[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: andreic
Forum Index » Profile for andreic » Messages posted by andreic
Message
Foloseste un Eheim 2222 sau un JBL e 700. Eu as evita Tetratecul.
Indubitabil T5 4x39w cu conditia obligatorie sa bagi CO2, de preferinta presurizat. Ai enorm de multa lumina acolo.
Ajunge Florapolul dar mai ai nevoie si de pietris(un sac de 25kg+unul de 10kg) si de fertilizare in apa cu Feropol si Feropol24
Punctul 2 se refera la faptul ca poti seta tu hysterezisul. Se poate face acest lucru pana la 0,01(are mai multe trepte de sensibilitate).
Lofty, nu este chiar asa. Si eu am avut probleme sa inteleg ce vor sa spuna si i-am intrebat. Al doilea tabel, cel care se foloseste pentru acvarii mature, presupune implicit cantitati mai mari de fertilizant, lucru normal de altfel. Sa exemplific, la 450l cat am eu, in mod normal teoria spune ca trebuie sa pun 4,5 pastile(1 la 100l), acest lucru este insuficient la bazinul meu. In schimb cel de-al doilea tabel sune sa pun 1pastila la 20l apa schimbata, deci nefertilizata, ceea ce, in cazul meu, inseamna la 120l apa inlocuita, un numar de 6 pastile. LA fel si cu A1 daily, la bazinul matur puneam 16 pufuri/zi. Referitor la V30 ai avea 2(3ml) fasuri la 100l, deci, in cazul meu 9 fasuri =13,5ml. Folosit pentru apa inlocuita, inseamna 6x2,5=15ml. Se poate observa ca, in cazul uni bazin matur cererea de nutrienti creste.
Folosind tabelul Dennerle, in cazul meu, nu am sarit niciodata peste Fe=0,2, iar aplicarea corespunzatoare a lui A1, ma ducea cu aceste valori nemodificate permanent.
Incepi cu primul tabel si, dupa 2 luni treci la al doile. E adevarat ca este destul de greu de inteles ce spun cei de la Dennerle acolo, dar este logic. In al doilea tabel vei observa cantitatile de substanta mai mari decat cele date initial de producatao, lucru perfect normal datorita dezvoltarii bazinului. Inlocuieste din prima S7 cu A1.
Hai sa incerc sa te lamuresc. Ce citesti tu in prospecte, se refera la folosirea individuala a unui produs(E15, V30, samd). In primul tabel pe care l-ai primit in acest topic ai schema de fertilizare recomanata de Dennerle pentru perioada de setare a bazinului. Cea de-a doua schema, se refera la fertilizarea unui bazin matur cu o varsta mai mare de 8 saptamani. Singura chestie neprecizata este aceea ca atunci cand se foloseste A1 nu se mai foloseste S7 si invers. Mai multe detalii gasesti pe siteul Dennerle. Inca ceva, FB1 substrate start este departe de a fi o porcarie de marketing. Acelasi lucru il pot spune si despre Plantagold7, cel mai bun promotor de crestre cu care am lucrat, unde mai pui ca inhiba cresterea algelor.
Dupa 2 luni se continua fertilizarea in acest mod:

image
Asta te ajuta?
Cel putin, in ceea ce priveste primul controller, priza lui este universala, deci merge cu orice stecher.
Pai, acele bacterii au nevoie de oxigen. Tu nu vei face altceva decat sa le omori.
Problema ta este foarte simplu de rezolvat, au patit-o si altii. Este, asa cum ti-au spus si antevorbitorii mei, din cauza acumularii de CO2 pe portiunea de furtun dintre regulator si electrovalva. Cu cat mai lung futrunul, cu atat mai mult gaz ai acolo. Fac pariu ca pocneste electrovalva cand pleaca. Poti lasa totul asa cum este acum, cu conditia sa motezi un mic robinet de reglaj fin pentru CO2 la iesirea electrovalvei. Indiferent de presiunea din sistem, acesta nu va lasa sa iasa decat numarul de bule setat, aasa ca, nu vei mai avea probleme. Am vazut la Reef niste robintete de acest gen. Trebuie sa fie robinet de presiune si nu jucariile acelea verzi din plastic care se moteaza la aeratoare.
Nu, nu are nici o problema referitoare la marca. Trebuie doar sa corespunda mufa de prindere(BNC).
papsy wrote:si da.. intradevar cam piperat,n'ar fi o problema 100e/an..dar pe langa sonda mai schimbi de 2 ori pe an T5-urile sau 1 data pe an MH-urile.. asa ca o sa ma mai gandesc daca va fi Dennerle.. o sa mai caut sa vad care sonda ar fi mai ieftina


