| Message |
|
|
AdrianMar wrote:Deci,daca am inteles bine:
-NPS-ul este ultimul mediu de filtrare,se monteaza pe traseul apei "bune" de osmoza?
Am inteles ok?
Pai eu ce scriu?
Nimeni wrote:Aquilli NPC are 4 stadii de filtrare: 3 clasice + osmoza.
De obicei se merge cu:
1- filtrare mecanica cu cartus "micro"...
2- cartus carbune (declorinare/miros/gust/bla-bla)
3- membrana osmoza
4- cartus NPS
Ca sa intelegi mai bine: Osmoza... sau membrana si restul de cartuse filtreaza mecanic anumite densitati si materiale.... NPS inseamna Natriu (NO3) Potasiu (PO4) Silicat (SiO2) iar astea se filtreaza cu ajutorul unor rasini.... Tie osmoza iti reduce la 0 duritatea generala (gH - kH) si datorita lor pH-ul.... dar nu are impact chimic asupra apei. De partea chimica se ocupa acel cartus care "il montezi dupa" ;)
Spor
|
 |
|
|
|
Bine ai venit....
|
 |
|
|
Enache Lucian wrote:De ce in toate discutiile trebuie sa se repete lumea intr-una?
 Daca se repeta... nu poate decat sa iti confirme ca au dreptate ;)
Enache Lucian wrote:Am aflat ce trebuia:
in principiu valoarea de 4 la kH este "stabilitatea": sub 4 scade kH-ul si implicit pH-ul... peste 4 se mentine, in functie de aportul de CO2 in apa.
nu cred ca era asa greu de zis de la inceput mai ales ca nu am intrebat ce se intampla in acvariul meu.
Daca puneai intrebarea asa cum trebuie... aflai din prima ;)
In rest... uite lectura:
- http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/29730.page
Sau toata sectiunea Articole: http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/24220.page
|
 |
|
|
|
Tu ai auzit de "formula" : Fiecare acvariu este unicat in felul lui?
Ca sa iti raspund: la un kH de 4 NU OSCILEAZA pH-ul! Valoarea de 4 este cea mai buna ca buffer ptr pH.
Invata prima data:
- ce este kH-ul?
- cum influenteaza el acvariul si in functie de ce anume?
- care sunt valorile "stabile" minime si maxime?
- cum si de ce scade - urca kH-ul?
..... si apoi vin-o si pune "intrebari ipotetice" fara a avea macar un test de kH sau macar niste valori precise!
Asa as putea si eu sa te intreb: Bula de CO2 este MARE sau MICA? ... (asa ne dam seama de cantitatea de CO2 bagata... nu?)
Porcul ti-a sugerat un tabel... dar din moment ce tu nu stii ce valori ai... ce raspunsuri vrei sa primesti?
In lipsa unui "drop-cecker" de CO2 si in lipsa unor valori clare... raspunsurile sunt ca un diagnostic pus de doctor prin telefon.
In principiu valoarea de 4 la kH este "stabilitatea": sub 4 scade kH-ul si implicit pH-ul... peste 4 se mentine, in functie de aportul de CO2 in apa.
Vrei exemple.... uite exemplul meu:
- am 10 acvarii de 250L si 3 de 180L..... (sterile! Iar asta nu te ajuta.)
- valori retea: pH 7.1 - gH 2 - kH 1.3 .......
Daca nu fac schimb de apa 4 zile..... kH-ul se duce naibii si pH-ul ahunge la 5.... Asta in conditii "normale", adica aerare obisnuita, hrana cu mixtura, acvarii suprapopulate.
Daca aerez "mai puternic".... sau daca populatia este mai mica"... sau hranesc mai putin adultii.... pot sa nu schimb apa 2 saptamani! Deci in toate exista un SAU....
Asa si la tine: SAU te pui pe studiat.... SAU te pui pe experimentat si monitorizat acvariul....
Spor si ape limpezi
|
 |
|
|
Sa te bucuri de ei !!!
Intradevar, "un pic stresati" dar le v-a trece cu timpul cand se vor obisnui cu noua locuinta... si cu noua bunica... scuze: stapana! :p
Ps: sper ca nu ai avut probleme cu sotul
|
 |
|
|
maryusdv8 wrote:De ce vrei sa schimbi cele doua filtre externe Eheim cu un JBL?
2213 - tevi multe, lipsa amorsare, spatiu ptr material filtrant relativ mic.... depinde si in ce stare le-a cumparat... motive pot fi destule.
|
 |
|
|
Ce au uitat colegii sa iti spuna, sau nu s-au gandit la asta: Nu iti trebuie neaparat un filtru "mare"... de 10", poti lua orice filtru de apa casnic si mai mic, cu racordurile de 1/2" (ptr ca atat ai pe partea de conexiune la osmoza si banuiesc ca atat e si in capatul celalalt la alimentare)
Ca filtru iti poti lua unul de 50 microni cu sita, nu necesita schimbare ci doar curatare atunci cand vezi ca se umple de mizerie/alge sau se micsoreaza debitul.
Indicat ar fi sa pui un robinet inaintea filtrului, daca il pui direct pe instalatia de apa, ptr a putea umbla mai usor la filtrul asta cand il cureti. Spor
L.E: uite un exemplu, este in 2 modele, difera pozitia alimentarii: http://www.dedeman.ro/ro/filtru-5-mignon-plus-s3p-mfo-as-1-2.html
iar cartusul filtrant este acesta: http://www.dedeman.ro/ro/cartus-5-rl-mignon-sx-50mcr-nylon.html
|
 |
|
|
|
Multumesc de raspuns. (daca are si numarul 091152.... nu pot decat sa iti urez: Sa o folosesti cu placere! Garantez ca nu este o lampa "fugarita mult")
|
 |
|
|
|
Aquilli NPC are 4 stadii de filtrare: 3 clasice + osmoza.
Daca este vorba "doar de alge".... nu este nici o problema, poti sa il lasi asa cum este deoarece primul filtru este ptr sedimente si asta este rolul lui.... chiar tu spuneai ca e "ceva la cateva sute de litri"...: trebuie doar sa iti faci un "stoc" de filtre primare (a se citi: cartus de rezerva ptr primul stadiu de filtrare, cel cu eticheta rosie) ptr ca primul se v-a infunda cel mai des. Apoi CA (carbune activ, adica al2lea) trebuie schimbat in functie de numarul/cantitatea de litri circulati prin el. (daca spui ca nu ai clor.... poti "lungi" un pic cantitatea)
De obicei se merge cu:
1- filtrare mecanica cu cartus "micro"...
2- cartus carbune (declorinare/miros/gust/bla-bla)
3- membrana osmoza
4- cartus NPS
|
 |
|
|
|
Off-topic: lampa are si "moonlight"? (curiozitate personala) si.... cum folosesti "doar 6 neoane"? Din cate stiu, modelul are 2 canate: 4+4....
|
 |
|
|
O galerie cu poze ptr fiecare tip gasesti aici: http://www.killies.com/ si aici: http://www.killi.co.uk/Fundulopanchax
Apoi... forumul dedicat, care intre timp s-a mutat aici: http://www.aquaticquotient.com/forum/forumdisplay.php/110-Killifish
L.E: inca un site cu niste lucrari interesante.... timp de citit si cunostinte de limba engleza sa ai: http://tgenade.freeshell.org/sitemap.htm
Si inca o lista "interesanta" ptr pasionatii acestei specii: http://tgenade.freeshell.org/myfish/klinks.htm
Succes
|
 |
|
|
|
Te cred...
Eu ti-am raspuns doar din prisma ca "filtre toba nu isi baga nici un nesanatos".... ba uite ca baga.
Ca e nesanatos... si eu sunt de acord!
|
 |
|
|
2smokes wrote:filtrul ala ,,high tech,, e o improvizatie hilara de drum filter,unde sunt duzele de curatare ? 
Incearca sa intelegi ca niciodata nu vorbesc aiurea... iar daca spun ceva... o spun in cunostinta de cauza. Asta ptr viitor, de retinut.
Referitor la intrebarea ta: Daca ai fi studiat macar clipul... si nu ai fi raspuns in 30 de secunde.... sau daca ai fi alocat 2 minute de lectura in topic... ai fi vazut ca este vorba de un RDF din seria KC care "surpriza": are sistem de Autocuratare "improvizatia respectiva"!!!! Vezi explicatia cu "curatarea" in clipul atasat, incepand cu minutul 4:25 ;)
https://www.youtube.com/watch?v=amgyMaWqsOU
|
 |
|
|
2smokes wrote:nu cred totusi
"Never say Never"....
Ai aici postarea si daca ai timp citeste topicul  ) http://forum.simplydiscus.com/showthread.php?90596-New-300-gallon-high-tech-planted-Discus-tank-Build-Journal&p=1028971&viewfull=1#post1028971
Nu creste decat 12-16 discusi in 300Gal sau.... pe romaneste: "O tona de apa"
Interesanta este "reactia" lui Hans si sfatul dat in postul 271 referitor la "aglomeratia asta":

|
 |
|
|
2smokes wrote:pentru un pond nu ai nevoie de filtru toba
Cei care au grija de pestii lor... folosesc si asa ceva, sau macar intensifica filtrarea cu Sieve (tot un fel de toba) si bakki... ;) Am vazut filtru toba si la discusari 
|
 |
|
|
|
Cu hipoclorit (mai nou: Clor/Ace etc) si otet.
Prima data pui dusul pe el in cada cu apa calduta, indepartezi tot ce inseamna mizerie si fir de nisip. Apoi il umpli din nou, pui hipoclorit "la alegere"... eventual dai cu hiplocorit inainte si treci cu un burete moale peste tot, inclusiv pe la colturi... si il umpli cu apa. Il lasi o zi.... golesti apa... clatesti bine si vezi daca au mai ramas "urme".
Daca da... treci la etapa numarul 2:
ptr alge - folosesti o lama de Cutter (acele cutite cu lama detasabila) iei o lama noua si razuiesti pe unde sunt urme.
ptr urme de calcar - o bucata de carpa bumbac sau burete imbibat in otet... si dai pe locul respectiv. Apoi tot cu lama de cutter indepartezi calcarul... asta in timp ce este umed. Apoi clatesti si... si sanatate! E "boboc" ;)
|
 |
|
|
|
Pai si daca puneai un Eductor rotativ in capul pompei care baga apa in reactor nu era acelasi efect?
Sincer eu unul, urmarind circulatia, m-am gandit la o spirala facuta pe interiorul "chestiei albe" indus in eroare de acele "inele" care se vad din 5 in 5 cm.... Dar si spirala "tot o palnie este" nu?
Intrebare: Oare cu un eductor... nu se creeaza acelasi efect?
|
 |
|
|
Humbert wrote:
oricum ai da-o, tot ai nevoie de un transfomator, insa intrebarea este UNDE? fie intre priza si controller, fie intre controller si coolere..
Erata... (mea culpa!)
Ce stiam eu si are si Dan... e ce am descris mai sus.... insa cel prezentat de Anca e "destept" ;)
Uite un link cu schema - explicatii si montaj: http://www.dhgate.com/store/product/0-300-deg-c-wh7016d-electronic-digital-thermostat/161443288.html
Concluzia: are transformator....
Ancamarketing wrote:Nu are alimentare - insemna ca ii cumpar un cablu de ala cu doi pini si cu stecher? ca la alimentatorul de la laptop de ex? Sau tre sa l vad .
"Surubelnita si patent" la indemana.... asta e mama intelepciunii ;)

|
 |
|
|
|
dublu post
|
 |
|
|
Humbert wrote:totusi nu prea inteleg cum e posibil sa scoata 250V daca il alimentezi la 12V, ca tensiunea si-o trage tot din priza, deci daca lui din priza ii vin 12V (pt ca are transformator), atunci cred ca tot 12V va da si la releul catre ventilatoare.
A incercat cineva sa apese butonul "Select"?
Nu cred ca e greu de inteles nimic: vanzatorul are acelasi model in 3 variante de tensiune : 12V - 110V - 220V....
Aparatul in sine este un simplu "intrerupator" comandat de sonda de temperatura! Adica in functie de setarea valorilor temperaturii... se deschide sau inchide un circuit electric. Circuit care... "cat bagi - atata scoti"
Daca comanzi de 12V.... o sa poti alimenta la el sau "controla" doar aparate care functioneaza la 12V... si in cazul respectiv, aparatul in cauza se pune "dupa" transformatorul care il ai personal!
Daca comanzi 220V... il legi la priza si in continuarea pui echipament care functioneaza la 220V... ex: incalzitor, lumina, chiler..etc.
Sfatul meu: ia-ti de 220V.... Poti lega un incalzitor ptr "- valoare" si un transformator cu ventilatoare pentru "+ valoare"....
Edit: nu mai "intrebati"... ca pana raspunde chinezul.... mai repede va raspunde Pavelescu ca are sau a avut asa ceva ;)
@AncaMarketing: NU are alimentare!
|
 |
|
|