Message |
|
|
 |
|
Sunt curios care este parerea voastra: este debutul la HLLE sau un nodul bacterial(de ce le zice "bacterial" habar n-am ca se pare ca este cauzat de un virus pe fond de stres si calitate inferioara a apei). In afara aparitiei acestui nodul alb nu are alte simptome ca: lipsa pofta mancare, rahat alb. Am observat aparitia acestui nodul acum circa 54 de ore, dar a durat ceva pana am reusit s incarc poze.

|
 |
|
Nu angajeaza astia la tine, la birou? Am diploma de contemplator.
|
 |
|
Eu zic sa o folosesti. Daca chiar s-a stricat, injumatatesti mai rapid cei 45 pesti. Sau macar se strica la stomac si poate ii prinzi mai usor.
|
 |
|
Ma simt ca un copil in fata pomului de Craciun sub care sunt asezate pachetele cu cadouri: le vad ca sunt acolo,dar nu le pot desface inca. Dar am crescut mare si stiu ca daca am rabdare, o sa pot vedea pana la urma pozele pe care le-ai pus.
|
 |
|
narcis wrote:Aha, mai ai o colega si nu te lasa plici.. Nasol.
N-am vrut sa fiu eu primul care sa puna intrebsrea fireasca: ce poza ai vrut sa downloadezi de s-a revoltat pliciul?
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Eu am luat africanii de la un crescator meserias din Bucuresti. In apa de la retea ii creste, asa mi-a recomandat si mie.
Initial stateam cu saruri, cu teste si cu draci, apoi am renuntat.
Ass este, dar nu cred ca avea ca "decor" ce a ales @Thereau sa puna in acvariu. Poate daca va aduce pietrele alea calcaroase situatia se va mai schimba. Sunt foarte curios cum va evolua experimentul asta.
|
 |
|
Thereau wrote:
narcis wrote:Ii merge bine, taie o frunza, cu tot cu coada. Las-o sa pluteasca, la suprafata, se va dezvolta o planta noua. Spor!
Hmm, deci trebuie lasate sa pluteasca pana isi fac radacini ? Am taiat 2 frunze si le-am plantat in substrat, nu par ca se usuca dar nici bine nu le merge, o sa le las sa pluteasca.
Tnx pentru sfat
Dupa poze planta se pare ca este mai degraba o Taiwan lily(nu cred sa fie brazilian pennywort), una dintre plantele se adapteaza usor la diferite conditii de apa. Desi are frunze foarte sensibile. este foarte greu de omorat. In mod normal ar trebui sa ii dea radacini adventive pe langa ffrunze. Cand un grup de frunze si radacini devin prea grele tija care le sustine se rupe.
|
 |
|
Samy wrote:O dam deja in Filme
Avem 30 l apa gh 20 kh 10
Scoate 15l din aceasta apa ,adaugam 15 litri la acel acvariu cu proprietati 0 . Deci avem 15 litri apa 20 gh 10 kh si 15litri 0 kh 0 gh . De ce la o zi distanta am tot 10 kh si 20 gh
Aici presupun ca cei ce folosesc mult apa de osmose ma poate lamuri(@Alinutz80) pe unde umbli
Nu-i nici un fenomen, e aritmetica simpla. Aplicand metoda TDS ti-a dat rezultatul asteptat. Aplicand metoda kH si metoda Gh nu ti-a dat rezultatul scontat. Daca nu ai substrat, decor calcaros, daca ai facut cele 3 masuratori in acelasi timp este foarte probabil ca s-a strecurat o eroare. Eu am incercat sa dau vina pe "abac", dar se pare ca nu este asa. Ar mai fi o posibilitate...
|
 |
|
ocean wrote:
Din pacate daca ne referim la fosfati testele si Sera(mai ales) si JBL sunt varza, nici cel de la Salifert nu e cu mult mai grozav(o idee poate, desi restul de la ei sunt bune) singurul care e bun, din cele mai vechi clasice e Hanna(ca pe astea mai noi de la saratele nu le stiu)
Testele de fosfati au fost doar un exemplu de teste compromise cu reactivi in termenul de garantie. Valori eronate am obtinut la kH, dar mai ales la GH(care mai e si greu de folosit daca nu ai ochiul ager la culori) doar in cazul in care reactivii erau imbatraniti. Bineinteles, ma refer la testele API.
