[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
KH, PH, CO2 tester sau KH/PH din tabel este mai precis pt CO2?  XML
Forum Index » Apa
Author Message
Elvis_Iasi
Junior member
[Avatar]

IP:

Sunt incepator si va cer ajutorul ...

O intrebare pentru ca am facut azi dimineata mai multe teste la apa mea din acvariu si am valorile de mai jos.
Vreu sa dozez cum trebuie cantitatea de CO2 mai ales pe timpul noptii, fara a folos un PH controller. Insa una din valori nu e precista si as dori sa va intreb care ar fi aceea ?

In acvariu azi dimineata avea:
KH = 10 (kh = 13 la rubinet).
PH = 7,1 (in timpul zilei cred ca e cam 7,4 datorita O2 dat de multe plante)
CO2 = 45 mg/l (?! aici ceva e in neregula ... mai are careva testerul de CO2 de la JBL? se inmultesc cu 2 numarul de picaturi din reactantul 2, nu?)

am mai testat cu testere JBL si:
PO4 = <0,02 mg/l (ieri aveam 0,4 mg/l inainte sa adaug saculetul JBL PhosEx in filtru , apa nu e schimbata de peste 1 saptamana, acvariul este mult suprapopulat ... au facut pui vii care s-au ascuns prin plante...)
NO3 = 5 mg/l (foarte tare .... ieri, inainte sa pun in filtrul extern saculetul cu JBL NitratEX aveam 30 mg/l)
GH = 15
Fe = ~ 0 (ZERO) (aici iar am dubii, adaug aproape zilnic EasyLife Ferro 1/2 de doza. Am testat dupa ce am adugat Ferro si tot aproape zero indica. Mai folosesc si JBL Ferropor 24 picaturi ... Nu stiu exact de ce, dar se incetoseaza acvariul, se face albicios timp de 2-3 ore dupa ce adaug EasyLife Ferro. Ce parere aveti ? e normal ?)
Cum fac sa maresc cantitatea de oxizi de fier necesari pt plante ? NU exista un exid de fier de cumparat ? Stiu ca era folosit pentru a colora materialele de constructii ? Se poate folosi ceva mai neconventional ?

Conform tabelului kh = 10 / ph = 7,1 rezulta CO2 = 24 mg/l . Unde este ceva gresit ? desi valoarea indicata de testerul CO2 este de 45 mg/l ?!

Cum vi se par valorile de la mine din acvariu ? Cum este apa prin alte localitati comparativ cu ce ajunge la mine la rubinet, in Iasi ?

alber
Moderator
[Avatar]

IP:

@judex, am marea rugaminte de a fi muuuuuult mai atent la exprimare de acum incolo. Nu am vazut nici un motiv pentru care sa ai o asemenea atitudine. Te-as sfatui sa nu raspunzi acestui post. Multumesc

"e usor a scrie versuri, cand nimic nu ai a spune" - Mihai Eminescu
[Email] [Yahoo!]
cheloo
Junior member

IP:

Salut

In legatura cu faptul ca se face apa putin albicioasa cand bagi Fe de la Easy Life este normal .. eu am tot facut teste pe un proiect nou cu un nano si cand aveam Fe=0 si bagam easy life Fe exact asa se facea dar dupa 2-3 ore se facea cristal la loc. Nu iti face griji nu va avea efecte negative asupra acvariului tau.

In legatura cu nivelul de NO3 aici sunt multe pareri. Eu unu tin NO3 intre 30-35 si nu am probleme in acvariul mare. In nano am avut la fel valori cam mari dupa ciclare dar decat sa folosesc rasini sintetice care absorb N am preferat sa ma duc mai mult pe cale naturala.
Exista o plantuta pe care multi in acvarii o considera urata/inutila/enervanta/etc. Se numeste Lemna Minor si de foarte multe ori este introdusa in acvarii odata cu alte plante sau pesti.
Eu am observat ca planta asta se dezvolta destul de rapid in momentul in care ai mult Azot (N) in acvariu ... ori in forma de NO3 ori NO2. Totodata e interesant de vazut ca daca pastrezi o cantitate decenta din planta asta in acvariu iti va tine sub control si nivelurile de NO3 (mai ales varfurile care se inregistreaza cand se schimba anumiti factori in acvariu = tundere/fertilizare saptamanala/schimb de apa/ etc).

Eh uite si un link cu alte plantute de acvariu care sunt cunoscute ca mari consumatori de NO3 : http://www.thekrib.com/Plants/Fertilizer/nitrate-chart.html\

Sincer eu unul as incerca sa tin in echilibru micro si macro elementele din acvariu pe cat sa poate de "natural". Adica daca exista posibilitatea sa rezolv un excess de ceva cu o planta as alege varianta asta decat sa bag alte chimicale prin acvariu

In rest Gh-ul si Kh-ul avand in vedere ca nu folosesti apa de osmoza (cred) arata ok. Stiu oameni aici in constanta care nu au folosit niciodata apa de osmoza si au niste jungle de invidiat chiar cu Gh=22-24 (asa e in CT) si cu Kh=12-14.
Singurul dezavantaj la Kh mare este ca nu mai este un buffer eficient pentru CO2 si iti termini butelia foarte foarte repede. In caz ca folosesti bomba de Co2 .. sincer nu cred ca vor exista probleme chiar daca o lasi sa mearga si noaptea. Ai Kh prea mare ca sa apara o intoxicatie cu CO2 la pestiuci.

fostul user Trippin
[Yahoo!]
gengiskhan
Moderator
[Avatar]

IP:

Deci... KH-ul mare nu are nicio legatura cu intoxicarea pestilor cu CO2 si nici aia cu buffer-ul nu e asa. Este fix invers:
un KH mare va stabiliza mult mai bine pH-ul (deci nu CO20-ul) si nu il va lasa sa varieze foarte mult, indiferent de cat CO2 bagi. Prea mult CO2 poate fi si la KH mic si la KH mare. Cantitatea de CO2 "adaugata" trebuie echilibrata in functie de lumina si de fertilizare.

@Elvis_Iasi: valorile de la tine din bazin sunt bune daca e un acvariu orientat catre pesti si cu foarte putin plante si sunt destul de rele daca acvariul se doreste a fi unul plantat bine. Daca ii dai lumina si CO2, trebuie sa le dai si papa plantelor. Papa ala e fix NO3 si PO4 (adica azot si fosfor), care tu le-ai scos practic de tot. 30ppm NO3 si 0,4ppm PO4 ar fi fost valori ok. Puteai sa mai cresti putin PO4, sa ajungi cu el pana pe la 1 - 2.

La treaba cu fierul, asa se intampla. Sunt doua explicatii: 1) plantele absorb destul de repede fierul pe care-l adaugi tu, iar restul, ce ramane neasimilat, se oxideaza si nu mai poate fi folosit si 2) testele de fier nu detecteaza compusul respectiv al solutiei pe care o folosesti.
In ambele cazuri, nu ai de ce sa te sperii. Atata timp cat plantele arata si cresc sanatos, daca ai si ceva perlare, daca nu ai alge (sau sunt sub control)... atunci e foarte bine asa cu fierul.

I can't brain today ... I have the dumbs.
[WWW] [Yahoo!]

Forum Index » Apa
Go to: