by Liv
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com