Important este ca daca foloseste apa de osmoza va trebui sa o remineralizeze. Va trebui sa foloseasca fie produse din comert, dozand doar pentru cantitatea de apa de osmoza nou introdusa la schimburile de apa(nu trebuie luata in considerare cantitatea de apa evaporata) fie folosind o metoda DIY si utilizand unul din calculatoarele online ca de exemplu
https://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php
Totusi la volumul mic al acvariului in cauza eu unul nu m-as complica cu substante DIY.
|
 |
|
Poate nu m-am facut inteles pe deplin. Cand ai adaugat jumatate apa de osmoza TDS ti-a scazut aproape de jumatate, cum era si normal. La fel ar fi trebuit sa se intample si cu kH si Gh. Evident ca exista posibilitatea ca reactivii sa fie invechiti. Chiar si cu reactivi in termenul de garantie eu am avit probleme chiat acum cu un test de fosfati, care imi arata peste 10 ppm si la apa distilata. Customer service-ul de la API a fost destul de prompt in comunicare , acum astept sa primesc un test nou.
|
 |
|
Esti sigur ca testele de KH si Gh sunt bune? Ca vad ca TDS-ul a scazut corespunzator.
Ce substrat ai? Ai adaugat spartura de coral prin filtre?
Sincer, de acum incolo eu as face schimburi de apa cu apa de osmoza remineralizta cam la GH, KH 4-6 grade. Dupa mai multe schimburi de apa astea vor fi valorilela care vei ajunge, mai ales daca folosesti EI ca metoda de fertilizare.
Eu la robinet am apa foarte moale, 40-50 . In bazinele unde am plante remineralizez cu Equilibrum si bicarbonat astfel incat am ajuns la valorile pe care ti le-am spus. TDS se invarte cam la 250-300 ppm. In viitor as vrea sa folosesc dolomita pentru remineralizare, deoarece as vrea sa folosesc cat mai putin sulfati si mai ales sare Epsom.
|
 |
|
petrutz2003 wrote:
Mi-ar fi placut sa vad
Multumesc pentru aprecieri
Ce compusi organici?  era pamant-pamant ! ca era bio sau worm casting (mranita cum spunem noi...) astea cred ca sunt denumiri comerciale. Eu am bagat mana in pamant si am simtit ce era acolo (chiar daca nu vedeam ce e prin el) cand l am curatat de ce plutea la suprafata si ce era mai greu la fundul apei, nu se vede tot in primul episod, ca trebuia sa fac un episod doar cu asta. Nici nu stii cate bucati de lemn tocat, tulpini de plante si bulgari de pamant, etc am scos de acolo ...
Deci, cu parere de rau nu stiu ce contine pamantul dpdv chimic.
Dar, iti spun eu care este cea mai importanta intrebare: CAT TIMP O SA FURNIZEZE SUBSTRATUL NUTRIENTI? Asta ma ingrijoreaza !
La apa am testat:NO2, NO3, GH, KH, PH dar nu am tinut un jurnal la fiecare testare cu valorile si acum imi pare rau.
Adica ceva gen: in ziua x N03 a mai scazut, presupun ca de la y, am mai modificat in acvariu z ...
Biofilmul cred ca are si el rolul lui. Pana la un punct. Sa nu uitam ca apa aia nu se misca acolo. Uneori miros acvariul cand vad cum totul e static in acvariu... apa miroase bine, doar ochiul imi transmite informatie falsa.
Cu lumina puternica de la inceput inteleg, m am gandit si eu la asta. Dar nu inteleg de ce sa nu pun substrat acvtiv pana in margini, este doar de estetic?
Rabdare am, timpul e problema..... tot o spun
Dupa cum ai spus ai scos o multime de lemn din MG. Probabil ca tot au mai ramas ceva bucatele, poate si bucati de frunze. Despre rahatul de rame ce sa mai vorbim, contine o gramada de carbon organic, proteine . Toate astea pot duce la formarea biofilmului. Dar precum ai spus, biofilmul ala nu e tocmai un lucru rau.
Nu as fi pus substrat activ pana in margine dpdv estetic si poate usurinta in intretinere. De mute ori se formeaza cianobacterii la granita substrat_geam. Mi se pare mai usor de curatat daca ai nisip acolo nu MG.
In cat timp se epuizeaza nutrientii din substratul activ: nu am vrut sa aduc asta in discutie, dar ca o paranteza, la ghivecele cu flori anuale nu folosesc decat un an MG. Intr-un an, din lene am refolosit pamantul in cateva ghivece. Nu a fost o idee prea buna. Si trebuie sa iei in considerare ca in cazul plantelor terestre rata de dizolvare a nutrientilor este mult mai mica. Pe instructiunile de la MG ar trebui sa spuna asta. In cazul in care nutrientii din substrat se epizeaza eu as incerca sa suplimentez cu bilute de Osmocote plus.
