| Message |
|
|
|
orice alga neagra apare din cauza co2 prea putin sau prost distribuit in masa apei
|
 |
|
|
|
ma indoiesc ca o sa ai vreodata pui de creveti amano. inmultirea acestora este foarte dificila, ei traiesc in apa dulce dar depun in apa sarata. neonii nu au nici o treaba cu ei, cit despre apistograme nu sunt sigur.
|
 |
|
|
|
din punctul meu de vedere este un dispozitiv inutil. face mai mult rau decit bine, mi-as canaliza resursele financiare catre altceva
|
 |
|
|
|
daca banii nu sunt o problema, scoti tot si umplii toate cele 3 sertare cu seachem matrix
|
 |
|
|
|
nu e matrix. parerea mea. matrixul nu se rupe, nu-l poti sfarima intre degete. sunt diferente si la greutate, matrixul fiind mai greu decit piatra ponce. uscat ar trebui sa aiba o culoare alba.
|
 |
|
|
|
du-te la juc, au hrana vie.
|
 |
|
|
|
seachem matrix de sus pina jos
|
 |
|
|
|
Eu as fi facut schimburi de apa mult mai dese, chiar zilnice, in prima saptamina de functionare a setupului. Apoi in saptamina a 2-a tot la 2 zile, apoi din a 3-a 2 schimburi pe saptamina pina la sapt 8. Dupa sapt 8, un schimb pe saptamina. Acest obicei ar trebui sa tina algele la distatanta, ceea ce se pare ca tu nu ai reusit. Incearca sa reduci lumina, sa incerci sa faci diatomele alea de pe substrat sa dispara. Niste creveti amano ar fi foarte folositori.
|
 |
|
|
|
Eheim 2080. SI eu dorm cu filtrul in camera si este silentios. Oricarui filtru i se colmateaza furtunele, mai repede sau mai tarziu, asta depinde mai multi factori.
|
 |
|
|
|
eu cred ca ar trebui sa te gindesti de unde provin depunerile, nu sa incerci sa cumperi alte furtune. ceva imi spune ca ai o filtrare deficitara
|
 |
|
|
Scot la vanzare urmatorul pachet de plante:
1. Rotala buterfly- 50 fire-15cm-2 lei/fir
2. Hygrophila pinatifida- 7 fire- 20cm- 2.5 lei/fir
3. Myriophilum matrogrosensis- 40 fire- 20 cm- 1.5 lei/fir
Pret pentru tot pachetul: 120 lei+ taxe postale (11-12 lei cu posta romana)
Comanda minima: 25 lei+taxe postale
COntact: PM, aici, 0742-356050
|
 |
|
|
|
eu mai vad si ceva inceput de bba. sau ma insel? incearca sa maresti doza de co2 si distributia in acvariu. pentru fertilizare poti incerca linistit EI, alge nu o sa faci din cauza asta
|
 |
|
|
|
eu am cumparat dde la un coleg forumist din Buzau parca era, un T redus care l-am inserat pe furtunul de retur 16/22 al filtrului inainte de reactorul DIY. T-ul are o ramura redusa pina la 4 mm (dimensiunea ) furtunului de co2
|
 |
|
|
chiar daca am inceput sa poluam topicul, cred ca posesorul lui va aprecia discutia, asa sper cel putin.
uite, daca tot vorbeam despre algele maro:
http://ukaps.org/forum/threads/diatom-dilemma.27208/
fara suparare, argumentele tipului din topicul asta mi se par mult mai plauzibile decit cele din topicul pe care tu l-ai postat. acum fiecare acvariu are particularitatile lui, face fiecare cum considera, doar acvaristica e un experiment continuu 
|
 |
|
|
Lucian: din acest link http://www.aquahobby.com/articles/e_freshwater_algae.php
pot sa trag concluzia ca nu sunt de acord cu multe din afirmatiile omului.
"Brown Algae (diatoms)
are more likely to appear in low-light aquariums and new setups, where nitrogen (N) is low and phosphate (P) level is high, with excess silicate (SiO2). It's been known that strong lights make this algae go away"
omu zice ca lumina puternica te scapa de algele maro. nimic mai fals, in cazul meu. lumina prea puternica din acvariu meu la start, greseala mea pe care mi-o asum, a dus la neadaptarea gazonului de parvula si la putrezirea lui, deci amoniu. asa am facut alge maro.
