| Message |
|
|
|
Din ce spui tu rezulta ca nu ai folosit nici o rezistenta de limitare a curentului. Mi se pare normal sa se arda in momentul in care ai depasit tensiunea maxima admisa pe unul din leduri.
Iar daca pentru alimentarea ledurilor vei folosi convertoare de tensiune nu ai nici o posibilitate de a regla luminozitatea (PWM) prin TC420 fara sa adaogi si citiva tranzistori dupa convertor.
|
 |
|
|
|
Salve, sint greu de descurajat.
Nu am avut intentia sa fie estetica. E doar pentru plante.
In urma cu 2 luni era si mai rau - erau agatate doar 2 becuri de 700 lumeni pe un cadru metalic improvizat de care imi era frica permanent ca o sa cada in apa. Cam 1200 lumeni pentru Anubias.
Cind gasesc citeva ore libere si dupa ce separ bondarul cu o plasa (sau daca reusesc sa il donez) mai adaog 3000 de lumeni si pun plantele inapoi in bazin (plantele le-am pus in poturi si intr-o galeata pe balcon la umbra). Chiar si asa abia daca o sa ajung la iluminat mediu.
In final vor fi introduse toate sub capac (cu 2-3 ventilatoare) si tras un colant sau o vopsea ca sa ascund gaurile din capac sau refacut complet 2/3 din capac. Adica ce se vede acum deasupra o sa dispara si o sa ramina in exterior un eventual sistem de ridicare.
Sint becuri normale cu LED (de 800-1000 de lumeni fiecare) la care am scos globurile (care au rol doar de difuzie a luminii si protectie pentru led), am lipit o bucata de plexi imediat sub leduri (ca sa nu intre condens) si au firele lipite direct pe bec (pe grupele care vreau sa le aprind simultan). O gaura in capac si aranjate sa stea exact acolo. Nu e nici unul montat intr-o dulie, iar scotchul are doar rolul de a izola firele (scotchul o sa reziste cam un an la caldura generata). In final vor fi scoase complet din carcase, lacuite (sper sa gasesc pina atunci AC43) si montat sub capac doar partea electronica.
Nu as sfatui pe nimeni sa procedeze asa.
Stiu ca programul pare lung dar in momentul de fata iluminatul e la nivel foarte slab (sub 10 lumeni/litru). De o saptamina adaog Sera Florena (cam 1/10 din cantitatea recomandata) si pot sa vad o imbunatatire la toate plantele ramase in bazin. O sa incerc sa montez cite un intrerupator direct pe fiecare bec - in felul asta o sa pot modifica mult mai bine cantitatea de lumina care ajunge in bazin.
Incerc sa replic cit mai bine iluminatul natural. Trezirea se face cu 700 de lumeni la 2700K, urmati la un sfert de ora de o trecere la 2000 de lumeni la 3000K. Vreau sa maresc cantitatea de lumina in intervalul asta la 5-6000 de lumeni si sa adaog o perioada de iluminat intens de 4 ore (probabil de la 16 la 20) cu inca 5-6000 de lumeni la 6500K.
Incerc si sa fac unul din becuri dimabil (la aprindere si stingere) fara microcontrolere.
In decembrie anul trecut mi-am propus sa termin bazinul cam intr-un an. Momentan sint cam la 25-35%. Nu ma incadrez prea bine in timp, dar avansez.
|
 |
|
|
|
Cu cit bagi mai multe "chestii" pe radiatorul ala amarit cu atit o sa devina prea mic.
M-ati facut sa citesc citeva jurnale de la "saratele".
E vreunul care nu se termina cu "mi-au murit pestii/coralii/..."?
Sint doar curios. Daca se poate si un link catre jurnalul respectiv.