Asa cum au mai mentionat si alti colegi, concentratia de amoniu/amoniac la inceput s-ar putea sa fie cam mare si sa-ti arda plantele. Dar poti inlocui ce nu merge.
Gazele din substrat: cel mai probabil sunt un rezultat al activitatii bacteriilor anaerobe. Probabil ca este vorba de H2S, dar pot fi si alte gaze precum metan sau azot(in cazul cel mai fericit).Pe masura ce plantele dezvolta radacini sanatoase, ele aduc oxigen spre radacini si in felul acesta nu vor mai fi conditii anaerobe. Gazele care se elimina din substractpractic nu sunt periculoase pentru pesti, practic nu apuca sa se dizolve in coloana de apa. Bineinteles daca vrei poti intepa substratul pentru a elibera din gaze, dar pana se formeaza radacini puternice eu as baga niste "trompeisti" malaiezieni.
|
 |
|
Sunt tare frumosi! Am avut si eu posibilitatea sa achizitionez un grup la un pret imbatabil. Singurul loc unde puteam sa-i pun era intr-un bazin cu discusi, cu greu am reusit sa rezist tentatiei.
|
 |
|
Si cum vei sti ce microorganisme ai reusit sa "cultivi" din acel namol?
|
 |
|
60% nu e chiar Ok. La umiditatea asta am observat ca se formeaza condens pe usile de la garaj(bine in garaj singura modalitate de aerisire e sa tin usile deschise).Am setat dezumidificatorul la 40%, dar daca contat ca lucreaza prea greu il voi pune la 50%.
Va trebui sa ii fac evacuare automata la chiuveta si va trebui fie sa amplasez dezumidicicatorul mai sus, fie sa folosesc o pompa de condens(am una ratacita prin garaj, trebuie doar sa o gasesc  ).
|
 |
|
@humbert, @dan.pavelescu Multumesc pentru sfaturi. De bacterii si cross contaminare ma temeam si eu, dar vroiam sa vad si alte pareri, experiente anterioare etc. Recunosc ca nu m-am gandit la Cu, dar sincer nu credca Cu s-ar transfera in acea apa. Oricum nu are importanta, transferul bacteriilor sau al eventualilor spori de mucegai din aer este mult mai ingrijorator.
Multumesc ptr. link, interesanta discutia.
Apa de la robinet este foarte moale, nu cred ca o instalatie deosmoza este foarte necesara. Pentru treburi marunte pot cumpara apa distilata din comert(din aia ptr. parinti paranoici , are un TDS de 5-6 ppm, suficient pentru ce am nevoie).Eram curios doar daca cineva a refolosit apa reziduala de la dezumidificator.
In alta ordine de idei, dezumidificatorul isi face treaba, umiditatea in garaj a scazut de la 60-65% la 40-45%. Pentru cei cu acvarii deschise si cu posibilitati reduse de aerisire(sau fara AC) consider ca este o jucarie care nu ar trebui sa lipseasca.
|
 |
|
Acvariile pe care le detin sunt amplasate in garaj. Unele nu au capac, la altele am sump descoperit rezultatul fiind o evaporare destul de intensa si o umiditate ridicata a aerului. Din aceste motive am achizirionatun dezumidificator care este bun ptr 200 mp, poate scoate cam 14l pe zi, consuma 150W.
L-am pus aseara in functiune pe la ora 20:00 si azi dimineata pe la 5 juma deja colectase vreo 2litrii de apa. Am masurat TDS-ul apei colectate si era cam 13 mg/l. si pe loc m-am gandit ca poate fi folosita ca un inlocuitor de apa distilata(exemplu remineralizata si folosita la caridine, preparare solutie fertilizanti , preparare solutie calibrare kH=4 ptr. CO2 etc.).
Intrebarea mea este daca cineva a refolosit aceasta apa. Pro, contra?
|
 |
|
La 1.20m lungime se schimba datele problemei  !
Plante , te orientezi si tu catre specii care merg la apa mai dura. Eu personal nu mi-as mai bate capul cu Echinodorusi.
Vezi ca rainbow au piele fina si se ranesc usor. Ai grija ce elemente de decor alegi.
|
 |
|
Rainbow fish se potrivesc mai bine ptr apa pe care o are @eversad la Cernavoda, dar cresc destul de mari ptr. acvariul pe care il detine @eversad. Sunt pesti de card, foarte activi .
|
 |
|