Ca sa nu umplu' degeaba spatiul, am postat aici.
Sunt pe cale sa imi cumpar un acvariu, si am nevoie de sfaturi.
1. sunt amator in ale acvaristicii, desi nu in totalitate in afara problemei. acu mai ani, cind eram si eu scoler, tineam pesti in acvariu. chinuiam e un cuvant mai bun, daca tinem cont de faptul ca , fiind mare iubitor de diversitate, aveam la gramada de toate pentru toti, de la guppy la carasi, xipho si nigrofasciatum(eu asa tin minte ca se chema, a rezistat doar citeva zile din cauza ca nu aveam un incalzitor pt acvariul meu, dar totusi imi amintesc ca a forfecat tot ce a prins), sanitari si betta. cam 15 pesti intr-un acvariu de 20 de litri. nu ma mindresc cu ce a fost atunci, probabil ca termenul potrivit care sa ma descrie in acea periooada ar fi "macelar cu intentii bune" dar imi place sa ma lungesc la vorba. ideea e ca sunt familiarizat cu franturi din terminologie, si am in mine virusul asta-desi acum nu am de gand sa repet grozaviile tineretii.
2. vreau sa imi cumpar cit de curand un acvariu de capacitate relativ mica(20-30 de litri)-fiind la inceput m-am gandit ca nu e cazul sa sar pe unul de 100; cu tot tacamul auxiliarelor inclus, desigur
3. as vrea imi recomandati 2-3 specii(iar eu am sa va expun in mare preferintele mele-care nu mai sunt, slava domnului! atit de variate ca si acum 15 ani) de pesti care sa se suporte. spatiul, o spun din nou, nu va fi prea mare, maximum 30 l. preferinte fizionomice: cu cit mai "urat" cu atat mai bine(uratenia e o chestie relativa)- de exemplu ancistusii sunt printre favoritii mei. singurele "splendori" pe care le suport sunt betta. Nu prea imi fac cu ochiul zvarlugile minuscule gen guppy, zebre sau neon, si nici ditamai evantaiele, gen caras sau scalar.
Urati, de dimensiuni medii, si sa coabiteze. recomandari?
4. odata cu specia, va rog, spuneti si numarul de exemplare