Ca sa faci o gaura de diametru mare (2-20cm) marchezi gaura cu ceva dupa care dai gauri mici in jurul ei (sau daca e foare mare bagi un pendular). Unesti gaurile (merge si cu o bormasina daca nu iti pasa de burghiu) si dai cu pila pe margini.
|
 |
|
|
|
A mai rupt citeva frunze. Inclusiv de la 2 anubias.
Ca sa ma lamureasca definitiv ca ciclidele nu se impaca cu plantele.
Am gasit o plasa sintetica pe la pescari - mai trebuie sa ii fac un cadru.
|
 |
|
|
|
Au si alea un avantaj - arata frumos.
|
 |
|
|
|
Avind in vedere ca esti acvarist=chimie+biologie+ecologie+surubareala multa+ceva electronica cred ca esti deprate de dementa.
|
 |
|
|
|
Big chief ia-o o idee mai incet. Intii trebuie stabilita structura dupa care modalitatea de constructie (si lista de piese).
Io cred ca vrei ca totul sa se termine cit mai repede, dar sa bagi bani in ceva ce nu vei putea folosi mi se pare prea mult.
|
 |
|
|
vwntilatoare la 24V:
http://www.ebay.com/bhp/40mm-fan-24v
http://cpc.farnell.com/1/3/24v-dc-fan
mai sint si altii.
La 40mm sint cam zgomotoase - as cauta cel putin de 80mm si as prefera de 120-140mm.
Exista circuite destule de simple pentru protectie termica si mai complicate pentru detectia unui fan defect.
Cam toate ventilatoarele care le-am vazut blocate in ultimii 20 de ani erau blocate de praf de obiceisi nu erau arse. In principiu poti sa te gindesti ca la calculatoare - daca temperatura creste marest turatia la fan sau mai pornesti un ventilator. E mai simplu sa pornesti inca un ventilator decit as maresti turatia la cel care e pornit deja.
Oricum am rezerve mari referitor la radiatorul tau pina nu ajungem la un calcul de putere medie (si maxima) consumata.
Si inca ceva - tot ce gasesti reglabil (ca tensiune, curent, temperatura, ...) trebuie reglat de tine (manual) cu un aparat de masura. E ca la filtrele de apa - maneverezi debitul dintr-un robinet.
|
 |
|
|
|
Ai un mesaj privat.
|
 |
|
|
|
offtopic:
D-aia trebuie sa folosesti un cleste.
Ma gindeam de fapt la gupi.
Daca un acvariu de apa dulce poate sa "reproduca/simuleze" citiva metri cubi de apa, cum puteti crede ca un marin va "replica" citiva kilometri cubi? Sau ajungem la "pierderi acceptabile"?
Nu te critic, tu platesti - e doar o observatie.
Bine - la observatia de mai sus se adaoga si studiul mai aprofundat al unei specii (oricare ar fi ea). Nu prea vad un scafandru care sa descrie citeva ore comportamentul unei specii. E un avans totusi.
|
 |
|
|
|
Cred ca pot izola bondarul in 1/3 din bazin cu plasa de pescuit pina gasesc pe cineva care sa il adopte
|
 |
|
|
|
Ar mai fi folia cristal (folie krystal). Se gaseste la grosimi de 0,4 , 0,6 , 0,8 mm. Doar ca rezista la maxim 66 de grade Celsius asa ca nu am mai verificat si restul caracteristicilor din moment ce pot folosi plexiglass in locul ei. Pare ca e mult mai flexibila daca va trebuie o asemenea caracteristica.
Am cumparat o bucata de policarbonat celular de 1m patrat transparent de 3,7 mm.
|
 |
|
|
|
Oftopic (aproape) - cam cite din animalele de recif (ce specii adica) se pot reproduce in acvariu? In conditiile care pot fi asigurate si de oameni normali?
@um02122 - nu am uitat de desene.
|
 |
|
|
|
Exista posibilitatea ca un led sa fie in scurtcircuit.
Daca e alimentat prin genneraotare de curent vor functiona restul.
|
 |
|
|
|
In ultima poza se vede clar ca ledurile sint in serie legate direct la cele 2 fire. Mai e ceva cuplat la cele 2 fire in paralel cu ledurile in serie. Nu are cum sa functioneze cu un led ars.
|
 |
|
|
|
O sa astepti pina luni cu schemele - mi s-a busit aparatul foto si scaner am la servici.
Nu cumpara inca nimic. Poate doar aparatul de masura, dar cauta unul cu autoscalare (e ceva mai scump). Are comutarea doar pe A,V, ohmi, ... nu stai sa comuti mereu scalele de masura 9cum e la ala din poza.
|
 |
|
|
|
Pai nimeni nu a zis ca nu merge.
Merge dar trebuie modificat.
Hai ca o sa fac o schema pe hirtie, e mai simplu sa ne intelegem asa.
|
 |
|
|
|
Ma enervezi.
In urma cu cca. 10 ani am urmarit cu interes incercarea unui motociclist de a inlocui farul care il avea cu leduri.
A montat citeva sute de leduri de 3mm pe o placa (chiar aavut rabdare nu gluma).
Concluzia a fost ca se "vad" mult mai bine.
Acum dupa citeva masuratori pot sa spun si eu cite ceva.
Cind lucrez pe calculator prefer sa am ca lumina ambianta lumina rece - mi se pare un contrast mai bun intre monitor si tastatura. Lumina "dura" rece mi se pare mult mai buna.
Daca am de facut operatii fine (sa lipesc SMD-uri la 0,75 mm - ca exemplu) nu prea are importanta ca e rece sau calda - doar sa fie multa si sa o pot directiona cum am chef.
Cind am de citit ceva cu contrast foarte mic prefer lumina solara de la mare distanta.
Si mai lasa naibii tot felul de reclame la indiferent ce. Aia de la marketing cred ca daca repeti ceva de mai multe ori o sa crezi ca e real.
Eu nu cred nimic, daca nu e confirmat si din alte parti.
@akaiu - adica ai conectat grilele MOS-urilor direct la LDD?
|
 |
|
|
|
Si nu am reusit sa gasesc vreo legatura cu angel eyes. In afara de nustiu ce serial de la coreeni si niste faruri de BMW.
|
 |
|
|
|
Orice calcul la leduri se face numai pe baza curentului care trece prin ele. Ledurile se alimenteaza intotdeauna cu curent constant.
Calculind tensiunile pe led si alimentindu-le fara o rezistenta de limitare a curentului o e metoda buna de prajit leduri. Nu se face nici un calcul ca la becuri - pun 10 becuri la 24V in serie si le pot alimenta la 220Vca.
Benzile cu leduri (de 12V sau 24V) pentru care a fost conceput tc420 se pot taia la lungimi fixe dintr-un singur motiv. La cele albe pe fiecare portiune (modul) care poate fi taiata ai 3 leduri si o rezistenta toate in serie. Rezistenta este calculata pentru o tensiune de alimentare de 12V sau 24V (alea de 24V se gasesc mult mai rar). Cele de 12v sint mult mai intilnite fiidca pot fi montate pe masini fara nici o modificare (creste putin curentul cind functioneaza alternatorul).
Dar adaogind o rezistenta de limitare a curentului (care e folosita intotdeauna - fara exceptii) la calculul puterii consumate se adaoga puterea disipata pe rezistenta respectiva. Cei 3V care zici tu ca ii pierzi pe LDD ii pierzi si pe rezistenta. Dar nu conteaza ca ai "pierdut" 3V. nu faci nici un calcul bazat pe tensiune faci doar calcule bazate pe curentul care trece prin led.
Puterea disipata pe o rezistenta e P=RII sau P=UI deci creste liniar cu tensiunea de alimentare sau cu patratul curentului de alimentare. (P=puterea in W, R=rezistenta in ohmi, I=curentul in A).
Am fost destul de clar pina aici?
|
 |
|
|