| Message |
|
|
dan.pavelescu wrote:Ce bine imi pare ca am pus filtrul in teste inainte sa-l montez pe pozitia finala.
Repetati dupa mine: nu voi folosi niciodata furtun la metru din Hornbach pentru filtre. E voie cu el doar la schimbul de apa si vanturat butoiul cu varza.
Ce s-a intamplat, sa stim ce sa evitam?
|
 |
|
|
opincarul wrote:
dan.pavelescu wrote:Da, stabilizator cu servomotor pui la consumatorii care au motor (frigider, masina de spalat, etc). Dar cred ca sunt mai zgomotoase.
Aveam pe el un sistem audio de ~6000W, un mixer amplificat si 3 clape. Nimic cu motor
Cand cade tensiunea se aude un clancanit subtil si zgomot de motor, dar numai pentru o secunda.
Se mai aude cand schimba nivelul de tensiune un mic tacanit, dar nu e deranjant. Mai nasol cand tensiunea fluctueaza mult, cum era acum 4-5 ani in Popesti Leordeni, tacanea la 15-30 secunde o data  dar scula a ferit centrala termica sa se prajasca, cum au avut multi vecini de suferit...
|
 |
|
|
|
Mai bine ceva din versiunea 5, care poate fi programata WiFi sa micsoreze debitul filtrului intre anumite ore...
|
 |
|
|
razvantrust wrote:Se vede ceva??
Pai ce ti-am scris eu si ce ai facut tu?
|
 |
|
|
|
Dai click pe poza si mai jos gasesti doua tab-uri About si Embeded code. Dai pe embeded code si la grupa Full image (linked) duci cursorul peste randul BBCode si apare un buton Copy, care iti va copia link-ul special pentru forum. Dai paste la ce a copiat in postul tau...
|
 |
|
|
|
La Eheim ai si la ei pe pagina (eheim.de) toate datele despre partile componente, la altele intradevar trebuie sa dai cu manta sa le gasesti...
|
 |
|
|
dan.pavelescu wrote:Doar Eheim 2078 am avut si mai nou un Clasic XL
In materie de filtre externe, Eheim ruleaza fin si se rostogoleste. Mai ales ca se poate inlocui orice piesa, fie ea cat de mica. La 2078 am rupt de doua ori clapeta, pentru ca eram tanar si puternic
Pai Eheim 2078 am si eu, la el am reusit sa rup sistemul de prindere furtune.
Ei, eu am ramas doar puternic  tanar cu sufletul
|
 |
|
|
Apropos de filtre: Are cineva sau a vazut functionand noile filtre Eheim 5e??? Au controlul pus pe WiFi  Cum sunt, cat zgomot fac? Asa pe exterior, incepand cu gama 3e toate arata la fel si pe exterior si pe interior... Spre exemplu piesa pe care am rupt-o este valabila pentru toate modelele din gamele 3e, 4 si 5...
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
adiio wrote:Poate ar merita incercat cu un cablu electric de degivrare/antinghet infasurat pe furtun si izolatie termica peste.
Toate astea inainte de intrarea in casa.
M-am gantit inclusiv la incalzitor de substrat. Sa vedem ce este mai ieftin, dar pana la iarna mai este timp si mai avem de lucru...
|
 |
|
|
adiio wrote:Nu stiu ce sa zic de fiabilitate, ar trebui sa fie ok.
Problema pe care o intrevad eu este apropo de volumul de apa care va trece prin el. La 300w trebuie sa treaca un debit (minim) destul de mare de apa, care cred ca tu nu-l ai prin 'furtunele'
Nu stiu daca poti sa-l folosesti ca si 'instant', eu asa o vad, vrei sa incalzesti apa care trece prin el.
In mod normal filtrul recircula apa prin incalzitor care incalzeste apa, dar in acelasi timp se si raceste (schimb de temperatura).
Trebuie gandita/testata cumva, ce se intampla cu incalzitorul daca trece doar un volum mic de apa prin el, sa nu cumva sa cedeze din cauza asta, pentru ca nu ar avea cum sa se raceasca.
Pe de alta parte apa este rece (iarna), posibil sa fie OK.
Mda, astea sunt si dilemele mele
adiio wrote:LE: incalzitorul unde planuiesti sa-l pui? Tot in balcon?
Da, in balcon imediat ce trec furtunelele prin zid...
Prima instalatie de schimbat la picatura, facuta acum 20 de ani, avea un bazin de vreo 100l in balcon, pus pe un suport aproape de tavan si apa se decanta acolo. Din bazin apa venea in camera cu acvariul prin cadere libera. Era cu un preplin de WC care mentinea nivelul apei. Aveam in bazinul de decantare si un incalzitor. Cand au aparut filtrele am desfiintat bazinul. Pe atunci aveam discusi (de asta si bazinul este foarte inalt - 65cm) si schimbam cam 300-350l/zi. La bazinele plantate schimbam zilnic cam 50-100l/zi deci cam 2-4l/ora. Cativa ani am avut o alta improvizatie: vreo 15-20m de furtun de 4mm au fost infasurati de elementii caloriferului si dupa aia mergeau la bazin, dar arata naspa de tot si acum am renuntat...
Da' pana la iarna am tot timpul sa gasesc o solutie, eventual sa gasesc ceva cu care sa izolez furtunele.
|
 |
|
|
|
Cel mai ieftin incalzitor extern am gasit de la SunSun Incalzitor Extern EH-300. Mult prea mare pentru ce vreau eu dar e cel mai ieftin, mai ales ca am nevoie de doua...
Are cineva idee daca sunt fiabile?
|
 |
|
|
Pana la dimare automata (aici am pregatit deja un Storm X, de vreo 6 ani  acum am si solutia de dimare a neoanelor din PWM) si de la distanta (daca cineva termina de pus la punct vreun ESP cu dimare, 6 canale), mai am de pus la punct urmatoarele:
- cele doua pompe din care una va fi cu reactorul extern de CO2 iar cealalta cu incalzitorul extern - necesita niste taieri prin stand
- vreau sa schimb alimentarea la picatura in sensul in care mai adaug si o membrana de osmoza inversa si voi aduce doua furtunele: apa filtrata si apa dedurizata; Tot la capitolul asta ar trebui sa incalzesc nitel apa de adaos cu niste incalzitoare externe, doar pe la 18-20 grade... Instalatia de filtrare apa este pe balcon unde iarna e rece si cand ajunge in casa imi condenseaza pe furtun... Deci caut cele mai mici incalzitoare externe, dar nu gasesc. Daca aveti idei le astept cu nerabdare!!!
- un sistem de ventilatoare de racire apa (vor fi actionate de Sonofful TH10 care masoara temperatura apei). Trebuie sa incapa in spatele acvariului si sa nu-mi acopere ultimul neon. Aici mai caut solutii de-a gata sau daca nu improvizez eu din ventilatoare normale din comert (partea mai nasoala este cu umiditatea mare din zona respectiva/capac).
- altele prin bazin: de spalat bazinul, de spalat (nu se poate scoate si e o nebunie curatarea lui) si fixat backgroundul si skimmerul, de pus substratul si pornit ciclarea.
Deci, pana la acaristica mai e multa mestereala si nu pot aloca mai mult de 3 ore/zi
|
 |
|
|
|
Dimarea se face ab-labam din potentiometre. Capacul sta rezemat pe lateralele acvariului intr-un L de aluminiu sub care este o fasie de pasla.
|
 |
|
|
Antecume wrote:Prima data am crezut ca-i un dulap chestia aia.
Daca asa de mare e capacul, is curios cum arata acvariul.
Spor.
Pare mare pentru ca l-am facut inalt, ca sa nu am probleme cand ma bag in acvariu si cand e plantat full trebuie umblat la 3 zile (mai ales la tuns)... Acvariul are 125x65(H)x55
adiio wrote:Nu este chiar gata, mai trebui parte de dimare automata si/sau de la distanta
Asta este etapa 0  urmeaza dimarea in etapa 1. In faza asta am actionarea de la distanta
Am cocotat capacul pe acvariu si am sincronizat toate Sonoffurile.
|
 |
|
|
„Copârsaul” e gata  Maine dau jos vechiul capac si instalatia electrica si le inlocuiesc cu cele noi...
A functionat din prima, niciun traseu intrerupt sau scurtcircuit
|
 |
|
|
Samy wrote:Multumesc mult,usor ajung sa o iau pe un drum necunoscut al procentelor . Si mie ca o sa imi prind urechile
Foarte interesant ,voi incerca sa imi dau silinta pentru a doza corect fertilizarea.
Ce trebuie sa retii de acum este ca daca introduci 2 ml de Tropica Premium faci un aport de 0.014ppm de Fe. Vrei sa cresti, sa scazi sau sa ajungi la Xppm Fe calculezi cati mililitri de Tropica trebuie sa adaugi.
Exemplu doar pentru calcul: Vreau sa ajung la 0.5 ppm Fe saptamanal, inseamna ca trebuie sa pun
2ml.........0.014ppm
X..............0.5ppm
unde X=(2ml x 0.5ppm)/0.014ppm = 1/0.014 ml = 71.4 ml de Tropica
Daca dozez zilnic 6 zile iar in a 7-a zi fac doar schimbul de apa, trebuie sa pun 71.4/6 =~12ml/zi timp de 6 zile
Samy wrote:
Lumina si co2 zic ca sunt ok.
Programul de lumina este facut inpreuna cu tine.
Ph este mereu intre 6,6 si 6,8 controlerul isi face bine treaba.
Ce am facut noi este ceva generic. Fiecare acvariu este diferit si trebuie cautata situatia de echilibru al lui, in pasi marunti.
Samy wrote:Si inca o nelamurire, dozarea de feritilizant este mai ok zilnica sau saptamanala.
Eu personal prefer zilnic si avand schimb de apa la picatura pun 7x7 zile. Cand fac curatenie/schimb apa dupa schimb adaug o cantitate un pic mai mare calculata si pentru apa scoasa din bazin.
La cei care fac schimb de apa saptamanal, foarte multi recomanda, asa cum am scris mai sus, sa dozezi zilnic 6 zile si in a 7-ea zi, cand faci schimbul de apa sa nu puna...
Dar ar mai trebui, mai ales la inceput, sa faci niste masuratori de N, P si Fe si astea inainte de a face schimbul de apa. In exemplul dat in postul trecut in care tu ai fi pus ~0.1 ppm Fe saptamanal iar la masuratoare iti da ca ai 0 Fe inseamna ca plantele mananca tot si ar trebui marita doza, treptat pana ajungi ca la sfarsit de saptamana sa ai in bazin ~0.05ppm Fe.
|
 |
|
|
adiio wrote:...sau trebuie marita tensiunea de alimentare a modulului PWM-DC, eu l-am alimentat de la un alimentator de 12V, posibil daca pui un alimentator de 15-20v sa fie ok, sa recuperezi cei 1.2V
Nu am cu ce ma juca, toate mantocheriile(marea majoritate) le am la casa de la tara... aici sunt restrans ca spatiu si dotari... saptamana viitoare in weekend merg acolo si pot sa reiau testele, sper sa-mi mai poti lasa jucariile pana atunci.
Oricum, important este ca schema este functionala, modulul PWM-DC isi face treaba.
Da, am mai citit ca problema este de la alimentarea modulului care trebuie facuta de la 15V in sus.
|
 |
|
|
|
Bravos!
Pe mine asta ma interesa ca merge modului PWM 5V to DC 0-10V
Caut acum sa dau comanda pentru restul de module.
Stie cineva vreo sursa Aliexpress care are depozite in Europa (parca Polonia)?
|
 |
|
|
Din cate am vazut Tropica Premium aduce aport doar de potasiu (K) si microelemente. Tie iti mai trebuie in acvariu si N si P... dar ele pot proveni si din descompunerea mancarii si dejectiile pestilor, dar trebuie masurate si aduse la niste parametrii pentru plante.
Dar sa revenim la % vs ppm. Daca ei dau in procente cantitatile se calculeaza asa:
0.07% Fe inseamna ca avem0.07 parti Fe la 100 de parti de solutie si conform regulii de 3 simpla, la 1.000.000 vom avea 700ppm sau gr/l. Asta e concentratia in fier a Tropica Premium. Deci daca ai 700 mg la 1 litru de solutie, in 2 ml (sau 0.002litri ca sa aducem la aceleasi unitati de masura) cat pui tu zilnic vor fi (tot cu regula de 3 simpla) 700x0.002=1.4mg Fe. Dar aceasta cantitate de fier tu o introduci intr-un acvariu de 100litri (sa simplificam lucrurile), deci aprotul tau de fier va fi de:
1.4mg......100l
X.............1l
unde X= 1.4/100 = 0.014mg/l sau ppm
Saptamanal tu introduci in bazin 0.014*7~0.1ppm Fe
De asta spuneam eu ca trebuie si volumul bazinului, pentru ca degeaba spui ca pui 2ml pe zi, una este sa pui intr-un bazin de 100 litri, alta intr-unul de 50 si alta intr-unul de 500 litri...
Cantitatea de fier intr-un bazin plantat difera in functie de lumina, aditie de CO2, plante, etc. Tinta ar fi intre 0.1-0.5ppm (poti sa cauti pe internet si vei gasi diverse sfaturi in functie de metoda utilizata sau de alte elemente).
Mai conteaza si cat mananca plantele (uptake) si cat se pierde la schimbul de apa si deci ce ramane... Trebuie sa masori sau sa mergi pe observatii.
Link-uri utile:
- calculator % to ppm si alte conversii de genul asta https://www.rapidtables.com/convert/number/Percent_to_PPM.html
- despre fertilizare http://aquariumalgae.blogspot.com/
https://sites.google.com/site/aquaticplantfertilizer/no3-too-low-high/te-too-low-high?authuser=0
https://www.aquaticplantcentral.com/threads/faq-chemical-mass-and-solubility-conversions-test-kit-calibrations-co2-tables.2427/
https://sites.google.com/site/aquaticplantfertilizer/home/chemicals?authuser=0
https://www.2hraquarist.com/blogs/fertilize-planted-tank
Sunt mii de astfel de site-uri unde gasesti informatii. Totul este sa le interpretezi corect. Ce trebuie retinut:
1. In afara de micronutrienti, trebuie asigurati si macronutrientii (N/P/K). IN general N 5-10ppm, P 0.1-0.5ppm, K conteaza foarte putin, conteza lipsa dar in sus nu creeaza probleme
2. Deficientele de nutritie, generic se pot monitoriza astfel: micronutrientii sint mobili si deficientele se vad mai ales la frunzele tinere, macronutrientii sunt imobili si se vor vedea mai intai la frunzele batrane.
3. Dezechilibrele duc la aparitia algelor, inainte sa apara deficiente ale plantelor...
4. Fara schimbari bruste. O modificare facuta la un dozaj de nutrienti se va vedea, cel mai probabil, in 3-4 saptamani...
|
 |
|
|