[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Intros
Forum Index » Profile for Intros » Messages posted by Intros
Message
Pandeste bannerele publicitare ale firmelor specializate in acvaristica , apar aici pe pagina sus, dai click si ajungi in paradisul substraturilor de firma - de la JBL la Dupla... etc.
Acvariu mai mare ?? :-) Any chance??
Ai dreptate, covorul de plante mici e foarte greu de intretinut, trebuie timp si migala, iar ca sa fie tabloul complet e si foarte sensibil la atacul algelor.

Cel mai dificl, mai ales pe termen lung , e de mentinut Hemiathus callitrichoides Cuba. Cred ca Eleocharis parvula (exceptand atacul de alge filamentoase verzi) e mai usor de intretinut, apoi Glosso, cu conditia sa fie taiate cordoanele de Glosso din timp, cu foarfeca, (si nu smulse, ca se ia cu totul....) , pentru ca daca e lasata sa se suprapuna in "n" straturi, o ia in sus si nu mai ramane la sol.

Evident ca pentru acelasi deziderat (sa ramana covor la sol) trebuie multa lumina... si de aici riscul de alge daca nu este un echilibru complet nutrienti - CO2 - lumina - pesti.
Trage un ciocan :hammer: in "cartoful" ala din spate stanga, ca e prea globulos ptr iwagumi (poate iti iese mai ascutit), sau cel mai bine mai cauta una un pic mai mare decat "cartoful", dar mai ascutita, mai coltoasa. Pe cea rotunda din stanga fata (mijlocie) as pune-o spre mijloc, usor in dreapta si spate fata de cea mica din fata ei, dar fara a fi pe linia de mijloc a acvariului, iar cea mica din stanga fata foarte putin mai la stanga, pentru a crea un triunghi cu cele doua din spate. Daca cea din spate va fi mai mare si mai ascutita, nu conteza ca se suprapun putin vazute din fata , ptr ca se vor separa prin plante si se vede profunzimea (arunci cateva fire de E. parvula mai la final intre ele, dupa ce a crescut cat de cat Utricularia , daca ramane ea ptr covor). Cele din dreapta mi se par bine, cea din spate are varful bine orientat, ar trebui sa "tinteasca" spre "viitorul varf" al big Buddha. Oricum esti clar pe drumul cel bun.
4 scalari (plus trei "sanitari") in 60 litri este mult. O pereche in 100 litri ar fi minimum decent. Altfel risca stress, boli, moarte...
Frumoasa Glosso - cred ca poti sa o vinzi la gramaj cata ai acolo... O singura remarca - are carenta de potasiu si ceva fier - are marginile galbene, ar trebui sa fie un verde complet.
canadezu wrote:Dupa cum am mai spus as vrea incerc Utricularia graminifolia pentru foreground si Eleocharis parvula for background.
Am fost surprins sa vad ca tipul din ex 1 foloseste PPS Pro. Si eu folosesc acest sistem la toate acvariile si ma gindeam sa-l folosesc si aici dar ceva de genul 1/2 cel putin la inceput.

D


Mi se par bune ambele intentii. Succes !
Uitasem cele mai proaspete exemple - de la AGA 2007:
ex 1
ex 2
Sper sa fie in timp util!
Stilul pe care vrei sa il incerci este legat indiscutabil de modul filozofic de a privi si contempla amnuntele ascunse ale gradinilor Zen japoneze, de genul gradinilor "uscate" din piatra si nisip Karensansui, Kyoto. Distributia, plasamentul si tipul de roci utilizate tine de aceasta filozofie, care transpusa in aquascaping de acelasi Takashi Amano, de care vrem nu vrem trebuie sa tinem cont, a insemnat aparitia acvariilor iwagumi, in forma lor cea mai simpla "sanzon iwagumi", adica trei roci grupate.

Hardscape-ul = cea mai mare roca - "big Buddha" si doua mai mici, a caror axa prelungita formeaza un triunghi ce are ca varf piatra cea mare, varful rocii mari fiind de obicei plasat strategic, intr-unul din punctele ce se produc conform "proportiei de aur", sau macar dupa regula treimilor din fotografie.

Substratul la aceste acvarii este puternic terasat (in amfiteatru) pentru a da perspectiva chiar in acvarii mici, - ai un exemplu aici, iar pe de alta parte trebuie sa asigure un start fulminant pentru plante covor, gen Hemianthus "Cuba", altfel apar algele pana faci covorul, deci un substrat ADA Aquasoil ar fi cea mai buna alegere, mai ales ca nu iti trebuie mult ptr un acvariu de 30-40 litri.