N-are treaba cu silicatii, silicatii sunt doar prezenti in peretii celulei din care e formata alga. Am crezut si eu pina nu demult ca prin reducerea silicatilor scapi de alga maro. Nici poveste. Am silicati in apa de la robinet, am silicat ex de la jbl in filtru si filtru de silicat din instalatiiile de osmoza montat pe sistemul de schimb de apa. test de silicati indica val=0. am alge maro. 
|
 |
|
|
Este o falsa idee ca ph controlerul iti tine ph constant. Nici poveste. cind pornesti lumina tu ai valoarea x. plantele maninca co2, ph creste pina la valoarea x+histereza controlerului, deci oscilatie. cind ph scade pina la valoarea x-histereza, controlerul opreste electrovalva. cred ca e corect. deci rezulta o oscilatie egala cu 2*histereza. asta ca sa nu mai pomenim de faptul ca citirea nu e corecta, datorita influenteleor electromagnetice date de instalatia electrica. nu stiu exact care e cauza aparitiei/disparitiei, dar pot spune cu mina pe inima ca la mine in acvariu n-am mai vazut-o decind am desfiintat controlerul. bag co2 1-2 bule/sec cu 1 ora inainte sa porneasca lumina si opresc co2 deodata cu lumina la 380 litri. o fi mult, o fi putin, nu stiu. eu zic ce am facut si ce mi-au zis altii ca au facut. un test permanent de co2 ar fi mult mai util decit controlerul, parerea mea
Humbert si vazilian eu fac o comparatie intre acvarii si natura, pentru ca daca n-as face-o mi-as pune plante de plastic si poate n-as avea BBA  )
Lucian- si eu zic la fel. baga co2 pina vezi pestii ca incep sa dea semne de oboseala, apoi redu putin cantitatea. dar toata problema trebuie privita per ansamblu: filtrare buna si multa, lumina putina, temperatura joasa, flow mare (10x capacitatea bazin/ora), schimburi de apa regulate si fertilizare atit in substrat cit si in masa apei cit iti permite buzunarul. eu zic ca asta ar fi reteta spre ceea ce-mi doresc eu, cred ca si altii, de a avea un acvariu curat
|
 |
|
|
|
Eu cred ca BBA nu are nici o legatura cu fluctuatiile de ph. De ce sa ai ph constant? Hai sa o luam logic: in Amazon nu prea cred ca sta nimeni cu butelia si reactorul de co2 sa bage x bule pe secunda. COrect? Bun...De unde provine co2 din apa Amazonului? Ma gindesc eu ca provine din respiratia pestilor/broastellor etc si din putrefactia lemenlor/frunzelor etc...Bun... acest co2 este consumat pe timpul zilei de plante ridicind valoarea ph apei...dar noaptea ce se intimpla?..caci lemnele si frunzele putrezesc si atunci...si atunci ma intreb: la ce bun ph controlerul si de ce vrei sa ai un ph constat?..ca sa nu mai vorbim despre influenta electromagnetica a instalatiei de iluminat asupra acuratetii citirii valorii ph-ului. Iti spun 3 oameni care combat folosirea controlerului in acvaristica: Takasi Amano, TOm Barr, Balazs Farkas. Ideea e sa ai concentratia de co2 CONSTANTA CIND E APRINSA LUMINA, in rest nu ne intereseaza.
Incerc sa iti raspund si la intrebarea ta: principalele 3 cauze care conduc la aparitia algelor sunt: amoniac, lumina, co2.
Amoniacu- am citit primul post din jurnalul tau si am vazut ca folosesti jbl1500. filtrul e ok, ca si aparat, dar materialul filtrant din el nu-mi inspira incredere deloc. eu as inlocui totul cu ceva material filtrant biologic de calitate: seachem matrix. ada bio rio nu iti recomand datorita granulatiei, bio rio este conceput pentru filtrele ada. o solutie de compromis e si piatra ponce.
lumina- toata lumea se teme de lumina prea putina, dar iti dau din nou exemplul naturii: in desert e lumina multa..sunt plante? in schimb in mlastini e lumina putina si multe plante....
co2- cum ti-am zis, co2 e de obicei mult prea putin. eu imi folosesc pestii pe post de indicator al cantitatii. o buna distributie cu ajutorul lily pipe si un flow mare este de dorit
|
 |
|
|
|
iti recomand sa nu mai cureti filtrele deodata. poti provoca o deciclare. exista 3 lucruri in viata unui acvariu care pot provoca alge:
1. amoniac
2. lipsa sau proasta distributie a co2
3. lumina prea puternica.
|
 |
|
|
Tot nu m-ai lamurit  )) cum e cu osmoza: apa produsa o stochezi sau o livrezi instant in acvariu cind e produsa?
|
 |
|
|
salut! in primul rind felicitari pentru realizarea prezentata!  )
vroiam sa te intreb cum folosesti apa de osmoza? o acumulezi intr-un vas (butoi) dupa care o bagi in acvariu cu ceva pompa si furtun? si daca o mineralizezi si cum? ce fel de produs folosesti si in ce cantitate?
|
 |
|
|