Eu folosesc un controller Dennerle De Luxe si pot sa iti spun ca, este excelent si nu se prea compara decat cu cel Dupla. Daca esti dispus sa investesti acest controller este solutia ideala. In ceea ce priveste sonda, intr-adevar, cea originala se inlocuieste, dar cine te pune sa nu iei una din sticla, reancarcabila. Costa cam cu 20 euro mai mult decat una normala de firma, iar solutia de reancarcare KCl 3 molar este cativa lei. Deci, sunt solutii de diminuare a costurilor. Inca ceva, poti lua Dennerle Evolution(mai ieftin), acesta nu are posibilitatea de reglare automata a aditiei de CO2 in functie de KH dar este mai ieftin cu circa 50 euro.
Referitor la inlocuirea tuburilor T5 de 2 ori pe an, asta este o exagerare. O data este suficient, desi, producatorii sustin ca aceste tuburi rezista si mai mult. In ceea ce priveste MH, daca vei folosi becuri de calitate, vei observa(poti verifica pe siteul producatorilor) ca rata de depreciere este cam de 20% dupa 8000 ore de functionare, ceea ce tradus in timp, la 10 ore/zi inseamna cam 2 ani. Crede-ma ca, dupa 2 ani, chiar vreau eu sa schimb becul.
Ok, e un sistem simplu de folosit.
Incepi prin introducerea sondei in solutia de calibrare 4.0. O lasi aprox 2 min si incepi sa umbli cu o surubelnita fina la reglajul de ph=4(SLOPE) pana ce aceasta arata 4.00 pe display(daca ai solutiile chinezesti de calibrare, te uiti pe stica si vei vedea ca au dat ph in functie e temperatura, deci si tu il vei seta in functie de temperatura din camera). Continui, dupa clatirea sondei in apa de omoza, daca nu ai merge si de la robinet, cu introducerea sondei in substanta de calibrare 7.0(CAL)(tot cu variatiile de temperatura). Dupa o noua clatire o introduci in bazin si setezi ph dorit prin mutarea comutatorului dn dreapta sus pe pozitia ''Set''. Cu surubelnita stetezi, in stanga jos (surubul de SET) valoarea dorita, dupa care muti comutatorul pe pozitia ''ph'. Al doilea comutator il pui pe ''HI-A'', adica sa porneasca cand ph creste(cealalta pozitie este pentru marine).
Sper ca am fost coerent.
Folosesti cumva si vreun sterilizator UV?
Nu cumva CCFL? Cold Cathode Fluorescent Lamp? Adica tubuletele acelea din care se fac angel eyes la autoturisme?
Fe trebuie sa fie maxim 0,2 mg/l sau ppm, cum preferi. Fe este normal intre 0,05-0,2ppm. Ce ai tu acolo este otrava curata sau nu iti masoara testul bine. Totusi, la 1/2l Feropol cred ca nu este vina testului.
Fara CO2 si cu lumina inadecvata, te-as sfatui sa mai astepti. In cazul meu, Glosso a cresut cu lumina slaba, dar a beneficiat de CO2. Marsilea, desi se spune ca este nepretentioasa, totusi, vrea si ea CO2. HC Lilaeopsis si Utricularia, pe langa CO2 vor si lumina.
Eu folosesc de ceva ani de zile CO2 si nu ma sarit de 70 barr in mijlocul verii. In teorie supapa de siguranta a bueliei de CO2 este calibrata sa reziste la 150barr, iar butelia la 250 barr. Teoretic, in primul rand cedeaza acea supapa si se descarca butelia. Au fost cazuri cand s-a sudat acea supapa si butelia i-a fugarit prin casa pe imprudenti. Cred ca Maritul Faraon avea ceva poze cu conseciintele.
Umplerea, se face din punct de vedere al cantitatii, deci, tu vei baga kilograme nu litri. Oricum, daca te duci unde trebuie cu ea, stiu baietii sa o umple cat trebuie. Problema aproape generala este ca, de obicei, unii vanzatori pun mai putin CO2 decat trebuie.
O dai cotita. Parul stii tu de unde iti cade . Nu vezi ca ai o aura angelica?
 
Forum Index » Profile for andreic » Messages posted by andreic
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com