Vei gasi aici cateva principii de aranjare a rocilor si plantelor in aceste acvarii, iar o animatie haioasa aici.

Un mic sfat- din tot ce am citit (pana acum nu am incercat un iwagumi, dar cine stie - am si eu pe cel de 30 litri....) vei duce lupte grele cu algele din motivele din primul reply- ai nevoie de lumina multa pentru covorul de plante - la 40 litri mai indicat ar fi cum spuneam Hemianthus callitrichoides decat Glosso, - iar masa de plante e mica, de aceea pana la maturarea acvariului mai lasa intr-un colt in spate ceva Ludwigii repens sa mai blocheze algele si le scoti progresiv, pe masura ce avanseaza covorul.

Ai nevoie sigur de CO2 la lumina multa care iti trebuie la 40 litri. Daca era mare acvariul, faceai covorul cu Eleocharis parvula si nu aveai nevoie de multa lumina.

Doua exemple clasice

exemplul 1 - acvariu mare
exemplul 2- unul mic cam cum ar trebui sa iasa al tau, doar ca aici sunt mai mult de 3 roci.
Cauta cu rabdare rocile ideale, cum spuneam sunt esenta acestui tip de acvariu.

Mult succes, asteptam rezultatele aici!
Nu te grabi cu pietrele - sunt esenta iwagumi, asteapta putin sa ajung acasa si iti pun niste link-uri (sunt pe fuga, inca la servici). Cele pe care le ai acolo sunt departe de ideea iwagumi. Atentie mare la alge - iwagumi are prin definitie masa mica de plante, dar lumina multicica sa faca covorul. Ar fi nevoie si de plante fundal, de obicei ceva Eleocharis acicularis. Popularea cu pesti aici chiar trebuie sa fie delicata, ca nu prea mai poti sifona... Voi reveni cum ti-am promis.
BlackAdder wrote: am vrut sa duc mai departe experimentul si sa las plantele sa scada khul pana pe la 3 grade (habar n-am in cat timp s-ar fi produs scaderea)
Ptr ca tot mai este o zi s-ar putea spune ca ar fi scazut la 3 (KH-ul) "la anul si la multi ani" . Plantele au nevoie de Calciu si Magneziu pe care il absorb la nevoie si sub forma de carbonati de Ca si Mg (principalele elemente ce duc la stabilirea valorii KH), dar la valoarea KH-ului din apa noastra (5 de obicei) ar trebui sa nu schimbam apa vreo 3-4 luni la un acvariu jungla ptr a vedea o scadere semnificativa de KH, altfel din ce schimbam se acopera si chiar raman destui carbonati pentru a mentine acelasi KH. Nitratii si fosfatii nu prea au treaba cu relatia KH -pH -CO2, decat in masura in care prin absenta lor si carenta majora a plantelor acestea nu mai fac fotosinteza si nu mai absorb CO2. In acvariile noastre se presupune ca nu avem (si nici nu trebuie) valori 0 nitrati si fosfati.
Stii tu ca am si eu o mica obsesie de plantist cu un acvariu cu asa ceva , cu ceva pietre, busteni si cateva fire de Anubiasi (mari) si Bolbitis heudelotii si Microsorum - nu tunzi nimic, nu replantezi nimic, nu ai bataie de cap cu ele, dar contrastul dintre verdele plantelor si rosul Hemichromis bimaculatus mi se pare superb. Doar o opinie... Succes in orice varianta si bine ai revenit in acvaristica (la propriu, stiu ca ai fost permanent cu sufletul)
Excelent interviul lui Michael Wong. Sincer, consistent ca informatii, cu o larga deschidere spre tot ce inseamna spirit novator mai ales in combinatii tehnice privind schemele de fertilizare. Si el spune acolo cat de mult ii scade pH-ul ADA Aquasoil -ul. Am discutat ceva despre ce am patit si eu in sensul acesta pe aici pentru cine nu a apucat sa citeasca.

Vreau sa mai spun si ca revazand intrarea sa de anul acesta la AGA, si el a venit cu o lucrare clar Dutch la care asa cum a spus in interviu a strecurat cateva pietre sa ii dea o tenta naturala. Oricum, din ce spune tot el un lucru mi s-a parut important si care se apropie si de ce cred si eu.
Don’t take it too seriously if you don’t do well in the contest. At the end of the day, what matters is if your design looks good to you and your family.
Asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne perfectionam si sa incercam sa fim mai buni, dar sa nu uitam placerea pentru care am inceput acest hobby...
Reluarea seriei de intrebari-dezbatere asupra relatiei pH-KH-CO2 a picat exact la timp, eu voind sa reiau un pic discutia si cred ca aici e locul cel mai potrivit, desi mergea (?) si la topicul mai vechi al lui Ginel pH controller - moft sau necesitate.

Ce voiam sa va spun este ca pe 22-23 decembrie am muncit (din greu) la un nou set-up al acvariului de 220litri. Am adus candva din Varsovia (prietenii din Bucuresti cu care ne vedeam la intalniri stiu) ceva ADA Aquasoil Malaya, din pacate nu destul pentru un set-up full (l-am carat pe avion asa ca nu am putut lua prea mult...). Cantitatea respectiva am utilizat-o ca material decorativ de suprafata si ca substrat de proximitate pentru plantele covor cu radacini mici. Se stie (scrie si in prospectul solului) ca Aquasoil scade KH si pH, si asta evident nu prin aditie de CO2. La mine KH a scazut de la 5-6 la 4! iar pH-ul s-a dus la 6,42 !! Nu stiu ce facea la o cantitate mare de substrat (substrat total ADA- 27-30kg...!!!).

De aici problemele - pH-metrul controller-ului setat anterior la pH 6,6 nu mai declansa, iar scaderea valorii setate (usor de realizat bineinteles) nu mai imi dadea relatii exacte despre cat CO2 bag, ptr ca scaderea pH nu mai era doar CO2 dependenta, o parte fiind produsa de solul ADA.


Solutia - masurarea orientativa a nivelului de CO2 cu tester vizual, care depinde doar de CO2 difuzat in apa din tester (care sa contina in cupa solutie etalonata la KH4 - am spus mai sus de ce si asta am facut-o cu usurinta), apoi cand in cupa culoarea a ajuns la verde deschis (nivel optim de Co2) am vazut ce pH era si am resetat pH-ul tinta al controller-ul la acea valoare (6,2). Din punctul meu de vedere solutia este la fel de aproximativa ca si nivelul de precizie al testului colorimetric (CO2 in apa undeva intre 20-40ppm), iar controller-ul nu imi asigura decat o oarecare liniste ca nu sar peste cal, odata stabilita limita de mai sus.


Sunt convins ca din motivele de mai sus cat si cele legate de (im) precizia de masurare a KH, Amano nu se complica cu pH controller-e in acvariile sale (asta e un lucru stiut de toata lumea), decat decupleaza seara CO2-ul cu valva solenoid cuplata la timer-ul de lumini si mai si baga aer dupa aceea. Deci varianta lui = bagati banii in sol de exceptie plus Co2 fara controller. Eu voi incerca sa surmontez mai precis dificultatile mentionate mai sus si sa readuc controller-ul la precizia de masurare a Co2-ului avuta anterior, independent de alti factoori de scadere a pH (in cazul de fata solul ADA).


PS. Am inteles la momentul respectiv motivele lui Fishtecine de a plasa aceasta rubrica la incepatori, dar in timp se pierde coborand odata cu noile topicuri (numeroase la aceasta rubrica) si cred ca ar merita o soarta mai buna undeva la rubrica Plante.
Oricum, felicitarile mele pentru poze, reflexiile discusilor pe cardul de scalari peruvieni (inteleg) mi se par deosebit de frumos prinse, iar sarcofagul este la fel de impozant cum il stiam, desi nu am mai vazut tufa aceea superba de Rotala macrandra. Apropos, stiu ca era substratul Aquamedic Terralit la sfarsit de ciclu, acum ce substrat are?
Un acvariu de 28 litri este foarte greu de echilibrat chiar si pentru persoane mai avansate, iar in al doilea rand vei realiza ca vrei sa faci (eu asa sper) mai mult decat un bol cu 2 pesti (OK, 22 de pesti in cazul tau... ), pentru ca adevarata acvaristica ineamna mult mai mult si mai ales posibilitatea de a avea in casa ceva foarte frumos. Sfatul meu - pastreaza acest mic acvariu pentru carantina, spital si cumpara unul de min 80 litri in care chiar poti sa realizezi ceva. Pestii sunt ultimii care trebuie achizitionati dupa ce ai gandit bine ce vrei in final de la acest acvariu si ce ( si mai ales cati) poti tine in acvariu. Arunca un ochi la link-urile de la acvarii de vis sa vezi unde se poate ajunge in acvaristica de apa dulce si sigur iti vei dori mai mult decat bolul de 28 litri...
Sandu wrote:
Asta nu stirbeste insa cu nimic meritul acvariilor lui Senske(pe care il urmaresc de mult) caci omul si-a cladit popularitatea pe muschii lui spre exemplu...mai mult, este meritul sau ca incearca sa schimbe un pic stilul ce a pus stapanire pe aquascaping.
Eu zic ca omul are o realizare de exceptie, pe mine unul ma incanta si apreciez ca s-a luat la tranta si cu ce face in mod frecvent la astfel de concursuri spre a avea o sansa. Ei bine iata omul si-a jucat sansa si zic eu ca a castigat. Nu stiu cat la suta din acest castig se datoreaza insa, pe langa faptul ca este un cunoscut distribuitor al produselor ADA cum ar zice rautaciosii , ci mai ales faptului ca el este un vechi si cunoscut participant la acest concurs, unde mai tot timpul a avut rezultate bune(premii, mentiuni)


Asta e si parerea mea. Este un aquascaper complet, extraordinar fotograf (am vazut fotografii de exceptie facute de el pe un site dedicat fotografiei, dar maiculita si ce aparat are...) are inspiratie deosebita si in alegerea faunei (vezi cardul de ramirezi in acvariul din link-ul de mai sus). Are acvarii foarte diverse, de la iwagumi si neo-dutch pana la marine si pana acum nu am vazut nici unul "subtire" facut de el, fata de O. Knott de exemplu, un alt "mass- aquascaper" care mai scapa si pe langa din cand in cand, dar are si el unele realizari de top. Pe deasupra zic conationalii sai ca este si un tip extrem de generos, gata oricand de un sfat catre orice pasionat incepator sau avansat.

In Europa incep sa percep un stil francez, decorativ, care aminteste de gradinile Versailles-ului, bazat pe tufe mari, culori ample, bogate. Nu au atins premii majore, asa cum spuneai mai sus, in aquascaping inca "lumina vine de la rasarit", dar in final si fara premii eu le-am remarcat.

Stilul Nature insa, nu si-a atins limitele pentru ca a evoluat, tocmai pentru ca nu are ingradiri sau linii rigide de stil, natura fiind doar in mintea noastra, ce credem noi ca ar avea legatura cu un peisaj natural. De la pesaje subacvatice "naturale" (si pun ghilimele pentru ca sper ca va sunt cunoscute fotografiile subacvatice din expeditia amazoniana a lui Amano, ati vazut acolo ce mal, frunze si crengi rupte insemna de fapt natura), s-a ajuns la cascade, copaci, stanci cu "zapada pe ele" etc, deci pesaje de fapt terestre. Priviti in urma cum aratau acvariile initiale ale lui Amano din seria Nature Aquarium World care l-a consacrat si la ce s-a ajuns acum si in bine si in rau. Un exemplu superb de Nature aquarium cu aquascape subacvatic adevarat, simplu, cu cateva plante simple, dar ce realizare !!! ar fi acesta .
Piranha_1983 wrote:apropo pentru creveti trebuie filtrare,aerare ?


DA !!! Crevetii sunt usor mai sensibili decat pestii la nitrati in exces si hipoxie, deci un mediu curat si aerat sunt esentiale pentru o dezvoltare sanatoasa sau si reproducere.
Decat 100x30x30 iti propun 60x45x40 si ai putea avea cam asa ceva ca dimensiuni, continutul si aranjamentul depind de tine... Nu te grabi, mai strange bani si ia ce trebuie de la inceput, altfel o tii tot in improvizatii pe care le vei plati dublu in timp.
Sandu wrote:
din pacate pentru cei ca mine constat ca stilul dutch, invocat de Intros e dus pa™ faras si cu el nu o sa se mai concureze nici la categoria mamaitza de aur.


Cascand eu ochii off-line mai bine la fotografiile din AGA, sunt absolut convins ca acest acvariu este Dutch toata ziua, iar acvariul lui Senske (adica acesta) este un Neo-dutch. La AGA mai scapa si asa ceva, fata de ADA, iar numarul de specii de plante din primul este in jur de 20-22. Deci Sandu, mai exista o sansa pentru iubitorii de plante !
 
Forum Index » Profile for Intros » Messages posted by Intros
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com